Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

Εδώ ο κόσμος χάνεται και οι εισπρακτικές δεν έχουν τον θεός τους



Γράφει ο Κώστας Βουκελάτος

Δεν έχει περάσει καλά καλά μία εβδομάδα από την ημέρα που άνοιξαν μερικώς οι τράπεζες και εμφανίστηκαν τέτοιες ημέρες με τέτοια ταμειακή ρευστότητα ορισμένες εισπρακτικές εταιρίες χρησιμοποιώντας μάλιστα παλιές πρακτικές για να ζητήσουν λεφτά.

Το να ενοχλείς τέτοιες ημέρες μια οικογένεια και ένα οφειλέτη για να σου δώσει λεφτά από παλιό καταναλωτικό δάνειο η κάρτα είναι τουλάχιστον άθλια και ανάλγητη συμπεριφορά και γίνεται χειρότερη και ποινικά κολάσιμη όταν χρησιμοποιείς για να πετύχεις μεγαλύτερη πίεση πρακτικές που απαγορεύονται όπως η ενόχληση στον χώρο εργασίας του.

Πριν από δύο ημέρες ο συνεργάτης μας Γιάννης Αθανασίου ήταν αυτήκοος μάρτυρας παρενόχλησης οφειλέτη από εισπρακτική εταιρία η οποία μάλιστα πριν μιλήσει στο προσωπικό τηλέφωνο με τον οφειλέτη είχε φροντίσει να κάνει αισθητή την παρουσία της και στην εταιρία που εργάζεται ως υπάλληλος.

Αυτό έγινε αφορμή να γράψει ένα άρθρο καταγγελία ο Γιάννης http://newsotherwise.blogspot.gr/2015/07/blog-post_585.html και μετά από αυτό ακολούθησαν στο inbox άλλες 20 καταγγελίες αναγνωστών μας για τέτοιες παρενοχλήσεις εισπρακτικών εταιριών ακόμα και από την πρώτη ημέρα που άνοιξαν οι τράπεζες.

Μάλιστα μέσα στις 20 υπήρχαν και καταγγελίες για ίδιες παράνομες πρακτικές οχλήσεων εισπρακτικών εταιριών σε οφειλέτες στον χώρο εργασίας τους.

Το κράτος τέτοιες εποχές θα έπρεπε να προφυλάξει και να θωρακίσει τον πολίτη με περιόδους χάριτος απαγορεύοντας να ενοχλείται για οποιαδήποτε οφειλή μέχρι να περάσει αυτή η δύσκολη κατάσταση για όλους.

Μας ζητήσατε να σας ενημερώσουμε τι μπορείτε να κάνετε αφού το κράτος δεν σας προφυλάσσει και είναι απών και το οποίο έχει δημιουργήσει μιά κατάσταση που δυσχεραίνει τον οποιαδήποτε προγραμματισμό πληρωμών οφειλών και σας ενημερώνουμε για το τι δεν μπορούν να κάνουν οι εισπρακτικές εταιρίες.

Σύμφωνα λοιπόν με νομικούς και την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Απαγορεύεται να σας καλεί εισπρακτική εταιρεία, χωρίς τη δική σας εξουσιοδότηση. Δηλαδή η τράπεζα στην οποία έχετε το δάνειο ή την πιστωτική κάρτα θα πρέπει να σας ενημερώσει για την εταιρεία με την θα οποία συνεργάζεται και θα σας καλεί για την οφειλή σας.

Θα πρέπει να δώσετε την έγγραφη συγκατάθεση σας, δηλαδή ότι συναινείτε να ενημερώνεστε από την εισπρακτική εταιρεία.

Απαγορεύεται να σας καλούν σε καθημερινή βάση, για την ίδια οφειλή.

Απαγορεύεται να σας καλούν στο χώρο εργασίας, ή να ενημερώνουν τρίτους για το είδος της οφειλής σας.

Η εισπρακτική εταιρεία μπορεί να σας καλεί κάθε δεύτερη μέρα (μόνο τις εργάσιμες) και στις ώρες από 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.

Απαγορεύεται η άσκηση ψυχολογικής βίας, η προσβλητική συμπεριφορά και  χρήση προσβλητικών εκφράσεων.

Οι πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών συχνά ξεφεύγουν από τα όρια της νομιμότητας. Και αυτός είναι ο λόγος που η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, έθεσε ορισμένους κανόνες που ρυθμίζουν το πλαίσιο λειτουργίας τους.

Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε ότι:

Είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν και να τηρούν για 1 χρόνο  το περιεχόμενο της επικοινωνίας προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Ο οφειλέτης ενημερώνεται υποχρεωτικά για την καταγραφή και το σκοπό της. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη.

Οι εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, μετά από καταγγελία του οφειλέτη στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.

Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Να θυμάστε  ότι σύμφωνα με το νόμο 3758/2009 που διέπει τη λειτουργία τους, ο σκοπός τους είναι η εξώδικη ενημέρωση του δανειολήπτη.

Απαγορεύεται οι υπάλληλοι να εμφανίζονται ως εργαζόμενοι στις τράπεζες, ή ως δικηγόροι, απαγορεύεται να εκφοβίζουν τους δανειολήπτες με απειλές για δήθεν κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.

Πάντα, όταν δέχεστε τηλεφώνημα από τέτοια εταιρεία να γράφετε την ώρα κλήσης, το όνομα της εταιρείας και του υπαλλήλου που σας κάλεσε.

Μπορείτε να αρνηθείτε να απαντήσετε, αν δεν έχετε ενημερωθεί επίσημα (εγγράφως από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε) για την εισπρακτική εταιρεία.

Να θυμάστε ότι οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας είναι με νόμο «παγωμένοι» μέχρι το τέλος του χρόνου.

Απαγορεύεται να κοινοποιήσουν στον χώρο εργασίας στον οποίο εργάζεστε ως υπάλληλος κανένα δικόγραφο ( εξώδικο, διαταγή πληρωμής κτλπ) παρά μόνο στον χώρο της μόνιμης διαμονής σας και το δικόγραφο θα πρέπει να είναι σε φάκελο κλειστό και σφραγισμένο για προστασία της ιδιωτικότητας σας από τους περίεργους.

Τέλος  μπορείτε να υποβάλλετε καταγγελίες και παράπονα για παραβατική συμπεριφορά  εκ μέρους της εισπρακτικής εταιρείας, στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην τηλεφωνική γραμμή 1520



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου