Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021

Χάσαμε ένα υπερσύγχρονο F-16 Block 52+ - Σώθηκε ο πιλότος!!

 


Γεγονός είναι ότι δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάνουμε υπερσύγχρονα αεροσκάφη ένα βήμα πριν αναβαθμιστούν σε viper.

Σε ενδεχόμενη βλάβη στα φρένα ή σε φθαρμένα ελαστικά οφείλεται, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών, η λοξοδρόμηση του μονοθέσιου μαχητικού αεροσκάφους F-16 Block 52+ 60 εκατομμυρίων δολαρίων, από το διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική καταστροφή του. 

Παράλληλα, πολύ σοβαρά εξετάζεται και η πιθανότητα το αεροσκάφος να παρεξέκλινε της πορείας του και εξαιτίας της ολισθηρότητας του διαδρόμου προσγείωσης λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή. 

Αυτό που ευθύνεται για την απώλεια του αεροσκάφους ονομάζεται υδρολίσθηση. Κατά το «υδροπλανάρισμα» οι τροχοί του αεροσκάφους δεν περιστρέφονται αλλά ολισθαίνουν, καθώς ανάμεσα σε αυτούς και το έδαφος μεσολαβεί ένα στρώμα νερού. Ως απόρροια του φαινόμενου, το αεροσκάφος χάνει τη διεύθυνση της κίνησής του και γλιστράει αφού πλέον δεν έχει επαρκή στήριξη στους τροχούς του. 

Ο καιρός κατά την ώρα του ατυχήματος ήταν βροχερός και επικίνδυνος, ο πιλότος που ευτυχώς σώθηκε είχε προσπαθήσει προηγουμένως δύο φορές να προσγειώσει το αεροσκάφος χωρίς όμως να τα καταφέρει. Τελικά η τρίτη φορά που επιχείρησε να το κάνει ήταν και η μοιραία για το F-16, με τον χειριστή να κάνει εγκαίρως χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος καταφέρνοντας να απεγκλωβιστεί σώος.

Όλα συνέβησαν το αεροδρόμιο της 117 Πτέρυγας Μάχης στην Ανδραβίδα 15:30 το μεσημέρι, το υπερσύγχρονο αεροσκάφος επιστρέφοντας από μία εκπαιδευτική πτήση πάνω στην τακτική των αεροπορικών επιχειρήσεων και στη χρήση οπλικών συστημάτων και μέσων Ηλεκτρονικού Πολέμου για την αντιμετώπιση ξαφνικής απειλής. Επρόκειτο για την τελευταία εκπαιδευτική πτήση του πιλότου του στο πλαίσιο φοίτησης του στο Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ) και λίγο πριν το μοιραίο αεροσκάφος επιστρέψει στη βάση του στην 343 Μοίρα στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα.

Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα το F-16, έχοντας καλύψει τον μισό περίπου διάδρομο προσγείωσης και μειώσει την ταχύτητά του στα 180 χιλ. την ώρα, θα αρχίσει να παρεκκλίνει της πορείας του. Αντιδρώντας άμεσα ο χειριστής του αεροσκάφους δοκιμάζει να το επαναφέρει στην πορεία του χωρίς επιτυχία. 

Αποτέλεσμα ο έμπειρος πιλότος να σωθεί εγκαταλείποντας το αεροσκάφος, και το υπερσύχρονο F-16 Block 52+ να μετατραπεί σε μία φλεγόμενη μάζα, με τη μηχανή του αλλά και το κέλυφός του να έχει πιάσει φωτιά. 

Σύμφωνα με πηγές του ΓΕΑ, ο χειριστής του F-16 αντέδρασε σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του κατασκευαστή τα οποία προβλέπουν πως όταν το αεροσκάφος αρχίσει να εκτρέπεται της πορείας του και πάει να βγει εκτός διαδρόμου με ταχύτητα μεγαλύτερης της τροχοδρόμησης θα πρέπει να εγκαταλείπεται. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν το δεύτερο ενός ζεύγους το οποίο λίγο μετά το μεσημέρι είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας σε μία πτήση που υπό άλλες προϋποθέσεις θα ήταν ρουτίνα. 

Λίγα λεπτά νωρίτερα είχε προσγειωθεί το άλλο αεροσκάφος, χωρίς να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα.

Το F-16 Block 52+ είναι από τα πλέον σύγχρονα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας. Ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης “Αλεπού, “Αστέρι” και “Ghost” αντίστοιχα, επιχειρώντας από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ). 




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου