Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το δυστύχημα των Τεμπών από τον Υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη

 



Ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ενημέρωσε χθες τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το δυστύχημα των Τεμπών:

  • Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να φτάσει η διερεύνηση μέχρι τέλους, παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του έργου ώστε να λειτουργήσει με πλήρη ασφάλεια υψηλών ευρωπαϊκών προδιαγραφών και κατέρριψε με έγγραφα και στοιχεία, τα ψέματα του κ. Σπίρτζη και του κ. Τσίπρα.
  • Απέδειξε τεκμηριωμένα, τις βαριές ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις ελλείψεις στη λειτουργία της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής και ότι το μοιραίο βράδυ υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα αλλά «ακυρώθηκαν» εξαιτίας της ακαταλληλότητας του σταθμάρχη.  
    • Κατέθεσε στα πρακτικά της Επιτροπής αδιάψευστα στοιχεία και έγγραφα που βάζουν τέλος στα ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ περί παράδοσης του 68% του έργου και αποδεικνύουν ότι το 2016 παραδόθηκε το  32,69% εκ του οποίου το 15% χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019.
    • Σαν χάρτινος πύργος κατέρρευσαν οι ισχυρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ ότι δε θα γινόταν το δυστύχημα αν εφαρμοζόταν το σύστημα που ίσχυε επί της δικής του διακυβέρνησης. Ο Υπουργός Επικρατείας κατάθεσε στα πρακτικά όλα όσα πιστοποιούν την έκταση παραλαβής του έργου διαψεύδοντας στην πράξη τα μεγάλα λόγια των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης πως είχε παραδοθεί το 68%  το 2019 ενώ στην πραγματικότητα είχε παραδοθεί το  32,69%,  εκ του οποίου το 15% χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019. Δηλαδή ουσιαστικά είχε παραδοθεί μόλις το 18%.
  • Κατέθεσε στα πρακτικά το Πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης τμήματος ΕΘΑ Ορφανών-Σ.Σ Λάρισα με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2022 που αποδεικνύει ότι λειτουργούσε η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση στο τμήμα της Λάρισας το μοιραίο βράδυ. Όπως χαρακτηριστικά είπε το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα το 2019 είχε καταστραφεί από πυρκαγιά και δε λειτουργούσε. Άρα όλα γίνονταν χειροκίνητα ωστόσο ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία την  1η Νοεμβρίου του 2022 όπως αποδεικνύεται και από το έγγραφο παραλαβής του έργου.

Γιατί συνέβη το δυστύχημα,  τι δεν έκανε ο μοιραίος σταθμάρχης

  • Την κρίσιμη νύχτα που συνέβη το δυστύχημα πέρα από το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που, δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως. Αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Όλες οι δρομολογήσεις. Το κέντρο λειτουργούσε στο ακέραιο.
  • Αυτό το οποίο, δυστυχώς, συνέβη, ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη που, προφανώς, θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα, τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα. Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας, θεώρησε, κατά πάσα βεβαιότητα, ο σταθμάρχης, ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, ενώ ήταν στην κάθοδο και τελικώς, έκανε διαγώνια κίνηση και βρέθηκε στην αντίθετη τροχιά. Επιπλέον, δεν βρέθηκε ο σταθμάρχης μπροστά στον πίνακα ελέγχου.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου