Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Ξηλώνουν κύκλωμα μπράβων σε καταστήματα ρούχων – 35 «θύματα»


Μπράβοι σε καταστήματα… ρούχων εν μέσω Covid-19. Δεν «χαρίζονταν» στα θύματα λόγω πανδημίας αλλά έδιναν… παράταση να πληρώσουν αναδρομικά τα εκβιαστικά κόμιστρα. Η συμμορία των «7» χτυπούσε καταστηματάρχες σε Αθήνα και Αχαΐα.

Ζητούσαν 250 ευρώ το μήνα από κάθε καταστηματάρχη για δήθεν παροχή προστασίας, με τα μηνιαία έσοδα της συμμορίας από αυτή την παράνομη δράση να ξεπερνά τα 25.000 ευρώ. Τουλάχιστον 35 ιδιοκτήτες, που διατηρούσαν περίπου 100 καταστήματα συνολικά, έπεσαν θύματά τους, έκαναν «συμβούλια» πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και αν θα κατέφευγαν στην Αστυνομία, οι περισσότεροι όμως φοβούνταν, εκτός από έναν, ο οποίος αποκάλυψε τη δράση τους.

Τα στελέχη του Τμήματος Δίωξης Εκβιαστών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής συνέλαβαν τον 49χρονο φερόμενο ως αρχηγό της εκβιαστικής ομάδας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για εγκληματική οργάνωση και εκβίαση με το πρόσχημα της παροχής προστασίας. Συγκατηγορούμενοι τυγχάνουν 41χρονος ημεδαπός και τουλάχιστον άλλα πέντε άτομα που αναζητούνται.

Η κατάθεση ενός καταστηματάρχη, που ήταν θύμα της εγκληματικής ομάδας, είναι χαρακτηριστική για τη δράση της: «Από τον Ιανουάριο του 2020 ήρθαν τρεις φορές στο κατάστημά μου μέλη της συμμορίας, 7-8 άτομα κάθε φορά και μου είπαν ότι πρέπει να δίνω προστασία. Ρώτησα ποιος είναι ο “αρχηγός” και πήγα σε αυτόν. “Από το 2019 που άνοιξες άλλο μαγαζί στην Αθήνα, δεν έχεις δώσει προστασία”, μου είπε. “Για τα δύο μαγαζιά πρέπει να δώσεις 10.000 ευρώ αναδρομικά και 250 ευρώ από τώρα και στο εξής για κάθε μήνα”, μου είπε. Συναντήθηκα και πάλι μαζί του και του είπα να κάνει “ψαλίδι” και να πέσει στα 5.000 ευρώ και μετά 250 ευρώ το μήνα όπως είπαμε. Εγώ είχα δύο καταστήματα και έπρεπε να δίνω 250 ευρώ για το καθένα. Αφού πλήρωσα, κάποια στιγμή ήρθε ο αρχηγός με δύο ακόμη μέλη στην Πάτρα, με πήγαν σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου όπου με απειλούσαν και με εκβίαζαν γιατί ήμουν αντιδραστικός στις απαιτήσεις τους. Κάποια στιγμή μου λέει “για τον κορoνοϊό δεν χαρίζω σε κανέναν. Παίρνετε παράταση πληρωμής και από τον Μάιο που θα ανοίξετε, θα τα δώσετε αναδρομικά”. Μαζευτήκαμε περίπου 30 καταστηματάρχες και υπογράψαμε ένα χαρτί ότι δίναμε 250 ευρώ εκβιαστικά στη συγκεκριμένη ομάδα με σκοπό να το δώσουμε στην Aστυνομία. Κάποιοι όμως διαφώνησαν και δεν το δώσαμε γιατί φοβόντουσαν. Εγώ ήμουν απελπισμένος, “αιμορραγούσα” οικονομικά και ήρθα να καταθέσω και να καταγγείλω τη δράση τους».

O 49χρονος συνελήφθη στο πλαίσιο οργανωμένης επιχείρησης, μετά από προκαθορισμένο ραντεβού και κατά τη στιγμή που παραλάμβανε προσημειωμένα χαρτονομίσματα.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε ενώπιον του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ο οποίος τον παρέπεμψε για κύρια ανάκριση.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου