Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Πρόστιμα σε τράπεζες και εισπρακτικές από την ΓΓ Εμπορίου




Πρόστιμα ύψους 1.156.000 ευρώ για καταστρατήγηση της νομοθεσίας σχετικά με την προστασία του καταναλωτή επέβαλε το 2016 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας. 

Όσον αφορά στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, κατά το έτος 2016 επιβλήθηκαν σε τράπεζες 84 πρόστιμα ύψους 512.500 ευρώ κυρίως για παραβίαση του νόμου 3869/2010 (νόμου Κατσέλη).

Η σχετική ρύθμιση αφορά στην υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση και εντός δέκα ημερών στο δανειολήπτη που επιθυμεί να υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου αναλυτική βεβαίωση οφειλών και να τον ενημερώνουν εγγράφως για το ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης. Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούσαν κατά πολύ την ανωτέρω προθεσμία.

Σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών και τράπεζες επιβλήθηκαν επίσης 12 πρόστιμα ύψους 315.000 ευρώ κυρίως για μη ταυτοποίηση, για αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές, για μη τήρηση τραπεζικού απορρήτου, για κλήση σε τηλέφωνο εργασίας, για συχνότητα οχλήσεων, για τη δυσφήμιση στο οικογενειακό περιβάλλον και για κλήσεις πριν καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή. Επιπλέον λόγοι επιβολής προστίμου ήταν η ανάθεση εντολής ενημέρωσης χωρίς να υπάρχει ληξιπρόθεσμη οφειλή, η καθυστέρηση απάντησης στον οφειλέτη και η μη χορήγηση στοιχείων εντός προθεσμίας, η μη αποστολή πρακτικού διακανονισμού, η επικοινωνία σε μη δηλωμένο τηλέφωνο, η μη χορήγηση ηλεκτρονικού αντιγράφου καταγεγραμμένων συνομιλιών και ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αρχείου, καθώς και η παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή.

Για συναλλαγές κατά την αγορά καταναλωτικών προϊόντων επιβλήθηκαν 25 πρόστιμα συνολικού ύψους 153.500 ευρώ και έγιναν 5 συστάσεις για συμμόρφωση, βάσει του νόμου 2251/94 «Προστασία των καταναλωτών». 

Οι παραβάσεις αφορούσαν σε μη τήρηση των διατάξεων για τις εξ αποστάσεων συναλλαγές (ηλεκτρονικό εμπόριο), σε μη παροχή/τήρηση εγγυήσεων, σε μη παράδοση αγαθών, σε αθέμιτες πρακτικές και σε μη απάντηση επί καταγγελίας. 

Ακόμα, επιβλήθηκαν δύο πρόστιμα σε ινστιτούτα αδυνατίσματος και γυμναστήρια, συνολικού ύψους 25.000 ευρώ, επειδή ο καταναλωτής υπαναχώρησε από την σύμβαση ως εδικαιούτο αλλά η επιχείρηση δεν επέστρεψε το σύνολο των αχρεωστήτως εισπραχθέντων χρηματικών ποσών εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας (30 ημερολογιακές ημέρες).

Πρόστιμο ύψους 150.0000 ευρώ επιβλήθηκε επίσης σε ασφαλιστική εταιρεία λόγω του ότι αποζημίωσε μέρος μόνο των εξόδων νοσηλείας που κατέβαλαν οι ασφαλισμένοι, δίχως να συμπεριλάβει στην ασφαλιστική αποζημίωση, ως όφειλε δυνάμει των ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής, τον αναλογούντα Φ.Π.Α. επί των εξόδων νοσηλείας.

Κατά το έτος 2016 οι αρμόδιες υπηρεσίες και η γραμμή εξυπηρέτησης 1520 δέχτηκαν 6.370 καταγγελίες- ερωτήματα και ολοκληρώθηκε η εξέταση σε 4.413 υποθέσεις. Ενδεικτικά, ο χειρισμός των υποθέσεων αφορά είτε απάντηση σε ερώτημα (1.052 περιπτώσεις), είτε επιβολή προστίμου (120 περιπτώσεις), είτε σύσταση για συμμόρφωση (5 υποθέσεις), είτε διαβίβαση σε άλλη υπηρεσία λόγω αρμοδιότητας (1.047), ενώ για πλήθος περιπτώσεων η εξέταση των καταγγελιών είναι σε εξέλιξη.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι, η τηλεφωνική γραμμή 1520 βρίσκεται στη διάθεση των πολιτών για ενημέρωση και παροχή κατευθύνσεων για καταναλωτικά θέματα.



Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου