Τετάρτη 13 Αυγούστου 2025

Στελέχη του ΠΑΣΟΚ ξεφτιλίζονται σε social και ΜΜΕ ρωτώντας γιατί η κυβέρνηση δεν αναβάθμισε τα Canadair

 


Αδιάβαστοι, ανενημέρωτοι, εδώ και ένα 48ωρο ξεφτιλίζονται τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ και στελέχη πρώτης γραμμής με ρόλους μέσα στο κόμμα, κάνοντας την ίδια ερώτηση, "γιατί η κυβέρνηση δεν αναβάθμισε τα Canadair" δείχνοντας την κατάντια του ΠΑΣΟΚ.

Τους απαντάμε λοιπόν πώς ακόμα και να ήθελαν να επισκευάσουν τα καθηλωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη αυτό δεν είναι δυνατόν πλέον, προσπαθούν με πατέντες να φτιάξουν την βλάβη για να καταστεί έτοιμο για επιχειρήσεις.

Το μεγαλύτερο μέρος των Canadair που έχει στη διάθεσή της η Ελλάδα είναι του 1974 και του 2000-2001, όπως έχει όλη η Ευρώπη.

Εμείς έχουμε 11 του παλαιότερου τύπου CL 215 δηλαδή του 1974, και 7 νεότερα CL 415, τα οποία κάποια από αυτά διαχρονικά έχουν πάθει πάρα πολύ σοβαρές βλάβες, με τους μηχανικούς να κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να τα κρατάνε σε λειτουργία ,και τους πιλότους να πετάνε ηρωικά αγνοώντας τον κίνδυνο.

Γιατί δεν μπορεί η κυβέρνηση και κάθε κυβέρνηση που πέρασε να τα αναβαθμίσει, εάν είναι κάποιος διαβασμένος θα δει ότι γιατί το γραμμή παραγωγής του καναδικού εργοστασίου έχει κλείσει.

Οπότε δεν είναι εύκολο να γίνει το οτιδήποτε, κάτι που γνωρίζει το ΠΑΣΟΚ αλλά όπως φαίνεται όχι τα νούμερα στελέχη του κόμματος που τα έχει αμολήσει ο Νίκος Ανδρουλάκης να λαικίζουν να ξεφτιλίζονται και να ξεφτιλίζουν και το κόμμα τους.

Και για να βοηθήσουμε τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που ξεφτιλίζονται εδώ και δύο ημέρες τους λέμε ότι τα Canadair και τα ανταλλακτικά τους δεν πωλούνται στα super market, και η σύντομη απάντηση στο ερώτημα τους γιατί δεν αναβαθμίζονται και γιατί δεν έχουμε πάρει νέα, είναι ότι η παραγωγή της νέας γενιάς υδροπλάνων ξεκίνησε από το μηδέν, με νέο κατασκευαστή, νέο πρόγραμμα και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που περνά μέσα από πολυεπίπεδες διαδικασίες.

Η Ελλάδα έκανε πρώτη παραγγελία, και τα νέα Canadair βρίσκονται σε παραγωγή και είναι τα DHC-515 Firefighter

Η Bombardier είχε σταματήσει την παραγωγή των CL-415, άρα η Ευρώπη για χρόνια δεν είχε γραμμή παραγωγής να «κλείσει». Η De Havilland Canada αγόρασε τα δικαιώματα και επανασχεδίασε το πρόγραμμα ως DHC-515. Αυτό σήμαινε ανασύσταση εφοδιαστικής αλυσίδας, εγκαταστάσεων και πιστοποιήσεων, σε μια περίοδο με πίεση σε πρώτες ύλες και εξαρτήματα. Η εταιρεία ξεκίνησε συναρμολόγηση του πρώτου αεροσκάφους στον Καναδά και στοχεύει επιχειρησιακή ένταξη γύρω στις αρχές του 2028, κάτι που εξηγεί γιατί οι ευρωπαϊκές παραλαβές δεν μπορούσαν να γίνουν νωρίτερα.

Η ΕΕ επέλεξε να «χτίσει» ενιαίο στόλο μέσω του rescEU, χρηματοδοτώντας μαζική παραγγελία DHC-515 για κράτη-μέλη, με κυβερνητικές συμβάσεις μέσω της Canadian Commercial Corporation (CCC). 

Η Ελλάδα έχει προχωρήσει μόνη της. Τον Μάρτιο του 2024 εγκρίναμε την αγορά επτά DHC-515, αξίας περίπου 361 εκατ. ευρώ. Με βάση την τότε κυβερνητική ενημέρωση, οι παραδόσεις τοποθετήθηκαν στο διάστημα 2027-2030, με δύο αεροπλάνα να εντάσσονται και στο ευρωπαϊκό απόθεμα rescEU. Δ

Το DHC-515 είναι ουσιαστικά ο εξελιγμένος διάδοχος της οικογένειας CL-215/415, με σύγχρονο ψηφιακό κόκπιτ (Collins Pro Line Fusion), αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά πλοήγησης/αποστολής και βελτιώσεις στη λειτουργία σε θερμά/ορεινά περιβάλλοντα. Η ονομαστική χωρητικότητα νερού είναι 6.137 λίτρα, ενώ ενσωματώνει και δεξαμενή αφρού 680 λίτρων για επιχειρήσεις σε σύνθετες πυρκαγιές. 

Το νέο DHC‑515 διαθέτει δυνατότητες νυχτερινής λειτουργίας. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το αεροσκάφος σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να επιχειρεί και νύχτα, χάρη στο σύνολο σύγχρονων αισθητήρων και εξελιγμένο εξοπλισμό:

Το DHC‑515 διαθέτει δυνατότητες νυχτερινής λειτουργίας (“night time operational capabilities”) καθώς και αυξημένη ωφέλιμη χωρητικότητα και ταχύτερους χρόνους φόρτωσης.

Επίσης, σε τεχνική σημείωση υπογραμμίζεται ότι: Σε αντίθεση με τα CL‑215 και CL‑415, το 515 θα διαθέτει αισθητήρες που επιτρέπουν ασφαλή λειτουργία τη νύχτα.

Αυτό σημαίνει ότι τα νέα Canadair όχι μόνο θα μπορούν να επιχειρούν σε ημερήσιες ώρες, αλλά και όταν έχει σκοτεινιάσει  κάτι που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα στις δύσκολες συνθήκες πυρκαγιών όπου η νύχτα μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη.

Με λίγα λόγια η Ελλάδα έχει παραγγείλει επτά DHC-515, ο κατασκευαστής στοχεύει πρώτες παραδόσεις μέσα στο 2027, το εθνικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση των παραδόσεων ως το 2030. Μέχρι τότε, ο στόλος μας θα συνεχίσει να επιχειρεί με τα υφιστάμενα CL-215/415 και ενοικιαζόμενα μέσα, ενώ παράλληλα «χτίζονται» οι βάσεις για ένα νεότερο, ισχυρότερο και πιο υποστηριζόμενο στόλο την επόμενη δεκαετία.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου