Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

5 οριζόντιες στρατηγικές που απαντούν στις μεγάλες προκλήσεις της εκπαίδευσης

 



Η υπουργός Παιδείας, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), παρέθεσε τις πέντε βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Παιδεία σήμερα, καθώς και τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες που έχουν δρομολογηθεί και δρομολογούνται από το Υπουργείο, παρά την πανδημία.

Αναβάθμιση των δεξιοτήτων. Έχουν ήδη αναληφθεί πρωτοβουλίες όπως:

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης σε υπηρεσίες, εξοπλισμό και καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων.

453 νέα προγράμματα σπουδών.

Η ένταξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πειραματικά στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων.

Διασύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την αγορά εργασίας. Βασίζεται σε μεταρρυθμίσεις όπως:

Η θέσπιση παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ.

Η εισαγωγή και ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.

Ο ψηφισθείς νόμος για τη δημιουργία ενός εθνικού συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, ο οποίος προβλέπει κομβικό ρόλο για τους κοινωνικούς εταίρους.

Συμπεριληπτικότητα και πρόσβαση για όλους, με ενδεικτικές πρωτοβουλίες, όπως:

Η καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. 

Η δωρεάν πρόσβαση για όλους στις πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Η ενίσχυση και επέκταση του δικτύου των Πρότυπων Σχολείων και των Πειραματικών Σχολείων.

Το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Εκπαίδευση με έμφαση στη συμπεριληπτική εκπαιδευτική μεθοδολογία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη βελτίωση της προσβασιμότητας και του προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού υλικού.

Αυτονομία και αξιολόγηση. Στο πλαίσιο αυτό:

Στα σχολεία, θεσμοθετήθηκε η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, όπως επίσης, σε συνέχεια επιμορφωτικών προγραμμάτων, δρομολογείται η θεσμοθέτηση και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, συστήθηκαν αποκεντρωμένα τοπικά συμβούλια και μηχανισμοί εποπτείας, για την παρακολούθηση της απορρόφησης αποφοίτων από την αγορά εργασίας.

Στα Πανεπιστήμια, η καθιέρωση της ανεξάρτητης Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης με ενισχυμένες αρμοδιότητες εξασφαλίζει, ανάμεσα σε άλλα, την αντικειμενική αξιολόγηση των ΑΕΙ της χώρας μας, τη σύνδεση της αξιολόγησης αυτής με μέρος της τακτικής χρηματοδότησής τους, την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη βάσει μελετών βιωσιμότητας και σκοπιμότητας. Ο επερχόμενος, δε, νόμος-πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση θα ενισχύει έτι περαιτέρω την αυτονομία των Πανεπιστημίων μας.

Εξωστρέφεια. Έχουν ήδη αναληφθεί δράσεις, όπως:

Η θεσμοθέτηση ενός ευέλικτου θεσμικού πλαισίου για δυνατότητα κοινών, διπλών πτυχίων και προγραμμάτων σπουδών με ξένα ή ημεδαπά Πανεπιστήμια.

Η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών.

Η σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το ΔΟΑΤΑΠ κατά την ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίων.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου