Το χρονικό του διπλού θρίλερ
Στο θρίλερ «πρωταγωνίστησαν» δύο πτήσεις της Emirates, που θα αναχωρούσαν το απόγευμα της Πέμπτης από την Αθήνα, με προορισμό τη Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι, αντίστοιχα. Πληροφορία από τη CIA μιλούσε για υπόπτο άτομο αραβικής καταγωγής που βρισκόταν σε πτήση της εταιρείας από την Αθήνα.
Έτσι, με βάση αυτήν την πληροφορία, σήμανε συναγερμός. Η πρώτη πτήση πήρε εντολή να επιστρέψει στην Αθήνα, ενώ η δεύτερη με προορισμό το Ντουμπάι καθηλώθηκε στο «Ελ. Βενιζέλος» λίγο πριν την προγραμματισμένη αναχώρησή της. Οι επιβάτες της κλήθηκαν να αποβιβαστούν μαζί με τις αποσκευές τους. Πέρασαν από αυστηρό έλεγχο, πριν δοθεί άδεια για αναχώρηση, που έγινε στις 22:06 το βράδυ της Πέμπτης.
Ωστόσο, κάποιοι από τους επιβάτες αποφάσισαν να μην ταξιδέψουν, έχοντας φοβηθεί με όλα αυτά που είχαν βιώσει.
Η πτήση ΕΚ 209 για Νέα Υόρκη
Η πτήση EK209 της Emirates αναχώρησε στις 17:32 από την Αθήνα με προορισμό τη Νέα Υόρκη. Είχε 228 επιβάτες (και ένα βρέφος) και 18 άτομα πλήρωμα. Η πληροφορία από τη CIA, που αξιολογήθηκε ως σοβαρή από την ΕΥΠ, ήταν ότι στο αεροσκάφος επέβαινε ύποπτο άτομο αραβικής καταγωγής.
Πάνω από τη Σαρδηνία, η πτήση μπήκε σε holding pattern και έπειτα στράφηκε προς τα ανατολικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ούτε η Γαλλία, ούτε η Ιταλία δέχτηκαν να προσγειωθεί το αεροσκάφος στο έδαφός τους.
Από τον πύργο ελέγχου στάλθηκε στο πλήρωμα σήμα με τα χαρακτηριστικά του υπόπτου προσώπου και μια κόπια του διαβατηρίου. Έγινε έλεγχος, αλλά δεν βρέθηκε τίποτα, υπήρχε ωστόσο ο φόβος ότι ύποπτο πρόσωπο ταξίδευε με πλαστά στοιχεία. Αξιοσημείωτο είναι ότι η πτήση, κατά την επιστροφή της στην Αθήνα, απέφυγε να περάσει πάνω από στεριά, δηλαδή τη Σικελία ή την Ιταλία, ακόμη και την Πελοπόννησο, όπως φαίνεται στον χάρτη.
Το αεροσκάφος, κατά την επιστροφή του στην Αθήνα, συνοδευόταν από ζεύγος μαχητικών F-16 της 340 Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας, που απογειώθηκαν στις 21:09 από τη Σούδα. Η εντολή απογείωσης δόθηκε από το ΝΑΤΟϊκό στρατηγείο, όταν το αεροσκάφος βρισκόταν 120 μίλια νοτιοδυτικά της Καλαμάτας. Το Boeing 777 προσγειώθηκε στην Αθήνα στις 21:56.
Στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε αναπτυχθεί κλιμάκιο της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας. Τις ενέργειες από την ελληνική πλευρά (και για τα δύο περιστατικά) συντόνισε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μαζί με το ΓΕΕΘΑ, ενώ το υπουργείο Μεταφορών και το Μαξίμου ήταν σε ανοιχτή γραμμή.
Το αεροσκάφος τροχοδρόμησε προς σημείο στάθμευσης του αεροδρομίου, όπου έγινε ο έλεγχος στους επιβάτες που παρέμειναν μέσα στο αεροσκάφος. Αργότερα μετακινήθηκαν προς τις αίθουσες αναμονής του αεροδρομίου. Έπειτα από έλεγχο στην πτήση, αλλά και στις αποσκεύες τους, ωστόσο, δεν εντοπίστηκε κάτι ύποπτο.
Επιβάτες και αεροσκάφος, όπως βέβαια και το πλήρωμα, θα διανυκτερεύσουν στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναχωρήσουν την Παρασκευή στις 20:00 για Νέα Υόρκη.
Σε ό,τι αφορά την πτήση ΕΚ 210 με προορισμό το Ντουμπάι και προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης στις 17:55, το αεροσκάφος δεν πρόλαβε να απογειωθεί.
Οι επιβάτες επιβιβάστηκαν στο Boeing 777 κανονικά, οι πόρτες έκλεισαν και το αεροσκάφος τροχοδρόμησε προς τον διάδρομο απογείωσης.
Πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο κυβερνήτης ειδοποίησε τους επιβάτες ότι έπρεπε να επιστρέψει πίσω λόγω τεχνικού προβλήματος. Όταν το αεροσκάφος έφτασε και πάλι στον χώρο στάθμευσης, οι επιβάτες κλήθηκαν να αποβιβαστούν, παίρνοντας μαζί με όλες τις αποσκευές τους. Είναι προφανές πως ο κυβερνήτης του αεροσκάφους γνώριζε τον λόγο που πήρε εντολή να μην απογειωθεί, αλλά δεν είπε τίποτα στους επιβάτες και προφασίστηκε τεχνικό πρόβλημα.
Αντί να κατευθυνθούν προς την αίθουσα αναμονής, όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, υποβλήθηκαν σε εξονυχιστικό έλεγχο, κατά τον οποίο αναγκάστηκαν να βγάλουν ακόμη και τα παπούτσια τους.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου