Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019

Μάστιγα οι κλοπές αυτοκινήτων και moto, ανεξέλεγκτοι οι δράστες ανίκανη η αστυνομία



Σε μάστιγα έχουν καταντήσει οι κλοπές από αυτοκίνητα προκαλώντας πονοκέφαλο στην Αστυνομία, αφού δεν μπορεί να σταματήσει τους ληστές. 

Όπως αναφέρει ανακοίνωση της Αστυνομίας περιστατικά κλοπής περιουσίας από σταθμευμένα οχήματα παρατηρούνται ανά τακτά διαστήματα, αφού περιουσία που αφήνεται αφύλαχτη εντός των αυτοκινήτων είναι εύκολο να κλαπεί. Παράλληλα οι κλοπές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών καθημερινά είναι δεκάδες ακόμα και μέσα από κλειστά γκαράζ.

Οργανωμένες συμμορίες-κυρίως από την πρώην ανατολική Ευρώπη, εφοδιασμένες με τα σύγχρονα  ηλεκτρονικά μέσα, κλέβουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα κάθε λογής αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, που την ίδια νύχτα περνούν τα σύνορα και καταλήγουν ατόφια ή σε ανταλλακτικά, στις παράνομες αγορές του εξωτερικού ειδικά του τρίτου κόσμου.

Κάθε μέρα χάνονται περισσότερα από 50 Ι.Χ και μοτοσυκλέτες, φορτηγά, νταλίκες, ακόμα και… τρακτέρ.

Οι κλέφτες είναι ένα βήμα πιο μπροστά από τις διωκτικές αρχές και διαθέτουν laptop, υπερσύγχρονα λογισμικά συστήματα, γερανούς κλειστά φορτηγά, ολοκληρωμένα συνεργεία-κυρίως στην δυτική Αττική όπου δεν πατάει αστυνομικός, έμπειρους παραχαράκτες που σε λίγη ώρα κατασκευάζουν πλαστά πιστοποιητικά και ένα ολόκληρο μηχανισμό προώθησης των κλοπιμαίων αυτοκινήτων.

Τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες που θα στοχοποιηθούν δεν είναι πουθενά ασφαλή, οποιαδήποτε  ώρα θέλουν οι κακοποιοί θα το πάρουν αδιαφορώντας για την αστυνομία και τους ιδιοκτήτες. Σε γκαράζ, σε πυλωτές, σε φωτισμένους και πολυσύχναστους δρόμους, με συστήματα ασφάλειας με συναγερμούς, με μπαστούνια στο τιμόνι, αν γίνουν στόχος, δεν έχουν ελπίδα να γλυτώσουν ακόμα και μέρα μεσημέρι.

Η αρπαγή ενός αυτοκινήτου για τον… επαγγελματία κλέφτη, είναι παιχνίδι δευτερολέπτων.

Οι δράστες χρησιμοποιούν ειδικό εξοπλισμό, ο οποίος συνδέεται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου ή την χρήση ενός πασπαρτού εγκεφάλου, ο οποίος είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί με ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με εκείνον του αυτοκινήτου. Εγκέφαλοι τέτοιοι κυκλοφορούν κατά κόρον στη μαύρη αγορά και είναι κατάλληλα προγραμματισμένοι να λειτουργούν με συμβατικά κλειδιά, στα οποία έχουν ενσωματωθεί ψηφιακά δεδομένα.

Έτσι ο δράστης απλά ανοίγει το καπό του αυτοκινήτου, αφαιρεί τον εγκέφαλο, τοποθετεί τον εγκέφαλο πασπαρτού και καταφέρνει να εκκινήσει το όχημα. Σε άλλες περιπτώσεις, οι κλέφτες έχουν στην κατοχή τους ένα laptop με λογισμικό το οποίο είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να παρακάμπτει το immobilizer.

Το laptop συνδέεται με τα ηλεκτρολογικά που βρίσκονται κάτω Είναι πάρα πολύ εύκολο σε ένα αυτοκίνητο να σηκώσεις την ασφάλεια με κλειδιά πασπαρτού και εργαλεία τα οποία παραβιάζουν τις κλειδαριές χωρίς να αφήσουν ίχνος.

Ένας μεγάλος αριθμός των κλεμμένων αυτοκινήτων καταλήγουν σε χώρες του εξωτερικού, όπως η Αλβανία, οι χώρες της Μέσης Ανατολής και οι χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, αρκετά επίσης διαλύονται σε ανταλλακτικά και πωλούνται κατά κύριο λόγο στην εγχώρια αγορά.

Αλλά και οι διεθνείς συμμορίες που δρουν στην Ελλάδα προσάρμοσαν τις μεθόδους τους στην πρακτική της νεοελληνικής καπατσοσύνης. Η γραφειοκρατία και η διάτρητη διοικητική δομή των κρατικών υπηρεσιών προσφέρουν ιδανικές ευκαιρίες στους κλέφτες αυτοκινήτων. Μπορούν να μετατρέπουν τρακαρισμένα αυτοκίνητα σε πολυτελείς λιμουζίνες αλλάζοντας απλώς τους αριθμούς πλαισίου και κυκλοφορίας.

Οι «μαϊμούδες» αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία κλεμμένων αυτοκινήτων. Ακόμη και αν εντοπιστούν από τις διωκτικές αρχές, η εξακρίβωση της πραγματικής ταυτότητάς τους είναι σε ορισμένες περιπτώσεις τόσο δύσκολη που οι ιδιοκτήτες περιμένουν ολόκληρους μήνες για να τα πάρουν πίσω. Μετά τις «μαϊμούδες» έρχονται τα κλεμμένα αυτοκίνητα που φυγαδεύονται στο εξωτερικό. Εδώ Έλληνες και Αλβανοί συνεργάζονται στενά. Οι Αλβανοί έρχονται στην Ελλάδα εφοδιασμένοι με πλαστά αλβανικά έγγραφα του αυτοκινήτου που θα κλαπεί. Άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες. Οι κλέφτες (συνήθως Έλληνες) γνωρίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το χρώμα του προγραμμένου αυτοκινήτου. Εκδίδουν όμως τα σχετικά έγγραφα στην Αλβανία, αφού εκεί η διαφορά «πλαστού» και «γνήσιου» είναι δυσδιάκριτη. Κλέβουν το αυτοκίνητο βράδυ, τοποθετούν αλβανικές πινακίδες και το πρωί το περνούν από τα σύνορα.

Η πολυπραγμοσύνη και οι τεχνικές γνώσεις των κλεφτών εξελίσσονται παράλληλα με τις μεθόδους αντικλεπτικής προστασίας, το ανησυχητικό όμως είναι ότι η αστυνομία δεν εξελίσσεται στο να προστατεύσει τις περιουσίες των θυμάτων.




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου