Μπορεί σε ιδιωτικές συζητήσεις όλοι λίγο-πολύ να γκρινιάζουμε για προβλήματα κατά τις αγορές στο διαδίκτυο, όμως η Ελλάδα είναι πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat.
Έρευνα του 2023 αποκαλύπτει ότι το ένα τρίτο (33,1%) των ανθρώπων στην ΕΕ που έκαναν ηλεκτρονικές αγορές τους τελευταίους 3 μήνες ανέφεραν προβλήματα κατά την πραγματοποίηση αγορών μέσω ιστότοπου ή εφαρμογής.
Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, τα υψηλότερα ποσοστά πελατών που αντιμετώπισαν προβλήματα καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο (55,5%),
στην Ολλανδία (55,2%) και στην Ισπανία (49,7%). Στον αντίποδα, τα χαμηλότερα ποσοστά προβλημάτων καταγράφηκαν στην Πορτογαλία (4,3%), τη Λετονία (13,7%) και την Κύπρο (14,7%).
Η Ελλάδα βρίσκεται - ευτυχώς - στην ουρά της σχετικής κατάταξης αφού μόνο 18,76 των Ελλήνων που έκαναν online αγορές τους τελευταίους 3 μήνες δήλωσαν πως αντιμετώπισαν προβλήματα. Το ποσοστό αυτό είναι πάνω από 14 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Αργή παράδοση, το πιο συνηθισμένο πρόβλημα στις αγορές μέσω διαδικτύου
Στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας, οι Ευρωπαίοι ρωτήθηκαν και για τη φύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όταν κάνουν αγορές στο διαδίκτυο.
Η πιο συχνή απάντηση ήταν η καθυστηρημένη παράδοση των προϊόντων, που δήλωσαν οι 18,7% των ερωτηθέντων.
Το δεύτερο πιο συχνό ζήτημα ήταν ότι ο ιστότοπος ήταν δύσκολος στη χρήση ή δεν λειτουργούσε ικανοποιητικά, όπως είπε το 10,8% των online
αγοραστών. Το τρίτο πρόβλημα ήταν η παράδοση λάθος ή με σημαντικές φθορές αγαθών, που αναφέρθηκε από το 8,6% των πελατών.
Λιγότερο συχνά προβλήματα είναι οι δυσκολίες των καταναλωτών να βρουν πληροφορίες σχετικά με εγγυήσεις και άλλα νομικά δικαιώματα, όχι ικανοποιητική απόκριση σε παράπονα, το τελικό κόστος να είναι υψηλότερο της αναγραφόμενης τιμής καθώς και κάθε είδους απάτη.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου