Επί ξυρού ακμής βρίσκονται τα ΕΛΤΑ, καθώς παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις της διοίκησής τους για προσήλωση στον στόχο της ανάπτυξης της κρατικής εταιρείας, οι αριθμοί δεν βγαίνουν. Με μηνιαίο ταμειακό έλλειμμα, που ξεπερνάει τα 4 εκατ. ευρώ, η μοναδική σανίδα σωτηρίας για τα ΕΛΤΑ είναι η είσπραξη του ποσού των 150 εκατ. ευρώ, για το διάστημα 2013-2015, από την παροχή καθολικής υπηρεσίας.
Άλλωστε, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, αρχές Ιανουαρίου, είχε σημειώσει, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση ότι υπάρχει "έτοιμη λύση” για την καταβολή της επιδότησης από την καθολική υπηρεσία.
Ωστόσο, η "έτοιμη" λύση Παππά δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του υπουργού.
"Πόλεμος" συνδικαλιστών – διοίκησης
Όλα αυτά όταν οι σχέσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων με τη διοίκηση της κρατικής εταιρείας (πρ. Φρ. Σταυράκη, δ/νων σύμβ. Γ. Ζαρολιάγκης) είναι ψυχροπολεμικές. Δεν είναι τυχαίο που οι επικεφαλής των ΕΛΤΑ, στη χθεσινή ανακοίνωσή τους, καλούν τους εκπροσώπους των εργαζομένων να συμπαραταχθούν με το "στόχο για την ανάπτυξη της εταιρείας και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών σε κάθε γωνιά της χώρας".
Πάντως, αρχές της εβδομάδας ο -προερχόμενος από το χώρο του ΠΑΣΟΚ- πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταχυδρομικών Γιώργος Βασιλόπουλος έκανε λόγο, στον τηλεοπτικό σταθμό "Νέα Τηλεόραση Κρήτης", για προσπάθεια από την κυβέρνηση να χρεοκοπήσουν τα ΕΛΤΑ. Μάλιστα, όπως είπε, εάν δεν καταβληθεί το κόστος της καθολικής υπηρεσίας, η εταιρεία θα τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης.
Τα μεγέθη
Όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr, η εταιρεία βρίσκεται σε περιβάλλον ασφυκτικό σχετικά με την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών της προς το προσωπικό, τα ασφαλιστικά ταμεία, την εφορία και τους προμηθευτές. Το μηνιαίο ταμειακό έλλειμμα ξεπερνάει τα 4 εκατ. ευρώ, το εργατικό κόστος αντιστοιχεί στο 70% των συνολικών δαπανών, ενώ η συμμετοχή στην ΑΜΚ της τράπεζας Αττικής οδήγησε τα ΕΛΤΑ σε απώλειες άνω των 2,5 εκατ. ευρώ.
Επίσης, κατά το εννεάμηνο του 2016, το (αρνητικό) περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας εκτοξεύθηκε, για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 2014, σε -12,3%, με το ρυθμό ενίσχυσης των ζημιών να αυξάνεται, λόγω της απώλειας ως πελάτη της ΕΥΔΑΠ.
Η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε ότι με δικαστική απόφαση, τα ΕΛΤΑ επιστρέφουν στο διαγωνισμό για το έργο, ύψους 10,8 εκατ. ευρώ, που αφορά τα διαβατήρια της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ωστόσο, ακόμη δεν έχει απαντηθεί γιατί η εταιρεία αποκλείστηκε προτού καν ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, αλλά και τις πταίει για τις παραλείψεις στα νομιμοποιητικά έγγραφα.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Πηγή : capitla.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου