Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

«Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος»: Το αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό

 



Από την ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος»:

Με την ευκαιρία αυτή, επιτρέψτε μου δύο πολύ σύντομες επισημάνσεις:

  • Η πρώτη έχει να κάνει με την μεγάλη σημασία, αγαπητές και αγαπητοί φίλοι, αγαπητοί Δήμαρχοι, της ανάδειξης της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Διάβαζα προ ολίγων ημερών ένα άρθρο στην πιο σημαντική ίσως οικονομική εφημερίδα του κόσμου, τους “Financial Times”, γι’ αυτό το θαύμα της Αθηναϊκής Ριβιέρας, για τις τεράστιες αναπτυξιακές δυναμικές τις οποίες δημιουργεί, για τη σημαντική προσθήκη όλων των έργων που γίνονται -όχι μόνο στο Ελληνικό αλλά καθ’ όλο το μήκος της ακτογραμμής από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο-, στο εθνικό προϊόν. Πράγματι, το αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό. Είναι, όμως, ένα αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και νομίζω ότι το μεγάλο μέλημα είναι πώς θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε αυτή τη νέα ανάπτυξη η οποία δρομολογείται. Το Ελληνικό θέλω να θυμίσω ότι είναι ένα τεράστιο και θα έλεγα πολυπαραγοντικό έργο το οποίο αυτή η κυβέρνηση, όταν ήρθε στα πράγματα το 2019, το παρέλαβε ως μία ιδέα με τεράστια προβλήματα και χρειάστηκε να δουλέψουν πολλοί Υπουργοί προκειμένου να περάσουμε από την ιδέα στη φάση υλοποίησής του.
  • Η δεύτερη παρατήρησή μου έχει να κάνει με αυτό το οποίο αποκαλούμε αστική βιώσιμη κινητικότητα. Με τις πόλεις μας, οι οποίες πια αλλάζουν μορφή, στις οποίες θα πρέπει να ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, το περπάτημα, μορφές μετακίνησης οι οποίες δεν έχουν μπει στη ζωή μας.
    • Η καλύτερη απόδειξη ότι όταν δημιουργούμε ποιοτικά έργα υποδομής αυτά αγκαλιάζονται από τους πολίτες είναι αυτό το οποίο ήδη συμβαίνει στην Γλυφάδα, όπου ήδη έχει δρομολογηθεί το πρώτο τμήμα αυτού του ποδηλατόδρομου, μήκους 3,5 χιλιομέτρων αν δεν κάνω λάθος, και νομίζω ότι η συνολική αποδοχή, όχι μόνο από την τοπική κοινωνία αλλά και από όλους τους επισκέπτες της Γλυφάδας, είναι εξαιρετικά θετική. Φανταστείτε, λοιπόν, αυτό το έργο σε πολύ μεγαλύτερη έκταση, σε πρώτη φάση στα 12 χιλιόμετρα, πόσο μεγάλη σημασία θα έχει για την ποιότητα της ζωής συνολικά όλων των παράκτιων Δήμων.
    • Και βέβαια, να ενθαρρύνω, με την ευκαιρία αυτή, τους Δημάρχους να είναι πιο τολμηροί στα δικά τους σχέδια αστικής βιώσιμης κινητικότητας. Ναι, χρειαζόμαστε περισσότερους ποδηλατοδρόμους, περισσότερους πεζόδρομους, χρειαζόμαστε πόλεις οι οποίες να είναι πιο φιλικές προς τους πεζούς και προς το ποδήλατο. Ενδεχομένως αυτό μπορεί να σημαίνει προσωρινά λιγότερο φιλικές προς το αυτοκίνητο αλλά αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία κινούνται πια όλες οι μεγάλες πόλεις. Σε συνδυασμό με την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με αιχμή τη σημαντική παρέμβαση την οποία κάνουμε για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας. Ήδη τα πρώτα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για την Αττική, περιμένουμε ακόμα συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία, τα οποία θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2025.
    • Έχω πει πολλές φορές ότι η πρόθεσή μας δεν είναιαπλά να αντικαταστήσουμε τα παλιά λεωφορεία με καινούρια λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία, αλλά να πυκνώσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων, έτσι ώστε πράγματι τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αποτελέσουν ένα ελκυστικό υποκατάστατο για το αυτοκίνητο. Ο γρηγορότερος τρόπος να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτή την πολιτική μας ξεκινάει από την αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου