Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2023

Δέν θέλουμε ρε το ΜΕΤΡΟ στα Εξάρχεια, πώς θα κυκλοφορούν άνετα οι συμμορίες ακροαριστερών;

 

Με τον φόβο ότι οι ακροαριστερές συμμορίες αντιεξουσιαστών δεν θα έχουν την ελευθερία που έχουν σήμερα, να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στα Εξάρχεια, κινητοποιούνται για να δυσκολέψουν τις εργασίες.

Οι ακροαριστεροί κακοποιοί των Εξαρχείων θα δυσκολέψουν τις εργασίες και θα οδηγήσουν σε ανυπολόγιστες καθυστερήσεις την πορεία του έργου που ξεκινά από το Γαλάτσι και καταλήγει στο Γουδί με 15 σταθμούς, και αυτό σε βάρος των επιβατών - πολιτών.

Χθες τα Εξάρχεια αποτέλεσαν νέο πεδίο σύγκρουσης με αφορμή την έναρξη των εργασιών πρασίνου και  την προετοιμασία για την μεταφορά περίπου 90 δέντρων, τα οποία θα τοποθετηθούν ξανά.

Εάν ακούσει κάποιος που δεν ξέρει θα νομίζει ότι στα Εξάρχεια υπάρχει δάσος που θα το κόψουν σαν το δάσος του Αμαζονίου.

Τις αντιδράσεις των κατοίκων που διαδηλώνουν για την διατήρηση του πρασίνου στην περιοχή, ενίσχυσαν οι προκλητικές δηλώσεις του νέου δημάρχου της Αθήνας κ. Χάρη Δούκα, που θα γελάει και το παρδαλό κατσίκι σε λίγο καιρό που θα καταλάβουν τι ψήφισαν, ο οποίος ζήτησε να σταματήσει η κοπή των δέντρων και ο ανάδοχος να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μεταφυτεύσεων.

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών αναγκαστικά συμβάλλοντας στις καθυστερήσεις του έργου, έκανε σύσταση για προσωρινή διακοπή των έργων προκειμένου να εκτονωθούν τα οξυμένα πνεύματα. Μέχρι αργά χθες το βράδυ, αρμόδιες πηγές ανέφεραν ότι στον εργολάβο (την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ που εκτελεί τα πρόδρομα έργα της γραμμής 4) δεν υπήρξε εντολή διακοπής εργασιών. Χθες λόγω της έντασης που προκλήθηκε στην πλατεία Εξαρχείων,  πραγματοποιήθηκαν με δυσκολία οι εργασίες των τεχνικών συνεργείων, παρά την ισχυρή αστυνομική δύναμη.

Στα τέλη του προηγούμενου μήνα εκδικάστηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχουν καταθέσει 50 κάτοικοι των Εξαρχείων. Η αίτηση απορρίφθηκε πρόσφατα με το σκεπτικό ότι η περιβαλλοντική επίπτωση του έργου έχει ήδη εξεταστεί μέσω της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών έργων από το ΥΠΕΝ, και έτσι οι εργασίες συνεχίζονται.

Στις αρχές Νοεμβρίου, το ΣτΕ, συνεδρίασε πάλι για να συζητήσει την κύρια  προσφυγή των κατοίκων και έχει δοθεί περιθώριο μέχρι αύριο 8 Νοεμβρίου για να καταθέσουν όλες οι πλευρές τα υπομνήματα τους.

Το έργο περιλαμβάνει 15 σταθμούς και εννιά φρέαρ. Από τους σταθμούς της νέας γραμμής έχουν παραδοθεί στον ανάδοχο του έργου (ΑΒΑΞ-Chella –Alstom), η Ακαδημίας, τα Δικαστήρια και το Γαλάτσι ενώ εντός του 2023 θα τελειώσει η Ελικώνος (μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης), η Καισαριανή και η Αλεξάνδρας. Η Κυψέλη έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το Γενάρη. Μεγάλο ερωτηματικό παραμένουν οι σταθμοί στα Εξάρχεια και τον Ευαγγελισμό, η πορεία των οποίων εξαρτάται από τις δικαστικές προσφυγές και τις κινητοποιήσεις των πολιτών ενώ για το πρώτο εξάμηνο του ‘24 υπολογίζεται να είναι έτοιμοι οι σταθμοί στο Γουδί. στου Ζωγράφου και στην Πανεπιστημιούπολη.

Στα δισεπίλυτα προβλήματα της Ελληνικό Μετρό περιλαμβάνεται και το Πάρκο Ριζάρη (Ευαγγελισμός), που είναι το μοναδικό σημείο της γραμμής που δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία. Στο Πάρκο Ριζάρη κυριαρχεί η παρέμβαση του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα, ο οποίος πασχίζει να διατηρήσει το χαρακτήρα του  άλσους που είχε δωρίσει στην καρδιά της πόλης και να μετακινηθεί σε άλλο σημείο ο επίμαχος σταθμός. Μια αλλαγή που εγκυμονεί πρόσθετες καθυστερήσεις και αυξημένο κόστος.

Με αφορμή τις αντιδράσεις στα Εξάρχεια, η Ελληνικό Μετρό σε ανακοίνωσή της χθες  ανέφερε ότι κλαδεύεται το 90% των δέντρων με σκοπό να μεταφυτευτούν προσωρινά από την εταιρεία Ανάπλασης ΑΕ, σε φυτώριο του δήμου της Αθήνας. Τα δέντρα αυτά αφού δεχτούν την κατάλληλη φροντίδα θα μεταφυτευτούν σε χώρους πρασίνου κοντά στην πλατεία Εξαρχείων με βάση τις προβλέψεις του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών του δήμου Αθηναίων, της Ελληνικό Μετρό και της Ανάπλαση ΑΕ. Πληροφορίες από την Ελληνικό Μετρό ανέφεραν χθες ότι 90 δέντρα θα μεταφερθούν και μόλις 5 θα κοπούν κάποια από οποία είναι ξερά και γηρασμένα.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου