Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

Νέα Δημοκρατία : Διοικητική Μεταρρύθμιση για ημετέρους




Ο Συντονιστής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Αττικής, κ. Μάκης Βορίδης και ο Υπεύθυνος του Τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, βουλευτής Κιλκίς, κ. Γιώργος Γεωργαντάς, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Η διοικητική μεταρρύθμιση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει καταντήσει πλέον ανέκδοτο. Η “αποσυμφόρηση” του δημοσίου τομέα από τις στρατιές των συμβούλων και των μετακλητών του κ. Τσίπρα και η “αποκομματικοποίηση” του κ. Βερναρδάκη είναι μόνο για επικοινωνιακή κατανάλωση σε ομιλίες και ημερίδες.

Πιο συγκεκριμένα:

1) Κάθε μέρα βλέπουμε τη σύσταση των πλέον απίθανων γενικών και ειδικών γραμματειών. Η κυρία Τζάκρη ανακοινώνει τη δημιουργία Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας. Ο κ. Κατρούγκαλος νομοθετεί δύο Ειδικές Γραμματείες, μια για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία, και μια για την Ένταξη των Ρομά, με κόστος σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους 662.000 ευρώ το χρόνο.

2) Σύμφωνα με την απογραφή, από το Δεκέμβριο του 2015 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 οι μετακλητοί υπάλληλοι έχουν αυξηθεί κατά 170, και για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια ξεπέρασαν τους 2.000 φτάνοντας τους 2.070.

3) Επιπλέον, ενώ τα νέα οργανογράμματα που τέθηκαν σε εφαρμογή το 2014, επί θητείας του σημερινού Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ.
Κυριάκου Μητσοτάκη στο ΥΔΜΗΔ, είχαν πετύχει μείωση δομών κατά 40% περίπου, ο κ. Βερναρδάκης φαίνεται να δίνει οδηγίες να αυξηθούν εκ νέου οι δομές κατά 10%.

4) Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν ενώ ο νόμος 4369/2016 για το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, όριζε την 30η Σεπτεμβρίου ως καταληκτική ημερομηνία για την προκήρυξη όλων των θέσεων Διοικητικών και Αναπληρωτών Διοικητικών Γραμματέων Υπουργείων, καθώς και των κενών θέσεων Προέδρων, Αντιπροέδρων, Διοικητών, Αναπληρωτών Διοικητών, Υποδιοικητών και εν γένει επικεφαλής των νομικών προσώπων. Όπως ήταν αναμενόμενο από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ η προθεσμία παρήλθε άπρακτη αφού ουσιαστικά οι θέσεις έχουν ήδη καλυφθεί από κομματικά στελέχη.

5)  Ένα μεγάλο επίτευγμα βέβαια του αρμόδιου υπουργού είναι ότι για μια ακόμα φορά “κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης” παρατείνει σε ευθεία παραβίαση του Συντάγματος και των σχετικών νόμων τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου των Ο.Τ.Α. και των Νομικών Προσώπων του Δημοσίου, δημιουργώντας εκ νέου κομματικούς στρατούς ομήρων συμβασιούχων.

Φαίνεται, πως για τον ΣΥΡΙΖΑ η διοικητική μεταρρύθμιση σημαίνει κατάληψη του κρατικού μηχανισμού από ημέτερους. Και ίσως για το λόγο αυτό οι ίδιοι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν εμπιστεύονται το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών με αποτέλεσμα, μετά από δυο μήνες λειτουργίας, να έχουν εγγραφεί σε αυτό λιγότεροι από τριακόσιους».


Πατούλης κατά της «Γκεμπελικής προπαγάνδας του εθνικού υβριστή» Π. Πολάκη



«Η Γκεμπελική προπαγάνδα του κ. Βαρνάβα και των «αφεντικών» του, δεν πρόκειται να πτοήσει ούτε εμάς ούτε τους γιατρούς της Αθήνας τους οποίους έχουν στοχοποιήσει», αναφέρει ο Γιώργος Πατούλης και ρίχνει το γάντι στους κ. Βαρνάβα και Πολάκη… Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση στο ygeianet που εξόργισε τα μέλη ΔΣ του ΙΣΑ και προσωπικά τον κ. Πατούλη.

Δείτε την αρχική ανάρτηση στο ygeianet:

Τι στο καλό έπαθε ο Γιώργος Πατούλης και τις τελευταίες μέρες εκδίδει καθημερινά ανακοινώσεις οι οποίες καταλήγουν με μότο πως «δεν έχει πολιτική ταυτότητα»;

Αλήθεια, όταν ο κ. Πατούλης ζητούσε διαδοχικά τις παραιτήσεις υπουργού, αναπληρωτή υπουργού και Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Υγείας το έκανε με τη δική του ή με δανεική ταυτότητα;

Όταν ο κ. Πατούλης στην εσωκομματική κούρσα της ΝΔ έτρεχε πίσω από τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη, ενώ τώρα ομνύει στον Κυριάκο Μητσοτάκη το κάνει επειδή δεν έχει πολιτική ταυτότητα ή μήπως επειδή η ταυτότητά του είναι μεγαλύτερη από το μπόι του;

Βεβαίως η δήλωση Πατούλη περί ταυτότητας δεν προέκυψε τυχαία.

Προέκυψε ταυτόχρονα με την  αδειοδότηση από τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών του ιατρείου του βουλευτή της ΝΔ κ. Σαλμά και τα δημοσιεύματα που επακολούθησαν για μη σύννομη διαδικασία. Θέλοντας λοιπόν να αποποιηθεί την ευθύνη δηλώνει πως ο ίδιος δεν έχει ταυτότητα και την αδειοδότηση του κ. Σαλμά του την υπέδειξε ο τότε υπουργός Υγείας κ. Κουρουμπλής

Μάλιστα για να γίνει πιστευτός διακινεί και σχετικό έγγραφο, το οποίο όμως λέει τα ακριβώς αντίθετα! 

Φαίνεται πως τα πράγματα σοβαρεύουν. Γι αυτό παρακαλείται θερμά όποιος βρει την ταυτότητα του κ. Πατούλη να την παραδώσει αμέσως στο πλησιέστερο Αστυνομικό Τμήμα.

Διαβάστε την πλήρη ανακοίνωση του προέδρου του ΙΣΑ:

Η ορντινάτσα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας Δημήτρης Βαρνάβας, εκτελώντας εντεταλμένη αποστολή που του ανάθεσε ο «εθνικός υβριστής» Π. Πολάκης, προέβη για άλλη μια φορά μέσα από την ιστοσελίδα της μαύρης και ρυπαρής προπαγάνδας Ygeianet, σε προσωπική επίθεση εναντίον μου, γιατί ενόχλησε η κριτική που άσκησα ως πρόεδρος του ΙΣΑ, σε κρίσιμα ζητήματα της Δημόσιας υγείας της χώρας.

Ο κάποτε λαλίστατος συνδικαλιστής που έχει μετατραπεί σε θλιβερό φερέφωνο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, αναρωτιέται για την πολιτική μου ταυτότητα ,καθώς τον έχει ενοχλήσει η κριτική που ασκώ σταθερά τα τελευταία πέντε χρόνια ως πρόεδρος του ΙΣΑ, στην εκάστοτε κυβέρνηση υπηρετώντας πρωτίστως το δημόσιο όφελος.

Είναι γεγονός ότι εκπροσωπώντας το Δ..Σ του μεγαλύτερου επιστημονικού Συλλόγου της χώρας έχω ζητήσει διαχρονικά την παραίτηση αρκετών υπουργών Υγείας ( Α. Λυκουρέτζου, Μ. Σαλμά, Α. Λοβέρδου, Α. Γεωργιάδη κ.τ.λ), θέτοντας τη δημόσια υγεία και το καλό των συναδέλφων μου πάνω από μικροκομματικές σκοπιμότητες.

Στον ΙΣΑ έχουμε αποδείξει ότι υπηρετούμε τις πολιτικές που είναι προς όφελος της πατρίδας μας και των συμπολιτών μας και αφήνουμε τις κομματικές ταυτότητες στον κ. Βαρνάβα που έχει υιοθετήσει δουλική συμπεριφορά ξεπουλώντας τη ψήφο των συναδέλφων του για να ικανοποιήσει τις προσωπικές του φιλοδοξίες.

Σχετικά με τις απορίες που έχει για την αδειοδότηση στην οποία αναφέρεται του συνιστώ να ρωτήσει τους υπουργούς του Σύριζα Π. Κουρουμπλή  και Α. Ξανθό που φρόντισαν να δρομολογηθεί η διαδικασία και να πληρωθεί το τίμημα από τη υφισταμένη τους διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και μάλιστα την ώρα που οι γιατροί είναι απλήρωτοι. (πατήστε εδώ για να δείτε πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. του ΙΣΑ για το θέμα).

Η Γκεμπελική προπαγάνδα του κ. Βαρνάβα και των «αφεντικών» του, δεν πρόκειται να πτοήσει ούτε εμάς ούτε τους γιατρούς της Αθήνας τους οποίους έχουν στοχοποιήσει.

Ζητούμε να μας απαντήσουν οι κ.κ. Ξανθός και Πολάκης γιατί εδώ και δύο χρόνια δεν έχουν ανακαλέσει την εν λόγω υπουργική απόφαση των Μ. Βορίδη και Λ. Γρηγοράκου, παρά προσπαθούν τώρα να καλύψουν τις ευθύνες τους, ρίχνοντας λάσπη;

Διαβάστε τέλος την ανταπάντηση από το ygeinet:

Ο κύριος Πατούλης αναστατώνεται κάθε φορά που υπάρχουν αναφορές στο πολιτικό του παρελθόν και ιδιαίτερα στην εποχή που έτρεχε ασθμαίνων πίσω από τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη, προσδοκώντας θέση υπαρχηγού.

Δυστυχώς ο κ. Πατούλης πόνταρε λάθος και αυτό δύσκολα συγχωρείται σε αρχηγικά κόμματα. Αυτή τη στιγμή βρίσκεταιαπαξιωμένος  από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα ηγετικά κλιμάκια της ΝΔ, διεξάγοντας έναν απελπισμένο αγώνα ν΄ αποδείξει ότι- αν τον εμπιστευτούν-  μπορεί  να αναλαμβάνει συμβόλαια πολιτικής εκτέλεσης υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και Γενικών Γραμματέων, εκτοξεύοντας ψεύδη και ζητώντας καθημερινά την αποπομπή τους.

Το δοκίμασε με την ελονοσία. Και απέδειξε ότι είναι κατάλληλος μόνο για εκτόξευση βεγγαλικών, εισπράττοντας την κατακραυγή πρωτοκλασάτων στελεχών της ΝΔ, όπως των κκ Αγοραστού και Μπακογιάννη.

Όποιος λοιπόν θυμίζει στον κ. Πατούλη την πολιτική του ανικανότητα εισπράττει ύβρεις και ανοησίες νηπιαγωγείου. Αυτό συνέβη με τη χτεσινή ανάρτηση του Ygeianet (κλικ εδώ), η οποία προκάλεσε έκρηξη παραφροσύνης του κ. Πατούλη. Η ανάρτηση αφορούσε την αδειοδότηση διαγνωστικού κέντρου του κ. Σαλμά, για την οποία ισχυρίζεται ψευδόμενος ότι την έκανε κατόπιν εντολής του τότε υπουργού Υγείας κ. Κουρουμπλή.

Τον προτρέπουμε να πιεί ξυδάκι ώστε να του φύγει ο θυμός και κυρίως να πάψει τις λαθροχειρίες, διότι εύκολα μπορεί να βρεθεί από τα χρυσά σαλόνια στ΄ αλώνια της δικαιοσύνης.


Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Πηγή : iatropedia.gr


Ανθρώπινο λάθος: H ανίκητη απειλή στην Αεροναυτική Ασφάλεια - ΑΝΑΛΥΣΗ



Έχουν συμπληρωθεί σαράντα χρόνια από το πλέον καταστροφικό δυστύχημα στην ιστορία της αεροπορίας, στο αεροδρόμιο Tenerife της Ισπανίας. Δύο Boeing 747 των εταιρειών KLM και PANAM, συγκρούστηκαν στο διάδρομο του αεροδρομίου Los Rodeos.. Ο τραγικός απολογισμός: 583 από τα 644 άτομα που επέβαιναν στα δύο αεροσκάφη βρήκαν τραγικό θάνατο. Η μέρα εκείνη, με το αναπάντεχο αυτό γεγονός, άλλαξε αποφασιστικά το μέλλον της αεροπορικής ασφάλειας και των διαδικασιών. Το πόρισμα που αργότερα εκδόθηκε, έκανε λόγο κυρίως για λανθασμένη απόφαση του Κυβερνήτη της KLM σε συνδυασμό με μια σειρά αστοχιών τόσο στην επικοινωνία, όσο και στις διαδικασίες μεταξύ Πύργου ελέγχου και αεροσκαφών.

Στα σαράντα χρόνια που μεσολάβησαν θα περίμενε κανείς το ποσοστό ατυχημάτων που οφείλεται στην ανθρώπινη απόδοση, να έχει μειωθεί δραματικά. Τα στατιστικά αποτελέσματα όμως, όπως παρουσιάζονται στις αναφορές του ICAO, αποτυπώνουν μία αδυναμία δραστικής μείωσης του ανθρώπινου λάθους, σαν παράγοντα ατυχημάτων στις αεροπορικές μεταφορές. Πρόσφατα μάλιστα, αναρτήθηκε στα μέσα μαζικής δικτύωσης ανάλογο συμβάν με αυτό της Τενερίφης, όπου κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε το μοιραίο. Αεροσκάφος λίγο πριν την προσγείωση, κατάφερε με διαφορά μερικών μέτρων να μη συγκρουστεί με τον ίδιο σχεδόν τρόπο, με αεροσκάφος που ήδη τροχοδρομούσε στον διάδρομο απογείωσης.

Με βάση την αρνητική αυτή προοπτική, εύκολα κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί: Γιατί γίνονται ακόμη τέτοια ολοφάνερα λάθη και σε τι “μορφές” αναλύονται από τους ειδικούς; Ποιοί παράγοντες επιδρούν ώστε τα λάθη έχουν την υπόσταση μιας Λερναίας Ύδρας, όπου κόβοντας ένα κεφάλι, να εμφανίζονται άλλα, με διαφορετική όμως μορφή; Που οφείλουμε πλέον να επικεντρωθούμε για την αποφυγή των λαθών αυτών;

Γιατί είμαστε επιρρεπείς σε λάθη και προκαθορισμένες ενέργειες

Στην πραγματικότητα είμαστε επιρρεπείς στο λάθος, κυρίως λόγω των φυσικών περιορισμών του οργανισμού μας. Ειδικότερα, είμαστε δέσμιοι τόσο της απόδοσης των αισθητηρίων οργάνων μας, όσο και της ικανότητας επεξεργασίας που διαθέτουμε για ανάλυση δεδομένων. Είναι επιστημονικά πλέον αποδεδειγμένο, ότι κάθε ανθρώπινος οργανισμός, διαθέτει είτε ως μονάδα, είτε ως ευρύτερο σύνολο, συγκεκριμένες δυνατότητες στην απόδοσή του. 

Στην εποχή μας, λαμβάνοντας υπόψη τις αρκετά αυξημένες απαιτήσεις, οι περιορισμοί αυτοί θεωρούνται και αποτυπώνονται ως “σχεδιαστικές ατέλειες”, με βάση τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Είναι πάγκοινη διαπίστωση ότι τα μάτια μας πολλές φορές μας ξεγελούν. 

Γνωρίζουμε ότι εάν δεν καταχωρήσουμε κάπου το καινούργιο μας password, σε λίγη ώρα θα το έχουμε ξεχάσει. Γνωρίζουμε ότι μία ιστορία που την αναφέρουμε ξανά, δεν θα την αποτυπώσουμε σχεδόν ποτέ με τον ίδιο τρόπο. Τέλος, οι περισσότεροι θεωρούμε ότι οι ικανότητες μας ξεπερνούν τον μέσο όρο της ανθρώπινης ικανότητας και απόδοσης. Πόσοι όμως γνωρίζουμε επακριβώς το τρόπο αντίδρασής μας σε έκτακτες κατστάσεις, με βάση την ανθρώπινη φυσιολογία και ψυχολογία;

Σίγουρα λίγοι γνωρίζουν ότι η επιλογή του τρόπου που θα κινηθούμε βιαστικά σε έναν χώρο, συνδέεται με το εάν είμαστε δεξιόχειρες ή αριστερόχειρες. Οι δεξιόχειρες επιλέγουν να κινηθούν σχεδόν πάντοτε δεξιά. Πόσοι γνωρίζουμε για ποιόν ακριβώς λόγο θυμόμαστε ευκολότερα την ιδιότητα κάποιου, π.χ εάν είναι εργολάβος, παρά το επίθετο ενός ατόμου που ονομάζεται Εργολάβος; Αρκετοί άνθρωποι νομίζουν ότι η όρασή τους είναι τέλεια, ενώ στην πραγματικότητα η υψηλή ανάλυση εικόνας που διαθέτει το ανθρώπινο μάτι, περιορίζεται σε περίπου δύο μοίρες. Όσο είναι το πάχος του αντίχειρά μας όταν απλώσουμε το τεντωμένο χέρι μας μπροστά από τα μάτια μας. Τέλος, πόσοι πραγματικά γνωρίζουμε ότι μετανιώνουμε αρκετά για τις πράξεις μας όταν έχουμε προκαλέσει ένα συμβάν , ενώ δεν μετανιώνουμε σχεδόν καθόλου για την απραξία μας, ασχέτως εάν προκαλέσαμε ένα ίδιο καταστρεπτικό αποτέλεσμα; 

Η συμβολή των Rasmussen, Perrow και Reason στην κατανόηση του Ανθρώπινου Λάθους 

Τραγικά ατυχήματα, όπως αυτό της Deep Water Horizon,, έλκουν την προσοχή των ανθρώπων και απασχολούν τα πρωτοσέλιδα της ενημέρωσης για αρκετό καιρό. Επειδή τα ατυχήματα στις εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές, συνήθως επηρεάζουν πολλούς ανθρώπους μέσα σε ελάχιστες στιγμές λόγω του δυσεπιχείρητου περιβάλλοντος, θεωρούνται τα πλέον καταστροφικά και δραματικά. Ωστόσο, τα ατυχήματα αυτά φανερώνουν αρκετές πληροφορίες για την λειτουργία των συστημάτων που τα δημιούργησαν. Αντιπροσωπεύουν δηλαδή πεδία στα οποία το σύστημα απέτυχε να λειτουργήσει και η αποτυχία αυτή επέφερε την καταστροφή του ίδιου του πεδίου.

Οι πρώτες ιστορικές αναφορές για την ανάλυση των συστημάτων αυτών, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έργα των Τζέημς Ρίζον (J.Reason), Τσάρλς Πέρροου (C.Perrow) και Γιένς Ράσμουσεν (Jens Rasmussen). 

Ειδικότερα, η ανάλυση του Πέρροου σχετικά με το πυρηνικό ατύχημα στο Three Mile Island, καταλήγει αρχικά στο συμπέρασμα ότι τα μεγάλα συστήματα μπορούν από μόνα τους να προκαλέσουν ή να αποτρέψουν ατυχήματα. Λίγο αργότερα,ο καθηγητής Reason επέκτεινε τρόπο τινά τις σκέψεις αυτές, εξετάζοντας τον ρόλο και την συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα μέσα στα συστήματα αυτά. Χαρακτηριστικά καταγράφει: “Ένα σύστημα είναι ένα σύνολο από αλληλοεξαρτώμενα στοιχεία για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Τα στοιχεία αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν τον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά μπορεί και όχι”.

Φανερά και λανθάνοντα λάθη

Στην σύγχρονη εξέταση της επίδρασης του ανθρώπινης απόδοσης, εφαρμόζεται πλέον η διάκριση μεταξύ ενεργού λάθους (active error) και λανθάνοντος/κρυφού λάθους (latent error). Σύμφωνα με αυτήν, τα ενεργά λάθη συμβαίνουν στο επίπεδο του τελευταίου χρήστη σε ένα ατύχημα, όπου και οι επιπτώσεις είναι πλέον φανερές. Πρόκειται για τα “αιχμηρά άκρα”, στα οποία και εστιάζεται αρχικά η προσοχή μιας διερεύνησης. Σε ένα ανάλογο παράδειγμα π.χ ένα αεροπορικό ατύχημα, το ενεργό λάθος φαίνεται να είναι ότι λόγω των χειρισμών του πιλότου, το αεροπλάνο έπεσε. Η κρυφή αιτία όμως δύναται να είναι μία κατασκευαστική αστοχία του αεροπλάνου, που να επέδρασε με τέτοιο τρόπο, που ο χειριστής να μην μπορούσε να ελέγξει τα συστήματα διακυβέρνησης, και έτσι το αεροπλάνο συνετρίβη.

Τα κρυφά λάθη, αποτελούν και τη μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια στο σύστημα των μεταφορών για δύο κυρίως λόγους. Αφενώς δεν είναι εύκολα αναγνωρίσιμα και μπορούν να περιμένουν αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να βρεθούν οι κατάλληλες συνθήκες εμφάνισής τους. Αφετέρου, μας οδηγούν παραπλανητικά σε πολλαπλούς τύπους ενεργών λαθών, που λειτουργούν ως κάλυψη για τα κρυφά λάθη. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζοντας στο ατύχημα του Challenger, φανερώθηκε ότι μπορεί τα φανερά αίτια να ήταν η αστοχία κάποιων υλικών, αποκαλύφθηκε όμως ότι οι αδυναμίες των υλικών αυτών σε συγκεκριμένες συνθήκες, ήταν γνωστές εννέα χρόνια πριν, τόσο στην διοίκηση της NASA, όσο και στο τεχνικό συνεργάτη που κατασκεύασε τα ελάσματα. 

Τα κρυφά αυτά λάθη, εκτός την “κρυψώνα” που μπορεί να έχουν στην διοικητική ή τεχνική νοοτροπία (safety culture), μπορεί να βρίσκονται και στον σχεδιασμό διαδικασιών και συστημάτων που εφαρμόζονται χρόνια. Μπορεί δηλαδή όλο το εργατικό δυναμικό ενός οργανισμού να εργάζεται καθημερινά βασισμένο σε ένα προβληματικό σύστημα, το οποίο είναι πλέον αποδεκτό λόγω την χρόνιας δοκιμασμένης του χρήσης. Αποδεκτό, έως ότου να βρεθούν οι κατάλληλες συνθήκες όπου θα αποκαλυφτεί η όποια σχετική αδυναμία, μικρή ή μεγάλη, ανώδυνη ή μοιραία. 

Το φαινόμενο αυτό, ορίζεται πλέον στην αλφαβήτα της ασφάλειας ώς «κανονικοποίηση της εκτροπής» και έτσι ονομάστηκε πρώτη φορά από την Νταϊάν Βον στο βιβλίο της για το εγκληματικό λάθος που έκανε η NASA επιτρέποντας την εκτόξευση του διαστημικού λεωφορείου Challenger το 1986. Στην στρατιωτική ορολογία χρησιμοποιείται ο όρος “Norms” για να καταδείξει κάτι αντίστοιχο με την αποδοχή της εκτροπής μέσα στο στρατιωτικό σύστημα.
Συστημικά λάθη: καλά κρυμμένα μυστικά

Με βάση τις αναλύσεις ατυχημάτων στο αεροναυτικό πεδίο, όταν κάποια μεγάλα συστήματα αποτυγχάνουν, οφείλεται κυρίως στην εμφάνιση κάποιων μεμονωμένων σφαλμάτων, τα οποία σχετίζονται με μια αναπάντεχη αλληλεπίδραση. Αυτός ο συσχετισμός, η σύνδεση δηλαδή, δημιουργεί μια αλυσίδα από καινούργια γεγονότα, η οποία και αναπτύσσει και ενδυναμώνει τις αστοχίες αυτές εξελισσόμενη στο χρόνο.

Οι σύνθετες αυτές “συμπτώσεις” που οδηγούν σε ατύχημα, σπάνια μπορούν να προβλεφθούν έγκαιρα από τα άτομα που διαχειρίζονται θέματα ασφάλειας. Ως αποτέλεσμα, αναζητούνται και αναλύονται μόνο εκ των υστέρων, έπειτα από κάποιο συμβάν. Ωστόσο, αναγνωρίζοντας εκ των υστέρων το αποτέλεσμα, έμμεσα οι υπεύθυνοι συνειδητοποιούν την ορθότητα αξιολόγησης των κινδύνων και την αποδοχή των ανάλογων ρίσκων που εφάρμοσαν, πριν την εκδήλωση του συμβάντος. 

Στο σημείο μάλιστα αυτό - αποφεύγοντας την όποια υπεραπλούστευση- οι διερευνητές οφείλουν να διευρύνουν την προσοχή τους, ώστε να μην επικεντρωθούν μόνο στην ανάλυση του προφανούς αιτίου, αλλά να συμπεριλάβουν στην ανάλυση και έτερους παράγοντες που βοήθησαν στην εμφάνιση ενός προβλήματος. Σε τελευταία ανάλυση, αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι αναφερόμενος κάποιος για ένα ατύχημα ότι οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος δεν συνδέεται πάντα με την ανάθεση κάποιας ευθυνης. Οι άνθρωποι, όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, υποπίπτουν σε λάθη για πολλούς και διαφορετικούς λόγους -αναμενόμενους ή απροσδόκητους- λόγους, οι οποίοι και θα αναλυθούν στην συνέχεια.

Κατηγοριοποίηση του Λάθους στην ατυχηματική ασφάλεια

Τα λάθη στην σύγχρονη ανάλυση τους χωρίζονται από τους ειδικούς σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Σε αποτυχίες εκτέλεσης (execution failures) και αποτυχίες σχεδιασμού (planning failures). Οι αστοχίες εκτέλεσης χαρακτηρίζονται με δύο τρόπους, είτε ως ολίσθηματα (slips), είτε ως παραλείψεις (lapses). Οι δύο αυτές έννοιες, το ολίσθημα και η παράλειψη, συμβαίνουν όταν μία εφαρμοσμένη ενέργεια, δεν είχε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Παρατηρείται δηλαδή ένα λάθος στην εφαρμογή της ενέργειας. Πέρα μάλιστα από τον χαρακτηρισμό με βάση το αποτέλεσμα, τα λάθη χαρακτηρίζονται και με βάση τα αίτια δημιουργίας τους. 

Έτσι λοιπόν, η πρώτη κύρια κατηγορία που σχετίζεται κυρίως με τις ικανότητες του ατόμου, ονομάζονται λάθη με βάση την ικανότητα (SB-Skill Based Error). Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι το ολίσθημα γίνεται πιό εύκολα αντιληπτό, ενώ η παράλειψη όχι. Για παράδειγμα, ένας χειριστής γυρίζοντας λάθος ένα περιστροφικό διακόπτη για να εισάγει μία συχνότητα, γίνεται γρήγορα αντιληπτό, ενώ εάν ο ίδιος χειριστής παραλείψει να κατεβάσει τα σκέλη προσγείωσης, αυτό δεν γίνεται έγκαιρα αντιληπτό χωρίς κάποια ειδοποίηση. 
Απο την άλλη, στην δεύτερη κύρια κατηγορία, τα λάθη σχεδιασμού χαρακτηρίζονται πιο απλά με τον όρο σφάλματα (mistakes). Με βάση την ανάλυση του όρου σφάλμα, εννοούμε: “Mία ενέργεια ή διαδικασία, η οποία εκτελείται σύμφωνα με το αρχικό πλάνο, εντούτοις το αποτέλεσμα δεν είναι το επιδιωκόμενο, εξαιτίας της λανθασμένης αρχικής επιλογής.

Σε ένα σφάλμα λοιπόν, υπάρχει είτε μη σωστή αξιολόγηση της κατάστασης, είτε αδυναμία αντίληψης της κατάστασης που οδήγησε στην εσφαλμένη επιλογή. Σε αντίθεση λοιπόν με την πρώτη κατηγορία, δεν παρατηρείται λάθος στην εφαρμογή, αλλά στην αρχική επιλογή της ενέργειας. Με βάση τις αιτίες δημιουργίας τους, τα λάθη σχεδιασμού αφενός στηρίζονται σε μνημονικούς κανόνες που προσπαθούν να εφαρμοσθούν σε μία συγκεκριμένη κατάσταση (ταιριάζοντας ή όχι), οπότε χαρακτηρίζονται λάθη με βάση τους κανονισμούς (RB-Rule Based Error). Ακόμη παραπέρα, εάν ο σχεδιασμός μιας ενέργειας, δεν ανταποκρίνεται απόλυτα σε κανονισμούς, τότε εισέρχεται η προσωπική εμπειρία και γνώση του χειριστή, οπότε και χαρακτηρίζονται λάθη με βάση την γνωστική ικανότητα (KB- Knowledge Based Error). 

Ανθρώπινο λάθος και η αντοχή του στο χρόνο

Όπως αρχικά αναφέρθηκε, η στατιστική “αντοχή” εμφάνισης του λάθους στην ιστορία των μεταφορών, δεν είναι τυχαία. Η κύρια αιτία της αντοχής αυτής είναι η σταδιακή μετατόπιση των αιτιών από τα οποία δημιουργούνται. Στα πρώτα χρόνια των μεταφορών, οι χειριστές είχαν κυρίως να αντιμετωπίσουν απρόβλεπτα περιστατικά, όπως τα καιρικά φαινόμενα αλλά και την αξιοπιστία λειτουργίας του μέσου που λειτουργούσαν. Τόσο οι επικρατούσες διαδικασίες, όσο και το επιχειρησιακό περιβάλλον, απαιτούσε την συχνότερη επαφή των χειριστών με τα χειριστήρια του μέσου που χειρίζονταν. Ως αποτέλεσμα, τα περισσότερα λάθη είχαν ως αιτίες δημιουργίας, την αδυναμία ακριβούς χειρισμού του μέσου όπως και την αδυναμία εφαρμογής τυποποιημένης συντήρησης σε λειτουργικά συστήματα. Αδυναμίες δηλαδή που σχετίζονταν κυρίως με τις ικανότητες των ατόμων να ανταποκριθούν στις λειτουργικές τους απαιτήσεις. Τα λάθη δηλαδή ανήκαν κυρίως στην κατηγορία των ικανοτήτων (SB-Skill Based Error).

Με την εξέλιξη της εργονομίας, την επαύξηση της αντοχής των συστημάτων και την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών, τα λάθη αυτά μειώθηκαν σημαντικά. Στο ίδιο χρονικό διάστημα όμως, η ανάπτυξη αυτή εγκατέστησε πλειάδα αυτοματισμών στο πιλοτήριο, επιβλήθηκε ο χειρισμός σύνθετων συστημάτων όπως και η εφαρμογή ελέγχων (checks) σε κάθε διαδικασία. Αυτός ο φόρτος επέδρασε σημαντικά στην ανταπόκριση σε έκτακτες καταστάσεις. Κατ’ αυτό τον τρόπο, τα αίτια μετατοπίστηκαν σταδιακά από την κατηγορία των ικανοτήτων (SB-Skill Based Error), στην κατηγορία των κανονιστικών (RB-Rule Based ) και γνωστικών λαθών (KB- Knowledge Based), όπου ο χειριστής σε περίπτωση αστοχίας ενός συστήματος θα πρέπει να ανατρέξει στο εγχειρίδιο λειτουργίας και ακόμη παραπέρα στην εμπειρία και τις γνώσεις του για να ανταποκριθεί σε μία απρόβλεπτη κατάσταση. 

Ο όρος κορεσμός καθηκόντων (task saturation), κάνει πλέον φανερή την εμφάνισή του όλο και συχνότερα στα αίτια των ατυχημάτων. Η κοινότητα των μεταφορών δεν είχε ακόμη αναλύσει πλήρως την ανθρώπινη συμπεριφορά και απόδοση. Μετά από αρκετά πειράματα, αποδεικνύεται ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι αδύνατον να εκτελέσει δύο ενέργειες ταυτόχρονα. Εάν απαιτηθεί να τις εκτελέσει ταυτόχρονα, θα πρέπει να σταματήσει για λίγο την μία για να εκτελέσει την άλλη. Είναι σαν κάποιος να προσπαθεί να ανέβει δύο-δύο τα σκαλιά σε μία σκάλα. Θα μπορέσει μεν να τα ανέβει, όμως ο χρόνος που θα χρειαστεί θα είναι σχεδόν ο διπλάσιος απ΄ότι να τα ανέβαινε ένα-ένα. 

Επίλογος

Σίγουρα τα λάθη δεν μπορούν να αποσυνδεθούν από την ανθρώπινη λειτουργία και επίδραση. Τι όμως πρέπει να γίνει; Όπως δηλώνει ο Robert Dismukes, υπεύθυνος του τομέα έρευνας στον ανθρώπινο παράγοντα στα εργαστήρια της NASA: “O εστιασμός στην καλύτερη κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς σε ασυνήθιστες καταστάσεις καθώς και η συχνότερη εκπαιδευση των πληρωμάτων σε διαδικασίες προσομείωσης είναι σίγουρα αναγκαία στην εποχή μας”. 

Το θετικό μήνυμα όμως που μπορεί κάποιος γενικότερα να διακρίνει, είναι ότι ότι η σχετική γνώση στην ασφάλεια των μεταφορών, γίνεται ολοένα και πιο συστηματική. Ακόμη παραπέρα, η εξακρίβωση και μελέτη των λαθών που διαδραμάτισαν κύριο λόγο στα ατυχήματα, λαμβάνονται πλέον σοβαρά υπόψη και αναλαμβάνονται μελετημένες ενέργειες, ώστε να μην επιτραπεί να αναδυθούν ξανά στο μέλλον. Ίσως γιατί σίγουρα κανείς δεν θα ήθελε να επιβεβαιώσει τον Κικέρωνα στο διάσημο ρητό του: “Any man can make mistakes, but only an idiot persists in his error”.



Γράφει ο Μανούσος Τραχαλάκης
Ο Διερευνητής Αεροναυτικών Ατυχημάτων, Τραχαλάκης Μανούσος, είναι Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, Ιπτάμενος Εκπαιδευτής “Α”. 
Έλαβε πιστοποιημένη μεταπτυχιακή εκπαίδευση από το πανεπιστήμιο Cranfield του Ην.Βασιλείου, στο πεδίο Safety and Accident Investigation. Είναι απόφοιτος των Σχολείων Ασφάλειας Πτήσεων USN Training Center, U.K.RoyalNavy School και EASA Aviation Auditor (AQS). Είναι μέλος της Διεθνούς Kοινότητας Διερευνητών Αεροπορικών Ατυχημάτων (ISASI) και του Διεθνούς Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων (FSF). mtrachalakis@gmail.com



Πηγή : onalert.gr


Συνελήφθη νονός της μαφίας που κρυβόταν πίσω από ντουλάπα video



Ο νονός της μαφίας της Καλαβρίας, Ντράγκετα, Αντόνιο Πέλλε, 54 ετών, συνελήφθη από την αστυνομία της πόλης Ρήγιο της Καλαβρίας.

Ο Πέλλε, αρχηγός της μαφιόζικης φατρίας του Σαν Λούκα, εντοπίσθηκε σε μικρό κρησφύγετο, με ένα δωμάτιο και κουζίνα, στο οποίο είχε πρόσβαση διαμέσου της ντουλάπας του γιου του.



Ο νονός αυτός της Ντράγκετα έχει καταδικασθεί σε 20 χρόνια φυλάκισης για μαφιόζικη δράση, εμπόριο όπλων και ναρκωτικών και είχε δραπετεύσει το 2011 από νοσοκομείο που νοσηλευόταν μετά την σύλληψη του και από τότε τους αναζητούσαν.

 Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών της Ρώμης, ήταν ένας από τους εκατό πιο επικίνδυνους φυγόδικους της Ιταλίας.


Κατασχέσεις πρώτης κατοικίας και τα... κλειδιά από τα υποθηκευμένα σπίτια ζητούν τα funds



Είναι τρομερό το ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν κάνει κάτι να σταματήσει αυτή την λαίλαπα των κατασχέσεων, να κάνει έστω και μόνο αυτό που είχε υποσχεθεί να προστατέψει δηλαδή την πρώτη κατοικία των Ελλήνων πολιτών όπως υποσχόταν προεκλογικά με το σύνθημα "ΚΑΝΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΕ ΧΕΡΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ" για όπως φαίνεται όπως όλα όσα έχουν πει έτσι και αυτό ειπώθηκε να παραπλανήσει και να εξαπατήσει τους ψηφοφόρους ώστε να γίνει πρωθυπουργός ο Τσίπρας.

Διαβάζουμε στο τύπο και ειδικά στην Real News :

Τον έλεγχο της διαχείρισης των ακινήτων που έχουν υποθηκευτεί ως εγγυήσεις σε μη εξυπηρετούμενα δάνεια απαιτούν, τα ξένα funds, στις οποίες προγραμματίζεται να ανατεθεί η διαχείριση των “κόκκινων” δανείων συνολικού ύψους 30 δις ευρώ από ολόκληρη την γκάμα χορηγήσεων, επιχειρηματικά (μεγάλα, μεσαία, μικρά), στεγαστικά και καταναλωτικά.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Real News η απαίτηση αυτή φρενάρει τη διαδικασία αδειοδότησης των εν λόγω εταιρειών από την Τράπεζα της Ελλάδας και το ζήτημα αναμένεται να απασχολήσει τις προσεχείς ημέρες την πολιτική ηγεσία του οικονομικού επιτελείου. Ο νόμος μέχρι στιγμής δεν προβλέπει την ανάθεση της τύχης των υποθηκών – των εμπράγματων εξασφαλίσεων- στα ξένα funds, παρά μόνο την εκχώρηση της διαχείρισης του δανείου.

Πρόκειται για ιδιαίτερα καυτό θέμα, καθώς ακόμη και η σκέψη για αλλαγή του νόμου που θα οδηγήσει κατευθείαν τα ακίνητα απευθείας στα ξένα funds, τα οποία θα μπορούν να πωλούν, να τα εκπλειστηριάζουν κ.α., εκτιμάται ότι θα προκαλέσει αλυσιδωτές πολιτικές και κοινωνικές αντιδράσεις. Πόσο μάλλον με βάση το γεγονός ότι η απαίτηση των ξένων εταιρειών έρχεται τη χρονική στιγμή που οι τράπεζες θα ξεκινήσουν τους πλειστηριασμούς ακινήτων, ακόμα και αν πρόκειται για πρώτες κατοικίες, πλην όσων προστατεύονται από τον νόμο Κατσέλη.

Τι θέλουν;

Με το επιχείρημα ότι δεν τους συμφέρει να επενδύσουν μόνο στη διαχείριση των “κόκκινων” δανείων και επικαλούμενες το τι ισχύει στην περίπτωση της Ισπανίας, οι ξένες εταιρείες ζητούν και τη διαχείριση των υποθηκών. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τις συναντήσεις με την εποπτική Αρχή ανέφεραν ότι “δεν είμαστε απλώς εισπρακτικές εταιρείες”.

Πιέζουν, λοιπόν, να αλλάξει ο νόμος και να τους δοθεί η δυνατότητα μαζί με τα “κόκκινα” δάνεια να διαχειριστούν και την τύχη των υποθηκών, με βάση το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου κινούνται και οι τράπεζες, καθώς στην περίπτωση που δεν βρουν άκρη με τους δανειολήπτες πρέπει να επιστρέψουν, σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, το δάνειο στην τράπεζα και αυτή από την πλευρά της να κινήσει τις περαιτέρω διαδικασίες, π.χ πώληση, εκποίηση.

“Ουσιαστικά επιδιώκουν να κάνουν όλη τη δουλειά, με στόχο το μεγαλύτερο όφελος”, αναφέρει υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος. Από τη στιγμή που η τράπεζα θα τους εκχωρήσει τη διαχείριση του μη εξυπηρετούμενου δανείου, θέλουν να υπάρξει εξουσιοδότηση από την πλευρά της τράπεζας για τον έλεγχο και του ενυπόθηκου ακινήτου, με στόχο να μπορούν, ανάλογα με την περίπτωση, είτε να το πωλήσουν, είτε να το βγάλουν στον πλειστηριασμό.

Από “φιλέτα” ως σπίτια

Με δεδομένο ότι οι τράπεζες έχουν δεσμευτεί εγγράφως για δραστική μείωση των “κόκκινων” δανείων ως το τέλος του 2019, η απαίτηση των ξένων funds για τον έλεγχο της υποθήκης εγκυμονεί κινδύνους, καθώς πρόκειται για περιουσίες δισεκατομμυρίων ευρώ. Τα 30 δις ευρώ “κόκκινα” δάνεια που θα δοθούν για να τα διαχειριστούν οι ξένες εταιρείες έχουν υποθήκες που αποτελούν από “φιλέτα” ως απλές πρώτες κατοικίες ιδιωτών. Τα “φιλέτα” εντοπίζονται στις περιπτώσεις των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων και η αυστηρή διαχείρισή τους από τα απρόσωπα ξένα funds εντείνει περαιτέρω τις ανησυχίες για άμεσο και χωρίς σχέδιο αφελληνισμό των περιουσιακών στοιχείων των επιχειρήσεων.

Το ζήτημα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο στις περιπτώσεις των μη εξυπηρετούμενων δανείων που έχουν ελεύθεροι επαγγελματίες και ιδιώτες. Και στις δύο περιπτώσεις οι υποθήκες στην πλειονότητά τους είναι η πρώτη κατοικία, το εξοχικό, ένα οικόπεδο κλπ.


Αϊτή: Πλησιάζουν τους 900 οι νεκροί από τον τυφώνα Μάθιου – 13 από τη χολέρα



Μετά το καταστροφικό πέρασμα του τυφώνα, έρχονται οι επιδημίες

«Οι χειρότερες επιπτώσεις από τον φονικό τυφώνα Μάθιου είναι πιθανό να μην έχουν έρθει ακόμα κυρίως με τη μορφή πλημμυρών» λένε οι αρχές, προειδοποιώντας εκατομμύρια Αμερικανούς πολίτες να λάβουν τα μέτρα τους. 

Αν και ο «Μάθιου» υποβαθμίστηκε στην κατηγορία 1 της πεντάβαθμης κλίμακας Σαφίρ-Σίμσον, ο κατάλογος με τους νεκρούς που άφησε πίσω του είναι τραγικός. Σχεδόν 900 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην Αϊτή από το «χτύπημα» του ακραίου καιρικού φαινομένου. 

Τα πράγματα όμως φαίνεται ότι είναι χειρότερα καθώς οι αρχές εκφράζουν φόβους για βαρύτερο απολογισμό θυμάτων, αφού δεν υπάρχουν πληροφορίες από περιοχές που παραμένουν αποκλεισμένες.

Στο νησί της Καραϊβικής που είναι αντιμέτωπο με ανθρωπιστική κρίση, ο «Μάθιου» άφησε πίσω του σκηνές ερήμωσης. Στέγες ξεριζωμένες, δρόμοι πλημμυρισμένοι, δένδρα σπασμένα πάνω σε πρόχειρες κατοικίες στην ευάλωτη αυτή χώρα στις κλιματικές αλλαγές.

Ένα εκατομμύριο άνθρωποι χρειάζονται βοήθεια με είδη πρώτης ανάγκης, σύμφωνα με τη μη κυβερνητική οργάνωση Care-France: «πολλοί κάτοικοι έχασαν τα πάντα. Δεν έχουν τίποτε εκτός από τα ρούχα που φορούν». Δεκάδες χιλιάδες είναι αυτοί που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους.

Την ίδια ώρα στην περιοχή «χτυπά» και η χολέρα που έχει στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον δεκατρείς ανθρώπους. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι δε ανησυχούν για εξάπλωση της επιδημίας. Ο δρ. Ντόναλντ Φρανσουά, επικεφαλής του προγράμματος του υπουργείου Υγείας της Αϊτής για την αντιμετώπιση της χολέρας δήλωσε ότι 62 άνθρωποι νοσούν.


Πηγή : protothema.gr


Γερμανία: Ανθρωποκυνηγητό για ύποπτο επίδοξο βομβιστή

Οι Αρχές έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες του καταζητούμενου Τζάμπερ Αλμπάκρ   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )


Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη στη Σαξονία, και συγκεκριμένα στην πόλη Τσέμνιτς, σε αναζήτηση ενός 22χρονου Σύρου ο οποίος θεωρείται ύποπτος ότι σχεδιάζει βομβιστική επίθεση.

Η αστυνομία προχώρησε σε δύο συλλήψεις, χωρίς να διευκρινίζεται εάν μεταξύ τους περιλαμβάνεται ο 22χρονος ύποπτος.

Η αστυνομία της Σαξονίας εξέδωσε ένταλμα έρευνας για τον Σύρο Τζάμπερ Αλμπάκρ, γεννημένο τον Ιανουάριο του 1994, που φορά μαύρη μπλούζα με κουκούλα και είναι «ύποπτος για προετοιμασία βομβιστικής επίθεσης».

Εκατοντάδες αστυνομικοί, περιλαμβανομένων πάνοπλων ανδρών της Αντιτρομοκρατικής, έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό στην πόλη Τσέμνιτς, λίγο αφότου απέβησαν άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό του υπόπτου στο διαμέρισμά του.

Την επιχείρηση προκάλεσαν αδιευκρίνιστες ακόμα πληροφορίες των μυστικών υπηρεσιών, αν και όπως παραδέχτηκε τοπικός εκπρόσωπος των αστυνομικών αρχών, δεν είναι σαφές το «πού, πότε, πώς και γιατί» της ενδεχόμενης επίθεσης.

Παρ' όλα αυτά, κατά τις κατ' οίκον αστυνομικές έρευνες στο διαμέρισμα του υπόπτου εντοπίστηκαν ίχνη εκρηκτικών και οι γείτονες έλαβαν εντολές να παραμείνουν εκτός του κτιρίου.

«Ισχυρά εκρηκτικά εντοπίστηκαν στο διαμέρισμα στο Τσέμνιτς» ανακοίνωσε μέσω Twitter η αστυνομία της Σαξονίας.

«Πρέπει να θεωρούμε ότι το πρόσωπο αυτό είναι επικίνδυνο» δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας.

Σύμφωνα με το Focus, που επικαλείται πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας, ο Τζάμπερ Αλμπάκρ έφθασε πέρυσι στη Γερμανία και παρακολουθείτο από τις υπηρεσίες πληροφοριών εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα. 

Φέρεται να θεωρείτο ύποπτος για την προετοιμασία βομβιστικής επίθεσης που είχε στόχο γερμανικό αεροδρόμιο.

«Λαμβάνουμε τα γεγονότα αυτά σοβαρά υπόψη. Οι αρμόδιες αρχές είναι σε στενή συνεργασία», δήλωσε εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Εσωτερικών.

Η αστυνομία δήλωσε ότι δεν είναι σαφές πόσα ακόμα άτομα ενδέχεται να εμπλέκονται στην υπόθεση.



Newsroom ΔΟΛ


Στη «φάκα» 35χρονος για πορνογραφία ανηλίκων μέσω διαδικτύου



Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, σχηματίστηκε ποινική δικογραφία σε βάρος 35χρονου για πορνογραφία ανηλίκων, μέσω διαδικτύου.

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, σχηματίστηκε ποινική δικογραφία σε βάρος 35χρονου για πορνογραφία ανηλίκων, μέσω διαδικτύου.

Ειδικότερα, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο στοχευμένων πολύμηνων ερευνών, συμμετέχοντες σε παγκόσμια επιχείρηση για την πάταξη της πορνογραφίας ανηλίκων, κατάφερε να ταυτοποιήσει ηλεκτρονικά ίχνη χρήστη του διαδικτύου εντός της ελληνικής επικράτειας, που κατείχε και είχε πρόσφορο για διαμοιρασμό αντίστοιχο υλικό.

Τα παραπάνω τέθηκαν υπόψη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών η οποία και εξέδωσε βούλευμα για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών. Επακολούθησε άμεση και εμπεριστατωμένη αστυνομική διαδικτυακή έρευνα από την οποία προέκυψαν τα στοιχεία του εμπλεκόμενου.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία του σε περιοχή της Αττικής, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εξωτερικός σκληρός δίσκος και φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής, τα οποία θα αποσταλούν στο αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών για την περαιτέρω εργαστηριακή τους διερεύνηση.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε θα υποβληθεί στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή.




Πηγή: thestival.gr


ΚΕΕΛΠΝΟ: Δεν είμαστε «απόστημα», είμαστε επιστήμονες



Αναβρασμός επικρατεί στο εσωτερικό του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, ως αποτέλεσμα του συνολικού χειρισμού από πλευράς υπ. Υγείας της υπόθεσης που αφορά τη διοίκηση του Κέντρου.

Λίγα εικοσιτετράωρα μετά την απόφαση του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία είναι άκυρη η απομάκρυνση πρώην μελών του Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ, μεταξύ των οποίων και του πρώην προέδρου Αθανάσιου Γιαννόπουλου, αλλά και την απάντηση που ήρθε από «κύκλους» του υπ. Υγείας, σύμφωνα με την οποία το υπουργείο «είναι αποφασισμένο να καθαρίσει μέχρι τέλους το “απόστημα” του ΚΕΕΛΠΝΟ», οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν χθες συγκέντρωση διαμαρτυρίας, τονίζοντας «δεν είμαστε απόστημα, είμαστε επιστήμονες και προσφέρουμε καθημερινά για τη δημόσια Υγεία». Οι εργαζόμενοι κατηγορούν την πολιτική ηγεσία, κατονομάζοντας μάλιστα τον αναπ. υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη ως υπεύθυνο ότι τους απαξιώνει και επισημαίνουν ότι οι δηλώσεις των «κύκλων» του υπουργείου «προσβάλλουν και ισοπεδώνουν συλλήβδην 600 εργαζομένους, το έργο και την προσφορά δεκαετιών και δυσφημούν έναν ολόκληρο Οργανισμό». Στρέφουν τα βέλη τους και προς τη σημερινή διοίκηση του Οργανισμού, την οποία κατηγορούν για επιθετική και εκδικητική συμπεριφορά προς τους εργαζομένους.

Ενδεικτικό του κλίματος που έχει δημιουργηθεί στο ΚΕΕΛΠΝΟ είναι και η χθεσινή ανακοίνωση που εξέδωσε το Κέντρο ως απάντηση και δημοσιευμάτων που μεταξύ άλλων ήθελαν τον κ. Γιαννόπουλο να ετοιμάζεται να εγκατασταθεί στο γραφείο προέδρου του Κέντρου: η διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ «με νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες, εργάζεται με σκοπό την αποτελεσματική λειτουργία του οργανισμού βασιζόμενη στους επιστήμονες και όλους τους εργαζομένους του και σεβόμενη τα εργασιακά δικαιώματά τους. Οι όποιες θεσμικές και διοικητικές εξελίξεις θα εφαρμοστούν συντεταγμένα και με γνώμονα τη διασφάλιση της συνέχειας στην προάσπιση της δημόσιας υγείας». Σημειώνεται ότι προς το παρόν και τουλάχιστον έως την επίσημη δημοσιοποίηση της απόφασης του ΣτΕ, η διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ παραμένει ως έχει.



Έντυπη Καθημερινή


Παρεμβάσεις της ΕΛΑΣ για την προστασία των ζώων από την κακοποίηση


Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ το 9μηνο του 2016 σχηματίσθηκαν πάνω από 940 δικογραφίες για κακοποίηση, βασανισμό ή θανάτωση ζώων και συνελήφθησαν 156 άτομα. 

Η Ελληνική Αστυνομία ενθαρρύνει και παροτρύνει τους πολίτες να ενημερώνουν τις τοπικές Αστυνομικές Υπηρεσίες σε κάθε περίπτωση που αντιλαμβάνονται τέτοιες συμπεριφορές.

Με ιδιαίτερη ευαισθησία προσεγγίζουν οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας περιστατικά που σχετίζονται με την προστασία των ζώων, συμμετέχοντας στη γενικότερη προσπάθεια να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά φαινόμενα βάναυσης συμπεριφοράς, κακοποίησης και θανάτωσης ζώων. Χαρακτηριστικό είναι ότι, το 9μηνο του 2016, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας συνελήφθησαν 156 άτομα για κακοποίηση, βασανισμό ή θανάτωση ζώων, κατηγορήθηκαν αλλά 553 και σχηματίστηκαν περισσότερες από 940 δικογραφίες για τα συγκεκριμένα αδικήματα. Το ίδιο χρονικό διάστημα οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας κλήθηκαν να διαχειριστούν 1.060 καταγγελίες και επελήφθησαν σε 1.000.

Σημειώνεται ότι ο βασανισμός, η κακοποίηση, η κακή και βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδους ζώου και ιδιαίτερα συγκεκριμένες μορφές βίας, όπως η δηλητηρίαση, το κρέμασμα, ο πνιγμός, το κάψιμο, η σύνθλιψη, ο ακρωτηριασμός, αλλά και η αναίτια θανάτωσή ζώων τιμωρούνται με φυλάκιση  και με  χρηματική ποινή έως και 30.000€ και παράλληλα βεβαιώνονται αυτοτελώς διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις. 

Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, στο πλαίσιο εγκύκλιων διαταγών, έχουν δοθεί στις αρμόδιες Υπηρεσίες όλες οι απαραίτητες κατευθύνσεις και οδηγίες, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους Φορείς.





Τουρκικά υποβρύχια σε όλο το Αιγαίο




Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινής», από τους αρμόδιους Έλληνες διπλωματικούς και στρατιωτικούς αντιπροσώπους στο ΝΑΤΟ καταγγέλθηκε η ανεξέλεγκτη δράση τουρκικών υποβρυχίων στον βυθό του Αιγαίου καθ’ όλη τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, από το ΓΕΕΘΑ υπήρξαν εισηγήσεις να επιδοθεί διάβημα επί τούτου, ακόμη και ως το επίπεδο του γενικού γραμματέα της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.

Στο υπόμνημα διαμαρτυρίας τονίζεται ότι τα υποβρύχια του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού κινούνται και πραγματοποιούν ασκήσεις σε περιοχές οι οποίες έχουν δεσμευτεί και περιλαμβάνουν ελληνικά νησιά και νησίδες και την περιβάλλουσα αυτών ελληνική χωρική θάλασσα για τον Σεπτέμβριο και μέρος του τρέχοντος μήνα Οκτωβρίου.

Τρία υποβρύχια του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού είχαν δεσμεύσει και κινήθηκαν σε εκτεταμένες περιοχές σχεδόν στο σύνολο του Αιγαίου, αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας. Συγκεκριμένα, δεσμεύτηκαν περιοχές γύρω από τη Σαμοθράκη, τη Λήμνο, τη Χίο, τη Μυτιλήνη, τη Ρόδο, την Κάρπαθο, το Καστελόριζο και τα βόρεια της Κρήτης.

Κατά τη διάρκεια του Σεπτέμβρη, έξι ελληνικά υποβρύχια κινούνταν, έχοντας λάβει όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις, προκειμένου να επισημάνουν δια της παρουσίας τους την κυριαρχία της Ελλάδας στον χώρο.






Αναστολή της απεργίας των ελεγκτών Υ.Π.Α.



Αναστέλλουν τις εξαγγελθείσες επαναλαμβανόμενες απεργιακές τους κινητοποιήσεις οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Όπως αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωσή τους, «μετά από μια εποικοδομητική και ειλικρινή συνάντηση με τον Υπουργό κ.Σπίρτζη και τον Διοικητή της ΥΠΑ κ. Λιντζεράκο όπου δόθηκαν διευκρινήσεις και ελήφθησαν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τον υπουργό, τα Δ.Σ. των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας αποφάσισαν την αναστολή των εξαγγελθεισών 24ώρων απεργιών».

Ο Χρήστος Σπίρτζης,είχε δηλώσει το πρωί της ίδιας ημέρας πως «η απεργία έχει κομματικά κίνητρα». Ο αρμόδιος υπουργός άφησε αιχμές για τη στάση της Νέας Δημοκρατίας και κατηγόρησε τους ελεγκτές «για απεργία χωρίς αιτήματα», σημειώνοντας ότι απειλούν με ομηρία χιλιάδες ταξιδιώτες απλώς για να «υπηρετήσουν» μικροκομματικά παιγνίδια και σκοπιμότητες.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στη χθεσινή συνάντηση με τα σωματεία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε ερωτήσεις για τα συγκεκριμένα αιτήματα τους, η απάντηση που έδωσαν οι εκπρόσωποι του κλάδου ήταν ότι δεν έγινε διαβούλευση και ότι πιάστηκαν εξαπίνης. Σε δεύτερη, όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, επιβεβαιωτική ερώτηση αν αυτά είναι τα αιτήματα του κλάδου και εάν έχουν να αναφέρουν συγκεκριμένα θέματα, η απάντηση ήταν ότι «αυτά είναι…».

Η απάντηση του υπουργού ήταν ότι εφόσον δεν υπάρχουν συγκεκριμένα αιτήματα, μετά τα όσα έχουν γίνει, η απεργία έχει κομματικά κίνητρα.

«Η επιβεβαίωση», συνεχίζει η ανακοίνωση, «ήρθε λίγο αργότερα, όταν το Σωματείο Ελεγκτών εξέδωσε δελτίο τύπου για τη συνάντηση και σχεδόν ταυτόχρονα το Γραφείο Τύπου της ΝΔ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία «προτρέπει» τους ελεγκτές να μην απεργήσουν.

Αναρωτιόμαστε εάν ενημέρωσε το σωματείο το γραφείο τύπου της ΝΔ ή όχι.Οι μάσκες έπεσαν. Τα πρόσωπα, οι κομματικές στοχεύσεις και οι επιδιώξεις φάνηκαν πλέον καθαρά».

«Αν οι ελεγκτές θέλουν διάλογο, η πόρτα του υπουργείου, ήταν, είναι και θα παραμείνει ανοιχτή. Για να δοθούν διαβεβαιώσεις, πρέπει να διατυπωθούν αιτήματα. Όταν σκεφθούν να τα διατυπώσουν, είτε μόνοι τους είτε σε συνεργασία με τη ΝΔ, θα απαντηθούν, για να δοθούν οι απαραίτητες διευκρινήσεις. Αν αυτά τα αιτήματα ή οι ενστάσεις είναι σε επίπεδο πολιτικής, όπως αυτό που δήλωσαν στο Κοινοβούλιο, ότι δεν έχουν πρόβλημα η Αεροναυτιλία να είναι Α.Ε., προφανώς δεν θα συμφωνήσουμε για λόγους εθνικού και δημόσιου συμφέροντος. Αν είναι συγκεκριμένα και δεν είχαν την «ικανότητα» να τα διατυπώσουν στη χθεσινή συνάντηση, τους περιμένουμε σήμερα το πρωί είτε με ανακοίνωση είτε στο υπουργείο». «Διαφορετικά», κατέληγε η δήλωση του κ. Σπίρτζη,«χαιρετισμούς στην ηγεσία της ΝΔ».



Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, kathimerini.gr