Μετατίθεται σε επόμενο πολιτικό χρόνο η θεσμοθέτηση από το υπουργείο Παιδείας βάσης για την εισαγωγή των αποφοίτων λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η μετάθεση κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», η ηγεσία του υπουργείου επιθυμεί να δημιουργήσει ισχυρές δομές στη δημόσια μεταλυκειακή εκπαίδευση για όσα παιδιά δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε ΑΕΙ. Ωστόσο, ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι να υπάρχουν δύο βάσεις εισαγωγής: μία γενική που θα ορίζεται από το ίδιο το υπουργείο και μία ειδική που θα ορίζεται από τα ΑΕΙ και θα αφορά τα μαθήματα «κλειδιά» για κάθε επιστήμη.
Ειδικότερα, χθες άρχισε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η ενημέρωση από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τον προγραμματισμό του νομοθετικού έργου του υπουργείου. Η υπουργός Νίκη Κεραμέως εστίασε στην ανάγκη συναινέσεων –«μπορούμε να βρούμε πεδία συγκλίσεων και να επιδιώξουμε τις μεγαλύτερες δυνατές συναινέσεις, ειδικά στα θέματα της Παιδείας», σημείωσε– και παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου για το επόμενο διάστημα. Κατ’ αρχάς, θα κατατεθούν ρυθμίσεις «επείγουσας φύσεως» σε νομοσχέδια άλλων υπουργείων, όπως και ένα μίνι σχέδιο νόμου με ρυθμίσεις που θα αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Παράλληλα, μέχρι το τέλος του 2019 θα συγκροτηθεί ο πρώτος μεγάλος νόμος του υπουργείου για τον τρόπο λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης.
Ωστόσο, η υπουργός μεταθέτει το θέμα θεσμοθέτησης βάσης για δεύτερο χρόνο, καθώς εκρίθη ότι πρέπει να προηγηθεί η δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος επαγγελματικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Αλλωστε, στην κατεύθυνση αυτή είναι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», και οι εισηγήσεις που δέχεται η ηγεσία του υπουργείου από τα ΑΕΙ.
Συγκεκριμένα, ζητούμενο είναι όχι η θέσπιση ενός βαθμολογικού ορίου αλλά η λήψη ευρύτερων μέτρων για βελτίωση του επιπέδου σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Αλλωστε, τα ΑΕΙ θα έχουν λόγο στη βάση. Πώς; Στα σχέδια που μελετώνται είναι το υπουργείο να ορίσει μία γενική βάση εισαγωγής (π.χ. 10 ή και 9,5, όπως είναι σήμερα η βάση για το απολυτήριο λυκείου) και οι σχολές να ορίζουν μία βάση εισαγωγής στα μαθήματα που θεωρούν υψηλής βαρύτητας. Για παράδειγμα, οι ιατρικές σχολές τη Βιολογία και τη Χημεία, οι φιλολογίες τα Αρχαία και Νέα, τα τμήματα μαθηματικών τα Μαθηματικά και τη Φυσική.
Χθες, πάντως, στη Βουλή ο πρώην υπουργός Παιδείας και νυν τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Φίλης εκτίμησε ότι αν τελικά εφαρμοστεί η βάση και τα Ιδρύματα μπορούν να καθορίζουν υψηλότερες βάσεις αλλά και τον αριθμό των εισακτέων, πάνω από 20.000 υποψήφιοι θα μείνουν εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η πελατεία για τα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα κολέγια.
Από την πλευρά της, η κ. Κεραμέως απάντησε στις αντιπολιτευτικές επικρίσεις του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως ούτε 20.000 διορισμοί έγιναν επί υπουργίας Φίλη αλλά και μείωση δαπανών της εκπαίδευσης υπήρξε (επικαλέστηκε στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους). Τέλος, στις επικρίσεις του ΣΥΡΙΖΑ για ρεσιτάλ κακής νομοθέτησης από τη Ν.Δ., η κ. Κεραμέως θύμισε τις εκπρόθεσμες (προεκλογικής κοπής) βουλευτικές τροπολογίες για ιδρύσεις νέων τμημάτων ΑΕΙ που υιοθέτησε σε νομοσχέδιο τον Απρίλιο ο τέως υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου