Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Οι πολιτικές παραστάσεις της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών


Περισσότερο πολιτικό θέατρο έχει εντάξει φέτος στο πρόγραμμά της η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Τις σκοτεινές «ιστορίες» απολυταρχίας σε Χιλή και Αργεντινή, τον απωθητικό χαρακτήρα του Απαρτχάιντ και τη βιαιότητα του ρατσισμού θα «φιλοξενήσουν» οι σκηνές της Στέγης.
Όχι μόνο φέτος, αλλά και πέρσι ανέβηκαν παραστάσεις με άκρως πολιτικό περιεχόμενο. Η διαφορά, όμως, από τη μια χρονιά στην άλλη έγκειται στην ποσότητα και στο περιεχόμενο. Κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2013 – 2014 τα έργα με πολιτικό χαρακτήρα ήταν λιγότερα, ενώ περιστράφηκαν γύρω από το βιασμό των ελευθεριών επί Τσαουσέσκου.

Περνώντας στό φετινό πρόγραμμα, από το Νοέμβριο η Στέγη θα προβάλλει τη «στοιχειωμένη» καθημερινότητα της στρατιωτικής δικτατορίας της Αργεντινής.

Συγκεκριμένα, το έργο «Η ζωή μου μετά» θα ανέβει στις 18 και 19 Νοεμβρίου σε σενάριο και σκηνοθεσία της Λόλας Αρίας. Η 38χρονη εναλλακτική καλλιτέχνιδα της Αργεντινής, θα καλέσει επί σκηνής έξι επιγόνους εκείνης της περιόδου. Πρόκειται για ένα παιγνιώδες μουσικοθεατρικό θέαμα, που έχει τη μορφή ντοκουμέντου.

Τέσσερις ηθοποιοί, μία χορεύτρια και ένας μουσικός –και, μαζί τους, ένα μικρό παιδί– ανασυνθέτουν τις ζωές των γονιών τους και της χώρας τους. Ντύνονται με τα ρούχα τους, μοιράζονται οικογενειακά άλμπουμ και προσωπικές εξομολογήσεις, ακούν παλιές μαγνητοταινίες, διαβάζουν απόρρητα έγγραφα, αντιπαραβάλλουν τις παιδικές αναμνήσεις τους, οργίζονται, θλίβονται, γελούν και χορεύουν.

Βασισμένο σε ντοκουμέντα και αληθινές μαρτυρίες και «Το Σχολείο» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γκιγιέρμο Καλντερόν. Η παράσταση, που θα ανέβει στις 19 και 20 Νοεμβρίου, θα παρουσιάσει τη δράση μιας ομάδας χιλιανών ακροαριστερών, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, οι οποίοι εκπαιδεύονται για να ανατρέψουν το δικτατορικό καθεστώς του Αουγούστου Πινοσέτ.

Οι μαύρες σελίδες της χιλιανής ιστορίας θα έρθουν στο φως, όπως και ο φόβος του βασανισμού, ενώ επί τάπητος θα τεθεί η λογική της ανταρσίας και το κίνητρο για ανατροπή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σκηνοθέτης του έργου, Γκιγιέρμο Καλντερόν, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με το σημαντικότερο, μέχρι σήμερα, έργο του.

Στην Αργεντινή του 1999 μεταφέρει το έργο «Το παρελθόν είναι ένα ζώο» του Μαριάνο Πενσότι ,που ανεβαίνει στις 26 και 27 Νοεμβρίου . Η αξιακή και οικονομική κρίση, θα καθορίσουν τις ζωές νέων ανθρώπων που με φόβο στέκονται μπροστά στο τέλος των ονείρων.

Από την Αργεντινή και τη Χιλή, στο Απαρτχάιντ και στη Νότια Αφρική. Το έργο «O Υμπύ και η Επιτροπή της Αλήθειας» σε σκηνοθεσία Ουίλλιαμ Κέντριτζ ανεβαίνει από τις 17 μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου, και αναδεικνύει τα στυγερά εγκλήματα κατά την περίοδο του απαρτχάιντ και τις ανακρίσεις της Επιτροπής Αλήθειας και Συμφιλίωσης που συγκρότησε ο Νέλσον Μαντέλα.

Η παράσταση θα περιλαμβάνει κούκλες και κουκλοπαίκτες, βιντεοπροβολές αρχειακού υλικού, ηχητικές μαρτυρίες και «πρωτόγονα» animation του Κέντριτζ .

Η πολυβραβευμένη παράσταση «Hate Radio» του συγγραφέα και σκηνοθέτη Μίλο Ράου μετά το Φεστιβάλ της Αβινιόν και το Theatertreffen του Βερολίνου, ανεβαίνει στη Στέγη από 13 έως 15 Μαΐου. Εξετάζει το ρόλο του σταθμού RTML της Ρουάντα στη γενοκτονία των Τούτσι, ενώ βασίζεται σε αυθεντικές μαρτυρίες.

Ελισάβετ Σταμοπούλου
in.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου