Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Πώς ένας ψαράς σκότωσε τον κροκόδειλο που έφαγε τη γυναίκα του




Πριν από τέσσερις μήνες η Ντεμετερίγια Ναμπίρε έχασε τη ζωή της, όταν την κατασπάραξε ένας κροκόδειλος, την ώρα που, μαζί με άλλες γυναίκες, μάζευε νερό από την όχθη της λίμνης Kιόγκα στην Ουγκάντα.

Ο σύζυγος της, Μουμπάρακ Μπαταμπούζε, κατέρρευσε όταν έμαθε τι συνέβη στην έγκυο σύζυγό του. Επί δυο μήνες πάλευε με τη στεναχώρια και τις σκέψεις για εκδίκηση. Μόνο που υπήρχε ένα πρόβλημα: Ο κροκόδειλος που είχε φάει τη σύζυγο του, είχε εξαφανιστεί.

Μέχρι που τον περασμένο μήνα οι συγχωριανοί του Μουμπάρακ τού είπαν ότι ο κροκόδειλος -που ζύγιζε περίπου 600 κιλά και είχε μήκος τέσσερα μέτρα- επέστρεψε στον… τόπο του εγκλήματος. Ο 50χρονος ψαράς έτρεξε στη λίμνη μαζί με φίλους του προκειμένου να τον σκοτώσουν. Μάταια: «Ήταν ένα τέρας. Προσπαθήσαμε να τον αντιμετωπίσουμε με πέτρες και ξύλα, αλλά ήταν αδύνατο» λέει ο Μουμπάρακ που λίγες ημέρες μετά αποφάσισε να πάει στον τοπικό σιδηρουργό.

«Του εξήγησα ότι ήθελα να τα βάλω με το τέρας που σκότωσε τη γυναίκα μου και το αγέννητο παιδί μου. Ήθελα να πάρω εκδίκηση. Οπότε ο σιδηρουργός μου έφτιαξε ένα ειδικό δόρυ και με χρέωσε πέντε δολάρια (τέσσερα ευρώ)» λέει ο Μουμπάρακ που έδωσε τις τελευταίες του οικονομίες, παρόλο που το ποσό αυτό είναι δυσβάσταχτο για έναν φτωχό ψαρά στην Ουγκάντα.

Η μάχη ξεκίνησε και στην αρχή ο Μουμπάρακ έμοιαζε να χάνει. «Φύγε από εκεί, το δόρυ δεν αρκεί», φώναζαν οι συγχωριανοί του, προσπαθώντας να τον αποτρέψουν από το να συνεχίσει να παλεύει μαζί του και να χάσει και ο ίδιος τη ζωή του.

Όμως ο ίδιος ο ψαράς έμοιαζε να έχει έναν μόνο στόχο, την εκδίκηση: «Δεν με ένοιαζε αν θα πέθαινα. Θα φρόντιζα όμως πρώτα να τον σκοτώσω εγώ ο ίδιος με το δόρυ αυτό».

Τελικά, έπειτα από πάλη που κράτησε περίπου μια ώρα, το δόρυ κατάφερε να σκοτώσει τον κροκόδειλο–φονιά που τρομοκρατούσε την κοινότητα για πάνω από ένα χρόνο. Ωστόσο, όταν ο κροκόδειλος σύρθηκε νεκρός στην ακτή κι ανοίχτηκε, μέσα στην κοιλιά του δεν βρέθηκε τίποτα, παρά μόνο ένα ανθρώπινο οστό, που είναι αδύνατο να ταυτοποιηθεί αν άνηκε ή όχι στη γυναίκα του Μουμπάρακ.

«Οι συγχωριανοί μου με θεωρούν ως τον τοπικό ήρωα και με ευχαριστούν [που τους απάλλαξα από τον κροκόδειλο]», καταλήγει ο άτυχος άντρας που παραδέχεται πως δεν μπορεί να απολαύσει αυτή την ξαφνική… ηρωοποίηση, καθώς «είμαι δυστυχισμένος επειδή έχω χάσει τη γυναίκα μου και το αγέννητο παιδί μου».

Περίπου 30 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο στην Ουγκάντα από επίθεση κροκόδειλων.


Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Τσάβαλος

Newsroom ΔΟΛ


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου