Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025

Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης

 



Από τη δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης στο Υπουργείο Εσωτερικών με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αντικείμενο τις προτεραιότητες των δύο Υπουργείων:

  • Για να μπορέσουμε να πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους τους οποίους έχουμε θέσει, χρειάζονται, βασικά, δύο συστατικά στοιχεία: το πρώτο είναι η πολιτική βούληση και το δεύτερο είναι η χρήση της τεχνολογίας, η οποία πια μπορεί να μας επιτρέψει να δούμε το Δημόσιο και την επαφή του κράτους με τον πολίτη τελείως διαφορετικά απ’ ό,τι στο παρελθόν, κάτι το οποίο, εξάλλου, ήδη το έχουμε αποδείξει μέσα από το gov.gr.
  • Βρισκόμαστε μπροστά σε μία καινούργια φάση υλοποίησης πάρα πολλών έργων, χρηματοδοτούμενων από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία θα βελτιώσουν και την ίδια την απόδοση του Δημοσίου αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ο πολίτης, η επιχείρηση συναλλάσσεται με το ελληνικό Δημόσιο.
  • Ως προς τα στοιχεία τα οποία αφορούν αμιγώς στα ζητήματα του Υπουργείου Εσωτερικών επιτρέψτε μου να σταθώ σε κάποιες σημαντικές προτεραιότητες:
    • η πρώτη αφορά την επιτάχυνση των προσλήψεων. Έχει γίνει μια σημαντική δουλειά, αλλά ξέρουμε ότι πρέπει να κινηθούμε πολύ πιο γρήγορα. Ο σκοπός είναι να ολοκληρώνονται οι προσλήψεις εντός του έτους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε χρόνια προκειμένου οι δημόσιοι υπάλληλοι να καθίσουν στις θέσεις τους.
    • Το δεύτερο ζήτημα στο οποίο θα ήθελα να σταθώ ιδιαίτερα αφορά την αξιολόγηση, όπου έχει γίνει μια πολύ σημαντική δουλειά. Θέλω να θυμίσω ότι πριν από 11 χρόνια έκανα την πρώτη απόπειρα να ξεφύγουμε από την, θα έλεγα, “κατάρα” της καθολικής αριστείας στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Τότε δεν τα είχαμε καταφέρει. Συναντήσαμε μεγάλες αντιστάσεις. Σήμερα, όμως, για πρώτη φορά έχουμε ένα σύστημα αξιολόγησης το οποίο πραγματικά μπορεί να ξεχωρίσει τους άριστους δημοσίους υπαλλήλους, να τους επιβραβεύει και ταυτόχρονα να μας δίνει και τα απαραίτητα εργαλεία για εκείνους οι οποίοι υπολείπονται, οι οποίοι δεν έχουν τις επιδόσεις τις οποίες προσδοκούμε, να μπορούμε να παρέμβουμε για να βελτιώσουμε την απόδοσή τους.
    • Θέλω να σταθώ, επίσης, ιδιαίτερα σε μια σημαντική πρωτοβουλία η οποία θα παρουσιαστεί τις επόμενες εβδομάδες. Αυτή δεν είναι άλλη από την οριζόντια αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες. Μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, τέσσερα εκατομμύρια πολίτες θα λάβουν ένα πολύ αναλυτικό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών -όταν θα έρθει η ώρα θα μιλήσουμε πιο αναλυτικά γι’ αυτό- και νομίζω ότι αυτό το ερωτηματολόγιο θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο και για εμάς, για να δούμε που πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας και για να εγκαθιδρύσουμε μια ουσιαστική κουλτούρα λογοδοσίας. Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτηςκαι για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μπορεί να μας αξιολογεί συνολικά και να μας κάνει υποδείξεις για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.
    • Θέλω να σταθώ επίσης και στην εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας για το Δημόσιο, μια σημαντική πρωτοβουλία η οποία έχει ήδη εφαρμοστεί στο μεγαλύτερο κομμάτι του ιδιωτικού τομέα.
  • Για τα ζητήματα τα οποία αφορούν το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επιτρέψτε μου να σταθώ ιδιαίτερα στο εύρος των ψηφιακών υπηρεσιών το οποίο παρέχεται πια μέσα από την πλατφόρμα του gov.gr.
    • Να δώσω ιδιαίτερη έμφαση στον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, σε ένα εμβληματικό έργο το οποίο θα μας επιτρέψει να μπορούμε, σε επίπεδο του κάθε πολίτη, να έχουμε συμπυκνωμένη την ιστορική εικόνα του φακέλου υγείας όλων των πολιτών.
    • Τη μεγάλη πρόοδο η οποία έχει γίνει στο Κτηματολόγιο, με στόχο να έχουμε 100% κτηματογράφηση στο τέλος του 2025. Ένας εθνικός στόχος δεκαετιών επιτέλους ολοκληρώνεται.
    • Αλλά και στην οριζόντια χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση της ίδιας της λειτουργίας του Δημοσίου, πιστεύω ότι εκεί είμαστε πιο μπροστά από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σε συνδυασμό με τις υποδομές οι οποίες δημιουργούνται.

 



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου