Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στα εγκαίνια της έκθεσης «Ποσειδώνια 2022»:
Η χώρα μας αποδεικνύεται αληθινός πρωταθλητής των θαλασσών, αφού εδώ και δεκαετίες στέκεται σταθερά στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, αλλά και πολύτιμος αιμοδότης της εθνικής οικονομίας και κοινωνίας, καθώς προσφέρει το 7% του Α.Ε.Π. και 200.000 θέσεις εργασίας στους συμπολίτες μας.
Η συγκυρία και η νομιμότητα ζητούν και από τη ναυτιλία να συμμεριστεί την ανάγκη να επιστρέψει η σταθερότητα και η γεωπολιτική ισορροπία στην υφήλιο. Αυτός ο πόλεμος πρέπει να τελειώσει. Και μαζί του να αποτραπεί το καταστροφικό μοντέλο των αυταρχικών ηγετών οι οποίοι με οποιοδήποτε τίμημα και με οποιοδήποτε πρόσχημα θα καταπατούν τα σύνορα των γειτόνων τους. Πρόκειται για ένα καθήκον της διεθνούς κοινότητας, όλου του πολιτισμένου κόσμου. Με κόστος προσωρινό σήμερα αλλά με μεγάλο κέρδος αύριο.
Οι κινήσεις της Ελλάδος προς την ενεργειακή της αυτάρκεια υπήρξαν και είναι ταχύτατες. Προ μηνός βρεθήκαμε στην Αλεξανδρούπολη μαζί με φίλους ηγέτες, αλλά και τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στο σημαντικό τερματικό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ο οποίος θα λειτουργήσει τον επόμενο χρόνο. Αυξάνουμε σημαντικά την χωρητικότητα των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας. Επιταχύνουμε την ανάπτυξη αγωγών οι οποίοι θα μας διασυνδέσουν με τα Βαλκάνια αλλά και την ανάπτυξη ηλεκτρικών δικτύων που θα μας ενώσουν με την Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Η Πατρίδα μας γίνεται έτσι μία ενεργειακή πύλη προς ολόκληρη την Ευρώπη και σίγουρα ένας κρίσιμος κόμβος για όλη την Νοτιοανατολική Μεσόγειο με σταθερούς πυλώνες της τα ξύλινα τείχη του Θεμιστοκλή.
Στην επιστολή μου προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, την κάλεσα η ναυτιλία να αποτελέσει ευρωπαϊκή προτεραιότητα, με μια σειρά από προτάσεις.
Πρώτον, να ενταθεί η έρευνα και η ανάπτυξη τεχνολογιών γύρω από τα εναλλακτικά καύσιμα. Να είναι ασφαλή για τα πλοία, αλλά να είναι και βιώσιμα για την οικονομία.
Δεύτερον, να αναθεωρηθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία ώστε να διασφαλίζονται πραγματικά ίσοι όροι ανταγωνισμού στις μεταφορές.
Τρίτον, να κατανέμονται δίκαια μεταξύ των κρατών-μελών τα έσοδα από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών, ειδικά στο θαλάσσιο εμπόριο.
Και τέταρτον να ισχύσει ο μηχανισμός της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», με υπεύθυνο τον χειριστή και όχι τον ιδιοκτήτη του πλοίου. Είναι μια θέση που συμμερίζεται πλήρως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σε ένα παράλληλο μέτωπο, στον τόπο μας αναβιώνει και ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος. Είναι ο δίδυμος αδελφός της γαλανόλευκης ναυτιλίας.
Το Νεώριο της Σύρου, ξαναγίνεται ένας πνεύμονας απασχόλησης και «ατμομηχανή ευημερίας» για το νησί.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά χαράζουν νέα ρότα, καθώς το Συμβούλιο Επικρατείας έλυσε και το τελευταίο σημαντικό εκκρεμές ζήτημα. Στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουν επιτέλους και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, με ένα ειδικό σχέδιο εξυγίανσης το οποίο θα έρθει σύντομα στην Βουλή.
Ενοποιούνται έτσι οι πολλαπλοί εθνικοί μας στόχοι.
Είναι αναπτυξιακοί, γιατί σε αυτή την προσπάθεια κινητοποιούνται μεγάλες ξένες εταιρείες, όπως η Onex, η ιταλική Fincantieri.
Είναι, επίσης, κοινωνικοί γιατί με αυτόν τον τρόπο συντηρούμε χιλιάδες θέσεις εργασίας και δημιουργούμε και πολλές νέες.
Είναι φυσικά και αμυντικοί. Με αναγεννημένα ναυπηγεία τα οποία είναι σε θέση να εκτελούν σημαντικά έργα του Πολεμικού Ναυτικού, χωρίς, όμως, να είναι πλήρως εξαρτημένα από αυτό.
Και βέβαια είναι και στόχοι οικολογικοί, διότι εκεί αύριο μπορούν να γίνονται πράσινες κατασκευές, όπως παραδείγματος χάριν αυτές που απαιτούνται για να τοποθετηθούν πλωτές ανεμογεννήτριες.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου