Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

 



Οι ρυθμίσεις έχουν γνώμονα την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ενώ είναι σύμφωνες με τις ανάγκες της σύγχρονης κινητικότητας και τη σταδιακή ψηφιοποίηση των διαδικασιών.
 
Πιο συγκεκριμένα:

  • Προβλέπεται ο εξορθολογισμός των ποινών και η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα.
  • Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο και ευκολότερα εφαρμόσιμο από τα όργανα ελέγχου και πιο κατανοητό από τους πολίτες.
  • Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις.
  • Οι ποινές για επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές, πλέον, επικεντρώνονται στον οδηγό και όχι στο όχημα (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος)
  • Η μείωση της ανώτατης ταχύτητας κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ/ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση.
  • Αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά.
  • Αναμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες στα λεωφορεία για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου