Σάββατο, 8 Αυγούστου 2020

Συνελήφθη μοναχός στο αεροδρόμιο γιατί ετοιμαζόταν να ταξιδέψει για Αθήνα με όπλο τύπου στυλό στη βαλίτσα του



Ένας μοναχός στο αεροδρόμιο Ηρακλείου ετοιμαζόταν να ταξιδέψει για Αθήνα έχοντας στη βαλίτσα του ένα όπλο τύπου στυλό που του είχε κάνει δώρο πιστός.

Την πλάκα τους έπαθαν στον έλεγχο αποσκευών στο αεροδρόμιο Ηρακλείου χθες (7/8), καθώς κατά τον έλεγχο στη βαλίτσα ενός μοναχού εντοπίστηκε ένα όπλο τύπου στυλό και τρεις σφαίρες!

Αμέσως, σύμφωνα με το cretapost.gr, οι αστυνομικοί πέρασαν χειροπέδες στον μοναχό.

Κατά τα λεγόμενά του, είναι μοναχός στο Άγιο Όρος, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι συνοδευόταν από έναν ακόμα μοναχό, με τον οποίο είχαν έρθει στην Κρήτη για κάποιο προσκύνημα και θα ταξίδευαν για Αθήνα.

Ο μοναχός, τελικά, αφέθηκε ελεύθερος με εισαγγελική εντολή, ενώ φέρεται να ισχυρίστηκε ότι το όπλο-στυλό ήταν δώρο από κάποιον πιστό.


Πηγή : gazzetta.gr



Κορωνοϊός: Σε καραντίνα ξενοδοχείο στη Θεσσαλονίκη μετά από κρούσμα



Μεγάλη αγωνία επικρατεί στη Θεσσαλονίκη για το ενδεχόμενο να υπάρξει τοπικό lockdown με την μορφή εκτάκτων μέτρων όπως στον Πόρο. Ταυτόχρονα υπάρχουν φόβοι για τη ΔΕΘ.

Ειδικότερα η συμπρωτεύουσα είναι στο στόχαστρο των ειδικών τα τελευταία 24ωρα καθώς χτες μετρούσε 38 νέα κρούσματα, ενώ η Αττική είχε λίγα περισσότερα, 46.

Την ίδια στιγμή χθες ανακοινώθηκαν νέα έκτακτα μέτρα που προβλέπουν την απαγόρευση των λιτανειών και των πανηγυριών, καθώς και την επέκταση της απαγόρευσης των όρθιων σε μπαρ και κλαμπ για όλο τον Αύγουστο.

Ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλεί η κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά στη Θεσσαλονίκη.

Βλέποντας τα στοιχεία του ΕΟΔΥ για τη Θεσσαλονίκη, είναι φανερό ότι ο αριθμός των κρουσμάτων εκτινάχθηκε κατά το δεύτερο μισό του Ιουλίου και τις πρώτες μέρες του Αυγούστου.

Με βάση τα τελευταία στοιχεία του ΕΟΔΥ, στην Κεντρική Μακεδονία τα κρούσματα του ιού ανέρχονται σε 602, στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη σε 558, και στη Δυτική Μακεδονία σε 215.

Τον Αύγουστο, εντοπίστηκε ο εξής αριθμός κρουσμάτων στη συμπρωτεύουσα:

37 την 1η Αυγούστου


15 στις 2 Αυγούστου


7 στις 3 Αυγούστου


47 στις 4 Αυγούστου


22 στις 5 Αυγούστου


38 στις 6 Αυγούστου


38 στις 7 Αυγούστου

Σε καραντίνα ξενοδοχείο στη Θεσσαλονίκη μετά από κρούσμα

Ένα ολόκληρο ξενοδοχείο τίθεται σε καραντίνα στη Θεσσαλονίκη, καθώς ένας μετανάστης που διέμενε εκεί βρέθηκε θετικός στον κοροναϊό.

Έτσι από σήμερα Σάββατο 8/8 και για 14 ημέρες οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου και όσοι μένουν σε αυτό, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, θα είναι σε καραντίνα.

Από τις 6 το πρωί αστυνομικές δυνάμεις βρίσκονται έξω από το ξενοδοχείο και επιτηρούν την τήρηση της καραντίνας απαγορεύοντας την είσοδο και την έξοδο.

Το ξενοδοχείο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, στην οδό Αγ. Δημητρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ξενοδοχείο το τελευταίο διάστημα φιλοξενούσε αρκετούς πρόσφυγες και μετανάστες που παρουσίαζαν διάφορα υποκείμενα νοσήματα και συνεπώς δεν έπρεπε να διαμένουν σε δομές φιλοξενίας.

Στο μεταξύ τα ξημερώματα Σαββάτου είχαμε καταδίωξη αυτοκινήτου που μετέφερε παράνομα μετανάστες στη Θεσσαλονίκη. Σημειώθηκε σύγκρουση του αυτοκινήτου με τους μετανάστες με άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο.

Ο κοροναϊός «χτυπά» και τη ΔΕΘ – Προς ματαίωση η Έκθεση

Προς ματαίωση οδεύει, σύμφωνα με πληροφορίες, η φετινή Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) λόγω της πανδημίας του κοροναϊού.

Τα αυξημένα κρούσματα στη Θεσσαλονίκη – και γενικά στη Βόρειο Ελλάδα – φαίνεται ότι οδηγούν τους επιστήμονες στην απόφαση να μην πραγματοποιηθεί φέτος η διεθνής έκθεση.

Να σημειωθεί ότι τιμώμενη χώρα ήταν η Γερμανία, η οποία από το τέλος του πρώτου κύματος κοροναϊού μέχρι τα μέσα Ιουλίου, επέμενε να πραγματοποιηθεί η Έκθεση, αλλά με το άνοιγμα των οικονομιών μετά την καραντίνα τα επιδημιολογικά δεδομένα επιδεινώθηκαν και για τη Γερμανία και για την Ελλάδα.

Η ΔΕΘ έκανε τα πρώτα εορταστικά της εγκαίνια τον Οκτώβριο του 1926, διέκοψε τη λειτουργία της στον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο και από το 1966 πραγματοποιείται ανελλιπώς.

Το 1941 ο χώρος της ΔΕΘ καταλύθηκε από τον γερμανικό στρατό, λεηλατήθηκε και καταστράφηκε, για να ξαναλειτουργήσει μετά τον πόλεμο το 1951, ενώ και το 1974 λόγω των δραματικών γεγονότων της Κύπρου και της επιστράτευσης επίσης ήταν μια δύσκολη χρονιά.


ΤΟ  ΒΗΜΑ



Πώς έκαναν φτερά καταθέσεις μέσα σε 88 λεπτά



Πέρασαν σχεδόν δύο μήνες από το επίμαχο μεσημέρι, όταν η Κατερίνα Μπόγρη έχασε αρχικά το σήμα στο κινητό της τηλέφωνο και έπειτα όλες τις τραπεζικές της καταθέσεις μέσα σε 88 λεπτά, μέχρι ο πάροχός της να την ενημερώσει για το πώς είχαν κινηθεί οι «πειρατές των SIM».

Σε απαντητική επιστολή που στάλθηκε στην αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Ηράκλειο Κρήτης, έπειτα από εξώδικό της, αναφέρεται ότι στις 27 Μαΐου και ώρα 12.44, μια γυναίκα επισκέφθηκε υποκατάστημα κινητής τηλεφωνίας στην οδό Πατησίων της Αθήνας. Μαζί της δεν κουβαλούσε κάποια πλαστή εξουσιοδότηση θεωρημένη από ΚΕΠ, όπως έχει παρατηρηθεί σε παρόμοιες απάτες στο παρελθόν, αλλά πλαστή ταυτότητα. Τα στοιχεία που υπέδειξε στον υπάλληλο του καταστήματος ταυτίζονταν πλήρως με εκείνα της Κατερίνας Μπόγρη. Μόνο που στη θέση της φωτογραφίας η άγνωστη γυναίκα είχε τοποθετήσει μια δική της εικόνα.

Οπως λέει η εκπαιδευτικός, τέσσερις ημέρες νωρίτερα, πιθανότατα η ίδια γυναίκα, φέρεται να επιχείρησε σε άλλο κατάστημα, στην Ομόνοια, να αντικαταστήσει την κάρτα SIM που αντιστοιχούσε στον αριθμό τηλεφώνου του θύματος. Τότε, για άγνωστο λόγο, ίσως επειδή κάτι είχε κινήσει τις υποψίες του υπαλλήλου, δεν ολοκλήρωσε την απάτη. Στο κατάστημα της οδού Πατησίων, όμως, κανείς δεν την εμπόδισε.

«Αν και υποτίθεται ότι έχει αλλάξει το πρωτόκολλο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και είναι πιο αυστηρή η διαδικασία αλλαγής κάρτας SIM, στη δική μου περίπτωση δεν φάνηκε ότι ίσχυσαν αυτά τα μέτρα», λέει στην «Κ» η κ. Μπόγρη. «Επρεπε να πάρουν ένα τηλέφωνο ή να στείλουν μήνυμα στο τηλέφωνό μου προτού πραγματοποιηθεί η αλλαγή. Δεν με ενημέρωσε, όμως, κανείς».

Σαράντα καταγγελίες

Η συγκεκριμένη απάτη αποκαλείται «SIM swap» και, όπως είχε παρουσιάσει πρόσφατα η «Κ», από τις αρχές του 2020, τουλάχιστον 40 σχετικές καταγγελίες έχουν γίνει στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Οι οικονομικές απώλειες των θυμάτων υπολογίζονται σε 700.000 ευρώ. Συνήθως, στέλνοντας κάποιο παραπλανητικό email, οι δράστες καταφέρνουν αρχικά να αποσπάσουν κωδικούς e-banking. Επειτα συλλέγουν και άλλα στοιχεία των θυμάτων τους που μπορεί να τους φανούν χρήσιμα, όπως ονόματα, διευθύνσεις, αριθμό κινητού τηλεφώνου. Με πλαστά έγγραφα ζητούν σε κάποιο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας αντικατάσταση της κάρτας SIM στον τηλεφωνικό αριθμό που αντιστοιχεί στο θύμα. Με την ενεργοποίηση της νέας κάρτας η παλιά απενεργοποιείται και σχεδόν όλα τα δεδομένα (κλήσεις, μηνύματα, πρόσβαση στο Διαδίκτυο) καταλήγουν στη συσκευή των δραστών.

Το πρώτο ύποπτο σημάδι είναι η ξαφνική απώλεια σήματος σε ένα κινητό τηλέφωνο. Στις περισσότερες περιπτώσεις φαίνεται ότι τα θύματα βρίσκονται σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και η αντικατάσταση της κάρτας πραγματοποιείται από τους δράστες χιλιόμετρα μακριά. Η κ. Μπόγρη, όπως συμβαίνει συνήθως και με άλλα θύματα αυτής της απάτης, δεν μπορεί να θυμηθεί εάν της εστάλη κάποιο ύποπτο email προτού χαθούν οι καταθέσεις της. Λέει ότι χρησιμοποιούσε μόνο την επίσημη ιστοσελίδα της τράπεζας για τις συναλλαγές της και ότι είχε εγκαταστήσει την εφαρμογή e-banking μόλις τέσσερις μήνες προτού χτυπήσουν οι «πειρατές των SIM».

Οι συνολικές απώλειές της φθάνουν τις 9.000 ευρώ. Ο δικηγόρος της, Μενέλαος Ξυλούρης, λέει ότι το ποσό των 2.505 ευρώ έχει δεσμευθεί από την τράπεζα σε εικονική κάρτα που δημιούργησαν οι δράστες στο όνομα της εντολέως του. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει επιστραφεί στην κ. Μπόγρη.

«Ειδικά αυτή την περίοδο, όπου η χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω του κορωνοϊού, οι δράστες προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τις ιδιαίτερες συνθήκες με αυξημένες απόπειρες υποκλοπής στοιχείων», ανέφερε σε ανακοίνωσή της τον περασμένο Μάιο η Ελληνική Ενωση Τραπεζών, εστιάζοντας στην απάτη «SIM swap». Μεταξύ των συμβουλών που έδινε ήταν να μην αποκαλύπτει κανείς τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να μην απαντά σε άγνωστα μηνύματα ή κλήσεις που ζητούν στοιχεία λογαριασμών, να μην ακολουθεί ύποπτους συνδέσμους (links) ιστοσελίδων και να μην ανοίγει συνημμένα αρχεία που μπορεί να έχουν σταλεί μέσω email από αγνώστους.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ



Μητέρα κλείδωσε τα παιδιά της στο σπίτι και εκείνα ειδοποίησαν το «Χαμόγελο του Παιδιού»



Το «Χαμόγελο του Παιδιού» ενημέρωσαν δύο κορίτσια, οκτώ και έξι ετών, όταν η μητέρα τους τα κλείδωσε στο σπίτι τους στο Ηράκλειο της Κρήτης και στη συνέχεια έφυγε.

Όπως γράφει η τοπική ιστοσελίδα Cretalive News, το περιστατικό σημειώθηκε σε χωριό του Ηρακλείου και προκάλεσε την κινητοποίηση της αστυνομίας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η μητέρα έβαλε λουκέτο στην κεντρική πόρτα του σπιτιού και τα παιδιά τηλεφώνησαν στο «Χαμόγελο του Παιδιού», βρίσκοντας το τηλέφωνο μέσω αναζήτησης στο διαδίκτυο.

Το μεγαλύτερο κορίτσι φέρεται να είπε πως η γιαγιά του, από την πλευρά του πατέρα τους, το είχε συμβουλεύσει να ενημερώσει την οργάνωση σε περίπτωση που η μητέρα τους τα άφηνε μόνα τους.

Αστυνομικοί εντόπισαν και συνέλαβαν την 37χρονη μητέρα, που τώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με την κατηγορία της έκθεσης ανηλίκων σε κίνδυνο κατά συρροή.



ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ



Η Ελλάδα αποκαθιστά την νομιμότητα το Αιγαίο και Τουρκία - Κατεχόμενα βρίσκονται σε πανικό



Παγωμένοι και οργισμένοι οι Τούρκοι με την επιτυχία της Ελλάδας να βάλει σε τάξη την αταξία που επικρατεί τόσα χρόνια στο Αιγαίο με την Τουρκία να αλωνίζει.

Οργή επικρατεί και στα κατεχόμενα για την ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ. Ο ψευτοπρωθυπουργός του ψευδοκράτους στην Κύπρο δήλωσε μέσα στον πανικό του την Παρασκευή ότι η Τουρκία και η «χώρα» του δεν θα παραιτηθούν από το... σφετερισμό των δικαιωμάτων τους στην ανατολική Μεσόγειο.

Ο Ερσίν Τατάρ δήλωσε ότι η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου για ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο υπογράφηκε αποκλειστικά για την εξάλειψη της θαλάσσιας συμφωνίας μεταξύ Λιβύης και Τουρκίας και αποτελεί νέο παράδειγμα των δύο χωρών που δεν τηρούν τους νόμους!

Ο ψευδοπρωθυπουργός νομίζει ότι «Μια ισχυρή Τουρκία έχει την ικανότητα να χαλάσει όλα τα παιχνίδια στην Ανατολική Μεσόγειο» είπε ο Τατάρ, και πρόσθεσε: «Οι δηλώσεις του (τούρκου) υπουργού Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου με τις οποίες κήρυξε άκυρη τη λεγόμενη Συμφωνία Θαλάσσιας Οριοθέτησης που υπογράφηκε μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου ήταν πολύ ορθές και σωστές... Ελπίζουμε οι δύο χώρες να λάβουν το απαραίτητο μήνυμα και να μην επιχειρήσουν να αρπάξουν τα δικαιώματα της Τουρκίας».

Δηλώνοντας ότι η περιοχή χρειάζεται συνεργασία και ειρήνη αντί για ένταση και σύγκρουση, ο τουρκοκύπριος ηγέτης είπε πως «αυτό που απαιτείται για αυτό είναι ο σεβασμός των δικαιωμάτων και η αποφυγή των παιχνιδιών ορισμένων παραγόντων εκτός της περιοχής».





Προσλήψεις οδηγών και αγορά Λεωφορείων ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός



«Η βούληση της Κυβέρνησης, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, ήταν και παραμένει η στήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η βελτίωση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών. Αυτή η προτεραιότητα γίνεται ακόμα πιο επείγουσα αν λάβει κανείς υπόψη την πραγματικότητα του κορονοϊού», επισήμανε κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της ηγεσίας του Υπουργείου και των Διοικήσεων του ΟΑΣΑ, της ΣΤΑ.ΣΥ. και της Ο.ΣΥ., ανακοινώθηκαν τρία άμεσα μέτρα και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια, αλλά και να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες.

«Είναι μη επιτρεπτό για όλους μας, να περιμένουν πολίτες υπερβολικά πολύ χρόνο για να μετακινηθούν εντός της Αθήνας και όταν φτάσει ένα λεωφορείο ή ένας συρμός του Μετρό, να στοιβάζονται εντός των μέσων μεταφοράς, μ’ ένα τρόπο που δημιουργεί περισσότερο συγχρωτισμό απ’ αυτόν τον οποίο μπορούμε να ανεχτούμε σε αυτές τις συγκυρίες. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τις αιτίες των προβλημάτων που εμείς καλούμαστε να διαχειριστούμε», ξεκαθάρισε ο Πρωθυπουργός.

Πιο συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών με leasing, σε 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και Ο.ΣΥ. σε ειδικότητες αιχμής, καθώς και σε ενίσχυση της Ο.ΣΥ. με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση, μέσω αναδιάταξης των δρομολογίων της και συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, με ΣΔΙΤ.

Παράλληλα, αποφασίστηκαν τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης: Η αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, η αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.

Ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε όλους τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ ζήτησε και τη βοήθειά τους για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού σε μια δύσκολη συγκυρία. Όπως ανέφερε, «γνωρίζω ότι και αυτοί καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες, έτσι ώστε η πόλη να λειτουργεί, αν μη τι άλλο, με ρυθμούς οι οποίοι να είναι αποδεκτοί. Να ζητήσω, όμως, και τη συνεργασία τους, διότι αυτή τη στιγμή κάνουμε αυτό το οποίο μας αναλογεί, που είναι να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα σε προσλήψεις νέου προσωπικού, κάτι το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των σωματείων εργαζομένων. Πρέπει και αυτοί όμως να μας βοηθήσουν -και να βοηθήσουν συνολικά- το επιβατικό κοινό».

Παράλληλα υπενθύμισε την υποχρεωτική χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Είναι απολύτως αυτονόητο ότι με τη χρήση της προστατεύουμε τους εαυτούς μας ειδικά σε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Είναι το ελάχιστο το οποίο μπορούμε να κάνουμε. Και βέβαια υπάρχουν πάντα σχεδιασμοί από το Υπουργείο, αλλά και από τις διοικήσεις των εταιρειών, σε περίπτωση που χρειαστεί τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα, ανάλογα και με την πορεία του κορονοϊού, αυτά να ληφθούν, ώστε να διαφυλάξουμε αυτό το οποίο έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής. Να προστατεύσουμε με μεγάλη αποτελεσματικότητα τη δημόσια υγεία, την υγεία όλων των συμπολιτών μας, την υγεία αυτών που είναι εξαρτημένοι -για τις καθημερινές τους μετακινήσεις- από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», πρόσθεσε.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ. Γιάννης Γκόλιας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος, ο Πρόεδρος της Ο.ΣΥ. Βασίλης Ξυπολυτάς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Στέφανος Αγιάσογλου, ο Πρόεδρος της ΣΤΑ.ΣΥ. Χάρης Δαμάσκος και ο Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑ.ΣΥ. Νίκος Χαιρέτας.

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού:

Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ, κυρίες και κύριοι,

Η βούληση της Κυβέρνησης, από τη πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, ήταν και παραμένει η στήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η βελτίωση της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών. Αυτή η προτεραιότητα γίνεται ακόμα πιο επείγουσα αν λάβει κανείς υπόψη την πραγματικότητα του κορονοϊού. Είναι μη επιτρεπτό για όλους μας, να περιμένουν πολίτες υπερβολικά πολύ χρόνο για να μετακινηθούν εντός της Αθήνας και όταν φτάσει ένα λεωφορείο ή ένας συρμός του Μετρό, να στοιβάζονται εντός των μέσων μεταφοράς, μ’ ένα τρόπο που να δημιουργεί περισσότερο συγχρωτισμό απ’ αυτόν τον οποίο μπορούμε να ανεχτούμε σε αυτές τις συγκυρίες. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τις αιτίες των προβλημάτων που εμείς καλούμαστε να διαχειριστούμε.

Ο Υπουργός περιέγραψε γλαφυρά την κατάσταση την οποία παραλάβαμε. Αυτή δεν μπορεί, όμως, να αποτελεί άλλοθι για οποιαδήποτε καθυστέρηση στην επίλυση του προβλήματος. Εδώ και περίπου ένα χρόνο έχουμε κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να βελτιώσουμε την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών. Πρέπει, όμως, να κάνουμε περισσότερα και πρέπει να τα κάνουμε και πολύ γρήγορα. Γι’ αυτό και οι εξαγγελίες, οι οποίες έγιναν σήμερα, έχουν τόσο μεγάλη σημασία. Θέλω να συγκρατήσετε μόνο -για να μην επαναλάβω αυτά τα οποία είπε ο Υπουργός- κάποιους συγκεκριμένους αριθμούς.

Στόχος μας είναι μέχρι τις αρχές του 2021 να έχουμε 500 πρόσθετα λεωφορεία στο λεκανοπέδιο, 300 μέσα από τη σύμβαση leasing για λεωφορεία Euro 5 έως και 10 ετών και άλλα 200 περίπου μέσα από μία σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, τα οποία θα μας επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουμε λεωφορεία ΚΤΕΛ για πιο απομακρυσμένες διαδρομές και να πυκνώσουν μ’ αυτόν τον τρόπο τα δρομολόγια εντός του αστικού ιστού. Θυμίζω ότι αυτή είναι μία δοκιμασμένη μέθοδος, η οποία δούλεψε με επιτυχία και στη Θεσσαλονίκη. Και δεν θα διστάσουμε να την εφαρμόσουμε και στην Αθήνα, ειδικά τώρα που υπάρχει άμεση ανάγκη πύκνωσης των δρομολογίων. Δεύτερον: προσλήψεις. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν ανήκω στην κατηγορία των πολιτικών που πιστεύουν ότι οι προσλήψεις είναι η λύση σε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, πλην όμως εδώ είναι απολύτως απαραίτητες. Και είναι απαραίτητες για τους λόγους που εξήγησε ο Υπουργός.

Έχουν να γίνουν προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας παραπάνω από μία δεκαετία και αυτή τη στιγμή μπορούμε με το ίδιο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, γιατί θέλω να σας θυμίσω ότι πληρώνουμε πολύ ακριβά τις υπερωρίες, να προσλάβουμε νέους ανθρώπους, να μπολιάσουμε τις αστικές συγκοινωνίες με νέο κόσμο και με αυτό τον τρόπο να καλύψουμε και τις πρόσθετες ανάγκες που θα προκύψουν από την αύξηση των αριθμών των λεωφορείων. Έχουμε, λοιπόν, 650 οδηγούς και τεχνικούς, οι οποίοι θα προσληφθούν με διαδικασίες-εξπρές, πάντα με τα κριτήρια του ΑΣΕΠ και πιστεύουμε ότι θα είναι στη θέση τους όταν φτάσουν και τα καινούργια λεωφορεία, έτσι ώστε να μη φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μεν λεωφορεία, αλλά να μην έχουμε οδηγούς για να μπορούν να τα οδηγήσουν. Αυτά ως προς τα βραχυπρόθεσμα μέτρα.

Με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα, το ταμείο ανάκαμψης μας δίνει μία μεγάλη ευκαιρία να κάνουμε ακόμα πιο σημαντικές επενδύσεις ως προς τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Και των λεωφορείων αλλά και των μέσων σταθερής τροχιάς. Μίλησε ο Υπουργός για την αναβάθμιση και τους νέους συρμούς που θα προμηθευτεί το μετρό, όπως και για το φιλόδοξο σχέδιό μας να αγοράσουμε 1.000 νέα λεωφορεία για την Αθήνα, εκ των οποίων τα 400 θα είναι ηλεκτρικά. Αυτή θα είναι μία επένδυση η οποία θα γίνει σε ορίζοντα περίπου τριών ετών και βέβαια θα είναι μία επένδυση η οποία και αυτή με τη σειρά της θα είναι μία επένδυση-γέφυρα, διότι φιλοδοξία μας πια είναι το 2030, όλα τα λεωφορεία να είναι ηλεκτρικά, γι’ αυτό και χρησιμοποιούμε και τη μέθοδο του leasing για να καλύψουμε το πρώτο διάστημα μέχρι που να αρχίσουν να προστίθενται λεωφορεία πιο σύγχρονης τεχνολογίας, χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Θέλω, κλείνοντας, να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς γιατί γνωρίζω ότι και αυτοί καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες, έτσι ώστε η πόλη να λειτουργεί, αν μη τι άλλο, με ρυθμούς οι οποίοι να είναι αποδεκτοί. Να ζητήσω, όμως, και τη συνεργασία τους, διότι αυτή τη στιγμή κάνουμε αυτό το οποίο μας αναλογεί, που είναι να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα σε προσλήψεις νέου προσωπικού, κάτι το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των σωματείων εργαζομένων. Πρέπει και αυτοί όμως να μας βοηθήσουν -και να βοηθήσουν συνολικά- το επιβατικό κοινό. Παραδείγματος χάρη -όπως ενημερώθηκα από τον Υπουργό- δεν γίνεται να υπάρχουν σήμερα οδηγοί των τρόλεϊ οι οποίοι αρνούνται να οδηγήσουν μπλε λεωφορείο. Θα πρέπει να υπάρχει μία καλή συνεργασία με τους εργαζόμενους, με την απαραίτητη ευελιξία, χωρίς να παραβιάζεται κανένα εργασιακό δικαίωμα.

Χρειάζεται να βάλουμε όλοι πλάτη έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε, όσο το δυνατόν καλύτερα, το επιβατικό κοινό της Αθήνας. Να λάβουμε υπόψη τη δύσκολη συγκυρία την οποία περνάμε, έτσι ώστε να εξακολουθεί να λειτουργεί η πόλη. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να εκσυγχρονιστούν, ώστε να περιορίσουμε -όσο αυτό είναι εφικτό- τον συγχρωτισμό σε αυτά. Προφανώς -δεν χρειάζεται να το ξαναπώ- η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική, όχι μόνο γιατί το λέει ο νόμος ή γιατί επιβάλλεται πρόστιμο σε κάποιον που δεν τη φοράει, αλλά γιατί είναι απολύτως αυτονόητο ότι με τη χρήση της προστατεύουμε τους εαυτούς μας ειδικά σε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Είναι το ελάχιστο το οποίο μπορούμε να κάνουμε. Και βέβαια υπάρχουν πάντα σχεδιασμοί από το Υπουργείο, αλλά και από τις διοικήσεις των εταιρειών, σε περίπτωση που χρειαστεί τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα ανάλογα και με την πορεία του κορονοϊού, αυτά να ληφθούν, ώστε να διαφυλάξουμε αυτό το οποίο έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής. Να προστατεύσουμε με μεγάλη αποτελεσματικότητα τη δημόσια υγεία, την υγεία όλων των συμπολιτών μας, την υγεία αυτών που είναι εξαρτημένοι -για τις καθημερινές τους μετακινήσεις- από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Κλείνω λέγοντας σε όλους ότι έχουμε ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα. Έχουμε θέσει στόχους, έχουμε δεσμευτεί δημόσια για το ποιοι είναι αυτοί. Και τώρα είναι στο χέρι μας αυτό το χρονοδιάγραμμα να το τηρήσουμε ώστε -ειδικά για τα λεωφορεία- οι αρχές του 2021 να μας βρουν με μία πολύ πιο θετική πραγματικότητα και ως προς την ποιότητα των λεωφορείων -γιατί μιλάμε για καινούργια λεωφορεία σε σχέση με τα πολύ παλιά που δυστυχώς έχουμε σήμερα- αλλά και ως προς την πυκνότητα των δρομολογίων και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.


Σας ευχαριστώ πολύ».




Έρευνα – σοκ : Απειλή οι 30 αποθήκες εκρηκτικών και χημικών στην Ελλάδα



Περίπου 30 εν δυνάμει βόμβες - μαμούθ, σε στρατιωτικές και ιδιωτικές εγκαταστάσεις, όπου βρίσκονται αποθηκευμένες μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών, υπάρχουν διάσπαρτες σε όλη την Ελλάδα.

Τον χάρτη των αποθηκών με εκρηκτικά στη χώρα αποκαλύπτουν «Τα ΝΕΑ». Πρόκειται για περίπου 30 στρατιωτικές ή ιδιωτικές εγκαταστάσεις όπου φυλάσσονται χιλιάδες τόνοι νιτρικού αμμωνίου.

Περίπου 30 εν δυνάμει βόμβες – μαμούθ, σε στρατιωτικές και ιδιωτικές εγκαταστάσεις, όπου βρίσκονται αποθηκευμένες μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών, υπάρχουν διάσπαρτες σε όλη την Ελλάδα.

Θα μπορούσαν, σε περίπτωση απροσεξίας και ελλιπών μέτρων ασφαλείας, να προκαλέσουν «σοκ και δέος» αντίστοιχο με τη φονική έκρηξη της Βηρυτού που προκάλεσε εκατόμβη θυμάτων.

Στην Ελλάδα παράγονται και διακινούνται ετησίως περίπου 12.000 τόνοι νιτρικού αμμωνίου και άλλων εκρηκτικών υλών, ποσότητα περίπου πενταπλάσια από αυτήν που προκάλεσε την καταστροφή στον Λίβανο.

Η μεγαλύτερη αποθήκη είναι στην Τανάγρα. Ανήκει σε ιδιωτική εταιρεία και εκεί βρίσκονται περίπου 2.600 τόνοι νιτρικού αμμωνίου.

Στα Δερβενοχώρια εντοπίζεται άλλη αποθήκη, που έχει 1.500 τόνους της συγκεκριμένης ύλης.

Επίσης μεγάλος χώρος φύλαξης εκρηκτικών, με 680 τόνους νιτρικού αμμωνίου, υπάρχει στα Γρεβενά, όπως και στο Καλοχώρι και στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.

Ακόμη υπολογίζεται ότι σε 20 τουλάχιστον μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων υπάρχουν αποθήκες εκρηκτικών.


Πηγή : in.gr



151 νέα κρούσματα - 211 θάνατοι



Στην ανακοίνωση του ΕΟΔΥ αναφέρονται 151 νέα κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα, από αυτά, τα 7 κρούσματα εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 5270, εκ των οποίων το 54.6% αφορά άνδρες.

1379 (26.2%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2611 (49.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

14 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 70 ετών. 3 (21.4%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 71.4% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 129 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχει καταγραφεί ένας νέος θάνατος ανεβάζοντας τον αριθμό σε 211 θανάτους, σύμφωνα με πληροφορίες κατέληξε μία 85χρονη γυναίκα στον Ευαγγελισμό. Από της απώλειες, 67 (31.9%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 95.7% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. 





Κομισιόν σε Τσαβούσογλου: Δεν σε εξουσιοδοτήσαμε να μιλάς εκ μέρους μας



Σε διάψευση των δηλώσεων Τσαβούσογλου περί υποτιθέμενης ενόχλησης της ΕΕ για την υπογραφή της συμφωνίας καθορισμού ΑΟΖ Ελλάδας – Αιγύπτου προχώρησε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν και της ΕΥΕΔ Πήτερ Στάνο.

Ο εκπρόσωπος της Κομισιόν τόνισε επίσης ότι η εν λόγω συμφωνία είναι διμερές θέμα ενός Κράτους Μέλους με ένα τρίτο κράτος και δεν εναπόκειται στην Κομισιόν να τη σχολιάσει.

Συγκεκριμένα, κατά την καθημερινή ενημέρωση των συντακτών στις Βρυξέλλες, ο Πήτερ Στάνο δήλωσε, “δεν γνωρίζω η Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει εξουσιοδοτήσει κανένα Υπουργό Εξωτερικών τρίτης χώρας ώστε να μπορεί να μιλάει εκ μέρους της ΕΕ”. Και πρόσθεσε “έχω να πω ότι η συμφωνία που υπέγραψαν Ελλάδα και Αίγυπτος για την ΑΟΖ είναι ένα θέμα μεταξύ των δύο αυτών κρατών, διμερής μεταξύ κράτους μέλους της ΕΕ και ενός συγκεκριμένου τρίτου κράτους. Και για αυτό η Κομισιόν δεν θα την σχολιάσει, δεν είναι ο ρόλος της να σχολιάσει”.

Ο ίδιος σημείωσε ότι ο “Ύπατος Εκπρόσωπος και ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας συναντήθηκαν χθες αργά το απόγευμα στη Μάλτα και συζήτησαν πράγματι την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο και την ανάγκη αποκλιμάκωσης, αλλά συζητούσαν την ανάγκη να αποκλιμακωθεί η ένταση που δημιουργήθηκε από πράξεις ενάντια σε δύο από τα Κράτη Μέλη της ΕΕ – σε ευθεία γραμμή με τις συζητήσεις στο Συμβούλιο των Υπουργών Εξωτερικών (ΣΕΥ) στις 13 Ιουλίου και ενόψει της άτυπης συνάντησης των ΥΠΕΞ στο Βερολίνο τον Αύγουστο”.

“Αυτή ήταν η ουσία των συζητήσεων και είχε να κάνει με τις σχέσεις ΕΕ- Τουρκίας και την εξεύρεση τρόπων να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα και των συνεπειών κυρίως μέσω των κινήσεων της Τουρκίας”, επεσήμανε κάνοντας λόγο για “ανοικτές και ειλικρινείς συζητήσεις”. Όπως τόνισε “πρόκειται για τη συνέχεια των συζητήσεων που είχαν προηγηθεί, την περασμένη εβδομάδα, συζήτησαν στο τηλέφωνο και πριν από αυτό ο Ύπατος Εκπρόσωπος μετέβη στην Άγκυρα”.

“Θέλουμε να δούμε αντιστροφή του κλίματος, θέλουμε να δούμε βελτίωση των σχέσεων με την Τουρκία προς όφελος και των δύο πλευρών”, τόνισε.

Κληθείς, τέλος, να σχολιάσει πληροφορίες για ενδεχόμενη πρόσκληση του Υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας στο Gymnich σημείωσε ότι “προβλέπεται συζήτηση των 27 για την Τουρκία”, συμπληρώνοντας “σε αυτή τη φάση”.



Πηγή



Συνετρίβη αεροπλάνο στην Ινδία κατά την προσγείωση! 191 επιβάτες - 14 νεκροί



Αεροσκάφος με 191 επιβαίνοντες κόπηκε στα δύο.

Το αεροσκάφος βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωση εν μέσω κακών καιρικών συνθηκών. Σύμφωνα με τις αρχές υπάρχουν 16 νεκροί, 123 τραυματίες από τους οποίους οι 15 είναι σοβαρά.

Τραγικό δυστύχημα συνέβη το απόγευμα της Παρασκευής (07/08) στο αεροδρόμιο του Καλικούτ στην Κεράλα, νότια πολιτεία της Ινδίας, καθώς αεροσκάφος της Air India Express με 191 επιβαίνοντες, βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωση, σε πτήση από το Ντουμπάι. Το δυστύχημα συνέβη εν μέσω έντονης βροχόπτωσης ενώ όπως αναφέρουν τα τοπικά ΜΜΕ δεν έπιασε φωτιά και έγινε εκκένωση του.



Στο αεροσκάφος επέβαιναν Ινδοί, οι οποίοι είχαν παγιδευτεί στο εξωτερικό λόγω του κορονοϊού.


Η αεροπορική εταιρία ανακοίνωσε ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν 174 επιβάτες, 10 παιδιά, 2 πιλότοι και 4 άτομα πλήρωμα καμπίνας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το αεροπλάνο διέσχισε όλο τον διάδρομο και βγήκε εκτός, όπου κόπηκε στα δύο.