Την κατάργηση των ειδικών μαθημάτων από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις προτείνει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, καθώς κρίνει ότι θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ της χώρας και να λήξει η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία, που υφίστανται κάθε χρόνο οι υποψήφιοι.
Η πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων αποσκοπεί στη βελτίωση του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσει ένας διάλογος πάνω στο σοβαρό αυτό ζήτημα που αφορά χιλιάδες νέους και τις οικογένειές τους κάθε χρονιά.
- Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία.
Θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα και άρα αυτή η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από μακρινές αποστάσεις για να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα (π.χ. νησιά προς Αθήνα). - Ενδεχομένως, ο υπάρχων τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου των αντίστοιχων τμημάτων (π.χ. χαμηλό ή υψηλό ή αντίστοιχο επίπεδο εξέτασης).
- Τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται και το επίπεδο εξέτασής τους δεν διδάσκονται στα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται εξωσχολική προετοιμασία.
- Με την επιτυχή εξέταση στα ειδικά μαθήματα, οι υποψήφιοι πριμοδοτούνται με πολλά μόρια και έτσι εισάγονται στα αντίστοιχα τμήματα, ακόμη και με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα κύρια μαθήματα.
- Ειδικά για τις ξένες γλώσσες, η εξέταση των υποψηφίων σε αυτές φαντάζει παρωχημένη, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι κατέχουν αναγνωρισμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο μόνο του θα μπορούσε να είναι επαρκές για την εισαγωγή στα αντίστοιχα τμήματα.
«Οχι» από καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ακόμη ότι:
- Σε καμία περίπτωση ένας επιστημονικός οργανισμός δεν θα προέβαινε σε προτάσεις τόσο αντιεπιστημονικές, επιπόλαιες και πρόχειρες, χωρίς μελέτη, επιστημονική τεκμηρίωση, έρευνα, στατιστική ανάλυση.
- Αναφορικά δε με το επιχείρημα της μη διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων στο Δημόσιο Σχολείο, θα ήταν πολύ περισσότερο πρόσφορη και συνακόλουθη με την επιθυμία του υπουργείου για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου μία πρόταση που θα τόνιζε την ανάγκη διδασκαλίας αλλά και επαρκούς προετοιμασίας των μαθητών μέσα στο ίδιο το δημόσιο σχολείο.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου