Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Πώς οι επιχειρήσεις αξιοποιούν το facebook



Το Facebook όχι μόνο έχει διεισδύσει στην καθημερινότητα μας, αλλά έχει επαναπροσδιορίσει τον τρόπο επικοινωνίας μας. Για μια επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους, το Facebook αποτελεί χρυσωρυχείο. Λόγω της (κατά)χρησης που γίνεται αποτελεί το μεγαλύτερο θησαυρό ενημέρωσης και προσέγγισης.

Σήμερα υπάρχουν περίπου 1,6 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες με την συντριπτική πλειοψηφία αυτών να «μπαίνει» μέσω κινητού - σύμφωνα με την techcrunch τον Ιανουάριο του 2016 υπήρχαν περίπου 50 εκατομμύρια ενεργές σελίδες μικρών επιχειρήσεων.

Τα FacebookAds

Χρήζει ιδιαίτερης σημασίας ότι πλέον ανά 15 δημοσιεύσεις υπάρχουν πέντε διαφημίσεις. Αυτό δεν γίνεται τυχαία, καθώς το Facebook κατέχει πολύτιμες πληροφορίες των χρηστών (π.χ. ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα) και λανσάρει διαφημίσεις (FacebookAds), οι οποίες εμφανίζονται υπό τον τίτλο "χορηγούμενη", και που ενδιαφέρουν συγκεκριμένες ομάδες χρηστών (π.χ. νεόνυμφους, λάτρεις της περιπέτειας, οικογένειες). 

Ως εκ τούτου, η διαφήμιση γίνεται πιο αποδοτική, αποτελεσματική και οικονομική. Αποδοτική και αποτελεσματική γιατί εμφανίζεται μόνο σε χρήστες που καλύπτουν τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί και οικονομική γιατί περιορίζει το κόστος λόγω της μη εμφάνισης σε χρήστες που δεν καλύπτουν τις προϋποθέσεις αυτές.

Οντας δυναμικό, προσαρμόζεται ολοένα και περισσότερο στις απαιτήσεις όχι μόνο των χρηστών αλλά και των εταιρειών - δημιουργεί περισσότερες εφαρμογές ολοένα και πιο εξειδικευμένες όμως και πιο εύχρηστες για μία επιχείρηση όπως το Facebookatwork.

Η επιχείρηση λοιπόν καλείται να προσαρμοστεί σε αυτή τη χειμαρρώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας, για να αναπτυχθεί ή να συνεχίσει να υπάρχει. Άλλωστε, πλέον μια οποιαδήποτε επιχείρηση για να προσελκύσει έναν ικανό αριθμό πελατών θα πρέπει να διαφημιστεί εκεί που συχνάζει η αγορά-στόχος της. Στο Facebook δηλαδή.

Άνοιγμα λογαριασμού

Πρώτα από όλα, όμως θα πρέπει να δημιουργήσει μια σελίδα στο Facebook. Πρέπει ωστόσο να έχει ένα ξεκάθαρο σχέδιο για το πώς και κάθε πότε θα εμπλουτίζει τη σελίδα. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να ξέρει τι περιεχόμενο θα ανεβάζει (άρθρα, φωτογραφίες, βίντεο), πόσο συχνά, ποια μέρα, ποια ώρα κ.λπ.

Η σελίδα πρέπει να είναι ελκυστική, καινοτόμα και να παραθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που μπορεί να αναζητήσει το targetgroup της. Μέσα από αυτή η εταιρεία πρέπει να συναναστρέφεται με τους επισκέπτες, αλλά και να τους ενημερώνει συχνά για τυχόν αλλαγές, νέα ή προσφορές. Πρέπει να βλέπει τι λένε οι χρήστες, να απαντά άμεσα στα σχόλια ή στα παράπονα και να καταγράφει –με τη βοήθεια του FacebookInsights- ποιες αναρτήσεις έχουν υψηλή επισκεψιμότητα.

Είναι όλα όμως τόσο ρόδινα;

Δυστυχώς, το Facebook, όντας πολύ εύχρηστο και εύκολα προσβάσιμο, ευνοεί τη δημιουργία πολλών και ψεύτικων χρηστών (accounts) το οποίο παραπλανεί τόσο τους χρήστες όσο και την ίδια την επιχείρηση. Δεν είναι τυχαίο ότι στο διαδίκτυο έχει στηθεί μία ολόκληρη βιομηχανία με likes και friends, καθώς υπάρχουν εταιρείες που έναντι αμοιβής αυξάνουν τον αριθμό των like σε έναν εταιρικό λογαριασμό ή ακόμα και των φίλων που έχει - με 27 δολάρια αποκτώνται 1000 likes ή fans στο Facebook ενώ με 140 οι followers εκτοξεύονται στους 10.000..

Την ίδια στιγμή δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα likes συνήθως δεν μεταφράζονται σε πωλήσεις. Επίσης, το Facebook, όπως και όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θέλει υπομονή και σχέδιο, καθώς και ότι δεν ενδείκνυται για απροκάλυπτη και πιεστική πώληση (κοινώς, μην μιλάτε συνέχεια για εσάς και τα προϊόντα σας – θα κουράσετε το κοινό σας και θα σας εγκαταλείψει).

Αρκετοί δείχνουν να αγνοούν τον κανόνα 20/80, όπου το 20% είναι προωθητικές αναρτήσεις (π.χ. «buynow») και το 80% αναρτήσεις που προσφέρουν πολύτιμο περιεχόμενο στο κοινό. Αυτό είναι κάτι που πολλοί επιχειρηματίες δεν το γνωρίζουν, με αποτέλεσμα να απογοητεύονται γρήγορα και να χάνουν το ενδιαφέρον τους.



Πηγή: protopapadakis.blogspot.com



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου