Πώς κατάφεραν οι τέσσερις ληστές, με εκπληκτική άνεση όπως αποδείχθηκε, να μπουν στο Λούβρο και να κλέψουν ανενόχλητοι κορώνες και περιδέραια με διαμάντια και σμαράγδια της συλλογής του Ναπολέοντα; Και πώς μπορεί να διασφαλιστεί ένα μουσείο συνολικής έκτασης 73.000 τ.μ. που φιλοξενεί κάπου 35.000 έργα Τέχνης;
Το Λούβρο στο πρώτο διαμέρισμα του Παρισιού ήταν ανοιχτό για το κοινό για μισή ώρα την Κυριακή 19 Οκτωβρίου, γύρω στις 9:30 π.μ., όταν μια ομάδα τεσσάρων ληστών, εξαιρετικά καλά προετοιμασμένων και με εντυπωσιακή αυτοπεποίθηση, έφτασε στην Πινακοθήκη Απόλλων, που βρίσκεται στον πρώτο όροφο και στεγάζει, μεταξύ άλλων, τα κοσμήματα του στέμματος της Γαλλίας.
Η ανάβαση των ληστών έγινε στη μέση του δρόμου με τη βοήθεια μιας συνηθισμένης ηλεκτρικής πλατφόρμας, που βρισκόταν στην πλευρά του Σηκουάνα, στην οδό Quai François-Mitterrand. Οι διαρρήκτες είχαν χρόνο να σπάσουν μια μπαλκονόπορτα, στη συνέχεια να σπάσουν δύο προθήκες υψηλής ασφαλείας για να κλέψουν «οκτώ αντικείμενα ανεκτίμητης πολιτιστικής αξίας», σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού που δημοσιεύθηκε την Κυριακή.
Στη συνέχεια κατέβηκαν από την ίδια διαδρομή και διέφυγαν με ένα σκούτερ. Η λεία περιλάμβανε το κολιέ με το ζαφείρι parure της βασίλισσας Μαρί-Αμελί και της βασίλισσας Ορτάνς, που αποτελείται από οκτώ ζαφείρια και 631 διαμάντια, και την τιάρα της Αυτοκράτειρας Ευγενίας, συζύγου του Ναπολέοντα Γ΄, η οποία περιείχε σχεδόν 2.000 διαμάντια.
Το μόνο πράγμα που άφησαν πίσω τους οι διαρρήκτες, όταν τράπηκαν σε φυγή μετά την παρέμβαση του προσωπικού ασφαλείας του Λούβρου, ήταν το στέμμα της Αυτοκράτειρας Ευγενίας, που αποτελείται από 1.354 διαμάντια και 56 σμαράγδια και ανακτήθηκε κατεστραμμένο.
Ο υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας, Λοράν Νουνιέζ, μιλώντας στο ραδιόφωνο France Inter, εξέφρασε την ελπίδα ότι οι δράστες θα συλληφθούν «πολύ σύντομα», σημειώνοντας πως έχει ξεκινήσει έρευνα για «οργανωμένη ληστεία και εγκληματική συνωμοσία για διάπραξη εγκλήματος».
Ο Νούνιεζ, πρώην αρχηγός της αστυνομίας του Παρισιού, αναφέρθηκε σε «έμπειρους» διαρρήκτες που θα μπορούσαν να είναι «αλλοδαποί».
Η εισαγγελέας του Παρισιού, Λορ Μπεκό, στο δίκτυο BFM-TV την Κυριακή, είπε «δεν αποκλείεται» το ενδεχόμενο μια ξένη δύναμη να ήταν ο «χορηγός» της κλοπής.
Οκτώ «ανεκτίμητα» κοσμήματα κλάπηκαν
Κλάπηκαν συνολικά οκτώ κοσμήματα «ανεκτίμητης πολιτιστικής αξίας». Ακολουθούν οι λεπτομέρειες που δόθηκαν από το υπουργείο Πολιτισμού:
-Τιάρα της βασίλισσας Μαρί-Αμαλίας και της βασίλισσας Ορτάνς.
-Κολιέ από το σετ ζαφειριών της βασίλισσας Μαρί-Αμαλίας και της βασίλισσας Ορτάνς.
-Σκουλαρίκια, από το σετ ζαφειριών της βασίλισσας Μαρί-Αμαλίας και της βασίλισσας Ορτάνς.
-Σμαραγδένιο κολιέ από το σετ της Μαρί-Λουίζ.
-Σμαραγδένια σκουλαρίκια από το σετ της Μαρί-Λουίζ.
-Καρφίτσα.
-Τιάρα της Αυτοκράτειρας Ευγενίας.
-Μεγάλη καρφίτσα με φιόγκο της Αυτοκράτειρας Ευγενίας.
Οι εγκληματίες επιχείρησαν, επίσης, να κλέψουν ένα ένατο κόσμημα, το στέμμα της Αυτοκράτειρας Ευγενίας, αλλά τους έπεσε, προφανώς, καθώς έφευγαν. Βρέθηκε κατεστραμμένο.
Μετά τη θρασύτατη κλοπή μέρα-μεσημέρι έργου του διάσημου Γάλλου ζωγράφου Ζαν-Μπατίστ Καμίλ Κορό το 1998, ο τότε διευθυντής του Λούβρου, Πιερ Ροζενμπέργκ, είχε προειδοποιήσει ότι η ασφάλεια του μουσείου ήταν «εύθραυστη».












0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου