Παραδόθηκε στον ειδικό εφέτη – ανακριτή, Σωτήρη Μπακαΐμη, το πόρισμα των δύο πραγματογνωμόνων για τα επίμαχα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας την τελευταία εβδομάδα, μετά τη δημοσιοποίησή τους από την εταιρία σεκιούριτι INTERSTAR, που φυλά τις γραμμές του ΟΣΕ.
Η προσπάθεια όλους αυτούς τους μήνες παρακμιακών κομμάτων, και μαζί με αυτά ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ να περάσουν στην κοινή γνώμη ότι υπήρχε φορτίο με εύφλεκτα υλικά, ακόμα και το ότι γινόταν λαθρεμπόριο, είχε κάνει τον κόσμο ανήσυχο.
Το θράσος αυτών των κομμάτων, όπως η κίνηση Βελόπουλου, που τόλμησε να πάει στον Άρειο Πάγο και να ζητήσει να μην μπεί στην δικογραφία η αλήθεια, για να κρατήσουν το αφήγημα των όσων ψευδών λένε και διαδίδουν, δείχνει το πόσο αδίστακτοι είναι.
Το θράσος της Ζωής Κωνσταντοπούλου να βάλει την μαριονέτα της Μαρία Καρυστιανού και τους λίγους συγγενείς θυμάτων που την ακολουθούν να κάνει μήνυση στον εφέτη - ανακριτή, για να καθυστερήσει η δίκη ώστε να συντηρείται το αφήγημα, δείχνει το πόσο αδίστακτοι είναι.
Όσο ξεφτιλίζονται και φαίνονται οι πραγματικές τους προθέσεις που είναι μακράν από τον δήθεν πόνο τους για την τραγωδία, τόσο επικίνδυνοι και ανεύθυνοι γίνονται.
Αναλύοντας τα βίντεο, οι πραγματογνώμονες Απόστολος Βασιλάκος, μηχανολόγος μηχανικός, και Σταύρος Μπατζόπουλος, ηλεκτρολόγος μηχανικός, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στα βίντεο «εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά τον χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στη επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών».
Με άλλα λόγια, πρόκειται αναμφίβολα για το ίδιο τρένο, το οποίο φαίνεται να είναι φορτωμένο με όσα εμπορεύματα ήταν γνωστό επισήμως ότι μετέφερε. Οι πραγματογνώμονες ξεκαθαρίζουν ότι η έκθεσή τους «αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, χωρίς να πιστοποιεί τη γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού».
Στην έκθεσή τους, οι πραγματογνώμονες αναφέρουν ότι μπόρεσαν να αξιοποιήσουν τα δύο από τα τρία βίντεο, αυτό στη σήραγγα του Πλαταμώνα και αυτό στην είσοδο της σήραγγας των Τεμπών.
Στο πρώτο βίντεο φαίνεται η εμπορική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς Λάρισα, στις 23:03 της μοιραίας νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ενώ στο δεύτερο φαίνεται στην ίδια γραμμή, δέκα λεπτά αργότερα (23:13).
Οι δύο έμπειροι επιστήμονες κατέληξαν σε πέντε βασικά συμπεράσματα:
1. Ο εμπορικός συρμός και στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας
2. Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την Αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης
3. Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος και τα έγγραφα της Hellenic Train όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.
4. Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.
5. Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container.
Η πραγματογνωμοσύνη περιλαμβάνει επίσης και μια ανάλυση ταχύτητας και χρόνου, συσχετίζοντας τα βίντεο με τα υπόλοιπα στοιχεία που υπάρχουν στη δικογραφία, όπως την εφαρμογή γεωεντοπισμού, τα αρχεία καταγραφής κινήσεων της εμπορικής αμαξοστοιχίας και τους χρόνους που είναι γραμμένοι στις κάμερες (η φονική σύγκρουση έλαβε χώρα στις 23:18).
Με τα νέα βίντεο έχουν προβεί σε μια συμπλήρωση στοιχείων της δικογραφίας ως προς τους χρόνους και τις αποστάσεις, αναφέροντας ότι «η σταθμάρχης του Σ.Σ. Ν. Πόρων καταγράφει, στο φύλλο εξασφάλισης υπηρεσίας της 28ης Φεβρουάριου 2023 του Σ.Σ Ν. Πόρων, τη διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 στις 23:05′ δηλαδή δύο λεπτά μετά την έξοδό της από τη σήραγγα. Συμπεραίνουμε ότι υπάρχει χρονική ταύτιση του χρονογράφου της ηλεκτράμαξας 120-012, με την αναγραφόμενη χρονοσήμανση του ελεγχόμενου βιντεοληπτικού υλικού της νότιας εξόδου σήραγγας Πλαταμώνα, η οποία επιβεβαιώνεται πλήρως και από εξωτερικό παρατηρητή (σταθμάρχης Σ.Σ. Ν. Πόρων)».
Αντίθετα, «δεν υπάρχει χρονική ταύτιση του χρονογράφου της ηλεκτράμαξας 120-012, με την αναγραφόμενη χρονοσήμανση του ελεγχόμενου βιντεοληπτικού υλικού της σήραγγας των Τεμπών. Η απόκλιση πιθανότατα οφείλεται σε λάθος χρονισμό του καταγραφικού των καμερών και της προπορείας του σχετικά με την ώρα Ελλάδος, αλλά χωρίς την παρουσία εξωτερικού παρατηρητή (σταθμάρχης Σ.Σ Ραψάνης) ή άλλου τεχνικού βοηθήματος δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί».



0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου