Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

Έχουν μπεί τα θεμέλια για ένα νέο τουριστικό προϊόν


 

Από τις τοποθετήσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε συζήτηση με τίτλο «Ο ρόλος του τουρισμού στο μέλλον της Ελλάδας, στο πλαίσιο συνεδρίου που διοργάνωσε το «Πρώτο Θέμα»:

  • Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο «αιμοδότης» του τουρισμού είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία. Εμάς ο ρόλος μας είναι να θέτουμε το κατάλληλο πλαίσιο, εκείνους τους κανόνες για να μπορούμε να ενθαρρύνουμε εκείνες τις επενδύσεις που θα χτίσουν το τουριστικό μας προϊόν, για την επόμενη δεκαετία.
  • Θεωρώ ότι ο τουρισμός μας είναι ανθεκτικός. Έχουμε βάλει τα θεμέλια για ένα νέο τουριστικό προϊόν το οποίο, όπως ειπώθηκε και στην εισαγωγή, πρέπει να στηρίζεται στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα, την ανθεκτικότητα και κυρίως στις ξεχωριστές εμπειρίες τις οποίες μπορούμε να προσφέρουμε και στη δυνατότητά μας κυρίως να προσελκύουμε επισκέπτες οι οποίοι μπορούν να δαπανούν περισσότερο από το διαθέσιμο εισόδημά τους στην Ελλάδα. Διότι η περιβαλλοντική επιβάρυνση του κάθε επισκέπτη είναι ίδια. … Και είναι λάθος να μετράμε την επιτυχία του τουρισμού μας μόνο με τον αριθμό των επισκεπτών. Αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει πρωτίστως είναι το οικονομικό αποτύπωμα των επισκεπτών. Εκεί νομίζω ότι έχουμε κάνει μια σημαντική πρόοδο.
  • Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα:
    • αφενός οι κλασικοί καλοκαιρινοί μας προορισμοί να γίνουν πιο ελκυστικοί από τον Μάρτιο μέχρι τον Νοέμβριο. Αυτό σημαίνει περισσότερες εμπειρίες γύρω από το κλασικό προϊόν που έχει να κάνει με τον ήλιο και την θάλασσα.
    • Σημαίνει πολύ στενότερη σύνδεση του τουρισμού μας με το πολιτιστικό μας απόθεμα. Δεν έρχονται ακόμα αρκετοί άνθρωποι στην Ελλάδα σήμερα πρωτίστως για τον πολιτισμό. Αυτό είναι τεράστια αναξιοποίητη ευκαιρία.
    • Σημαίνει καινούργιες εμπειρίες στον χειμερινό τουρισμό, στον οποίο προσωπικά πιστεύω πάρα πολύ. ... Ο χειμερινός τουρισμός είναι τεράστια ανεκμετάλλευτη δυνατότητα και για περιοχές της χώρας τις οποίες δεν τις έχει ακουμπήσει ακόμα η τουριστική μας ανάπτυξη.
    • Και βέβαια, διεύρυνση των προορισμών, νέες αγορές. Ενδεικτικά να αναφέρω, ήμουν στην Κίνα πριν από λίγες μέρες, θα έχουμε μια δεύτερη non-stop πτήση από τη Σαγκάη στην Αθήνα, η οποία θα ξεκινήσει την άνοιξη.
  • Έχουμε υποχρέωση να σκεφτούμε όλοι μαζί, και οι ίδιοι οι επενδυτές και οι επιχειρηματίες, πώς θα έχουμε ικανοποιημένους εργαζόμενους. Γιατί μόνο έτσι θα δώσουμε πραγματική προοπτική στα νέα παιδιά να ακολουθήσουν μια καριέρα διαχρονική στον τουρισμό και να μην είναι απλά μια ευκαιρία, «μια σεζόν και μετά έχει ο Θεός, πάμε να δούμε τι άλλο θα κάνουμε».


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου