Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Η Ελλάδα στο πλάνο για το νέο εργοστάσιο της Volkswagen


 

Με διατυπωμένη την πρόθεσή της να δημιουργήσει έξι νέες μονάδες παραγωγής σε ευρωπαϊκό έδαφος έως και το 2030, η Volkswagen εξετάζει και μάλιστα σοβαρά το ενδεχόμενο της κατασκευής ενός εργοστασίου επί ελληνικού εδάφους.

Στην επέκταση της συνεργασίας της με την Ελληνική Κυβέρνηση και των δεσμών της με την Ελλάδα προσανατολίζεται η Volkswagen, η οποία αναζητά τα σημεία ανά την ευρωπαϊκή ήπειρο τα οποία θα φιλοξενήσουν έξι νέες μονάδες παραγωγής.

To πλάνο τη δημιουργίας έξι νέων «Gigafactory» από τον γερμανικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών έως και το 2030 περνά στη φάση της υλοποίησης, με την πρώτη μονάδα κατασκευής μπαταριών για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Volkswagen να δημιουργείται στη Σουηδία, σε συνεργασία με την Northvolt και τη δεύτερη στη Σαξονία.

Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, ένα… γερμανικό Gigafactory μπαταριών θα φιλοξενήσει και η Ισπανία, όπου ο γερμανικός όμιλος διαθέτει ήδη μονάδες παραγωγής οχημάτων.

Η Ισπανία, άλλωστε, θα αποτελέσει και την ιδιαίτερη… πατρίδα του μικρότερου σε διαστάσεις και πιο προσιτού ηλεκτροκίνητου μοντέλου, το οποίο θα φορέσει τόσο τα σήματα της ίδιας της Volkswagen όσο και εκείνα της Seat.

Μένουν, λοιπόν, τρεις θέσεις κενές στον πλάνο επέκτασης των δραστηριοτήτων του ομίλου Volkswagen στην κατασκευή συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας, με τους Γερμανούς να εστιάζουν το βλέμμα τους σε χώρες της νότιας και ανατολικής Ευρώπης.

Ανάμεσα σε αυτές βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ιταλία και η Ελλάδα. Με δεδομένη μάλιστα, τις σχέσεις συνεργασίας που έχει αναπτύξει ο όμιλος Volkswagen με την Ελληνική Κυβέρνηση μετά και την επιτυχημένη υλοποίηση του project της Αστυπάλαιας, η υποψηφιότητα της χώρας μας για τη φιλοξενία μιας μονάδας παραγωγής μπαταριών κρίνεται ιδιαίτερα ισχυρή.

Σύμφωνα με την ίδια τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, οι τοποθεσίες που πρόκειται να φιλοξενήσουν το τρίτο και το τέταρτο, κατά σειρά, εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη πρόκειται να ανακοινωθούν μέσα στους επόμενους μήνες, αφήνοντας δύο θέσεις «ανοιχτές» για το ηλεκτροκίνητο μέλλον του ομίλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επένδυση στη Σαξονία για την κατασκευή του πρώτου, επί της ουσίας, Gigafactory του ομίλου Volkswagen, θα φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ και θα δημιουργήσει περισσότερες από 2.500 νέες θέσεις εργασίας.

Συνολικά, η επένδυση του Volkswagen Group τα επόμενα πέντε χρόνια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα ανέλθει στα 52 δισεκατομμύρια ευρώ και η παραγωγή συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας σε ετήσια βάση, μετά και την ολοκλήρωση της κατασκευής των έξι εργοστασίων, στα 240 GWh.



carandmotor.gr



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου