Ο Μαχερσάλα Αλι και η Βαϊόλα Ντέβις, νικητές στις κατηγορίες Β’ ρόλων
Εξι Οσκαρ για το «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ που τελικά δεν κέρδισε το Οσκαρ καλύτερης ταινίας.
Στη μεγαλύτερη γκάφα της 89χρονης ιστορίας των Οσκαρ, ο φάκελος που έκρυβε τον νικητή στην κατηγορία του Οσκαρ καλύτερης ταινίας ήταν λάθος. Η Φέι Ντάναγουεϊ μαζί με τον Γουόρεν Μπίτι ανακοίνωσαν το «La La Land» του Ντέμιαν Σαζέλ αλλά ο νικητής ήταν τελικά το «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς. Η εξήγηση που ο Μπίτι έδωσε αμέσως ήταν ότι του είχε δοθεί ο φάκελος για την Εμα Στόουν που είχε ήδη κερδίσει το Οσκαρ Α γυναικείου ρόλου για το «La La Land». Η Ντάναγουεϊ διάβασε ότι είδε και αυτό που είδε ήταν το… «La La Land».
Λάθη γίνονται και μπορεί να συμβεί και στους καλύτερους, όμως η λήξη αυτής της απονομής ήταν πραγματική σοκαριστική και θα πρέπει να γέμισε θυμό τόσο τους παραγωγούς του «La Laland» όσο και τους παραγωγούς του «Moonlight» εφόσον οι πρώτοι είχαν ανεβεί ήδη στη σκηνή και εκφωνήσει ευχαριστήριους λόγους!
Πετούμενα γλυκά και ντόνατς από την οροφή, σχόλια κατά της πολιτικής Ντόναλντ Τραμπ, τουρίστες στην αίθουσα κατά την διάρκεια των βραβεύσεων, ηθοποιοί που διάβαζαν μοχθηρά tweets που έχουν δεχθεί εναντίον τους. Ότι ήθελες το έβρισκες στην 89η απονομή των Οσκαρ. Αυτό όμως που δεν ένιωθες και τόσο έντονο ήταν το κέφι. Τα γέλια ήταν όντως μειωμένα, τα χειροκροτήματα χλιαρά, ίσως επειδή η εποχή δεν το επιτρέπει.
Ο οικοδεσπότης της τελετής κωμικός Τζίμι Κιμέλ που κλείνοντας υποσχέθηκε να μην παρουσιαστεί ποτέ σε αυτά τα καθήκοντα («το ήξερα ότι κάτι θα στράβωνε!») έκανε μια σύντομη εισαγωγή με μικρές και έξυπνες αναφορές γεμάτες από την χαρακτηριστική ειρωνεία του. «Μας παρακολουθούν 225 χώρες από όλον τον πλανήτη που τώρα μας μισούν» είπε και δεν χρειαζόταν να πει κάτι περισσότερο για τον Ντόναλντ Τραμπ.
Ακόμα και το γεγονός ότι αποκάλεσε την Μέριλ Στριπ υπερτιμημένη ήταν ένα χαριτωμένο κλείσιμο του ματιού στον Πρόεδρο των ΗΠΑ που πρώτος την χαρακτήρισε έτσι. Και λίγο αργότερα: «Είμαστε δυο ώρες ήδη και ο Ντόναλντ Τραμπ δεν μας έχει κάνει ακόμα tweet».
Το «La La Land» απέσπασε τα περισσότερα Οσκαρ (έξι) αλλά το Μαύρο στοιχείο ήταν που τελικά έκλεψε την παράσταση «ισοφαρίζοντας» την περσινή απουσία του από τα Οσκαρ: το πολύτιμο αγαλματάκι δόθηκε σε δύο ηθοποιούς (Μαχερσάλα Αλι – Β’ ρόλου «Moonlight», Βαϊόλα Ντέιβις – Β’ ρόλου «Fences») τους δύο σεναριογράφους του «Moonlight» και φυσικά στο ίδιο το «Moonlight» που στο επεισοδιακό φινάλε χρίσθηκε καλύτερη ταινία του 2016.
Στην αρχή της εκδήλωσης σεμνός και πολύ συγκινημένος ο Μαχερσάλα Αλι που κέρδισε το Οσκαρ Β’ ρόλου για το «Moonlight» ευχαρίστησε κατ’ αρχάς τους δασκάλους του που τον βοήθησαν να γίνει αυτό που είναι, λέγοντάς του ότι υπηρετεί τις ιστορίες και τους χαρακτήρες, κανέναν άλλο. Ο Αλι συγκράτησε τα δάκρυά του, κάτι που δεν έγινε όμως με την Βαϊόλα Ντέιβις που (στην τρίτη υποψηφιότητά της) για το «Fences» απέσπασε το Οσκαρ Β΄ ρόλου. «Υπάρχει μόνον ένα μέρος όπου όλος ο κόσμος συγκεντρώνεται μαζί και αυτό είναι το νεκροταφείο» είπε χαρακτηριστικά.
Εκπληξη το γεγονός ότι η Εμα Στόουν «έκλεψε» το Οσκαρ Α γυναικείου ρόλου από την Ιζαμπέλ Ιπέρ που το άξιζε για την «Εκείνη», δίκαιη όμως τόσο η βράβευση του Κέισι Αφλεκ για το «Μια πόλη δίπλα στην θάλασσα» όσο και εκείνη του σεναριογράφου Κένεθ Λόνεργκαν για την ίδια ταινία που τελικά «νίκησε» τον «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου σε αυτή την κατηγορία.
Η είσοδος τουριστών στο Dolby Theatre κατά την διάρκεια της απονομής ήταν επίσης ένα όμορφο στιγμιότυπο με τον Ντενζέλ Γουόσινγκτον να γίνεται κουμπάρος ενός μελλοντικού ζευγαριού, την Τζένιφερ Ανιστον να δωρίζει τα γυαλιά της και τα selfie να δίνουν και να παίρνουν.
Το γεγονός πάντως είναι ότι η γενική χαλαρότητα της τελετής υπερκαλύφθηκε από ένα εκρηκτικό στιγμιότυπο απίστευτης αμηχανίας στο φινάλε, το οποίο είναι βέβαιον ότι δύσκολα θα ξεχαστεί στα επόμενα …89 χρόνια.
Ταινία
«Μοοnlight»
Σκηνοθεσία
Ντάμιεν Σαζέλ, «La La land»
Α’ ανδρικός ρόλος
Kέισι Αφλεκ, «Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα»
Α’ γυναικείος ρόλος
Εμα Στόουν, «La La Land»
Β’ ανδρικός ρόλος
Μαχερσάλα Αλι (Moonlight)
Β γυναικείος ρόλος
Βαϊόλα Ντέιβις (Fences)
Σενάριο γραμμένο κατευθείαν για την οθόνη
«Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα», Κένεθ Λόνεργκαν
Σενάριο βασισμένο σε ξένο υλικό
«Moonlight», Μπάρι Τζένκινς, Ταρέλ Αλβιν Μακρένεϊ
Φωτογραφία
La La Land
Μουσική
La La Land
Τραγούδι
City of stars. La La Land
Σχεδιασμός παραγωγής
La La Land
Μοντάζ
Hacksaw Ridge
Μακιγιάζ
Suicide Squad
Κοστούμια
Φανταστικά ζώα και που βρίσκονται
Nτοκιμαντέρ
O.J. Made in America
Κινούμενο σχέδιο μεγάλου μήκους
Zootopia
Ξενόγλωσσης ταινίας
Ενας χωρισμός, Ασγκάρ Φαραντί
Οπτικά εφέ
Το βιβλίο της ζούγκλας
Ηχητικό μοντάζ
Αφιξη
Ηχητικό μιξάζ
Hacksaw Ridge
Μικρού μήκους κινούμενο σχέδιο
Viper
Μικρού μήκους μυθοπλασίας
Mindenki
Μικρού μήκους ντοκιμαντέρ
The white helmets
Ζουμπουλάκης Γιάννης
Πηγή : tovima.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου