ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020
Κράνος και όριο ταχύτητας στα ηλεκτρικά πατίνια
Κράνος, όριο ταχύτητας έως τα 25 χιλιόμετρα/ώρα και μετακινήσεις σε συγκεκριμένο οδικό δίκτυο θα είναι μερικά από όσα θα περιλαμβάνει η ρύθμιση του υπουργείου Μεταφορών για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στη χώρα.
Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει ως σήμερα νομοθετικό πλαίσιο, αυτό δεν πτοεί τους χρήστες, δεδομένου ότι ολοένα και περισσότερα βγαίνουν στους δρόμους – προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις. Από τη μία, οι οδηγοί που είναι αρνητικοί σε όσους τα χρησιμοποιούν λόγω του ότι έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα μη τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και, από την άλλη, οι πεζοί που δεν μπορούν να συμβαδίσουν στα πεζοδρόμια με πολίτες που τρέχουν ανάμεσά τους.
Διχογνωμία
Η απουσία νομοθετικού πλαισίου, τα συχνά ατυχήματα και η έλλειψη υποδομών έχουν προκαλέσει διχογνωμία σε χρήστες, πολίτες και άλλους οδηγούς. Πέρα από τις φθορές και τους βανδαλισμούς που ενίοτε έχουν σημειωθεί, η γενική εικόνα παραμένει θετική, ωστόσο οι φόβοι για τραυματισμούς λόγω της μη τήρησης του ΚΟΚ παραμένουν υπαρκτοί.
Στην Ελλάδα, δραστηριοποιούνται δύο εταιρίες οι οποίες υποστηρίζουν πως σε γενικές γραμμές οι πολίτες ανταποκρίνονται σημαντικά, καθώς παρέχουν με μικρό κόστος κοντινές μετακινήσεις φιλικές προς το περιβάλλον.
Οπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΜΕ στον Ελεύθερο Τύπο, μέχρι το Πάσχα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο θα ρυθμίζεται όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.
Τι αλλάζει
Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Πιο συγκεκριμένα, θα υπάρχουν τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα (κυρίως για παιδιά/εφήβους) και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα (για ενηλίκους). Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.
Για περιπτώσεις στις οποίες από κατασκευής τα πατίνια μπορούν να «πιάσουν» ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 χιλιομέτρων/ανά ώρα, οι εταιρίες θα υποχρεούνται να βάζουν… κόφτη ώστε να μην τα ξεπερνούν.
Πρωτοπόροι…
«Η Ελλάδα είναι δύο βήματα μπροστά από την Ε.Ε. Κανένα έγγραφο, καμία Οδηγία δεν έχει εκδοθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για την ελεύθερη διακίνηση όχι μόνο των πατινιών, αλλά και των άλλων μικρών μέσων μετακίνησης. Από το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη συσταθεί Ειδική Επιτροπή -μετά και την επιστολή από την Ενωση Συγκοινωνιολόγων- με τη συμμετοχή και όλων των αρμόδιων φορέων, η οποία εξετάζει όλο το πλαίσιο και θα παραδώσει τις προτάσεις», είχε σημειώσει στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Παράλληλα, διευκρίνισε ότι το νομοθετικό πλαίσιο θα καθορίζει τους κανόνες, τόσο των τεχνικών τους προδιαγραφών όσο και τους συγκεκριμένους χώρους και σταθμούς για την κυκλοφορία τους, ενώ θα προβλέπει και θέματα που αφορούν την ασφάλεια των ίδιων οδηγών μικροοχημάτων.
Στο μεταξύ, το ΥΠΟΜΕ ετοιμάζει λύση και για την κατάληψη των πεζοδρομίων από δίκυκλα οχήματα, καθώς αναμένεται Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία θα δίνεται το πράσινο φως ώστε να δημιουργηθούν άμεσα στα μεγάλα αστικά κέντρα πάρκινγκ μόνο για μηχανές και ποδήλατα.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου