Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018
Ντόρα : Η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων έχει καταντήσει ανέκδοτο
Επίκαιρη ερώτηση στον Υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου
Δυστυχώς, η κυβέρνηση έχει αποτύχει στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων. Σύμφωνα με έρευνες του ΣΕΕΠΕ και του ΙΟΒΕ, τα ετήσια διαφυγόντα κέρδη για τα δημόσια ταμεία ανέρχονται σε 300 εκατομμύρια από τα λαθραία καύσιμα και 600 εκατομμύρια από τα λαθραία τσιγάρα.
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, σε απάντηση της υπ’ αριθμόν 2936/2017 ερώτησης που κατέθεσα για τις «πειραγμένες» αντλίες σε μεγάλο αριθμό πρατηρίων καυσίμων, ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Παπαγγελόπουλος αναφέρει ότι με το ν. 4410/2016 ιδρύθηκε Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο (ΣΕΚ) για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου σε προϊόντα που υπόκεινται σε ΕΦΚ. Αν και πέρασαν 18 μήνες, η κυβέρνηση κωλυσιεργεί και καθυστερεί να θέσει το ΣΕΚ σε πλήρη λειτουργία.
Από το 2015, στα δημόσια ταμεία έχει εισρεύσει μόλις 1% από το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση. Την περίοδο 2013 – 2014, οι αντίστοιχες εισπράξεις έφταναν τα 27 εκ. ευρώ. Αντιθέτως, μειώθηκαν στα 8,1 εκ. ευρώ την διετία 2015-2016 και κατέρρευσαν στα 3,1 εκ. το πρώτο 9μηνο του 2017. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι την τελευταία διετία τα πρόστιμα μειώθηκαν κατά 90%. Επίσης, το περίφημο σύστημα εισροών – εκροών που έχει εγκατασταθεί στα πρατήρια από το 2014 με κόστος 100 εκατομμυρίων ευρώ, είναι ουσιαστικά ανεκμετάλλευτο, καθώς τα στοιχεία που φτάνουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) μένουν αναξιοποίητα. Πάντως, σύμφωνα με το ΣΕΕΠΕ, το 15% των πρατηρίων κλέβει μέχρι και 10% στην ποσότητα καυσίμου.
Στο χώρο των τσιγάρων, σύμφωνα με το ΣΕΒ, το λαθρεμπόριο προκαλεί την απώλεια 60.000 θέσεων εργασίας. Στην Ελλάδα σήμερα, 1 στα 5 προϊόντα καπνού είναι παράνομα, γεγονός που προκαλεί προβλήματα και στη δημόσια υγεία. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις διακινούνται λαθραία τσιγάρα από την Ασία και τη Μέση Ανατολή, από καπνό χαμηλής ποιότητας, με μεγάλη συγκέντρωση βαρέων μετάλλων, τα οποία παρουσιάζουν υπέρβαση των νόμιμων τιμών της νικοτίνης και του διοξειδίου του άνθρακα.
Οι έλεγχοι στα σημεία παράνομης εισόδου είναι ανύπαρκτοι, καθώς η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρωζώνης που δεν διαθέτει μηχανήματα ελέγχου με ακτίνες Χ σε κάθε τελωνείο και έτσι προτιμάται από τους λαθρέμπορους. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση αδυνατεί να ελέγξει τα σημεία διάθεσης των παράνομων προϊόντων στα κέντρα των ελληνικών πόλεων.
Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση έχει αποτύχει να καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή στα καύσιμα και τα τσιγάρα, τη στιγμή που η νοθεία και η παράνομη διακίνηση των σχετικών προϊόντων έχουν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πότε προβλέπεται το ΣΕΚ να είναι πλήρες σε λειτουργικό και επιχειρησιακό επίπεδο;
2. Ποια ακριβώς είναι τα αποτελέσματα από τους ελέγχους στην αγορά καυσίμων και καπνικών προϊόντων για το 2017;
3. Πότε θα λειτουργήσει πλήρως η διασύνδεση του συστήματος εισροών – εκροών των πρατηρίων με την ΓΓΠΣ;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου