Σάββατο, 11 Απριλίου 2015

Mercedes-Benz GLA 180 CDI 7G-DCT: Βασική στα χαρτιά



Αν μέχρι σήμερα έλειπε κάτι από την Mercedes-Benz GLA τότε αυτό ήταν ένας κινητήρας diesel ικανός να τοποθετηθεί στα "θεμέλια" της γκάμας της. Όχι γιατί το τετρακύλινδρο σύνολο των 2,2 λίτρων έμοιαζε να μην συμβαδίζει με το προφίλ του γερμανικού SUV, αλλά γιατί έβρισκε απέναντί του το ελληνικό φορολογικό σύστημα και τις όποιες επιβαρύνσεις εξακολουθεί να προβλέπει αυτό για τους κινητήρες μεγάλου κυβισμού.

H λύση ήρθε από τη Renault, στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας που έχει αναπτύξει η Daimler με τον γαλλικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών, χαρίζοντας στη GLA μοναδικά, για την κατηγορία της, χαρακτηριστικά.



Με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.461 κ.εκ. κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειές της, η GLA γίνεται η πρώτη έκδοση diesel ενός premium SUV που "πέφτει" κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2,0 λίτρων.

Για πρώτη φορά, λοιπόν, μια πετρελαιοκίνητη GLA "πριμοδοτείται" με το όφελος απόσυρσης, έχοντας ως αφετηρία τα 29.770 ευρώ (με το πρόγραμμα ALL INCLUSIVE που προβλέπει προκαταβολή 35% και μεταξύ άλλων παρέχει δωρεάν συντήρηση 2 ετών, επέκταση εγγύησης 2 ετών και ασφάλιση διάρκειας 6 μηνών, το ποσό επιμερίζεται σε εώς και 60 δόσεις). Για πρώτη φορά μια πετρελαιοκίνητη GLA μοιάζει ελκυστική, αν όχι προσιτή, ακόμα και σε εκείνους που δεν είχαν φανταστεί, μέχρι σήμερα, τον εαυτό τους στο αριστερό κάθισμα μιας Mercedes-Benz.



Μιλώντας για τη "δική μας" GLA 180 CDI, το έργο του κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων κλήθηκε να υποστηρίξει ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, από τα γρανάζια του οποίου περνούν οι 109 ίπποι και τα 260 ροπής, πριν καταλήξουν στους τροχούς του μπροστινού άξονα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο παραπάνω συνδυασμός είναι ικανός να προσφέρει λύσεις εντός και εκτός πόλης, εξασφαλίζοντας, πέρα από αξιοπρεπείς επιδόσεις, την απαιτούμενη οικονομία καυσίμου.

Με τον Γερμανό κατασκευαστή να ανακοινώνει κατανάλωση καυσίμου 3,9 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 103 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, η GLA 180 CDI χάνει στις λεπτομέρειες το bonus της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας, όχι όμως και την ικανότητα να κινείται χωρίς να επιβαρύνει δυσανάλογα την τσέπη σου.



Πέρα από τη λίγο-πολύ γνωστή αποδοτικότητα του κινητήρα diesel των 1.461 κ.εκ., δεδομένη θα πρέπει να θεωρήσει κανείς και την τραχύτητα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του, έστω και αν στην περίπτωση της GLA τόσο ο θόρυβος όσο και οι κραδασμοί μένουν στις περισσότερες των περιπτώσεων μακριά από τον θάλαμο επιβατών.

Μένοντας στις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης έκδοσης, την εξοικείωση του οδηγού απαιτεί η διστακτικότητα που εμφανίζει κατά την εκκίνηση το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η οποία περιορίζεται, χωρίς ωστόσο να εξαλείφεται, αφήνοντας πίσω σου την πρώτη σχέση μετάδοσης.

Από εκεί και πέρα, οι ρυθμίσεις του πλαισίου θα επιτρέψουν στον οδηγό να διαχειριστεί με ευκολία τους 109 ίππους και τα 260 Nm ροπής του κινητήρα, χωρίς να θέτουν υπό αμφισβήτηση το ασφάλτινο προφίλ της έκδοσης αλλά και χωρίς να αποκλείουν την παρουσία της στο χώμα.



Αν και η GLA θυμίζει σε αρκετά σημεία την A-Class, στην οποία άλλωστε έχει βασιστεί, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αποδεικνύεται αρκετή ώστε το συμπαγών διαστάσεων SUV της Mercedes-Benz να αποκτήσει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα ως προς την απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος.

Ικανός να μεταβάλλει σε σημαντικό βαθμό όχι μόνο την εικόνα του αμαξώματος ή του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, αλλά και τα χαρακτηριστικά κίνησης της GLA είναι ο πρόσθετος εξοπλισμός, καθώς η απόσταση που χωρίζει π.χ. τη βασική έκδοση του αυτοκινήτου από το αξίας 3.320 ευρώ πακέτο "AMG Line", σου επιτρέπει να μιλήσεις για μια τελείως διαφορετική, σε χαρακτήρα και προσανατολισμό, πρόταση.



Πηγή : auto.in.gr


Αντιδράσεις:

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου