Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Ύδρα: Οι φονιάδες είχαν αποφυλακιστεί με τον νέο νόμο ΣΥΡΙΖΑ - Παρασκευόπουλου



Με τη διάταξη του υπ. Δικαιοσύνης και τον νόμο Παρασκευόπουλου είχαν βγει από τη φυλακή εδώ και 1,5 μήνα

Είχαν μαζί τους τα αποφυλακιστήρια όταν συνελήφθησαν από τους αστυνομικούς - Είχαν φυλακιστεί το 2012 για ληστείες και βίαιη συμπεριφορά και η υπήρχε η σημείωση ότι παρουσιάζουν ιδιαίτερη βίαιη συμπεριφορά!! Και πόσοι άλλοι εγκληματίες κυκλοφορούν ελεύθεροι με την προχειρότητα και την ανεπάρκεια του νόμου Παρασκευόπουλου.

Διαβάζουμε στο protothema.gr

Στις 14 Ιουλίου και στις 9 Ιουνίου αποφυλακίστηκαν οι δυο από τους επτά Γεωργιανούς ληστές που λήστεψαν και δολοφόνησαν τον εστιάτορα Μανώλη Οικονόμου τα ξημερώματα της Κυριακής, στην Ύδρα. 

Οι δυο σκληροί ληστές εκμεταλλεύτηκαν τις ευνοϊκές διατάξεις του λεγόμενου «νόμου Παρασκευόπουλου» για να πετάξουν στην ελευθερία και να «αναβαθμίσουν» την εγκληματικής τους δράση. Μάλιστα, συνελήφθησαν από τους αστυνομικούς με τα αποφυλακιστήρια στην τσέπη, γεγονός που αναδεικνύει το πόσο σκληροί και αμετανόητοι ήταν.

Στο βίντεο που έχουν στη διάθεση τους οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Αττικής φαίνονται καθαρά να κινούνται γύρω από την ταβέρνα και το σπίτι του 67χρονου λίγη ώρα πριν μπουκάρουν μέσα, ενώ αποτυπώματα βρέθηκαν και ταυτοποιήθηκαν στο παράθυρο που παραβίασαν και στο δωμάτιο που βασάνισαν και αφαίρεσαν τελικά τη ζωή του άτυχου εστιάτορα. 

Οι αστυνομικοί είναι πεπεισμένοι ότι δεν είχαν σχεδιάσει να ληστέψουν το συγκεκριμένο ιδιοκτήτη ταβέρνας αλλά πληροφορήθηκαν όταν πήγαν να γευματίσουν ότι το θύμα είχε μεγάλη οικονομική επιφάνεια και έτσι αποφάσισαν εκείνη τη στιγμή να μπουν στο σπίτι και να αρπάξουν χρήματα και κοσμήματα. Μπούκαραν στη διώροφη κατοικία με βερμούδες και σαγιονάρες και δεν φορούσαν γάντια αν και ήταν όλοι σεσημασμένοι για κλοπές και για ληστείες. 

Καταδικασμένοι για ληστείες και βίαιη συμπεριφορά 

Πάντως, σοκάρει η αποκάλυψη ότι ο 30χρονος Ιγκόρ Τσακμάζοφ και ο 34χρονος Ιρακλί Κατζάτζεφ, είχαν αποφυλακιστεί πριν λίγες εβδομάδες και συγκεκριμένα ο πρώτος στις 14.7.15 από το κατάστημα Κορυδαλλού όπου φυλακίστηκε στις 27.11.12 για κλοπές και ο δεύτερος από το σωφρονιστικό κατάστημα Τρικάλων στις 9.6.15 όπου βρισκόταν από τις 22.11.12 για κλοπές και ληστείες, ενώ τους συνόδευε η υποσημείωση ότι παρουσιάζουν ιδιαίτερη βίαιη συμπεριφορά. 

Παραμένει λοιπόν απορίας άξιον πώς αυτοί οι άνθρωποι αποφυλακίστηκαν και πριν καν συμπληρωθεί μήνας συνελήφθησαν για ένα τόσο ειδεχθές έγκλημα. Εκτός από τους δύο και οι υπόλοιποι πέντε συλληφθέντες μπαινόβγαιναν στις φυλακές, κανείς τους δεν είχε εργασία και μόνιμη κατοικία, ενώ οι πληροφορίες της Αστυνομίας λένε ότι μετά την Ύδρα θα συνέχιζαν την εγκληματική τους δράση και στα υπόλοιπα νησιά του Σαρωνικού, τον Πόρο και τις Σπέτσες. 


Εκλογές τον Σεπτέμβριο ή τον Νοέμβριο : τα συν και τα πλην



Προβληματισμό στο επιτελείο του πρωθυπουργού για τον χρόνο προσφυγής στις κάλπες. Γώρά η τέλη Οκτωβρίου. Τα συν και τα πλην.

Η διαρροή το απόγευμα της Τρίτης από ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος έξω από το Μαξίμου ότι οι οποιες πολιτκές πρωτοβουλίες θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα καταδεικνύουν τον προβληματισμό που υπάρχει στο επιτελείο του πρωθυπουργού. Αλλωστε όπως σημείωνε η κυβερνητική πηγή οι «κινήσεις πρέπει να είναι προσεκτικές χωρίς ρίσκο, το ζήτημα είναι πολυπαραγοντικό»

Και ασφαλώς οι παράγοντες αυτές που θα κρίνουν την τελική επιλογή έχουν να κάνουν με την κατάσταση που διαμορφώνεται στο εσωτερικό μέτωπο (μέτρα, Αριστερή Πλατφόμα) αλλά και με τη στάση των εταίρων. Ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες μελετούν τις εισηγήσεις και εξετάζουν τα συν και τα πλην, κυρίως για τον χρόνο προσφυγής στις κάλπες.

Καλπες τώρα ή τον Νοέμβριο; Τα συν και τα πλην

Η μια εισήγηση είναι στηθούν γρήγορα κάλπες εντός του Σεπτεμβρίου. Οπως υποστηρίζουν οι υπέρμαχοι της άποψης αυτής τα πλεονεκτήματα είναι πολλά: Δεν θα έχουν γίνει αισθητές στο πορτοφόλι του πολίτη οι συνέπειες από τα επώδυνα φορολογικά μέτρα.  Ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται σε όλες τις μετρήσεις με ποσοστά πάνω από 35% και πρέπει να αξιοποιήσει το momentum διότι τον Οκτώβριο θα έρθουν τα φορολογικά μέτρα και επιπροσθέτως θα έχει δοθεί χρόνος στην Αριστερή Πλατφόρμα και στους αντάρτες να οργανωθούν. Σημειωτέον ο Κώστας Λαπαβίτσας προανήγγειλε τη δημιουργία νέου κόμματος.

Η διενέργεια εκλογών μέσα στο Σεπτέμβριο έχει όμως ένα αγκάθι, τη στάση των εταίρων, οι οποίοι δεν βλέπουν με καλό μάτι μια διαδικασία που θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στην υιοθέτηση των εφαρμοστικών νόμων. Οπως εξάλλου σημείωνε με νόημα η κυβερνητική πηγή έξω απο το Μαξίμου «το επίδικο είναι να μην διαταραχθεί η σταθερότητα της οικονομίας και να μην χαθεί το δίμηνο μέχρι την πρώτη αξιολόγηση»

Η πρώτη αξιολόγηση είναι το επιχείρημα όσων υποστηρίζουν ότι οι κάλπες πρέπει να στηθούν αρχές Νοεμβρίου. Την εισήγηση αυτη υπηρετεί και το σενάριο που εξετάζεται να κλείσει η Ολομέλεια και να ανοίξουν τα «ελεγχόμενα» θερινά τμήματα ώστε να περάσουν οι εφαρμοστικοί νόμοι σύντομα χωρίς νέες απώλειες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχετικό διάταγμα για κλείσιμο της Ολομέλειας είναι έτοιμο να προωθηθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αν τελικά προκριθεί η επιλογή αυτή.

Σύμφωνα με τους θιασώτες της άποψης για κάλπες αρχές Νοεμβριου, θα έχουν περάσει οι εφαρμοστικοί νόμοι και θα ολοκληρωθεί με θετικό τρόπο η πρώτη αξιολόγηση, ωστε να ανοίξει η συζήτηση για την ελάφρυνση του χρέους- ήδη έχουν υπάρξει θετικές δηλώσεις και από το Βερολίνο. Συνεπώς κυβέρνηση θα μπορέσει να ρίξει το χαρτί αυτό στην προεκλογική αρένα, προσδοκώντας να αντισταθμίσει τη αναμενόμενη φθορά από τα φορολογικά μέτρα.

Σκληρή γλώσσα Παππά κατά Πλατφόρμας

"Το αν υπάρχει ή όχι κοινοβουλευτική πλειοψηφία διαπιστώνεται στη Βουλή με τις σχετικές ή άλλες ψηφοφορίες. Οπως βέβαια καταλαβαίνετε, η κατάσταση ερμαφροδιτισμού, «στηρίζω καταψηφίζοντας», δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ", δήλωσε για το θέμα των εκλογών ο υπουργός Επικρατείας Ν. Παππάς σε συνέντευξή του στην "Εφημερίδα των Συντακτών", όπου εξαπολύει ευθείες βολές κατά Πλατφόρμας , λέγοντας ότι "θέλουν μνημόνιο και δραχμή, όπως ο Σόιμπλε".

  Αναρωτιέται μάλιστα με νόημα και ελαφρά ειρωνεία "αν ο σύντροφος Στρατούλης μπορεί να εγγυηθεί τις συντάξεις με τη δραχμή".

Φλαμπουράρης: Εκτός λίστας όποιοι καταψηφίσουν

Ο έτερος υπουργός Επικρατείας, ερωτηθείς για το θέμα των πρόωρων εκλογών, εάν η κυβέρνηση δεν πάρει ψήφο εμπιστοσύνης, σημείωσε:  "Αν υπάρξουν 162 θετικές ψήφοι ή μια δυο λιγότερες εντάξει. Διαφορετικά δεν υπάρχει άλλη λύση. Αν πέσει η κυβέρνηση, θα πέσει από αριστερούς βουλευτές. Θα πάμε όσο πιο γρήγορα γίνεται στις εκλογές, σε 25 ημέρες. Και θα γίνουν με λίστα. Όποιος καταψηφίζει την κυβέρνηση δεν θα δεχτεί να είναι στις λίστες", δήλωσε (Mega). Όπως είπε ο κ. Φλαμπουράρης, "από τη στιγμή που αμφισβητείται η πολιτική της κυβέρνησης πρέπει να πάμε σε εκλογές.

Πλατφόρμα: Δεν υποκύπτουμε σε εκβιασμούς

Σφοδρότατη επίθεση κατά της κυβέρνησης εξαπολύει εκ νέου η Πλατφόρμα Λαφαζάνη, χαρακτηρίζοντας μια ενδεχόμενη ψήφο εμπιστοσύνης ως "εκβιασμό και τρικ υπό το κράτος πανικού" και προαναγγέλλοντας την καταψήφισή της από τους βουλευτές που κράτησαν την ίδια στάση και στο Μνημόνιο.

Οι βουλευτές αυτοί "δεν πρόκειται ούτε τώρα να υποκύψουν, σε περίπτωση που υπάρξει πρόταση για ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, ώστε να ψηφίσουν έμμεσα την εφαρμογή του νέου μνημονίου", τονίζει το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ Σόφη Παπαδόγιαννη σε άρθρο της στην iskra, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι "θέλει με απολύτως αντιδημοκρατικό τρόπο σε εκλογές εξπρές".


Πηγή : Thetoc.gr



Μαχητής του ΙΚ καλεί να κατακτηθεί η Κωνσταντινούπολη



Μαχητής που δηλώνει πίστη στο Ισλαμικό Κράτος εμφανίστηκε σε ένα βίντεο όπου προτρέπει τους Τούρκους συμπατριώτες του να εξεγερθούν εναντίον του «απίστου» προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και να συμβάλουν να κατακτηθεί η Κωνσταντινούπολη.

Μιλώντας άπταιστα τουρκικά, ο μαχητής του Ισλαμικού Κράτους, που έχει διαγώνια περασμένο στον ώμο του ένα τουφέκι, κατηγορεί τον Ερντογάν κατά τη διάρκεια του μαγνητοσκοπημένου υλικού ότι «ξεπουλάει την χώρα στους σταυροφόρους» και ότι επιτρέπει την πρόσβαση των αμερικανικών δυνάμεων στις τουρκικές βάσεις «μόνο και μόνο για να κρατήσει την θέση του».

«Τούρκοι πολίτες: χωρίς να χάνετε χρόνο πρέπει να εξεγερθείτε εναντίον των άθεων, των σταυροφόρων και των άπιστων που σας έχουν μετατρέψει σε σκλάβους» τονίζει, ενώ δύο άνδρες, ένοπλοι, με γενειάδα και φορώντας στα κεφάλια τους τουρμπάνια, κάθονται σιωπηλοί πίσω του.

Ο ίδιος περιγράφει τους Κούρδους αντάρτες του PKΚ, που συμμετέχουν στη μάχη εναντίον του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία, ως «άθεους» και προειδοποιεί ότι η ανατολική Τουρκία θα πέσει σε κουρδικά χέρια εάν δεν εξεγερθούν οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους.

Το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς σημειώνει ότι δε μπορεί να επιβεβαιώσει την αυθεντικότητα του βίντεο, όπου δε διατυπώνονται συγκεκριμένες απειλές για επιθέσεις. Ωστόσο, το SITE, η υπηρεσία που παρακολουθεί τους ιστότοπους των τζιχαντιστών, εκτιμά ότι το βίντεο είναι μια έκκληση από έναν μαχητή του Ισλαμικού Κράτους προς τους Μουσουλμάνους της Τουρκίας να προσφέρουν τη στήριξή τους.

Το βίντεο που έχει κυκλοφορήσει ευρέως στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και έχει μεταδοθεί και από τουρκικά μέσα ενημέρωσης έχει τίτλο «Ένα μήνυμα στην Τουρκία» και την παραγωγή του φέρεται να έχει κάνει το “Raqqa state media office”, που παραπέμπει στην πόλη της βόρειας Συρίας την οποία έχει κηρύξει πρωτεύουσα των εδαφών που έχει κατακτήσει η σουνιτική εξτρεμιστική οργάνωση.

«Όλοι μαζί και υπό τις εντολές του Αμπού Μπακρ αλ Μπαγκντάντι... ας κατακτήσουμε την Κωνσταντινούπολη, την οποία ο προδότης Ερντογάν εργάζεται νυχθημερόν για να παραδώσει στους σταυροφόρους» λέει ο άνδρας, αναφερόμενος στον ηγέτη του Ισλαμικού Κράτους.

Το βίντεο, που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο χθες το βράδυ και μαγνητοσκοπήθηκε στην επαρχία Ράκα, αποστέλλει ένα από τα πλέον απειλητικά μηνύματα εκ μέρους της οργάνωσης εναντίον της Τουρκίας.

Το υλικό βλέπει το φως της δημοσιότητας ενώ η Τουρκία – που έχει δεχθεί εδώ και καιρό επικρίσεις ότι επιδεικνύει επιείκεια έναντι της τζιχαντιστικής οργάνωσης, έχει ξεκινήσει έναν «πόλεμο εναντίον της τρομοκρατίας» σε δύο μέτωπα, στοχοθετώντας τους εξτρεμιστές του Ισλαμικού Κράτους και τους Κούρδους μαχητές του PKK.



Πηγή : kathimerini.gr


Μεσολόγγι: Συνελλήφθη 45χρονος για ασέλγεια σε βάρος 90χρονης



Την Κυριακή το βράδυ συνελήφθη στο Μεσολόγγι 45χρονος νοσηλευτής για ασέλγεια σε βάρος ηλικιωμένης, την οποία είχε αναλάβει να φροντίζει. Η 90χρονη γυναίκα όντας κατάκοιτη προσέλαβε τον 45χρονο, ο οποίος ήταν κάτοικος της περιοχής για να της παρέχει βοήθεια.

Την Κυριακή το μεσημέρι μία συγγενής της 90χρονης που μένει στον από κάτω ακριβώς όροφο, άκουσε φασαρία από το διαμέρισμα και ανέβηκε πάνω να δει τι συμβαίνει. Τότε ήταν που έπιασε επαυτοφόρω τον 45χρονο να ασελγεί σε βάρος της ηλικιωμένης.

Ο δράστης διέφυγε για κάποια ώρα μέχρι που συνελλήφθη από αστυνομικούς στο Μεσολόγγι. Μάλιστα, ο 45χρονος δήλωσε πως ήταν η πρώτη φορά που προέβη σε ασελγείς πράξεις σε βάρος της ηλικιωμένης, η οποία θα διακομισθεί για ιατροδικαστική εξέταση στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πατρών.

Ο δράστης κατηγορείται για κατάχρηση σε ασέλγεια και θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα Μεσολογγίου.



Πηγή


Επίθεση Λαφαζάνη: Ξεπουλήθηκαν άρον – άρον σε γερμανικά συμφέροντα 14 αεροδρόμια φιλέτα




Το άρθρο στο iskra.gr

“ΠΡΩΤΗ ΠΡΑΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΠΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕ ΤΟ TURBO-ΤΑΜΕΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΩΝ 50 ΔΙΣ

H κυβέρνηση με απόφασή της και κατ’ επιταγήν του κατάπτυστου νέου μνημονίου, παρέδωσε και μάλιστα έναντι ευτελούς τιμήματος, τα 14 Περιφερειακά Aεροδρόμια φιλέτα της χώρας, λάφυρο στα γερμανικά συμφέροντα, μετά από σχετική αυθαίρετη εισήγηση της διοίκησης του TAIΠEΔ στις 3 Iουλίου και συγκεκριμένα στην κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd. Η εν λόγω κοινοπραξία αποτελείται κυρίως από τη γερμανικών κρατικών, κατά πρώτο λόγο, συμφερόντων Fraport και  τη δεύτερη εταιρεία Slentel που είναι θυγατρική του γνωστού και μη εξαιρετέου ομίλου Κοπελούζου !

H σχετική απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια του Kυβερνητικού Συμβουλίου Oικονομικής Πολιτικής (KYΣOIΠ) που συνεδρίασε στις 13 Aυγούστου και χθες (17/8)  δημοσιεύθηκε στην Eφημερίδα της Kυβέρνησης.

Tην απαράδεκτη και διάτρητη αυτή απόφαση, την οποία είχε συνομολογήσει η ΝΔ και τώρα με ανακοίνωση της εξυμνεί, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ παλιότερα την κατάγγελνε, υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Oικονομικών Eυκλ. Tσακαλώτος, Oικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Aνασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.

Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτικοποίηση – ξεπούλημα που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣYPIZA. Tο τίμημα που θα καταβάλει η Fraport είναι ευτελέστατο και ανέρχεται σε μόλις 1,23 δισ. ευρώ. H υλοποίηση του συγκεκριμένου ”project” περιλαμβανόταν στο μνημόνιο έκτρωμα που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Aυγούστου. Δηλαδή η κυβέρνηση έσπευσε μία ημέρα νωρίτερα να υλοποιήσει τη δέσμευση που ανέλαβε μέσω του τρίτου μνημονίου. Tα 14 αυτά περιφερειακά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Kέρκυρας, των Xανίων, της Kεφαλλονιάς, της Zακύνθου, του Aκτίου, της Kαβάλας, της Pόδου, της Kω, της Σάμου, της Mυτιλήνης, της Mυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

ΕΘΝΙΚΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

Κύκλοι της ευρύτερης Αριστεράς και αντικειμενικοί οικονομικοί παρατηρητές, με δεδομένη τη στρατηγική εθνική σημασία και τον νευραλγικότατο οικονομικό και κοινωνικό ρόλο των περιφερειακών αεροδρομίων , χαρακτήριζαν ως εθνικό, οικονομικό και κοινωνικό έγκλημα την παράδοση του ελέγχου τους σε ιδιωτικά και μάλιστα ξένα συμφέροντα. Τόνιζαν ότι αυτή η απόφαση συνιστά ένα μεγάλο και μάλλον ανέλπιστο «δώρο» στη Μέρκελ και τον Σόιμπλε, προφανώς εις ανταπόδοση των υπηρεσιών τους στη συνομολόγηση του νέου κατάπτυστου μνημονίου προς αποφυγή της καταστροφής» ενός Grexit !

Οι ίδιοι κύκλοι υπογράμμιζαν ότι, μετά το ξεπούλημα, οι τοπικές κοινωνίες της περιφέρειας θα αποξενωθούν πλήρως από κάθε παρέμβαση στα περιφεριακά αεροδρόμια, ενώ τα γερμανικά συμφέροντα με επίκεντρο τα αεροδρόμια θα μπορούν να παρέμβουν για να θέσουν υπό έλεγχο την τουριστική δραστηριότητα της περιοχής. Παράλληλα καιροφυλακτεί ο κίνδυνος της γερμανικής κερδοσκοπίας επί των αεροδρομίων και της αύξησης του κόστους τους, κάτι που επέβαλε η γερμανική Hochtif στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με αρνητικότατες συνέπειες για του χρήστες και το ρόλο του αεροδρομίου στην περιοχή.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΓΙΑ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΛΙΜΑΝΙΑ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οικονομικοί κύκλοι τόνιζαν στην Iskra ότι μετά το ξεπούλημα στους «προστάτες» μας Γερμανούς των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (οι Γερμανοί ελέγχουν και το «Ελ. Βενιζέλος»), κάτι που δεν έχει συμβεί σε καμία άλλη ανεξάρτητη χώρα στον κόσμο, οι ιδιωτικοποιήσεις θα συνεχιστούν δυστυχώς, ακάθεκτες με την πώληση των λιμανιών και συγκεκριμένα με την πώληση του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO (εταιρεία διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου). Η εκποίηση, μάλιστα, του λιμανιού του Πειραιά έχει ήδη ξεκινήσει και πρόκειται να ολοκληρωθεί ως τον Οκτώβρη με φωτογραφική μεταβίβαση στην COSCO. ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΕΛΛΑΣ !

ΓΙΩΤΑ ΔΟΥΛΓΕΡΗ

«ΣΚΑΝΔΑΛΟ Η ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ 14 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΤΗ FRAPORT» ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ 29 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει ολόκληρη την αποκαλυπτικότατη Ερώτηση που κατέθεσαν στις 27/7/15 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με την οποία χαρακτήρισαν ως σκάνδαλο το ενδεχόμενο ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Ολόκληρη η Ερώτηση – ΑΚΕ (Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων) έχει ως εξής :

ΕΡΩΤΗΣΗ – ΑΚΕ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς – Οικονομικών – Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού – Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου – Εθνικής Άμυνας – Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: Τεράστια και αδικαιολόγητη η οικονομική ζημία από τη δρομολογούμενη εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων.

Με­λε­τώ­ντας την Πρό­τα­ση του Πα­νελ­λή­νιου Συλ­λό­γου Αε­ρο­λι­με­νι­κών [αρ.  Πρωτ. 02/06-04-2015] και βάσει των όρων της αδια­φα­νούς – ως προς τη με­θό­δευ­ση και το σύ­νο­λο των τε­χνο­οι­κο­νο­μι­κών ανα­λύ­σε­ων – Σύμ­βα­σης Πα­ρα­χώ­ρη­σης των 14 Πε­ρι­φε­ρεια­κών Αε­ρο­δρο­μί­ων στην κοι­νο­πρα­ξία Fraport AG – Slentel Ltd, προ­κύ­πτουν τα εξής προ­κλη­τι­κά αντι­κει­με­νι­κά συ­μπε­ρά­σμα­τα:

Α. Ως προς την οι­κο­νο­μία

Η Fraport AG – Slentel Ltd για τη συ­γκε­κρι­μέ­νη ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση, θα πλη­ρώ­σει εφά­παξ στο ελ­λη­νι­κό δη­μό­σιο 1,234 δις ευρώ, τη στιγ­μή που η γερ­μα­νι­κή εται­ρεία δια­χεί­ρι­σης του αε­ρο­λι­μέ­να Αθη­νών (Hochtief), χρω­στά­ει 1,4 δις. ΦΠΑ στο κρά­τος. Τα 1,234 δις ευρώ, ισο­δυ­να­μούν με τα τριε­τή κα­θα­ρά έσοδα του κρά­τους από τα αε­ρο­δρό­μια.

Το εφά­παξ αυτό “τί­μη­μα” στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα πε­ριο­ρί­ζε­ται σε πε­ρί­που 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση, το δη­μό­σιο θα κλη­θεί να επι­στρέ­ψει στην Ε.Ε. – να χρε­ώ­σει δη­λα­δή σε βάρος εθνι­κών πόρων του Προ­γράμ­μα­τος Δη­μο­σί­ων Επεν­δύ­σε­ων – τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέ­χουν” στα αε­ρο­δρό­μια της Θεσ/νίκης και των Χα­νί­ων.

Το ετή­σιο μί­σθω­μα που θα κα­τα­βά­λει η Fraport AG – Slentel Ltd είναι 0,023 δις. Αυτό ισο­δυ­να­μεί   για πα­ρά­δειγ­μα, με τον ετή­σιο πε­ρί­που τζίρο του Κρα­τι­κού Αε­ρο­λι­μέ­να Κέρ­κυ­ρας, είναι δε λι­γό­τε­ρο από τα ετή­σια έσοδα του κρά­τους από τις εμπο­ρι­κές και μόνο χρή­σεις σε όλα τα αε­ρο­δρό­μια.

Ο ιδιώ­της ενώ στη σα­ρα­ντα­ε­τία θα ει­σπρά­ξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα απο­δώ­σει στο κρά­τος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγ­μή που το δη­μό­σιο μόνο από το “σπα­τό­ση­μο” θα έχει στη σα­ρα­ντα­ε­τία έσοδα 8 δις ευρώ.

Αν εκ­ποι­η­θούν τα οι­κο­νο­μι­κά εύ­ρω­στα αε­ρο­δρό­μια, που χρη­μα­το­δο­τούν σή­με­ρα τα οι­κο­νο­μι­κά αδύ­να­μα (Κάρ­πα­θος, Ικα­ρία, Χίος, Νάξος, Ση­τεία, Σύρος, Αστυ­πά­λαια, Κύ­θη­ρα, Κάσος, Κα­στελ­λό­ρι­ζο, Λέρος, Λή­μνος, Μήλος, Πάρος, Σκύ­ρος, Αλε­ξαν­δρού­πο­λη, Ιω­άν­νι­να, Κα­λα­μά­τα), τότε δη­μιουρ­γεί­ται άλλη μια «τρύπα» στον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό. Με δε­δο­μέ­νο το γε­γο­νός  των χα­μη­λών προ­σό­δων πολ­λών μι­κρών αε­ρο­λι­μέ­νων, η βιω­σι­μό­τη­τά τους σε συν­θή­κες αγο­ράς και αντα­γω­νι­σμού θα είναι αδύ­να­τη.

Υπάρ­χουν συμ­βό­λαια πα­ρα­χώ­ρη­σης ακι­νή­των της ΥΠΑ ευ­θέ­ως  ανα­κλη­τά, που έως τώρα αξιο­ποιού­νται από Ελ­λη­νι­κά Αθλη­τι­κά Κέ­ντρα, ΟΤΑ κλπ. Όλα αυτά αν ανα­κλη­θούν από τον ιδιώ­τη,  θα δη­μιουρ­γή­σουν επι­πλέ­ον έξοδα για το κρά­τος και την αυ­το­διοί­κη­ση. Αντί­στοι­χη απώ­λεια εσό­δων, θα υπάρ­ξει από τη μη αξιο­ποί­η­ση πα­ρο­πλι­σμέ­νων εγκα­τα­στά­σε­ων των Αε­ρο­λι­μέ­νων από υπη­ρε­σί­ες της το­πι­κής αυ­το­διοί­κη­σης που τώρα δα­πα­νούν τε­ρά­στια ποσά σε μι­σθώ­μα­τα.

Με κα­θα­ρά οι­κο­νο­μι­κούς όρους, το ελ­λη­νι­κό κρά­τος θα έχει από την εν λόγω ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση τε­τρα­πλά­σια έως και πε­ντα­πλά­σια απώ­λεια εσό­δων.

Β. Ως προς την κοι­νω­νία, τον του­ρι­σμό και την `εθνι­κή ασφά­λεια – κυ­ριαρ­χία

Η νη­σιω­τι­κό­τη­τα κά­ποιων Πε­ρι­φε­ρειών της Ελ­λά­δας, κα­θι­στά τα αε­ρο­δρό­μια άκρως ανα­γκαία για την εν­δο­πε­ρι­φε­ρεια­κή κοι­νω­νι­κή συ­νο­χή, την ανα­πτυ­ξια­κή προ­ο­πτι­κή των νη­σιών και την εθνι­κή ασφά­λεια.

Αν σκε­φτού­με ότι στις νη­σιω­τι­κές πε­ρι­φέ­ρειες ο βαθ­μός εξάρ­τη­σης του Του­ρι­σμού από τις αε­ρο­με­τα­φο­ρές, κυ­μαί­νε­ται από 85% έως 90%, τότε εύ­κο­λα δια­πι­στώ­νου­με τον έλεγ­χο που μπο­ρεί να επι­βά­λει στο του­ρι­στι­κό κε­φά­λαιο το οποιοσ­δή­πο­τε ιδιω­τι­κό μο­νο­πώ­λιο, εν προ­κει­μέ­νω της Fraport AG – Slentel Ltd. Επι­πρό­σθε­τα, κα­νέ­να ιδιω­τι­κό αε­ρο­δρό­μιο δεν θα κρα­τή­σει χα­μη­λά τα τέλη χρή­σης, ώστε να αυ­ξη­θεί η του­ρι­στι­κή κί­νη­ση ή να εξυ­πη­ρε­τη­θούν οι κοι­νω­νι­κές ανά­γκες μιας πε­ριο­χής.

Η γε­ω­πο­λι­τι­κή θέση των νη­σιω­τι­κών πε­ρι­φε­ρειών και οι κα­ται­γι­στι­κές πο­λι­τι­κές εξε­λί­ξεις στα Βαλ­κά­νια και τη Με­σό­γειο, υπο­γραμ­μί­ζουν τον ση­μα­ντι­κό ρόλο των κρα­τι­κών αε­ρο­δρο­μί­ων στα θέ­μα­τα εθνι­κής άμυ­νας και στρα­τη­γι­κής.

Η δρο­μο­λο­γού­με­νη απο­κρα­τι­κο­ποί­η­ση είναι αντι­κεί­με­νη στο Σύ­νταγ­μα της Ελ­λά­δας. Τα αε­ρο­δρό­μια ανή­κουν στα ιδιό­χρη­στα πράγ­μα­τα και η με­τα­βί­βα­ση στο ΤΑΙ­ΠΕΔ των δι­καιω­μά­των χρή­σης, διοί­κη­σης, δια­χεί­ρι­σης και εκ­με­τάλ­λευ­σης με σαφή προ­ο­πτι­κή την πα­ρα­χώ­ρη­ση της κυ­ριό­τη­τας, υπο­κρύ­πτει απα­γο­ρευ­μέ­νη εμπράγ­μα­τη διά­θε­ση δη­μό­σιας πε­ριου­σί­ας για διά­φο­ρους από την θε­σμο­θέ­τη­σή της σκο­πούς. Είναι αντι­κεί­με­νη στην αρχή της λαϊ­κής κυ­ριαρ­χί­ας, αντι­τι­θέ­με­νη στην εθνι­κή ασφά­λεια και την αρχή της ανα­λο­γι­κό­τη­τας.

Επει­δή,  δεν υπάρ­χει πο­λι­τι­κή και οι­κο­νο­μι­κή λο­γι­κή, σε μια πράξη που θα επι­φέ­ρει – εν καιρώ κρί­σης –  τόσο με­γά­λη απώ­λεια δη­μο­σί­ων εσό­δων.

Επει­δή, τα ελ­λη­νι­κά αε­ρο­δρό­μια πρέ­πει να πα­ρα­μεί­νουν δη­μό­σια, όπως συμ­βαί­νει στις πε­ρισ­σό­τε­ρες χώρες του κό­σμου. Μπο­ρούν να δι­πλα­σιά­σουν την επι­χει­ρη­σια­κή ικα­νό­τη­τα και τα κέρδη τους, άρα και τα δη­μό­σια έσοδα. Μπο­ρούν υπό δη­μό­σιο έλεγ­χο να εγ­γυ­η­θούν την εθνι­κή ασφά­λεια και την ανα­πτυ­ξια­κή προ­ο­πτι­κή του τόπου προς όφε­λος όλων.

Επει­δή, αν ιδιω­τι­κο­ποι­η­θούν με αυ­τούς τους όρους από το ΤΑΙ­ΠΕΔ και την κυ­βέρ­νη­ση, θα πρό­κει­ται κυ­ριο­λε­κτι­κά για υφαρ­πα­γή βα­σι­κών πε­ριου­σια­κών στοι­χεί­ων του κρά­τους ένα­ντι πι­να­κί­ου φακής και για υπο­τα­γή της πα­ρα­γω­γι­κής δια­δι­κα­σί­ας και της κοι­νω­νι­κής ανά­πτυ­ξης της χώρας, στα κερ­δο­σκο­πι­κά συμ­φέ­ρο­ντα της κοι­νο­πρα­ξί­ας Fraport AG – Slentel Ltd.

Επει­δή, το ίδιο θα συμ­βεί και στην πε­ρί­πτω­ση ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης υπό τη μορφή κοι­νο­πρα­κτι­κού σχή­μα­τος (ΣΔΙΤ), τόσο λόγω της υπάρ­χου­σας νο­μο­θε­σί­ας όσο και λόγω της ου­σια­στι­κής πρό­θε­σης της Fraport AG – Slentel Ltd για εύ­κο­λο και γρή­γο­ρο κέρ­δος, που σε καμία πε­ρί­πτω­ση δεν θα την απο­τρέ­ψει από την μο­νο­πω­λια­κή πρα­κτι­κή της πε­ρι­κο­πής ερ­γα­ζο­μέ­νων και της αύ­ξη­σης των ναύ­λων. Εξάλ­λου, ήδη οι Κρα­τι­κοί Αε­ρο­λι­μέ­νες έχουν συ­νά­ψει επι­χει­ρη­μα­τι­κές σχέ­σεις με ιδιω­τι­κές εται­ρί­ες και ομί­λους στα πλαί­σια των ΣΔΙΤ και ήδη το 80% των ερ­γα­ζο­μέ­νων σε αυ­τούς απα­σχο­λού­νται από ιδιω­τι­κές εται­ρεί­ες χρη­στών των Αε­ρο­λι­μέ­νων.

Επει­δή, οι συ­νέ­πειες από την υπο­θή­κευ­ση των κρα­τι­κών ανα­πτυ­ξια­κών μας υπο­δο­μών, θα είναι μη ανα­στρέ­ψι­μες και σε καμία πε­ρί­πτω­ση δεν πρέ­πει η ση­με­ρι­νή κυ­βέρ­νη­ση να χρε­ω­θεί το βάρος αυτής της ιστο­ρι­κής πρά­ξης, με τη δι­καιο­λο­γία της άσκη­σης ωμών εκ­βια­σμών από τους δα­νει­στές.

Επει­δή, αν ολο­κλη­ρω­θεί η εν λόγω ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση, θα γίνει ενά­ντια στα συμ­φέ­ρο­ντα της Ελ­λά­δας και θα απο­τε­λέ­σει αντι­κεί­με­νο μελ­λο­ντι­κής διε­ρεύ­νη­σης οι­κο­νο­μι­κού σκαν­δά­λου.

Επει­δή, οι Κρα­τι­κοί Αε­ρο­λι­μέ­νες ανή­κουν στο λαό και οφεί­λουν να πα­ρα­δο­θούν στις επό­με­νες γε­νιές ως πε­ριου­σία του ελ­λη­νι­κού κρά­τους.

Επει­δή, η δια­χεί­ρι­ση της δη­μό­σιας πε­ριου­σί­ας πρέ­πει να είναι ΔΙΑ­ΦΑ­ΝΗΣ και ΕΛΕΓ­ΚΤΕΑ.

Ερω­τώ­νται οι κ.κ. Υπουρ­γοί :

Τι προ­τί­θε­νται να πρά­ξουν για την ακύ­ρω­ση της επι­ζή­μιας για την οι­κο­νο­μία και την κοι­νω­νία της Ελ­λά­δας ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης των Πε­ρι­φε­ρεια­κών Κρα­τι­κών Αε­ρο­λι­μέ­νων;
Σε ποιες ενέρ­γειες θα προ­βούν για να ανα­βαθ­μι­στεί και να πα­ρα­μεί­νει η ΥΠΑ υπό δη­μό­σιο έλεγ­χο, ενταγ­μέ­νη στο δη­μό­σιο τομέα και όχι με νο­μι­κά μορ­φώ­μα­τα του εται­ρι­κού δι­καί­ου, που εύ­κο­λα μπο­ρούν να απο­τε­λέ­σουν λεία των αρ­πα­κτι­κών των πο­λυ­ε­θνι­κών εται­ρειών και των θυ­γα­τρι­κών τους;
Τι προ­τί­θε­νται να πρά­ξουν για την ορ­θο­λο­γι­κή δια­χεί­ρι­ση ίδιων αντα­πο­δο­τι­κών πόρων των αε­ρο­δρο­μί­ων, σε συν­δυα­σμό με μια τι­μο­λο­για­κή πο­λι­τι­κή που κα­θο­ρί­ζε­ται από το Κρά­τος, προς όφε­λος της ελ­λη­νι­κής οι­κο­νο­μί­ας και κοι­νω­νί­ας;
Σε ποιες ενέρ­γειες θα προ­βούν για να εξα­σφα­λι­στεί η δια­φά­νεια στη δια­χεί­ρι­ση των κον­δυ­λί­ων της ΥΠΑ με δη­μο­σί­ευ­ση οι­κο­νο­μι­κών στοι­χεί­ων και εκ­πό­νη­ση πε­ντα­ε­τών ανα­πτυ­ξια­κών πλά­νων;
Τι προ­τί­θε­νται να πρά­ξουν για την άμεση πρό­σλη­ψη προ­σω­πι­κού για την κά­λυ­ψη των ελ­λεί­ψε­ων και η γε­νι­κό­τε­ρη ανα­νέ­ω­ση του προ­σω­πι­κού της;
Τι προ­τί­θε­νται να πρά­ξουν για τη διε­ρεύ­νη­ση του οι­κο­νο­μι­κού σκαν­δά­λου της εκ­ποί­η­σης των 14 Πε­ρι­φε­ρεια­κών Κρα­τι­κών Αε­ρο­λι­μέ­νων;
Σε ποιες ενέρ­γειες θα προ­βούν για την εί­σπρα­ξη των 1,4 δις πε­ρί­που ευρώ ΦΠΑ από την γερ­μα­νι­κή εται­ρεία (Hochtief) δια­χεί­ρι­σης του αε­ρο­λι­μέ­να Αθη­νών, για την οποία έχουν ήδη εκ­δο­θεί 6 σχε­τι­κές νο­μι­κές κα­τα­δι­κα­στι­κές απο­φά­σεις.
Πώς δι­καιο­λο­γούν και τεκ­μη­ριώ­νουν στην πα­ρού­σα οι­κο­νο­μι­κή συ­γκυ­ρία, την πρό­θε­ση της ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης των Αε­ρο­δρο­μί­ων, από τη στιγ­μή που θα προ­κύ­ψουν τε­ρά­στιες απώ­λειες στα δη­μό­σια έσοδα;
Πα­ρα­κα­λού­νται οι κ.κ. Υπουρ­γοί να κα­τα­θέ­σουν στο σώμα:

1.Τους ακρι­βείς όρους και το σύ­νο­λο των οι­κο­νο­μο­τε­χνι­κών ανα­λύ­σε­ων της Σύμ­βα­σης του ΤΑΙ­ΠΕΔ με την Fraport AG – Slentel Ltd για τα 14 Πε­ρι­φε­ρεια­κά Αε­ρο­δρό­μια.

2.Τις Με­λέ­τες Πε­ρι­βαλ­λο­ντι­κών Επι­πτώ­σε­ων που υπο­χρε­ω­τι­κά συ­νο­δεύ­ουν την Σύμ­βα­ση για τα 14  Πε­ρι­φε­ρεια­κά Αε­ρο­δρό­μια

3.Τη Με­λέ­τη Κό­στους – Ωφέ­λειας της εν λόγω Σύμ­βα­σης.

ΟΙ ΕΡΩ­ΤΩ­ΝΤΕΣ – ΑΙ­ΤΟΥ­ΝΤΕΣ ΒΟΥ­ΛΕΥ­ΤΕΣ

Σα­μο­ΐ­λης Στέ­φα­νος

Αμ­μα­να­τί­δου-Πα­σχα­λί­δου Λίτσα

Βάκη Φω­τει­νή

Βαρ­δά­κης Σω­κρά­της

Γαϊ­τά­νη Ιω­άν­να

Γε­ωρ­γο­πού­λου-Σαλ­τά­ρη Έφη

Γιαν­να­κί­δης Ευ­στά­θιος

Δε­λη­μή­τρος Κώ­στας

Ζάν­νας Ζήσης

Ζα­χα­ριάς Κώ­στας

Ζεϊ­μπέκ Χου­σε­ΐν

Ιω­αν­νί­δης Ηλιας

Καβ­βα­δία Αν­νέ­τα

Κα­ρα­κώ­στα  Εύη

Κα­τσα­βριά-Σιω­ρο­πού­λου Χρυ­σού­λα

Kρι­τσω­τά­κης Μι­χά­λης

Κυ­ρια­κά­κης Βα­σι­λης

Κυ­ρί­τση Αγλα­ΐα

Κω­στο­πα­να­γιώ­του Ηλίας

Λέβα Βα­σι­λι­κή

Μα­νιός Νίκος

Μπα­λα­ού­ρας Γε­ρά­σι­μος

Πε­τρά­κος Θα­νά­σης

Σκού­μας Θα­νά­σης

Στα­θάς Γιάν­νης

Σω­τη­ρί­ου Ελένη

Τσα­νά­κα Αλε­ξάν­δρα

Χα­ρα­λα­μπί­δου Δέ­σποι­να

Χα­τζη­λά­μπρου Βα­σί­λης”



Πηγή


Δυνατότητα αποφυγής προστίμων για ΚΤΕΟ



Πρόστιμο 150 ευρώ περιμένει όσους έως το τέλος του έτους δεν «περάσουν» το όχημά τους από ΚΤΕΟ. Ωστόσο με εγκύκλιό του το υπουργείο Μεταφορών δίνει στους παραβάτες τη δυνατότητα να αποφύγουν το «τσουχτερό» πρόστιμο, αν σπεύσουν για τεχνικό έλεγχο μέσα σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Πιο συγκεκριμένα:

• Αν στις 30.6.2014 είχαν παρέλθει 6 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία ελέγχου του οχήματος, τότε αυτό πρέπει να «περάσει» ΚΤΕΟ έως 30/9.

• Αν από τις 1.7.2014 έως τις 31.12.2014 είχαν παρέλθει 6 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία ελέγχου του οχήματος, τότε το όχημα πρέπει να «περάσει» ΚΤΕΟ έως 31 Οκτωβρίου.

• Αν από τις 1.1.2015 έως τις 14.9.15 είχαν παρέλθει 6 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία ελέγχου του οχήματος, τότε θα πρέπει να «περάσει» ΚΤΕΟ έως 30.11.2015.

Ακολουθώντας αυτές τις ημερομηνίες, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα καταβάλουν μειωμένο τέλος (33 ευρώ αντί για 65 ευρώ) και θα αποφύγουν την καταβολή του προστίμου των 150 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνει το υπουργείο, ο μόνος τρόπος να αποφύγουν οι εκπρόθεσμοι την καταβολή του προστίμου είναι να προσέλθουν σε ΚΤΕΟ πριν από το τέλος του έτους.



Πηγή


Φρίκη δίχως τέλος: Τζιχαντιστές αποκεφάλισαν αρχαιολόγο της Παλμύρας και κρέμασαν το σώμα του από έναν κίονα



Τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους αποκεφάλισαν αρχαιολόγο της Παλμύρας και κρέμασαν το σώμα του στον ιστορικό χώρο

Τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους (ΙΚ) αποκεφάλισαν έναν αρχαιολόγο στην αρχαία συριακή πόλη της Παλμύρας και κρέμασαν το σώμα του από έναν κίονα στην κεντρική πλατεία του ιστορικού χώρου, είπε ο επικεφαλής της αρχαιολογικής υπηρεσίας της Συρίας χθες.

Το ΙΚ, του οποίου μέλη έχουν υπό τον έλεγχό τους μεγάλες εκτάσεις της Συρίας και του Ιράκ, κατέλαβαν την Παλμύρα στην κεντρική Συρία από κυβερνητικές δυνάμεις το Μάϊο, αλλά δεν φαίνεται να έχουν καταστρέψει τα μνημειώδη ερείπια της Ρωμαϊκής εποχής παρά τη φήμη που έχουν ως καταστροφείς ιστορικών αντικειμένων που θεωρούν ειδωλολατρικά, υπό την συντηρητική ερμηνεία της θρησκείας του Ισλάμ.

Ο διευθυντής αρχαιοτήτων Μάμουν Αμντελκαρίμ είπε ότι η οικογένεια του Χάλεντ Άσαντ τον πληροφόρησε πως ο 82χρονος ερευνητής που δούλεψε για πάνω από 50 χρόνια ως διευθυντής ανασκαφών στην Παλμύρα εκτελέστηκε από το ΙΚ χθες. Ο Άσαντ βρισκόταν υπό κράτηση και είχε ανακριθεί για πάνω από μήνα από τους άκρως ριζοσπαστικούς σουνίτες μαχητές, πρόσθεσε.
"Πώς μπορεί να φανταστεί κανείς πως ένας τέτοιος επιστήμονας που έδωσε τόσο αξιομνημόνευτες υπηρεσίες στο χώρο και στην ιστορία θα αποκεφαλιζόταν (...) και το πτώμα του θα κρέμεται ακόμα από έναν από τους αρχαίους κίονες στο κέντρο μιας πλατείας της Παλμύρας", είπε ο Αμπντελκαρίμ.
"Η συνεχιζόμενη παρουσία αυτών των εγκληματιών στη πόλη αυτή είναι κατάρα και κακός οιωνός για (την Παλμύρα) και κάθε κίονα και κάθε αρχαιολογικό εύρημα στο χώρο της", είπε. Πρόσθεσε πως ο Άσαντ ήταν γνωστός για αρκετές επιστημονικές μελέτες που είχαν εκδοθεί σε διεθνή αρχαιολογικά έντυπα για την Παλμύρα, η οποία άνθισε πριν από 2.000 χρόνια ως σημαντικό εμπορικό κέντρο στο Δρόμο του Μεταξιού.

Ο Άσαντ είχε επίσης συνεργαστεί τις τελευταίες δεκαετίες με αρχαιολογικές αποστολές από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Γερμανία και την Ελβετία σε αρχαιολογικές ανασκαφές και έρευνα στο χώρο της Παλμύρας, με τους Ρωμαϊκούς τάφους και έναν Ναό του θεού Μπελ, η οποία έχει αναγορευτεί από τον διεθνή οργανισμό UNESCO σε μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς.

Πριν από την κατάληψη της πόλης από το ΙΚ, Σύροι αξιωματούχοι είπαν ότι είχαν μεταφέρει εκατοντάδες αρχαίων αγαλμάτων σε ασφαλείς κρυψώνες από φόβο ότι θα καταστραφούν από τους ισλαμιστές.

Τον Ιούνιο, το ΙΚ ανατίναξε δύο αρχαία ιερά στην Παλμύρα τα οποία δεν ανήκαν στα οικοδομήματα της Ρωμαϊκής εποχής, τα οποία όμως οι ισλαμιστές θεώρησαν ειδωλολατρικά και ιερόσυλα.


(ΑΜΠΕ), news247


Εκτός ψηφοδελτίων ΣΥΡΙΖΑ η Ζωή Κωνσταντοπούλου



Με απόφαση του ίδιου του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, η Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν θα είναι στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει των επερχόμενων εκλογών.
"Δεν θα υπερασπιστώ άλλο τον πρωθυπουργό. Ο ίδιος με έπεισε να σταματήσω να το κάνω" είπε στην ομιλία της κατά την ψήφιση του τρίτου Μνημονίου η Πρόεδρος της Βουλής και η φράση της αυτή (αλλά και η στάση της τον τελευταίο καιρό) ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της υπομονής και της... οργής.

Σύμφωνα με τον ΒΗΜΑτοδότη, ο Αλέξης Τσίπρας όχι μόνο πήρε την απόφαση να "κόψει" τη Ζωή Κωνσταντοπούλου από τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ αλλά η απόφασή του αυτή... διαβιβάστηκε στα κομματικά επιτελεία.

"Η Ζωή είναι τελειωμένη" είπε ένας από τους πλέον στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, σημειώνοντας ότι έχει λάβει άνωθεν εντολή να μην τη συμπεριλάβει στα ψηφοδέλτια.

Δεν είναι γνωστό αν θα είναι ανάλογη η απόφαση του πρωθυπουργού και για τον Γιάνη Βαρουφάκη. Άλλωστε και ο πρώην υπουργός Οικονομικών είναι ανάμεσα σε εκείνους που καταψήφισαν το Μνημόνιο.

Εκείνος όμως, στη μαραθώνια συνεδρίαση της Βουλής, είπε πως περιμένει ένα νεύμα του πρωθυπουργού για να παραδώσει την έδρα του. Και αν γίνει αυτό, θα βγάλει τον Αλέξη Τσίπρα από τη δύσκολη θέση να τον... "κόψει".


Πηγή



Ανυπαρξία ηγεσίας και οργάνωσης στην υποδοχή των μεταναστών καταλογίζει ο ΟΗΕ



ΖΗΤΟΥΝ ΙΚΑΝΟ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Την άμεση ανάγκη να υπάρξει από την ελληνική κεντρική διοίκηση τοποθέτηση ικανού επικεφαλής στην αντιμετώπιση του τεράστιου κύματος μετανάστευσης υπογραμμίζει η Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, τονίζοντας ότι αποτελεί προϋπόθεση για να έρθουν στην Ελλάδα άνθρωποι και υποδομές των διεθνών οργανισμών, προκειμένου να συμβάλουν στην προσπάθεια.

«Ο ρυθμός των αφίξεων αυξάνεται σταθερά τις τελευταίες εβδομάδες. Περισσότεροι μετανάστες και πρόσφυγες έφτασαν στην Ελλάδα των Ιούλιο, 50.242, από ότι όλο το προηγούμενο έτος», τόνισε ο Γουίλιαμ Σπρίντλερ της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου στην Γενεύη.
«Εάν η ελληνική κεντρική διοίκηση επιδείξει ηγεσία και όραμα και τοποθετήσει κάποιον που θα οργάνωνε την αντίδραση (σ.τ.σ. στο κύμα αφίξεων), τότε εμείς και άλλοι διεθνείς οργανισμοί θα ήμασταν έτοιμοι να έρθουμε να βοηθήσουμε», τόνισε ο ίδιος. «Είναι δύσκολο για εμάς να έρθουμε και να εργαστούμε επί τόπου εάν δεν υπάρχει κάποιος επικεφαλής», όπως διευκρίνισε.
Οπως εκτίμησε επίσης ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης Τζόελ Μίλμαν, «θέλουμε να επισημάνουμε ότι απομένουν ακόμη 135 ημέρες για αυτό το έτος. Περιμένουμε ότι ο συνολικός αριθμός των αφίξεων θα ξεπεράσει τις 300.000».
«Τσουνάμι» μεταναστών από τα τουρκικά παράλια
Σχεδόν 160.000 μετανάστες από τις εμπόλεμες περιοχές της Συρίας, του Ιράκ, του Αφγανιστάν και άλλες χώρες πέρασαν τα ελληνικά σύνορα, με το φαινόμενο να λαμβάνει διαστάσεις τσουνάμι την περασμένη εβδομάδα, όταν μόνο στα νησιά έφτασαν σχεδόν 21.000 άνθρωποι. Η μεγαλύτερη φετεινή εβδομαδιαία προσέλευση έφτασε σε μέγεθος τους έξι μήνες του 2014, όταν είχαν αφιχθεί 43.500 μετανάστες στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Η δραματική προειδοποίηση του ΟΗΕ συνοδεύεται από έκκληση προς τις ελληνικές Αρχές να παράσχουν στους μετανάστες επείγουσα βοήθεια, παρά τη σοβαρή οικονομική κρίση την οποία διέρχεται η χώρα.
"Ο αριθμός των αφίξεων μεταναστών αυξάνεται δραματικά", υπογράμμισε σήμερα η HCR, προσθέτοντας πως ο ρυθμός των αφίξεων "αυξήθηκε" τις τελευταίες εβδομάδες.
Μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου και της 14ης Αυγούστου 2015, σχεδόν 160.000 μετανάστες έφθασαν διά θαλάσσης στην Ελλάδα, στους οποίους θα πρέπει να προστεθούν άλλοι 1.716 που έφθασαν διά ξηράς, περνώντας τα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Την ίδια περίοδο, περισσότεροι από 2.400 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους στην επιθυμία τους να διαπλεύσουν τη Μεσόγειο για να φθάσουν στην Ευρώπη.
Φτάνουν κατά κύματα στην Κω
Σύμφωνα με τον συντονιστή επείγουσας βοήθειας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Ρομπέρτο Μινιόν, ο αριθμός των ανθρώπων που φθάνουν κάθε βράδυ στην Κω είναι μεταβαλλόμενος. "Πριν από δύο νύχτες, διασώθηκαν περίπου 650 άνθρωποι, και χθες βράδυ, 250", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Χίλιοι επτακόσιοι πενήντα μετανάστες βρίσκονται αυτή τη στιγμή πάνω σε ένα πλοίο που έστειλαν οι ελληνικές αρχές στα ανοικτά της Κω, με την προσδοκία να καταγραφούν, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους για την Αθήνα ή τη βόρεια Ευρώπη. "Εκτιμούμε πως υπάρχουν ακόμη 2.500 μετανάστες στο νησί αυτή τη στιγμή", πρόσθεσε ο Μινιόν.
Την περασμένη εβδομάδα, ο αριθμός των αφιχθέντων στην Κω είχε φθάσει τις 7.000, με ατέλειωτες ώρες αναμονής και χωρίς διατροφική βοήθεια, εκτός εκείνης που παρείχαν τουρίστες και κάτοικοι. Ούτε έχει προβλεφθεί χώρος διαμονής στο νησί, αν και η Αθήνα άνοιξε την Κυριακή έναν καταυλισμό 90 λυομένων σπιτιών που μπορούν να φιλοξενήσουν 600 έως 700 άτομα και τα οποία διαθέτουν τουαλέτες, ντουζιέρες και κλιματιστικά μηχανήματα, σημειώνει το Γαλλικό Πρακτορείο.
"Υπήρξαν κάποιες προσπάθειες από την πλευρά των ελληνικών αρχών, κάποιες βελτιώσεις, αλλά η κατάσταση παραμένει πολύ περίπλοκη", δήλωσε ο Μινιόν. Κυρίως, η επεξεργασία των φακέλων είναι αργή, και δεν υπάρχουν αρκετοί αστυνομικοί για να καταγράψουν τις αιτήσεις.
Η πλειονότητα των ανθρώπων που φθάνουν στην Κω με λαστιχένιες βάρκες από την Αλικαρνασσό της Τουρκίας προέρχονται από τη Συρία, το Ιράκ και το Αφγανιστάν.
Επιβεβαιώνει και η Frontex
Ο αριθμός των μεταναστών που έφτασαν στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Ιούλιο ήταν τριπλάσιος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πριν από έναν χρόνο, αγγίζοντας τις 107.500, ανακοίνωσε σήμερα ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για τη Διαχείριση της Επιχειρησιακής Συνεργασίας στα Εξωτερικά Σύνορα των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Frontex).
"Ο αριθμός αυτός συνιστά το τρίτο διαδοχικό μηνιαίο ρεκόρ και είναι κατά πολύ μεγαλύτερος από τις 70.000 του Ιουνίου" αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Οργανισμός από την έδρα του στη Βαρσοβία.
Κατά του επτά πρώτους μήνες του έτους ο αριθμός των μεταναστών έφτασε τις 340.000 —από 123.500 κατά την ίδια χρονική περίοδο το 2014— γεγονός που "δημιούργησε πιέσεις άνευ προηγουμένου στις αρχές ελέγχου των συνόρων στην Ιταλία, την Ελλάδα και την Ουγγαρία", συνεχίζει η ανακοίνωση.
Οι περισσότεροι από τους μετανάστες που μπαίνουν παράνομα στην ΕΕ είναι Σύροι και οι Αφγανοί που προσπαθούν να γλιτώσουν από τον πόλεμο και την αστάθεια στις χώρες τους. Φτάνουν κυρίως στην Ελλάδα μέσω της Τουρκίας.
"Πρόκειται για μια επείγουσα κατάσταση για την Ευρώπη που απαιτεί από όλες τις χώρες μέλη της ΕΕ να προσφέρουν τη στήριξή τους στις εθνικές αρχές που υποδέχονται μαζικά τους μετανάστες στα σύνορά τους", υπογράμμισε ο διευθυντής της ευρωπαϊκής υπηρεσίας, Φαμπρίς Λεζερί. "Η Frontex έχει ζητήσει από τις χώρες μέλη επιπρόσθετο εξοπλισμό και προσωπικό για να υποστηριχθούν οι επιχειρήσεις της στην Ελλάδα και την Ουγγαρία", πρόσθεσε.
Τον Ιούλιο, σύμφωνα πάντα με τη Frontex, περισσότεροι από 50.000 μετανάστες διέσχισαν το Αιγαίο και έφτασαν στα ελληνικά νησιά, κυρίως στη Λέσβο, τη Χίο, τη Σάμο και την Κω.
Περίπου 20.000 άνθρωποι έφτασαν στην Ιταλία ενώ από τα δυτικά Βαλκάνια η Ουγγαρία κατέγραψε περισσότερες από 34.000 αφίξεις.


Πηγή : ethnos.gr


«Θρίλερ» το ταξίδι του «Ελ. Βενιζέλος» με τους σχεδόν 3.000 μετανάστες



Για Αθήνα ή για Θεσσαλονίκη σαλπάρει τελικά το πλοίο; - Είχε εντολή να αναχωρήσει αρχικά για Πειραιά, ωστόσο, σύμφωνα με με πληροφορίες του aegeanews.gr, θα «δέσει» στη Θεσσαλονίκη, αφού σταματήσει στη Λέρο, απ' όπου θα παραλάβει άλλους 1.000 μετανάστες - Από το Λιμενικό δεν υπάρχει,μέχρι και αυτή την ώρα, επίσημη ενημέρωση για το πού θα καταλήξει το πλοίο

Μεγάλη σύγχυση έχει προκύψει με το ταξίδι του πλοίου «Ελ. Βενιζέλος» που αναμένεται να αναχωρήσει σήμερα από το λιμάνι της Κω.

Το πλοίο είχε εντολή να αναχωρήσει αρχικά για Πειραιά, ωστόσο, σύμφωνα με με πληροφορίες του aegeanews.gr, θα «δέσει» στη Θεσσαλονίκη, αφού σταματήσει στη Λέρο, απ' όπου θα παραλάβει άλλους 1.000 μετανάστες.

Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα η επιλογή της Θεσσαλονίκης, δεν είναι διόλου τυχαία. Καθώς επιλέχτηκε για να φύγουν οι μετανάστες προς τα Σκόπια.

Από το Λιμενικό δεν υπάρχει,μέχρι και αυτή την ώρα, λίγα λεπτά μετά τις 07:30 το πρωί, επίσημη ενημέρωση για το πού θα καταλήξει το πλοίο.

Στο «Ελ. Βενιζέλος» που βρίσκεται αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Κω από τις 13 Αυγούστου έχουν επιβιβαστεί μέχρι σήμερα συνολικά 1.800 πρόσφυγες/μετανάστες.

Σύμφωνα με αρμόδιους φορείς αυτή τη στιγμή στην Κω πέρα από τους περίπου 2.000 Σύρους μετανάστες που φιλοξενούνται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρίσκονται ακόμη περίπου 3.500 μετανάστες, προερχόμενοι κυρίως από Αφγανιστάν, Πακιστάν και Ιράν.

Το επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της εταιρείας «Anek Lines», που αναχώρησε από το λιμάνι του Πειραιά  τα μεσάνυχτα της προηγούμενης Πέμπτης με προορισμό το λιμάνι της Κω, αποσκοπεί στο να εγκατασταθούν σε αυτό περίπου 3.000 μετανάστες.


Χάος επικρατεί και στη Μυτιλήνη

Αξίζει να σημειωθεί πως χάος επικρατεί και στη Μυτιλήνη καθώς εγκλωβισμένοι παραμένουν εκατοντάδες μετανάστες χωρίς εισιτήρια στο λιμάνι του νησιού.  Συγκεκριμένα, εικόνα τριτοκοσμικής πόλης θυμίζει το λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου εκατοντάδες μετανάστες έχουν στα χέρια τους το πολυπόθητο «χαρτί ελευθερίας», αλλά δεν έχουν εισιτήρια για τα πλοία της γραμμής, που θα τους μεταφέρουν στον Πειραιά. Έτσι παραμένουν εκεί εγκλωβισμένοι και εάν η κυβέρνηση δεν βρει τρόπο να βάλει έκτακτα δρομολόγια και να τους προωθήσει στον Πειραιά, το λιμάνι της Μυτιλήνης θα μετατραπεί σε ένα απέραντο ανθρώπινο χάος με ό,τι αυτό συνεπάγεται.



Πηγή : protothema.gr