Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Ο Φίλης χωρίς ίχνος ντροπής ξαναχτύπησε! Καλύτερα να μασάει παρά να μιλάει γιατί ντροπιάζει την χώρα



Επίθεση από ιστορικούς - ΝΔ: Ανιστόρητα όσα λέει ο υπουργός Παιδείας

Φωτιές άναψε το μήνυμα του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για την 25η Μαρτίου,  που διανεμήθηκε ώστε να διαβαστεί στα σχολεία και από το οποίο λείπει οποιαδήποτε αναφορά στην Τουρκοκρατία και στους ήρωες του 1821, αντίθετα με την... γερμανική κατοχή και την εξέγερση στο  Πολυτεχνείο,  ενώ υποστηρίζει  σε αυτό ότι το ελληνικό έθνος γεννήθηκε κατά την επανάσταση!  

«Υπάρχουν ανακρίβειες. Δηλαδή ποιο καινούργιο έθνος, ένα έθνος δεν δημιουργείται από την μια στιγμή στην άλλη. Ένα έθνος προϋπάρχει και γίνεται μια επανάσταση εναντίον ενός κατακτητή, όπως είναι στη  προκείμενη περίπτωση» αναφέρει ο συγγραφέας και ιστορικός Ήρκος Αποστολίδης. Προσθέτει επίσης  ότι ο κατακτητής έχει όνομα και ήταν  οι Οθωμανοί, «αλλά εδώ  δεν αναφέρεται πουθενά».

«Καταπέλτης»  κατά του υπουργού Παιδείας ήταν και ο ιστορικός και συγγραφέας επίσης  Σαράντος Καργάκος. «Στο φλύαρο αυτό κείμενο, δεν υπάρχει καμία αναφορά στην λέξη Τουρκοκρατία, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε έναν έστω από τους αγωνιστές του 1821. Υπάρχει όμως μια ύπουλη διαπίστωση.  Ότι το έθνος διαμορφώθηκε μετά την επανάσταση. Είναι τόσο λογικό, όσο και το να υποστηρίζει κανεις ότι μπορεί να φτιάξει σκορδαλιά χωρίς σκόρδο…  Υποπτεύομαι  ότι ο άνθρωπος αυτός προετοιμάζει το έδαφος για μια νέα Τουρκοκρατία» τονίζει ο κ. Καργάκος

ΝΔ: Ο Υπουργός Παιδείας συγχέει ανιστόρητα το Ελληνικό με το Ελληνικό Έθνος

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και η Νέα Δημοκρατία. «Ό Υπουργός Παιδείας στο μήνυμα του για την 25η Μαρτίου οφείλει να σέβεται την ελληνική διαχρονία. Ο Υπουργός Παιδείας συγχέει ανιστόρητα το Ελληνικό Κράτος, που πράγματι δημιουργήθηκε με την Επανάσταση, με το Ελληνικό Έθνος» αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Ολόκληρο το μήνυμα του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη:

Η 25η Μαρτίου συμβολίζει τα γενέθλια της σύγχρονης Ελλάδας. Γι αυτό και τα γιορτάζουμε με δυναμισμό κάθε χρόνο, ανανεώνοντας τη ματιά μας στην Επανάσταση του 1821, καθώς τη στοχαζόμαστε μέσα σε νέες κάθε φορά συνθήκες.

Επίκεντρο της γιορτής, διαχρονικά, είναι το σχολείο, όχι μόνο γιατί τα παιδιά, ως οι νέοι πολίτες πρέπει να μάθουν να τιμούν και να σέβονται την πατρίδα τους, αλλά και γιατί η παιδεία έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση και στη δημιουργία της εθνικής μας συλλογικότητας.

Στα χρόνια πριν από την Επανάσταση υπήρξε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για το σχολείο και για το βιβλίο. Ακόμη και μικρές, απομονωμένες, ορεινές ή νησιωτικές κοινότητες, με τους πενιχρούς οικονομικούς τους πόρους, αναζήτησαν δασκάλους, συντήρησαν σχολεία, δημιούργησαν βιβλιοθήκες.

Αλλά και αυτοί που έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους, από τον Κοραή έως τον Καποδίστρια – και παρά τις ιδεολογικές και πολιτικές τους διαφορές - στην ανάπτυξη της παιδείας συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον τους και αφιέρωσαν τις δραστηριότητές τους. Η εκπαίδευση υπήρξε ο μοχλός με τον οποίο η κοινωνία μας αναδύθηκε στη χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης. Μοχλός και κινητήρια δύναμη, τόσο πριν, όσο και έπειτα από την Επανάσταση.

Θα πρέπει κάποτε να τιμήσουμε τις χιλιάδες αφανείς δασκάλες και δασκάλους, που τον 19ο αιώνα και ως τα μέσα του 20ου αιώνα, πήγαν στα πιο απρόσιτα μέρη, όπου δεν υπήρχε ακόμη συγκοινωνία, για να χτίσουν με τα χέρια τους σχολεία, να διδάξουν γενιές γενεών, να οργανώσουν μαθητικές κοινότητες, να γίνουν τα στηρίγματα των τοπικών κοινωνιών.

Θα πρέπει επίσης να ξανασκύψουμε στο έργο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμιστών, που συνέδεσαν την γλωσσική με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, παρά τους διωγμούς και τις λοιδορίες που υπέστησαν. Όλοι αυτοί αφιέρωσαν τις διανοητικές τους δυνάμεις, για να ξαναδώσουν σε μια εκπαίδευση αποστεωμένων γνώσεων το φιλί της σύγχρονης ζωής, για να συνδέσουν τη μάθηση με την απόλαυση του πολιτισμού.

Οι δημοτικιστές εκπαιδευτικοί ήταν επίσης ανάμεσα στους πιο δραστήριους οργανωτές της Αντίστασης στο φασισμό, στα χρόνια της Κατοχής, και πολλοί πλήρωσαν με χρόνια φυλακής, εξορίας, διώξεων. Μέσα από αυτούς τους αγώνες το αίτημα της Παιδείας, έγινε κεντρικό στους λαϊκούς και νεολαιίστικους αγώνες στη δεκαετία του ’60, και το σύνθημα Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία κυριαρχούσε στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.

Και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, με τις τεράστιες περικοπές στην εκπαίδευση, αλλά και τη δυσφήμιση που υπέστησαν, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες συμμετείχαν σε έναν άθλο που δεν τους έχει αναγνωριστεί: Ενώ είδαμε γύρω μας το κράτος να αποδιοργανώνεται και τους περισσότερους θεσμούς να καταρρέουν, αυτοί κράτησαν το σχολείο όρθιο. Μπόρεσαν επίσης, σε μεγάλο βαθμό, ακαθοδήγητοι και χωρίς θεσμική στήριξη, να απορροφήσουν και να ενσωματώσουν στο σχολείο τα παιδιά των μεταναστευτικών κυμάτων κατά τα τελευταία 25 χρόνια.

Αν λοιπόν στους δύο αιώνες της ελληνικής ανεξαρτησίας, η εκπαίδευση υπήρξε ο κεντρικός άξονας της εθνικής χειραφέτησης και της κοινωνικής προόδου, μπορεί σήμερα η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να αποτελέσει τη δύναμη εκείνη που θα βγάλει την ελληνική κοινωνία από τη βαθειά κρίση, που θα τη βοηθήσει να ανταπεξέλθει με ανθρωπισμό και αξιοπρέπεια στις νέες κρίσιμες συνθήκες που ορίζει η προσφυγική κρίση;

Πώς θέλουμε το σχολείο, τί πρέπει να κάνουμε για την εκπαίδευσή μας σήμερα;

Ποιο μέλλον θέλουμε για την κοινωνία μας και τι μπορεί να κάνει το σχολείο για να το προετοιμάσει;

Αυτά είναι τα ερωτήματα μέσα από τα οποία θα πρέπει να αναστοχαστούμε την επέτειο της Επανάστασης του '21, και τον ρόλο της εκπαίδευσης στην ιστορία μας, συνδέοντας κριτικά το παρόν με το παρελθόν, αλλά και με το μέλλον.

Γιατί αν μια κοινωνία χάσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της, χάνει επίσης την εκτίμησή της στο παρελθόν της.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ



Με πληροφορίες απο το star.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου