Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Πώς και γιατί τα… Σκόπια «μπλόκαραν» την ανασκαφή στην Αμφίπολη επί 20 χρόνια


Είναι πλέον βέβαιο πως ο τάφος της Αμφίπολης κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Το μαρτυρούν το μέγεθος του μνημείου, οι τοιχογραφίες, η λεπτομέρεια και η χλιδή με την οποία έχει διακοσμηθεί σε κάθε λεπτομέρειά του. Όμως το σημείο είναι κέντρο ανασκαφών εδώ και πολλές δεκαετίες και όπως φαίνεται διαμορφώνει και τις πολιτικές εξελίξεις.
Γράφει ο Γιώργος Μιχαηλίδης

Τα σενάρια -συνωμοσίας και μη- που έχουν προκύψει είναι πολλά και όλα έχουν ένα κεντρικό πρόσωπο: τον ένοικο του τάφου. Επίγονος στρατηγός του Μεγάλου Αλεξάνδρου; Ο διάδοχος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο ίδιος ο Έλληνας στρατηλάτης, ή κάποιο άλλο πρόσωπο-έκπληξη; Ένα είναι το σημαντικό. Θα πρέπει να κάνουμε αρκετές ημέρες υπομονή μέχρι οι αρχαιολόγοι να μπουν στο εσωτερικό του και να λύσουν το μυστήριο.
Ένα μυστήριο όμως το οποίο ήταν γνωστό εδώ και πολλές δεκαετίες. Είτε από τους κατοίκους της περιοχής, είτε από τους αρχαιολόγους, μέχρι και από τους αρχαιοκάπηλους. Ο τάφος ήταν σημαντικός, αυτό το ήξεραν όλοι, ακόμα και πριν ξεκινήσουν οι ανασκαφές και φανεί πως πρόκειται για τάφο. Ο αστικός μύθος στην περιοχή που περνούσε από γενιά σε γενιά έλεγε πως εκεί βρισκόταν ο γιος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Αλέξανδρος ο Δ' μαζί με την μητέρα του και σύζυγο του Μακεδόνα βασιλιά, Ρωξάνη.
«Σταματήστε την ανασκαφή»
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες του KoolNews.gr, η Αμφίπολη έχει γίνει μοχλός κατευνασμού της εθνικής έξαρσης εδώ και πολλά χρόνια. Από τις αρχές της δεκαετίας του '90 όταν και ξέσπασε το Σκοπιανό ζήτημα, οι κυβερνήσεις (και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ) υποβάθμισαν τις ανασκαφές με την ελαχιστοποίηση έως και διακοπή της χρηματοδότησης.
Παρά τις πιέσεις των αρχαιολόγων τα κονδύλια δεν έφταναν μέχρι την Αμφίπολη παρά μόνο όσα χρειάζονταν για την συντήρηση του έργου μέχρι εκεί που είχε φτάσει. Και ενώ η ελληνική οικονομία διέγραφε αξιοσημείωτη ανοδική και αναπτυξιακή πορεία οι χρηματοδοτήσεις εξακολουθούσαν να μην υπάρχουν. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κώστας Σημίτης είχε ο ίδιος «απαγορεύσει» οποιαδήποτε ανασκαφή στον χώρο. Μία απαγόρευση η οποία συνεχίστηκε σχεδόν μέχρι το 2009 όταν και οι ανασκαφές ξαναπήραν «μπρος».
Εύλογο είναι το ερώτημα: Πώς και γιατί ενώ τότε όντως «λεφτά υπήρχαν» δεν γινόταν διάθεσή τους για ένα σημαντικό έργο, και σήμερα στην μνημονιακή και υφεσιακή ελληνική οικονομία, δίνεται τόση δημοσιότητα στην Αμφίπολη; Πολύ σημαντικό ρόλο τις προηγούμενες δεκαετίες έχει παίξει και η διαμάχη με τα Σκόπια. Μία διαμάχη η οποία όπως όλα δείχνουν ήταν καθοριστική για την διακοπή των ανασκαφών. Τι φοβόντουσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις; Δέχτηκαν πιέσεις από ξένους αξιωματούχους ή εμφάνισαν πολιτική δειλία και έδωσαν προτεραιότητα σε άλλα ανοιχτά μέτωπα;
Οι γείτονες Σκοπιανοί πάντως, έχουν ζητήσει να λάβουν μέρος στις ανασκαφές και δικοί τους αρχαιολόγοι και να χρηματοδοτήσουν την έρευνα. Έστειλαν και εξώδικα μάλιστα και προς την Ελλάδα. Μάλιστα, κυβερνητικός παράγοντας από την γειτονική χώρα, σε ένα παραλήρημά του – και μπροστά στον φόβο να πρόκειται για τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου – είπε ότι η... Αμφίπολη ανήκει στη χώρα του.
Κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά
Τι μπορεί να γνώριζαν όμως οι αρχαιολόγοι πριν από Χ χρόνια χωρίς να έχουν προχωρήσει τις έρευνες τόσο όσο σήμερα; Όποια πληροφορία, ένδειξη ή απόδειξη κι αν είχαν για τον ένοικο του τάφου είναι απολύτως φυσικό και λογικό να μην την αποκάλυπταν. Τουλάχιστον όχι στο ευρύ κοινό, παρά μόνο στον στενό αρχαιολογικό κύκλο της ανασκαφής και φυσικά στην κυβέρνηση. Εμείς, δημοσιογράφοι ή απλοί πολίτες, γνωρίζουμε μόνο όλα όσα θέλουν οι αρχαιολόγοι και η Πολιτεία να γνωρίζουμε. Αυτό είναι όμως και το σωστό στην παρούσα φάση.
Από την μέχρι τώρα πορεία των ανασκαφών είναι σχεδόν σίγουρο πως κανείς -ούτε οι αρχαιολόγοι- μπορούν να ταυτοποιήσουν τον ένοικο του τάφου. Όλα τα εντυπωσιακά ευρήματα ενισχύουν την παραφιλολογία, τις εικασίες και φυσικά τις ελπίδες. Το σωστό είναι να αναμένουμε όλοι την πορεία της ανασκαφής μέχρι η γη της Μακεδονίας να μας δώσει άλλη μία έκπληξη.
Τα κομματάκια του παζλ είναι μικρά. Σαν τους κόκκους άμμου που κοσκινίζουν καθημερινά οι αρχαιολόγοι. Ωστόσο, σύντομα θα συμπληρωθούν. Όσα συμβαίνουν σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο με αφορμή την Αμφίπολη δείχνουν και την σπουδαιότητα του μυστικού.
Φωτογραφίες: Eurokinissi
πηγή : http://www.koolnews.gr/


Γαλλία: Ένας 15χρονος σκότωσε την 11χρονη αδερφή του


Γάλλος έφηβος 15 ετών κατηγορείται για τη δολοφονία της 11χρονης αδελφής του και τον σοβαρό τραυματισμό του 8χρονου αδελφού του.
Αρχικά, ο νεαρός ισχυρίσθηκε ότι ένας άγνωστος είναι ο δράστης της δολοφονίας που διαπράχθηκε στο σπίτι της οικογένειας στο χωριό Μπερνάς κοντά στα γαλλο-ελβετικά σύνορα.
Το άψυχο σώμα του κοριτσιού, καθώς και το σώμα του μικρού αδελφού της , ο οποίος τραυματίσθηκε σοβαρά με μαχαίρι, βρέθηκαν το βράδυ της Τρίτης, την ώρα που ο μεγάλος αδελφός είχε αναλάβει να προσέχει τα αδέλφια του, καθώς οι γονείς παρακολουθούσαν μάθημα γιόγκα.
Ο 15χρονος βγήκε από το σπίτι σε κατάσταση σοκ, με λεκέδες από αίμα στα ρούχα του για να ειδοποιήσει για τον συμβάν καταφεύγοντας σε γειτονικό σπίτι.
Οι αστυνομικές αρχές θεώρησαν ότι η αρχική εκδοχή του για άγνωστο εγκληματία που εισχώρησε στο σπίτι χαρακτηριζόταν από ασυναρτησία. "Ο νεαρός δίνει πλέον μία συνεκτική περιγραφή της εξέλιξης των γεγονότων", δήλωσε ο εισαγγελέας της Μιλούζ Ντομινίκ Αλζεαρί, τονίζοντας ότι υπάρχει το στοιχείο της προμελέτης.
Μετά την απαγγελία κατηγοριών εναντίον του, θα τεθεί υπό κράτηση σε ειδικές συνθήκες και με την λήψη μέτρων προστασία, με ιατρική παρακολούθηση, σύμφωνα με τον εισαγγελέα.
Πηγή : http://www.koolnews.gr/


Μια κανονική ομάδα


Ο Γιάννης Ντεντόπουλος αναλύει που πιστεύει ότι βρίσκεται το μυστικό των μέχρι τώρα εξαιρετικών εμφανίσεων της Εθνικής, σε αντιδιαστολή με τους βασικούς κανόνες που παραβίασε πέρυσι ο Τρινκιέρι και παρουσιάζει τα τρία μεγάλα ερωτηματικά της Σερβίας, ενόψει του πρώτου κρίσιμου νοκ άουτ.
Για τις ομάδες που έχουν βάλει ψηλά τον πήχη στο φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο, επί της ουσίας η διοργάνωση αρχίζει από τώρα. Δηλαδή από τα νοκ άουτ. Κι όπως έχουμε εμπεδώσει, χρόνια τώρα στο κουρμπέτι : τα νοκ άουτ είναι ένα τελείως διαφορετική υπόθεση, για τον απλούστατο λόγο ότι τα λάθη απαγορεύονται, ακόμη και για τους θεωρητικά πανίσχυρους, δηλαδή την Ισπανία και τις ΗΠΑ, οι οποίες μπορούν να σκοντάψουν μόνο αν έχουν από τώρα το μυαλό τους στον μεταξύ τους τελικό.
Πόσω μάλλον για τις υπόλοιπες ομάδες, που εμφανίζονται ελλιπείς, που έχουν τα πάνω τους,  και τα κάτω τους και φυσικά δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ανίκητες.
Ακόμη και η Σερβία, που θα είναι την Κυριακή (7/9) ο αντίπαλος της Ελλάδας στους “16”, κάλλιστα θα μπορούσε να τερματίσει (ακόμη και) δεύτερη στον όμιλό της αν αναλογιστούμε ότι έχασε μέσα από τα χέρια της το ματς με την Γαλλία ( με βολή του Λοβέρν στο τελευταίο δευτερόλεπτο), ενώ διεκδίκησε στα ίσα και την νίκη επί της Βραζιλίας, η οποία με την σειρά της θα μπορούσε να είχε ηττηθεί από την Γαλλία.
Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της μονομαχίας με τους Σέρβους, είναι αλήθεια ότι η Εθνική μοίρασε υποσχέσεις. Τόσο με τον τρόπο που προσέγγισε τα παιχνίδια της πρώτης φάσης, αγωνιστικά, ψυχολογικά και πνευματικά, όσο  και με το μπάσκετ που έπαιξε. Και παρότι έχει κι ελόγου της τις δικές της σημαντικές απουσίες , όπως αυτές του Σπανούλη, του Κουφού και του Σχορτσανίτη, δείχνει ότι έχει  βρει μια καλή χημεία και έχει διαμορφώσει μια ζεστή ατμόσφαιρα.
Πάντως, αν εξαιρέσουμε τον Γιάννη Αντεντοκούνμπο, ο οποίος έκανε την πρώτη του εμφάνιση με την Εθνική Ανδρών και μάλιστα προσφέρει πολύ περισσότερα απ' όσα θα περίμενε κανείς από έναν ρούκι 19 ετών, όλοι οι υπόλοιποι έπαιζαν στην Εθνική και στο παρελθόν. Πέρα από το γεγονός ότι όλοι είναι ένα χρόνο πιο έμπειροι από πέρυσι, δύο από πρόπερσι και ούτω καθεξής, η μεγάλη διαφορά με τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα από πέρυσι, έγκειται όχι τόσο σε αυτούς που επιλέχθηκαν αλλά σε εκείνους που δεν επιλέχθηκαν, ακόμη και με πόνο ψυχής.
Ο Φώτης Κατσικάρης, ο οποίος πιστώνεται όλη αυτή την εικόνα, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, Ανδρέα Τρινκέρι, την ώρα της επιλογής έκανε το αυτονόητο: στελέχωσε μια κανονική ομάδα, με βάση τις πραγματικές της ανάγκες και όχι με βάση αυτούς που δεν έπρεπε να κοπούν.
Για παράδειγμα πήρε έξι γκαρντ , εκ των οποίων οι τρεις είναι ή παίζουν πλει μέικερ (Καλάθης, Ζήσης, Μάντζαρης). Πέρυσι, ο Τρινκιέρι εγκλωβίστηκε , κόβοντας έναν περιφερειακό που θα ήταν πολύτιμος για να μαρκάρει επικίνδυνους περιφερειακούς και κυρίως άφησε την ομάδα εκτεθειμένη όταν τραυματίστηκε ο Σπανούλης, ο οποίος παρεμπιπτόντως στον Ολυμπιακό παίζει "δυο". Φυσικά και η φετινή Εθνική δεν θα είναι ίδια αν -χτύπα ξύλο- τραυματιστεί ο Καλάθης, αλλά τουλάχιστον δεν θα είναι ...γυμνή.
Και δεν ήταν μόνο αυτό. Ο Τρινκέρι, πέρυσι κράτησε στην δωδεκάδα τρία “τεσσάρια”, χωρίς ξεκάθαρη ιεραρχία, με αποτέλεσμα, στην πορεία να μπερδευτούν και να “χαθούν” και οι τρεις. Φέτος ο Κατσικάρης “έκοψε” τον Φώτση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο Αντώνης , της τεράστια προσφοράς, ποιότητας και χαρακτήρα ήταν το πρόβλημα. Αν τον κρατούσε, φαντάζομαι ότι θα άφηνε έξω ή τον Πρίντεζη ή τον Καϊμακόγλου.
Αυτά είναι δυο χαρακτηριστικά τα οποία, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο νυν Ομοσπονδιακός τεχνικός τα έζησε πέρυσι στην Σλοβενία εκ του σύνεγγυς, ως σχολιαστής του ΟΤΕ TV. Χωρίς να ήταν μέσα στην ομάδα , ήταν πολύ κοντά και αποκόμισε ένα σημαντικό εφόδιο , το οποίο του φάνηκε χρήσιμο στην φετινή του προσπάθεια. Και το λέω με επίγνωση, γιατί πολλά βράδια, μαζευόμασταν όλοι οι Έλληνες απεσταλμένοι που είχαμε μείνει μέχρι τους τελικούς και τρώγαμε μαζί και θυμάμαι τις συζητήσεις που κάναμε μέχρι ο  Φώτης να φύγει άρον-άρον γιατί "έχασε"  τον πατέρα του.
Από εκεί και πέρα , το ματς με την Σερβία, ως νοκ άουτ έχει όλες τις ιδιαιτερότητες που ξέρουμε καλά όλοι. Ότι είναι ένα παιχνίδι, ότι όλα μπορούν να συμβούν από την στιγμή που οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, ότι η Ελλάδα έχει δείξει καλύτερη εικόνα αλλά οι Σέρβοι είναι σκληροτράχηλοι και έτοιμοι να αγωνιστούν επιστρατεύοντας κάθε μέσο, ότι όσο περασμένο κι αν είναι το θλιβερό επεισόδιο του 2010 στο “Ακρόπολις” κανείς δεν ξέρει , υποσυνείδητα πώς θα επιδράσει στους πρωταγωνιστές του τότε και του τώρα, ειδικά αν το ματς μετατραπεί σε πόλεμο νεύρων.
Όσο για την Σερβία που παρακολουθήσαμε στην Γρανάδα και αυτή που περιμένουμε στη Μαδρίτη; Τα βασικά ερωτηματικά είναι τρία:
* Το ένα είναι η απειρία του προπονητή της Σάσα Αυτή η μεγάλη δόξα του Γιουγκοσλάβικου μπάσκετ, μπορεί ως παίκτης να έκρινε τελικούς, αλλά στους πάγκους , ουσιαστικά κάνει την πρώτη του σημαντική εμφάνιση με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Να φανταστείτε, μετά τις πρώτες δουλειές του στην Ιταλία (Μιλάνο και Τρεβίζο) τα είχε παρατήσει και είχε ασχοληθεί με επιχειρήσεις. Ίβκοβιτς δεν είναι σε καμία περίπτωση. Ούτε φυσικά Κατσικάρης ο οποίος έχει διαγράψει μια σημαντική πορεία στο Ευρωπαϊκό μπάσκετ και είναι σαφώς πιο μπαρουτοκαπνισμένος
* Το δεύτερο έχει να κάνει με τον γνωστό και μη εξαιρετέο Μίλος Τεόντοσιτς. Είναι ο ηγέτης και ο κινητήριος μοχλός της ομάδας με 4.2 ασίστ ανά παιχνίδι, αλλά από την άλλη υπάρχουν στιγμές που τρελαίνεται , θέλει να γίνει ήρωας και παίρνει κρίσιμα σουτ εκτός λογικής. Κόντρα στους Έλληνες, λόγω του ερυθρόλευκου παρελθόντος του θα έχει ένα λόγο παραπάνω να το προσπαθήσει. Μακάρι, με τέτοια συμπεριφορά να ακυρώσει τους άλλους δυο ποιοτικούς σκόρερ που έχει δίπλα του, τον Νεμάνια Μπιέλιτσα της Φενέρ και το Μπόγκνταν Μπογκντάνοβιτς που πήγε το καλοκαίρι στην Φενέρ από την Παρτίζαν.
* Το τρίτο και τελευταίο έχει να κάνει με την ετοιμότητα του πολύπειρου Νέναντ Κρίστιτς, ο σέντερ της Εφές (πλέον), αντιμετώπιζε προβλήματα τραυματισμού στο γόνατο και δεν έπαιξε πολύ . “Ετοιμάζομαι για το χιαστί” είχε προειδοποιήσει. Ως εκ τούτου, ο βαθμός ετοιμότητάς του είναι ένα βασικό ζητούμενο, γιατί αλλιώς το βάρος θα πέσει στον σέντερ των Κλίπερς, Μίροσλαβ Ραντούλιτσα, ο οποίος είναι μεν πρώτος σκόρερ της Σερβίας ως τώρα με 14.2 πόντους μέσο όρο, αλλά ούτε κατά διάνοια δεν την ποιότητα του Κρίστιτς, σε μια θέση που θεωρητικά βρίσκεται η πιο χτυπητή αδυναμία της ελληνικής ομάδας στην άμυνα.
Πηγή : http://www.sport24.gr/


Διαμαρτυρία ενστόλων στην Θεσσαλονίκη



Σε εξέλιξη βρίσκεται  συγκέντρωση διαμαρτυρίας ένστολων και στρατιωτικών στη Θεσσαλονίκη. Χιλιάδες αστυνομικοί, πυροσβέστες, λιμενικοί και στρατιωτικοί δίνουν το «παρών» στο κάλεσμα των ενώσεων τους και σε λίγη ώρα αναμένεται να πραγματοποιήσουν πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.

Ένα από τα αιτήματα των ένστολων είναι η άμεση εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ που αφορά στην επαναφορά των μισθών τους στα επίπεδα του 2012.

Πηγή φωτογραφιών: thestival.gr
Πηγή : http://www.enikos.gr/


Σύνηγορος του Καταναλωτή ο Λευτέρης Ζαγορίτης


Υπέρ της τοποθέτησής του τάχθηκαν στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας οι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ - "Παρών" από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Ο Λευτέρης Ζαγορίτης θα είναι ο επόμενος Συνήγορος του Καταναλωτή καθώς η τοποθέτησή του εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία με τις ψήφους των βουλευτών ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που μετέχουν στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

«Παρών», δήλωσαν οι βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης,ενω κανένας δεν ψήφισε κατά.

Μιλώντας για το θεσμό ο κ. Ζαγορίτης, τόνισε την ανάγκη ενίσχυσής του με προσωπικό κάτι που θα μπορούσε να γίνει μέσω της διαδικασίας της κινητικότητας.

Σημείωσε, επίσης, ότι αν ο Συνήγορος του Καταναλωτή είχε και τη δυνατότητα να επιβάλει πρόστιμα τότε τα αποτελέσματα θα ήταν θετικότερα από αυτά των δύο προηγούμενων ετών σύμφωνα με τα οποία από το 80% των υποθέσεων που φτάνουν στον Συνήγορο, το 73% επιλύεται υπέρ του καταναλωτή.

Οι βουλευτές της αντιπολίτευσης επέκριναν την επιλογή του προσώπου  του κυρίου Ζαγορίτη κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι σκοπίμως επιλέγει να διορίζει κομματικά στελέχη σε ανεξάρτητες αρχές, με τον νέο Συνήγορο του Καταναλωτή να δεσμεύεται ότι θα λειτουργήσει με αντικειμενικότητα, αμεροληψία και διαφάνεια, όπως έκανε πάντα στη ζωή του.

Ερωτηθείς σχετικά με τον ρόλο που θα μπορούσε να διαδραματίσει υπέρ των πολιτών ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε ό,τι αφορά «κόκκινα δάνεια», πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, τράπεζες και σουπερμάρκετ, ο κ. Ζαγορίτης διαβεβαίωσε ότι «όποια καταγγελία έρχεται και είναι νόμω και ουσία βάσιμη θα εξετάζεται» και πρόσθεσε ότι ο θεσμός αυτός δεν εξαρτάται από κανέναν.

πηγή : http://www.protothema.gr/


Στο Twitter... μπερδεύουν τους νεκρούς!

Οι γκάφες των χιλιάδων χρηστών «χτυπούν κόκκινο» κάθε φορά που ένας διάσημος αποδημεί εις Κύριον

Δεν είναι πρωτοφανές, το να σε... «πεθάνουν» πριν της ώρας σου, και προφανώς δεν είναι αστείο. Όμως καλώς ή κακώς συμβαίνει, και μάλιστα δεν είναι μόνον «ελληνικό φαινόμενο». Θάνατοι διασήμων ανθρώπων παγκοσμίως δημιουργούν τέτοια σύγχυση στο Διαδίκτυο, που φτάνουν τελικά στο γέλιο. Την εποχή των social media, το Twitter κρατά τα σκήπτρα του... μπερδέματος. Κάτι οι πολύ συγκεκριμένοι χαρακτήρες που μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί στα ποστ του, κάτι τα «περίεργα» hashtags, που είναι διεθνή και μπορεί να σημαίνουν κάτι λίγο διαφορετικό για κάθε λαό, δεν θέλει και πολύ να γίνει το λάθος και κάποιοι να «κλαίνε» τελικά για ζωντανούς, ολοζώντανους και «χαίροντες άκρας υγείας»...

Το μεγαλύτερο μπέρδεμα φαίνεται πως προκαλείται από τα ίδια, ή παρόμοια ονόματα. Πιο πρόσφατο αυτό με την αμερικανίδα κωμικό Joan Rivers και την Joan Collins, την μεγάλη σταρ της Δυναστείας. Προφανώς το κοινό μικρό όνομα, αλλά και η μεγάλη ηλικία και των δύο, δεν άργησε να προκαλέσει... χαμό!

Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και με τον τραγουδιστή Robbie Williams, όταν έγινε γνωστός ο θάνατος του αγαπημένου κωμικού ηθοποιού Robin Williams, ενώ μεταξύ όσων είχαν στεναχωρηθεί για το «θάνατο» του Robbie, ήταν και η Πάρις Χίλτον.

Αν πάμε λίγο πιο πίσω, ο θάνατος της Βρετανίδας πολιτικού Margaret Thatcher, προκάλεσε από τα μεγαλύτερα μπερδέματα... Αρχικά με την ηθοποιό Τerri Hatcher, γνωστή από τις «Νοικοκυρές σε απόγνωση». Το πολύ μεγάλο θέμα όμως, έγινε με την διάσημη τραγουδίστρια Σερ. Λίγο μετά το θάνατο της Θάτσερ, στο Twitter κυκλοφόρησε το hashtag #nowthatchersdead, που σημαίνει «τώρα που πέθανε η Θάτσερ» (αγγλικά: "now Thatcher is dead"). Καθώς τα γράμματα στα hashtag του Twitter είναι πάντα ενωμένα όμως, η ίδια φράση μπορεί να διαβαστεί και ως «τώρα που πέθανε η Σερ», δηλαδή στα αγγλικά: "now that Cher is dead"! Δεν ήθελε και πολύ, όπως φαντάζεστε για να αρχίσουν πολλοί να ποστάρουν τις μεγάλες της επιτυχίες στη μνήμη της!


Μεγάλη σύγχυση όμως προκαλεί και ο κινηματογράφος στους χρήστες, που είναι πρόθυμοι να θρηνήσουν κι ας μην είναι και απολύτως σίγουροι για το γιατί και ποιον. «Νικητής» όλων των παραδειγμάτων στην κατηγορία αυτή είναι, χωρίς αμφιβολία, η περίπτωση Μαντέλα-Φρίμαν. Ήταν και πρόσφατη η καμπάνια για την ταινία που ο αγαπημένος Αφροαμερικανός ηθοποιός Μόργκαν Φρίμαν υποδύθηκε τον μεγάλο ηγέτη της Νότιας Αφρικής Νέλσον Μαντέλα, που το Διαδίκτυο πλημμύρισε με τις φωτογραφίες του και τη λεζάντα «Αναπαύσου εν ειρήνη, Νέλσον Μαντέλα»!




πηγή : http://www.protothema.gr/


Πρόστιμα «φωτιά» για τα ανασφάλιστα οχήματα


Προβλέπεται αφαίρεση διπλώματος, άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων για τουλάχιστον 6 μήνες και τσουχτερά πρόστιμα - Τα στοιχεία κυκλοφορίας θα επιστρέφονται μόλις οι παραβάτες καταβάλουν το διοικητικό πρόστιμο, διευκρινίζει το υπουργείο Δημόσιας Τάξης
Τσουχτερά πρόστιμα για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών, Ανάπτυξης και Δημόσιας Τάξης.

Σύμφωνα με αυτήν, σε περίπτωση κυκλοφορίας ανασφάλιστου οχήματος προβλέπεται:

- Αφαίρεση της άδειας ικανότητας του οδηγού για 6 μήνες
- Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος για 6 μήνες ενώ αν έχει εμπλακεί σε ατύχημα για 2 χρόνια και μετά την παρέλευση των παραπάνω περιόδων, για την επιστροφή των πινακίδων απαιτείται η προσκόμιση του συμβολαίου ασφάλισης
- Χρηματικά πρόστιμα ύψους 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για επιβατικά και 250 ευρώ για δίκυκλα



Σε διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης αναφέρεται ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια ικανότητας οδήγησης, άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας), θα επιστρέφονται στους δικαιούχους πριν την παρέλευση της προβλεπόμενης περιόχου αφαίρεσης με την προϋπόθεση ότι οι παραβάτες θα έχουν καταβάλει το διοικητικό πρόστιμο. 

Διαβάστε όλη την ανακοίνωση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης:
 

Με πρωτοβουλία του Υπουργού Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλη Κικίλια προωθείται νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία σε περιπτώσεις παραβάσεων για ανασφάλιστα οχήματα θα επιστρέφονται πλέον τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια ικανότητας οδήγησης, άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας), πριν την παρέλευση της προβλεπόμενης χρονικής περιόδου αφαίρεσης (από έξι μήνες έως δύο χρόνια), με την προϋπόθεση της καταβολής του διοικητικού προστίμου.

Με τη ρύθμιση αυτή ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα, ιδίως επαγγελματιών οδηγών, ιδιοκτητών επαγγελματικών οχημάτων, αγροτών αλλά και λοιπών ιδιωτών που χρησιμοποιούν τα οχήματα τους ως αναγκαίο μέσο εξυπηρέτησης των επαγγελματικών τους δραστηριοτήτων

πηγή : http://www.protothema.gr/


H συνέντευξη - S.O.S. 17χρονης ασθενούς μαθήτριας προς τον Υπουργό Βορίδη που θα συγκλονίσει




ΡΕΠΟΡΤΑΖ του Αντώνη Κουμιώτη

Όταν πριν λίγες ημέρες έφτανε στα χέρια μας, μέσω της ΕΛΜΕ Μαγνησίας και του προέδρου της Σωκράτη Σαβελίδη, η επιστολή της 17χρονης Κατερίνας, μέσω της οποίας ζητούσε από τους συμπολίτες της οικονομική βοήθεια ώστε να συνεχίσει την θεραπεία της, η κυβέρνηση δεν είχε ακόμα ανασχηματιστεί. Φαντάζεστε, όταν την διαβάσαμε, επηρεαστήκαμε τόσο, που λίγο μας ένοιαζε πλέον ποιός θα αναλάβει το υπουργείο Οικονομικών, τα υπόλοιπα κυβερνητικά χαρτοφυλάκια και γιατί. Είναι τραύμα, βλέπετε, στην ίδια την κοινωνία η ύπαρξη γραπτών όπως αυτό της 17χρονης Κατερίνας, η οποία αντιμετωπίζοντας πλείστα όσα προβλήματα υγείας και μάλιστα από την ημέρα που γεννήθηκε, είναι τουλάχιστον ντροπή εν έτει 2014 να ζητάει βοήθεια για να μπορέσει να κρατηθεί στην ζωή.

Μαθήτρια 3ης Λυκείου στο Βόλο, γεμάτη όνειρα για την ζωή, το ένα από τα πέντε παιδιά μιας μονογονεϊκής και άπορης οικογένειας, που είχε την ατυχία να αρρωστήσει στην Ελλάδα. Ήταν τόση μάλιστα η απογοήτευση που ήρθε να προστεθεί στην ψυχή της, εξαιτίας -πέραν των προβλημάτων της υγείας που την ταλαιπωρούσαν- και του γεγονότος της ανύπαρκτης κρατικής πρόνοιας, που η μικρή Κατερίνα πέραν όλων των άλλων παρουσίασε και προβλήματα ψυχής.

Μείζονα καταθλιπτική διαταραχή, με ενεργό αυτοκαταστροφικό/αυτοκτονικό ιδεασμό διέγνωσαν οι γιατροί, οι οποίοι, σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα προβλήματα υγείας, γνωματεύουν υπέρ επιδόματος αναπηρίας, το οποίο και όμως οι αρμόδιες Επιτροπές αρνούνται. Αρνούνται! Οδηγώντας όμως την 17χρονη μαθήτρια πού; Στο να βάλει τέλος στην ζωή της υποστηρίζει η ίδια στην κάμερα, πράγμα που προσπάθησε αρκετές φορές, για να καταλήξει στο Ψυχιατρικό Τμήμα Παίδων και Εφήβων του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης "Γ. Παπανικολάου". Σύμφωνα μάλιστα με βεβαίωση της Ψυχολόγου που την παρακολουθεί, η θεραπεία της θα πρέπει να συνεχιστεί για τουλάχιστον ακόμη 6 μήνες.

Και αν τότε, πριν μήνες, για να ξεκινήσει την θεραπεία της οργάνωσε εκστρατεία η ΕΛΜΕ Μαγνησίας, για να την συνεχίσει θα πρέπει να παρέμβει ποιός; Έξοδα μετακίνησης, έξοδα διαμονής, έξοδα σίτισης, έξοδα για αγορά φαρμάκων, έξοδα, έξοδα... Έσοδα;

"Με βοηθούν απλοί άνθρωποι και όταν μπορώ, κάνω μεροκάματα για την θεραπεία μου", δηλώνει στην κάμερα του e-Saloniki.gr η Κατερίνα, η οποία προτού φτάσει στο σημείο να απευθύνει δημόσια έκκληση προς το νέο υπουργό Υγείας Μάκη Βορίδη, άρχισε την συζήτησή μας, κάπου στα Λαδάδικα, ως εξής:

"Όλα ξεκίνησαν από την ημέρα που γεννήθηκα...

πηγή : www.e-saloniki.gr

Δείτε το video ΕΔΩ :http://www.e-saloniki.gr/el/top-menu/synenteykseis/h-sunenteuksh-s-o-s-17xronhs-asthenous-mathhtrias-pros-ton-ypourgo-boridh-pou-tha-sugklonisei.html




12 πράγματα για τη δημιουργική σκέψη που δεν διδάχτηκες στο σχολείο


Μετάφραση: Άννα Παππά
Απόψεις για τη δημιουργική σκέψη που, συνήθως, δε διδάσκονται.
1. Είσαι δημιουργικός. Ο καλλιτέχνης δεν είναι κάποιο ειδικό άτομο. Ο κάθε ένας από εμάς είναι ένα ξεχωριστό είδος καλλιτέχνη. Ο καθένας μας γεννήθηκε για να σκέπτεται δημιουργικά και αυθόρμητα. Η μόνη διαφορά μεταξύ ενός δημιουργικού ανθρώπου και ενός μη δημιουργικού είναι μια μικρή δοξασία: Οι δημιουργικοί πιστεύουν ότι όντως είναι δημιουργικοί. Αντίθετα, αυτοί που νομίζουν ότι δεν είναι δημιουργικοί, τελικά, δεν είναι δημιουργικοί. Από τη στιγμή που θα πιστέψεις στον εαυτό σου αρχίζεις να αναζητάς τις δεξιότητες που χρειάζεσαι ώστε να εκφράσεις την ταυτότητά σου και τα πιστεύω σου. Να γιατί αυτοί που πιστεύουν ότι είναι δημιουργικοί, τελικά γίνονται δημιουργικοί. Αν όμως πιστεύεις ότι δεν είσαι δημιουργικός δεν υπάρχει λόγος να διδαχθείς και να μάθεις πώς θα γίνεις δημιουργικός, απλά γιατί δεν πρόκειται να γίνεις. Στην πραγματικότητα, πιστεύοντας ότι δεν είσαι δημιουργικός απαλλάσσεις τον εαυτό σου από την προσπάθεια ή τη δοκιμασία για κάτι καινούριο. Όταν κάποιος σου λέει ότι δεν είναι δημιουργικός, τότε μιλάς με κάποιον που δεν έχει ενδιαφέρον και ούτε θα κάνει κάποια προσπάθεια να γίνει.
2. Η δημιουργική σκέψη είναι (ήδη) έργο. Πρέπει να διακατέχεσαι από πάθος και αποφασιστικότητα για να βρεις τον τρόπο της πραγματοποίησης νέων και διαφορετικών ιδεών. Μετά πρέπει να έχεις υπομονή και εγκαρτέρηση απέναντι σε κάθε εναντιότητα. Όλες οι δημιουργικές μεγαλοφυΐες εργάζονται σκληρά και με πάθος για να πραγματοποιήσουν απίστευτο αριθμό ιδεών, οι περισσότερες από τις οποίες είναι κακές. Πράγματι, περισσότερα κακά ποιήματα γράφτηκαν από μεγάλους ποιητές, παρά από μικρούς. Ο Tomas Edison υλοποίησε 3,000 διαφορετικές ιδέες για συσκευές φωτισμού προτού τις αξιολογήσει για την πρακτικότητα και την ωφελιμότητά τους. Ο Wolfgang Amadeus Mozart συνέθεσε περισσότερα από 600 μουσικά έργα, μεταξύ των οποίων 41 συμφωνίες, και κάπου 40 όπερες και (θρησκευτικές) λειτουργίες, κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής του. Ο Rembrandt παρήγαγε γύρο στους 650 πίνακες και 2,000 άλλα σχέδια και ο Picasso εκπόνησε περισσότερες από 20,000 δημιουργίες. Ο Shakespeare έγραψε 154 σονέτα. Μερικά ήταν αριστουργήματα, μερικά δεν ήταν καλύτερα από αυτά που οι σύγχρονοί του θα μπορούσαν να γράψουν, και μερικά ήταν απλώς κακά.
3. Πρέπει να κάνεις τις κινήσεις που θα σε κάνουν δημιουργό. Όταν παράγεις ιδέες ενεργοποιείς αδρανείς μέχρι την ώρα εκείνη νευρικές συνάψεις που γυρίζουν τον εγκέφαλό σου από το off στο on. Όταν συλλαμβάνεις ιδέες αναγκάζεις τον εγκέφαλό σου ώστε να αυξήσει την επικοινωνία μεταξύ των νευρώνων του. Όσο πιο πολύ προσπαθείς να συλλάβεις καινούριες ιδέες τόσο πιο δραστήριος γίνεται ο εγκέφαλός σου και τόσο πιο δραστήριος γίνεσαι κι εσύ. Αν θέλεις να γίνεις καλλιτέχνης και το μόνο που κάνεις είναι να ζωγραφίζεις έναν πίνακα κάθε μέρα, τελικά θα γίνεις καλλιτέχνης. Πιθανόν να μην γίνεις ένας Vincent Van Gogh, αλλά θα γίνεις σπουδαιότερος καλλιτέχνης από κάποιον που δεν προσπάθησε ποτέ.
4. Ο εγκέφαλός σου δεν είναι computer. Ο εγκέφαλός σου είναι ένα δυναμικό σύστημα το οποίο συνεχώς εξελίσσει τα πρωτόκολλα λειτουργίας του αντί να υπολογίζει, στατικά, όπως κάνει ο κομπιούτερ. Ο εγκέφαλός σου εξελίσσεται και ανατροφοδοτείται με την ενέργεια που παράγεται από τις εμπειρίες του, πραγματικές ή φανταστικές. Μπορείτε λοιπόν να αποκομίσετε εμπειρία, απλά δημιουργήστε την με την φαντασία σας. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν μπορεί να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ μιας πραγματικής εμπειρίας και μιας εμπειρίας που φαντασιώθηκε ζωηρά και με λεπτομέρειες. Αυτή η ανακάλυψη είναι που κατέστησε ικανό τον Albert Einstein να επινοήσει, μέσα από πειράματα με σενάρια καθαρής φαντασίας, τις επαναστατικές θεωρίες σχετικά με το σύμπαν και το χρόνο. Κάποια ημέρα, για παράδειγμα, φαντασιώθηκε ότι είναι ερωτευμένος. Δύο εβδομάδες μετά φαντασιώθηκε μία συνάντηση με τη γυναίκα που ερωτεύτηκε. Αυτό τον οδήγησε στη σύλληψη της θεωρίας της αναιτιότητας, (ότι δηλ. δεν υπάρχει προφανής αιτία για κάθε τι που συμβαίνει). Η ίδια διαδικασία της επεξεργασίας των εμπειριών επέτρεψε στον Walt Disney να δώσει ζωή στις φαντασιώσεις του.
5. Δεν υπάρχει καμία σωστή απάντηση. Η πραγματικότητα είναι διφορούμενη. Ο Αριστοτέλης είπε ότι η πραγματικότητα είναι είτε Α, είτε Β. Δεν μπορεί να είναι και τα δύο. Ο ουρανός είτε είναι μπλε, είτε δεν είναι. Αυτός όμως ο τρόπος σκέψης, μαύρο-άσπρο, δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα αφού ο ουρανός έχει ένα δισεκατομμύριο διαφορετικές αποχρώσεις του μπλε. Οι φυσικοί ανακάλυψαν ότι το φως μπορεί να είναι είτε σωματίδιο, είτε κύμα ανάλογα με τον παρατηρητή. Το μόνο βέβαιο στη ζωή είναι η αβεβαιότητά της. Όταν προσπαθείτε να βρείτε ιδέες, καλό είναι να μην τις κρίνετε όταν αυτές έρχονται. Τίποτα δεν σκοτώνει την δημιουργικότητα πιο γρήγορα από την αυτοκριτική των ιδεών τη στιγμή της δημιουργίας τους. Σκεφτείτε ότι όλες τις ιδέες σας είναι πραγματοποιήσιμες και φτιάξτε όσες περισσότερες μπορείτε προτού να αποφασίσετε ποια θα διαλέξετε. Ο κόσμος δεν είναι ούτε λευκό ούτε μαύρο. Είναι γκρι.
6. Ποτέ μην αρκείσαι στην την πρώτη σου καλή ιδέα. Να προσπαθείς συνεχώς να βρεις μία καλύτερη. Ύστερα συνέχισε μέχρις ότου βρεις μία ακόμη πιο καλή. Το 1862, ο Phillip Reis παρουσίασε την εφεύρεσή του η οποία μπορούσε να διαβιβάσει μουσική δια μέσου σύρματος. Και ήθελε λίγες μέρες μόνο για να την βελτιώσει σε τηλέφωνο, που θα μπορούσε να διαβιβάσει ομιλία. Στη Γερμανία, οι ειδικοί στην επικοινωνία προσπάθησαν να τον αποτρέψουν να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις, ισχυριζόμενοι ότι ο τηλέγραφος είναι ήδη πολύ καλός (και επομένως δεν χρειαζόμαστε τηλέφωνα). Έτσι κανένας δεν θα αγοράσει ούτε θα χρησιμοποιήσει ποτέ τηλέφωνο. Δέκα χρόνια μετά, ο Alexander Graham Bell κατοχύρωσε την ευρεσιτεχνία του τηλεφώνου. Ο Spenser Silver τελειοποίησε μια νέα κόλλα για την εταιρία 3Μ η οποία κολλά χαρτιά που όμως μπορούν εύκολα να αποκολληθούν. Αρχικά πωλήθηκε σαν κόλλα χαρτιού αλλά δεν είχε εμπορική επιτυχία. Ο Silver όμως δεν πτοήθηκε. Κάποια μέρα ο Arthur Fry, υπάλληλος επίσης της 3M, έψελνε με την εκκλησιαστική χορωδία όταν ο σελιδοδείκτης του έπεσε από το υμνολόγιο. Ο Fry επικάλυψε τον σελιδοδείκτη με την κόλλα του Silver και ανακάλυψε ότι ο σελιδοδείκτης παρέμενε στη θέση του αλλά και απομακρυνόταν εύκολα χωρίς να καταστρέφει τη σελίδα. Έτσι γεννήθηκαν τα αυτοκόλλητα χαρτάκια που γράφουμε τις σημειώσεις μας. Ο Thomas Edison, στη δουλειά του, αδιάλειπτα προσπαθούσε να γεφυρώσει μία ιδέα του με μία άλλη. Έτσι γεφύρωσε την μεταφορά του ήχου με την καταγραφή του ήχου. Γεφύρωσε δηλαδή το τηλέφωνο με τον φωνογράφο και τις κινούμενες εικόνες, επινοώντας τον κινηματογράφο.
7. Να το περιμένεις ότι οι ειδικοί είναι αρνητικοί. Όσο πιο ειδικός και σπεσιαλίστας γίνεται κάποιος τόσο ο νους του στενεύει και τόσο παγιώνεται η πεποίθησή του ότι είναι ο απόλυτος. Συνεπώς, όταν έρχονται αντιμέτωποι με διαφορετικές ιδέες, θα πρέπει να τις ασπάζονται. Συμπίπτει αυτό με ότι οι ίδιοι νομίζουν σωστό; Εάν δεν συμπίπτει, οι ειδικοί θα ξοδέψουν όλο τους το χρόνο για να αποδείξουν και να εξηγήσουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει αλλά και αν γίνει δεν θα λειτουργήσει. Δεν θα ψάξουν για τρόπους που θα το κάνουν να δουλέψει διότι αν τελικά δουλέψει θα αποκαλύψει ότι αυτό που οι ίδιοι θεωρούσαν ως απόλυτο τελικά δεν είναι απόλυτο. Για τον ίδιο λόγο όταν ο Fred Smith δημιούργησε την Federal Express (σημ. ταχυμεταφορές), κάδε ειδήμων στις κατ΄ οίκον παραδώσεις προφήτεψε ότι είναι μια καταδικασμένη επιχείρηση. Διότι τελικά, λένε, αν αυτός ο τρόπος παράδοσης είναι βιώσιμος, η κρατική ταχυδρομική υπηρεσία θα το είχε κάνει από καιρό.
8. Εμπιστέψου το ένστικτό σου. Μην αφήνεις τον εαυτό σου να χάσει το κουράγιο του. Ο Albert Einstein είχε αποβληθεί από το σχολείο του διότι η συμπεριφορά του είχε αρνητική επίδραση στους συμμαθητές του. Αργότερα, απέτυχε στις εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο και έπρεπε, για ένα χρόνο, να παρακολουθήσει φροντιστήριο ώστε να γίνει τελικά αποδεκτός και ήταν ο μόνος στην τάξη του που δεν πήρε βοηθητική, σε καθηγητή θέση, διότι κανένας καθηγητής δεν τον ήθελε. Ένας μάλιστα καθηγητής είπε ότι ο Einstein είναι το «πιο τεμπέλικο σκυλί» που είχε ποτέ το πανεπιστήμιο. Του Beethoven οι γονείς είχαν πει ότι ήταν υπερβολικά χαζός για να γίνει συνθέτης μουσικής. Οι συνάδελφοι του Charles Darwin (Δαρβίνος) τον αποκαλούσαν τρελό. Όταν τελειοποιούσε τη θεωρία της Εξέλιξης των Ειδών, έλεγαν ότι αυτά που κάνει δεν είναι παρά πειράματα ενός τρελού. Ο Walt Disney απολύθηκε από την πρώτη του δουλειά, σε μια εφημερίδα, με τη δικαιολογία ότι «στερείται φαντασίας». Ο Thomas Edison, που έλαβε μόνο δύο έτη τυπικής εκπαίδευσης, ήταν τελείως κωφός από το ένα του αυτί και βαρήκοος από το άλλο. Απολύθηκε από την πρώτη του δουλειά ως παιδί που μοιράζει εφημερίδες. Αργότερα απολύθηκε από τη δουλειά του ως τηλεγραφητής, παρόλα αυτά έγινε ο μεγαλύτερος εφευρέτης στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών.
9. Δεν υπάρχει κάτι όμοιο με την αποτυχία. Όποτε προσπαθείς να κάνεις κάτι και δεν πετυχαίνει δεν αποτυγχάνεις, διότι έχεις ήδη εντοπίσει αυτό που δεν δουλεύει. Να διερωτάσαι πάντα: τι έχω διδαχτεί από κάτι που δεν λειτουργεί; Μπορεί αυτό να εξηγήσει κάτι που ακόμα δεν άρχισα να εξηγώ; Και τι ήδη ανακάλυψα πριν ακόμα αρχίσω να ανακαλύπτω; Κάθε φορά που κάποιος σου λέει ότι «δεν έκανε ποτέ λάθος» να ξέρεις ότι μιλάς με κάποιον που δεν προσπάθησε ποτέ για κάτι καινούριο.
10. Δεν βλέπεις τα πράγματα όπως είναι. Τα βλέπεις όπως εσύ είσαι. Διερμήνευσε τις εμπειρίες σου. Όλες οι εμπειρίες είναι ουδέτερες. Δεν έχουν νόημα. Εσύ τις δίνεις νόημα ανάλογα με τον τρόπο που τις διερμηνεύεις. Αν είσαι παπάς, βλέπεις την μαρτυρία του Θεού παντού. Αν είσαι άθεος βλέπεις τη απουσία του Θεού από παντού. Η ΙΒΜ κάποτε παρατήρησε ότι κανείς στον κόσμο δεν θα έχει προσωπικό υπολογιστή. Η ΙΒΜ επεξήγησε ότι δεν θα υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον. Οι Bill Gates και Steve Jobs που εγκατέλειψαν τις σπουδές τους, διείδαν την απουσία των ηλεκτρονικών υπολογιστών σαν μία τεράστια ευκαιρία. Κάποτε ο Thomas Edison προσεγγίστηκε από έναν βοηθό του τη στιγμή που ήταν απασχολημένος με το νήμα ενός λαμπτήρα. Ο βοηθός τον ρώτησε γιατί δεν τα παρατά, αφού στο κάτω κάτω, όπως του είπε «έχεις αποτύχει 5,000 φορές». Ο Edison τον κοίταξε στα μάτια και τον απάντησε ότι δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με τη λέξη αποτυχία διότι «εγώ επινόησα 5,000 πράγματα που δεν λειτουργούν». Δομούμε την πραγματικότητά μας με το πώς επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε τις εμπειρίες μας.
11. Να προσεγγίζεις το πρόβλημα με τους δικούς του όρους. Μην εμπιστεύεσαι την πρώτη σου προσέγγιση σε ένα πρόβλημα, αν είναι διαποτισμένη με τον συνήθη τρόπο που σκέπτεσαι. Πάντα να βλέπεις το πρόβλημά με πολλαπλές προοπτικές. Να θυμάσαι πάντα ότι το ζητούμενο είναι η εύρεση μιας προοπτικής που άλλος δεν βρήκε. Ψάξε για εναλλακτικές λύσεις. Γράψε την ουσία του προβλήματος με διάφορους τρόπους και με διαφορετικές λέξεις. Παίξε έναν άλλο ρόλο, για παράδειγμα, πως θα το έβλεπε κάποιος άλλος, πως θα το έβλεπε ο Jay Leno, ο Pablo Picasso ή ο George Patton. Ζωγράφισε μία εικόνα του προβλήματος, κάνε ένα μοντέλο, ένα καλούπι. Κάνε έναν περίπατο και ψάξε για πράγματα που, μεταφορικά, υποδύονται το πρόβλημα και ρίξε γέφυρες ανάμεσα στα πράγματα αυτά και το πρόβλημα. Ζήτησε από φίλους και ξένους να σου πουν πώς αυτοί βλέπουν το πρόβλημα. Ρώτησε ένα παιδί. Πως θα μπορούσε ένα δεκάχρονο να το λύσει; Ρώτησε έναν γέροντα. Φαντάσου ότι εσύ είσαι το πρόβλημα. Όταν αλλάξεις τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα, τα πράγματα που βλέπεις αλλάζουν.
12. Μάθε να σκέπτεσαι αντισυμβατικά. Οι δημιουργικές ιδιοφυίες δεν σκέφτονται αναλυτικά και λογικά. Οι συμβατικοί, λογικοί, αναλυτικοί σκεπτικιστές αποκλείουν όλες τις πληροφορίες που δεν έχουν σχέση με το πρόβλημα. Επιδιώκουν μεθόδους που περιορίζουν τις δυνατότητες. Οι δημιουργικές ιδιοφυίες είναι σκεπτικιστές χωρίς περιορισμούς, πράγμα που σημαίνει ότι ψάχνουν για μεθόδους που περιλαμβάνουν τα πάντα ακόμη και πράγματα που μοιάζουν αντικρουόμενα και τελείως άσχετα. Η δημιουργία σχέσεων και δεσμών μεταξύ άσχετων και ανόμοιων θεμάτων είναι μια απόδειξη του πως τα μυαλά μπορούν και γεννούν ποικίλα πρότυπα σκέψης. Στη συνέχεια, τα νέα πρότυπα οδηγούν σε νέους δεσμούς, ικανούς με διαφορετική μέθοδο εστίασης στην πληροφορία και διαφορετικές δυνατότητες να διακρίνουν επάνω σε τι ακριβώς εστίασαν. Να πως δημιουργούνται πρωτότυπες και αληθινά μυθιστορηματικές ιδέες. Ο Albert Einstein κάποτε έκανε την περίφημη παρατήρηση: Η φαντασία είναι πιο σπουδαία από τη γνώση. Και ενώ η γνώση περιορίζεται σε όλα όσα γνωρίζουμε και κατανοούμε, η φαντασία αγκαλιάζει ολόκληρο τον κόσμο και όλα που κάποτε θα γνωρίσουμε και θα κατανοήσουμε.

πηγή : http://enallaktikidrasi.com/



Ν. Κακλαμάνης: «Αναπάντητα ερωτήματα για την απορρύθμιση των εργασιακών στον Τουρισμό»


Αιχμές κατά του υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση και της  υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη άφησε ο ανεξάρτητος βουλευτής Νικήτας Κακλαμάνης σχετικά με των θέμα των εργασιακών στον τουριστικό τομέα.
«Στις 23 Ιουλίου κατέθεσα ερώτηση προς την υπουργό Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη και τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας, κ. Γιάννη Βρούτση, σχετικά με την "απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στον Τουρισμό", αφού, σύμφωνα με δημοσιεύματα, υπήρχε πλήθος καταγγελιών για «μαύρη εργασία» σε αρκετές ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας. Την 1η Σεπτεμβρίου (μόνο) ο κ. Γ. Βρούτσης, με έγγραφο του, το οποίο μοιάζει περισσότερο με «συρραφή» δελτίων Τύπου του υπουργείου του παρά με κοινοβουλευτική ενημέρωση, φαίνεται να έχει «ξεχάσει» να απαντήσει στα τέσσερα από τα πέντε ερωτήματα που του είχα θέσει!» σημειώνει ο βουλευτής, προσθέτοντας:
«Για παράδειγμα, πόσοι από τους 124 χιλιάδες εργαζομένους στις ξενοδοχειακές μονάδες (η μόνη απάντησή του) είναι Έλληνες ή αλλοδαποί, πόσοι εκ των αλλοδαπών είναι νόμιμοι, πόσοι διαθέτουν βιβλιάριο υγείας, καθώς και τι οικονομικά αποτελέσματα έχουν προκύψει από τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιηθεί και (κυρίως) πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί. 
Απλά πράγματα, δηλαδή, για να ενημερωθούμε τι πραγματικά συμβαίνει με την καταπολέμηση της «μαύρης εργασίας», που θα έχει και ως συνέπεια τη μείωση της μάστιγας της ανεργίας». 
Ο κ. Κακλαμάνης προσθέτει ότι «την ίδια ώρα, σύμφωνα με εκτίμηση του Ινστιτούτου Εργασίας, ως το 2020, η ανεργία θα εξακολουθεί να βρίσκεται στο 22-23%...».
«Το θέμα όμως δεν πρόκειται να μείνει στη… μη απάντηση του κ. Γ. Βρούτση» σημειώνει, καταλήγοντας: «Με το άνοιγμα της Ολομέλειας της Βουλής θα επανέλθω, με επίκαιρη ερώτηση, για να μάθω, όχι μόνο εγώ αλλά κυρίως ο ελληνικός λαός, αν τελικά οι «εργασιακές μεταρρυθμίσεις», που επιχειρούνται εδώ και τέσσερα χρόνια, οδηγούν προς την ανάπτυξη ή σε ένα νέο εργασιακό μεσαίωνα».
πηγή : http://newpost.gr/



Άμα σε θέλει μπορεί να αργεί αλλά σε βρίσκει πώς γίνεσαι βουλευτής με 293 ψήφους άλλωστε!


του Κώστα Βουκελάτου

Ποιος το περίμενε ότι θα ζήσουμε και αυτό από την σημερινή βουλή που τα έχει όλα, μόλις πριν από λίγες ημέρες ορκίστηκε βουλευτής με 293 ψήφους η κυρία Μαρία Σταυρινούδη-Σόδη βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας πλέον.
Δεν κρίνω φυσικά ακόμα την κυρία Σταυρινούδη – Σόδη, ούτε μπαίνω στην διαδικασία να αναφερθώ στα σχόλια που ακούστηκαν για τις στιλιστικές της επιλογές, η κυρία Σταυρινούδη – Σόδη θα κριθεί από το κοινοβουλευτικό της έργο και μόνο.
Αλλά δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην τύχη της γιατί η κυρία Μαρία Σταυρινούδη – Σόδη ως βουλευτής θα έχει αμοιβή γύρω στα 8.000€ μηνιαίως 200€ πάνω 200€ κάτω, φυσικά για αυτό δεν φταίει η ίδια θα μπορούσε στην θέση της να είναι κάποιος άλλος τόσο τυχερός.
Τι βουλευτικά αυτοκίνητα, συν οδηγό, συν αστυνομικό φρουρό και παράλληλα γραφεία, δωρεάν εισιτήρια μετακινήσεις, βενζίνες, μετακλητούς υπαλλήλους (δεν θα είναι δύσκολο να διαλέξει αφού όλοι και όλοι οι ψηφοφόροι της είναι 293 και οι πλειοψηφία συγγενείς).
Το να εκπροσωπείς στην βουλή ένα τόσο μικρό αριθμό ψηφοφόρων είναι ένα θέμα και αυτό δεν περνάει απαρατήρητο και η τύχη της να παραιτηθεί ο μέχρι πρότινος Βουλευτής Σταμάτης Καρμαντζής με 3.384 ψήφους και αν αναλάβει η πρώτη επιλαχούσα με 291 ψήφους είναι να έχεις άστρο για να συμβεί και να απολαμβάνεις και τέτοιες παροχές.
Εύχομαι καλή επιτυχία στο κοινοβουλευτικός της έργο αλλά να μην ακούσουμε ποτέ το περίφημο «εμένα με εξέλεξε ο ελληνικός λαός» γιατί υπάρχουν δημοτικοί σύμβουλοι που έχουν τους δεκαπλάσιους ψήφους από την ίδια με την καλή έννοια!!!

Και προσοχή στο τι υπογράφει όταν νομοθετεί μαζί με τους άλλους συναδέλφους της για 11.000.000 πολίτες γιατί τα κουκιά είναι μετρημένα και τυχερά.
πηγή : www.freepen.gr


Frankfurter Rundschau: Το ΠΑΣΟΚ είναι πλέον ένα τίποτα


Το ΠΑΣΟΚ είναι πλέον ένα τίποτα» τιτλοφορείται ρεπορτάζ της Frankfurter Rundschau για την πορεία του κόμματος, με αφορμή την επέτειο των 40 χρόνων από την ίδρυσή του.
«Οι Έλληνες Σοσιαλιστές, κάποτε η πιο σημαντική δύναμη της χώρας, φαίνεται τώρα να διαλύεται», υποστηρίζει ο συντάκτης του άρθρου που ξεκινά με αναφορά στη σαραντάχρονη ιστορία του κόμματος, στην ίδρυσή του το 1974 από τον Ανδρέα Παπανδρέου, τη μεγάλη εκλογική νίκη του Γιώργου Παπανδρέου το 2009 με 44% αλλά και την κατακόρυφη πτώση στις εκλογές του 2012. «Ήταν η μεγαλύτερη ήττα στην ιστορία των δυτικοευρωπαϊκών κομμάτων», παρατηρεί η εφημερίδα.
Από το άρθρο δεν λείπουν και οι αναφορές στις εσωκομματικές αντιπαραθέσεις μεταξύ του Γιώργου Παπανδρέου και του Ευάγγελου Βενιζέλου. «Στην επίσημη 40χρονη γιορτή του κόμματος ο Παπανδρέου έλαμψε διά της απουσίας του. Αντ’ αυτού είχε μια καλοπληρωμένη ομιλία σε εκδήλωση της Royal Bank of Scotland».
«Στη σημερινή του εκδοχή, το διαιρεμένο κόμμα δεν φαίνεται να έχει μέλλον. Σε πρόσφατες δημοσκοπήσεις το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει μόλις 3%. Το άλλοτε ισχυρότατο λαϊκό κόμμα έχει μετατραπεί σε ένα μαραμένο λουλουδάκι», συνεχίζει το δημοσίευμα, προσθέτοντας μάλιστα ότι «το γεγονός αυτό ανησυχεί και τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. «Όχι μόνο πολλοί ψηφοφόροι αλλά και πολλά στελέχη του ΠΑΣΟΚ στράφηκαν στο αριστερό ριζοσπαστικό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ. Εάν διαλυθεί το ΠΑΣΟΚ θα πέσει και η κυβέρνηση Σαμαρά», καταλήγει.
Πηγή: Deutsche Welle, http://www.naftemporiki.gr/


Εικόνες-σοκ: Τα παιδιά του ΙΚ ποζάρουν με Καλάσνικοφ και κομμένα κεφάλια


Αγόρια που δεν έχουν κλείσει τα δέκα χρόνια ζωής μεγαλώνουν δίπλα από τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους, μαθαίνοντας από πρώτο χέρι την «τέχνη» του θανάτου

Νέες ανησυχητικές εικόνες με παιδιά τα οποία κρατούν κομμένα κεφάλια στα χέρια, σαν να είναι παιχνίδια, έρχονται στη δημοσιότητα από το μέτωπο των τζιχαντιστών στη Συρία.

Αγόρια που δεν έχουν κλείσει τα δέκα χρόνια ζωής μεγαλώνουν δίπλα από τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους, μαθαίνοντας από πρώτο χέρι την «τέχνη» του θανάτου.

Στις παρακάτω εικόνες ένα αγόρι ποζάρει στον φωτογραφικό φακό με ένα Καλάσνικοφ στα χέρια, ενώ ένα άλλο, κρατώντας το κομμένο κεφάλι ενός «άπιστου».

Επίσης, σε βίντεο που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο απεικονίζονται παιδιά να μαθαίνουν αν πυροβολούν και να σκοτώνουν σε μια από τις «εκπαιδευτικές» κατασκηνώσεις του ΙΚ.
Κι όλα αυτά, ενώ την Πέμπτη είδε το «φως» της δημοσιότητας μια σοκαριστική φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται ένα βρέφος δίπλα σε ένα Καλάσνικοφ, δίπλα σε ένα πιστόλι και αρκετές χειροβομβίδες και ξαπλωμένο επάνω σε μία σημαία του Ισλαμικού Κράτους του Ιράκ και του Λιβάνου (ISIS). 

Η εικόνα του βρέφους δημοσιεύτηκε στο Twitter με την ετικέτα (hashtag) «#IS»

πηγή : http://www.protothema.gr/



Ισλανδία το ηφαίστειο Barbarbunga (VIDEO)



Το ηφαίστειο Barbarbunga στην Ισλανδία ξύπνησε και πετάει λάβα 



video : RT
newsotherwise.gr


Στα χέρια της αστυνομίας πληρωμένος δολοφόνος - Εκτελούσε συμβόλαια θανάτου!


Έναν από τους πιο επικίνδυνους κακοποιούς τον οποίο οι αρχές αναζητούσαν εδώ και δυο χρόνια κατάφεραν να συλλάβουν οι αστυνομικοί σε μια οργανωμένη επιχείρηση στα δυτικά προάστια της Αττικής.

Πρόκειται για έναν ομογενή από την Ρωσία, ιδιαίτερα επικίνδυνο, ο οποίος σύμφωνα με τις αρχές εκτελούσε συμβόλαια θανάτου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πληρωμένος δολοφόνος είχε εκτελέσει τουλάχιστον δυο άτομα σε Αλεξανδρούπολη και Αθήνα.

Επίσης, κατηγορείται για σωρεία ένοπλων ληστειών και απαγωγές Ρομά για υποθέσεις διακίνησης ναρκωτικών και λύτρων.

Το μεσημέρι θα γίνει εκτενής παρουσίαση της δράσης του αδίστακτου κακοποιού στην ΓΑΔΑ.

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΑΝΟΥ

πηγή : www.newsit.gr


Γιατί βάζουν "στρατιές" αστυνομικών στην Αμφίπολη; Πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η ανακάλυψη;


- Το αίτημα για αύξηση των μέτρων φρούρησης του αρχαίου τάφου της Αμφίποληςδείχνει "μεγάλη ανακάλυψη"
- Όλοι οι επιστήμονες συμφωνούν ότι πρόκειται για κάτι "μεγάλο"!
- Είναι τόσο μεγάλο το μυστικό που αναμένεται να αποκαλυφθεί για να έχει αναλάβει τη φύλαξη η Ασφάλεια;

Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης έσπευσε να πει “ναι” στο αίτημα του Περιφερειάρχη, ωστόσο υπάρχει κι ακόμη μια “μικρή” λεπτομέρεια. Ήδη ο τάφος φυλάσσεται όχι μόνο από ένστολους αστυνομικούς αλλά και από άνδρες της ασφάλειας.

Τα μέτρα φρούρησης του τάφου για τα δεδομένα των αρχαιολογικών ερευνών είναι πραγματικά πρωτοφανή.

Μια προφανής δικαιολογία είναι ότι το έργο των ερευνητών είναι σε κρίσιμη φάση και δεν πρέπει κανείς να πλησιάσει όχι μόνο για να μην ενοχλεί στο έργο τους τους αρχαιολόγους, αλλά και για να μην υπάρξουν φαινόμενα αλλοίωσης των στοιχείων ή ακόμη και κλοπές.

Ωστόσο είναι άλλο να μην επιτρέπεται η πρόσβαση στον ευρύτερο χώρο των ανασκαφών και άλλο η συμμετοχή της κρατικής ασφάλειας και γενικότερα μεγάλης αστυνομικής δύναμης η οποία μάλιστα περιγράφεται ως η “μάχιμη” δύναμη της περιοχής.

Έτσι η συζήτηση φούντωσε και πάλι σχετικά με το μεγάλο μυστικό το οποίο αναμένεται να αποκαλυφθεί... μυστικό που απαιτεί ειδικά μέτρα ασφαλείας από μια ολόκληρη στρατιά αστυνομικών.
Πέρα απ' τις θεωρίες που φτάνουν ως και τον Μέγα Αλέξανδρο υπάρχουν απόψεις όπως του Γάλλου αρχιτέκτονας της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής, Τόνι Κοζέλι, δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Αμφίπολη "τόσο σπουδαία, όσο και η Βεργίνα που ανακάλυψε ο Μανόλης Ανδρόνικος. 

Ο Γάλλος έχει προσωπική εμπειρία από την Αμφίπολη καθώς την είχε επισκεφθεί πέρυσι, ενώ έχει μεγάλη ανασκαφική εμπειρία στην Ελλάδα και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ανασκαφή στη Θάσο. Αξίζει να θυμηθούμε ότι τμήματα του αρχαίου τάφου της Αμφίπολης έχουν κατασκευαστεί από μάρμαρο που προέρχεται από τα λατομεία του νησιού...

Οι δηλώσεις του Γάλλου αρχιτέκτονα λένε πολλά: 
"είναι καταπληκτικός. Πρόκειται για έναν πλούσιο τάφο. Βλέπετε την άρτια αρχιτεκτονική του, τις σφίγγες που στέκουν σαν φύλακες στην είσοδο, το εκπληκτικό δάπεδο. Ναι, είναι ένας πλούσιος τάφος για κάποιον που είχε αξίωμα".

www.newsit.gr