Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Πρόστιμα για τα «μαϊμού» βουλγάρικα αυτοκίνητα



Δύσκολο για το ελληνικό κράτος να αντιμετωπίσει την πλημμυρίδα των αυτοκινήτων με ξένες  πινακίδες, κυρίως βουλγαρικές, που κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας, φόρους και τεκμήρια στην Ελλάδα.

Τα Ι.Χ. με βουλγάρικες πινακίδες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια. Έπισης και οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες φέρονται να λειτουργούν στη Βουλγαρία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του ΣΔΟΕ, οι περισσότερες από αυτές είναι εικονικές έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες τους να έχουν δικαίωμα να κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού γλιτώνοντας φόρο πολυτελείας, τεκμήρια, τέλη και ελληνικά ασφάλιστρα.

Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στη Βόρεια Ελλάδα, όπου μόνο στη Θεσσαλονίκη η παραβατικότητα φτάνει το 50%, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων
Ωστόσο όπως προκύπτει από απάντηση της υφυπουργού Οικονομικών Αικατερίνης Παπανάτσιου, σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, η ίδια εμφανίζεται να θεωρεί επαρκές και αποτελεσματικό το νομικό πλαίσιο της Ελλαδας απο το 1988, τονίζοντας πως «το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο και αυστηρό, η δε εφαρμογή του αποτελεί βασική προτεραιότητα για τις τελωνειακές και τις λοιπές ελεγκτικές αρχές της χώρας μας».

Η νομοθεσία της χώρας μας προβλεπει στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει, βαριές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα (πχ Βουλγαρίας) κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ –ενώ για οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών εφαρμόζονται οι διατάξεις περί λαθρεμπορίας που φτάνουν στο τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών ή φόρων και κατάσχεση του οχήματος με παραπομπή του ιδιοκτήτη στον Εισαγγελέα.

Ο Αθήνα 9.84 επικοινώνησε με εκπρόσωπο Βουλγαρικής εταιρείας, που αναλαμβάνει τη διαχείριση του πλήρους πακέτου των απαραίτητων εγγράφων, που χρειάζονται για την αγορά ή ενοικίαση αυτοκίνητου και μας εξηγεί:

«Για να μπορέσετε να δικαιολογήσετε την αγορά αυτοκινήτου από τη βουλγαρική εταιρεία σας θα πρέπει η εν λόγω εταιρεία να έχει λόγο ύπαρξης , και η αγορά του αυτοκινήτου πρέπει να δικαιολογείται από το αντικείμενο εργασιών της εταιρείας. Η εταιρεία πρέπει να είναι λειτουργική και να πραγματοποιεί πραγματικό τζίρο για τουλάχιστον 3-4 μήνες πριν την αγορά του αυτοκινήτου. Για να κυκλοφορεί κάποιος αυτοκίνητο με βουλγαρικές πινακίδες στην Ελλάδα, χρειάζεται να έχει μαζί του προς επίδειξη σε περίπτωση ελέγχου μια σειράς από έγγραφα, προσωπικά ή της εταιρίας μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα και επίσημα επικυρωμένα».



Καλλιόπη Ασλανίδου
Πηγή : athina984.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου