Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022

Νομοσχέδιο για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές και την αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ


 

Κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που αφορά τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές και την αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.  Με το νομοσχέδιο αυτό ανάμεσα στα άλλα προβλέπονται:

Για τις τακτικές οδικές αστικές και υπεραστικές επιβατικές μεταφορές, αρμόδιο όργανο για τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών ανά γεωγραφική περιοχή και την ανάθεση των συμβάσεων θα είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ την παρακολούθηση της εκτέλεσης των συμβάσεων θα έχουν οι αντίστοιχες Περιφέρειες. Στις προκηρύξεις θα περιλαμβάνονται ελάχιστα κοινωνικά (παρεχόμενες υπηρεσίες - κόμιστρα) και ποιοτικά (προδιαγραφές λεωφορείων φιλικών προς το περιβάλλον, συχνότητα εξυπηρέτησης, υποδομές, κλπ) κριτήρια αξιολόγησης κάθε προσφοράς και επιλογής (ανάδειξης) του παρόχου.

Διατάξεις για την «πράσινη ανάπτυξη» όπως ενεργειακά συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας στις εγκαταστάσεις και πρόβλεψη για την περιβαλλοντική απόδοση του οχήματος ως ελάχιστη απαίτηση στις προκηρύξεις.

Η διάρκεια των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας που θα υπογραφούν μετά την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και την ανάθεση του έργου στους νέους Αναδόχους, θα είναι διάρκειας 10 ετών, με δυνατότητα παράτασης.

Κατάργηση της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών που είχε συσταθεί  νόμο του 2013, καθώς δεν κατέστη ποτέ δυνατή η λειτουργία της, λόγω διοικητικών και οικονομικών ελλείψεων. Ως αρμόδια αρχή ορίζεται η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην οποία  μεταφέρονται και οργανικές θέσεις της καταργηθείσας αρχής.

Αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα μέσω της αναδιοργάνωσης και του διαχωρισμού των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., με τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. από την ΟΣΕ Α.Ε. στο Ελληνικό Δημόσιο. Με την αναδιάρθρωση ενισχύονται η ελκυστικότητα, η παραγωγικότητα και η ανταγωνιστικότητα των εταιρειών του σιδηροδρομικού τομέα, ώστε να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες που είναι αξιόπιστα, οικονομικά αποδοτικά και ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς και των χρηστών.

Αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των σιδηροδρόμων αναφορικά με την ενεργειακή απόδοση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων στο πλαίσιο λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σιδηροδρόμων.




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου