Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

Τα 9 fake news της Νοτοπούλου για τα κυβερνητικά έργα στην Θεσσαλονίκη


Η διευθύντρια του υποκαταστήματος του Μεγάρου Μαξίμου στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου, ανήρτησε στο προφίλ της στο facebook την περασμένη Πέμπτη και χάρτη με τις 23 δράσεις.

«Φύκια για… μεταξωτές κορδέλες» επιχειρεί να πουλήσει η κυβέρνηση στους Θεσσαλονικείς. Με νοοτροπία αποικιοκράτη που κουνάει… καθρεφτάκια σε ιθαγενείς, προσπαθεί να τους πείσει ότι έχει υλοποιήσει 23 (!) δράσεις στην πόλη, η οποία «μετασχηματίζεται σε σοβαρή δύναμη της συνολικής αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας». Μία -αυθαίρετη- διαπίστωση που μόνο οι κυβερνώντες ασπάζονται.

«Ο χάρτης της Θεσσαλονίκης αλλάζει. Το κυβερνητικό έργο προχωρά ταχύτατα», έσπευσε να σχολιάσει ο υπουργός Επικρατείας, Χριστόφορος Βερναρδάκης. Και για να το εμπεδώσουν καλύτερα οι πολίτες, η κ. Νοτοπούλου προσκάλεσε προχθές τους δημοσιογράφους στο γραφείο της όπου -προφανώς από αμέλεια- δεν συμπεριέλαβε στη λίστα των καλεσμένων τον Ελεύθερο Τύπο

Ορισμένα από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα διάχυσης fake news είναι οι παρακάτω κυβερνητικές -υποτίθεται- δράσεις:

1. Iδρυση Μουσείου Ολοκαυτώματος. Oλοι γνωρίζουν ότι ο χώρος παραχωρήθηκε από τη ΓΑΙΟΣΕ (άλλωστε έστεκε αναξιοποίητος), αλλά τα δέκα εκατομμύρια ευρώ που θα απαιτηθούν για την ανέγερσή του θα τα πληρώσει το γερμανικό -κι όχι το ελληνικό- Δημόσιο. Επιπλέον, τα δύο αρχιτεκτονικά γραφεία που επιλέχθηκαν βρίσκονται σε Γερμανία και Ισραήλ, ενώ και η έδρα του μουσείου θα βρίσκεται στο εξωτερικό.

2. Απόδοση πρώην στρατοπέδων «Παύλου Μελά» και «Κόδρα». Η κ. Νοτοπούλου αμέλησε να αναφερθεί και στο πρώην στρατόπεδο «Καρατάσιου», και όχι τυχαία, καθώς εκεί «πατάνε πόδι» το υπουργείο Αμυνας και ο Πάνος Καμμένος, αφού θέλουν να χτίσουν κατοικίες για τους στρατιωτικούς. Επίσης, στην προχθεσινή συνάντηση με τα ΜΜΕ η κ. Νοτοπούλου παραδέχθηκε ότι η απόδοση των δύο πρώην στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες ήταν αποτέλεσμα… πολυετών διεκδικήσεων. Αρα, κάτι έκαναν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

3. Ανώτατα Συμβούλια Συνεργασίας. Η κ. Νοτοπούλου θεωρεί ότι με τις συναντήσεις αρχηγών κρατών στη Θεσσαλονίκη, με τις οποίες η πόλη δεινοπαθεί λόγω των μέτρων ασφάλειας, έρχεται η… ανάπτυξη.

4. Ανέγερση παιδιατρικού νοσοκομείου στο Φίλυρο. Παρουσιάζεται ως επίτευγμα της κυβέρνησης, ενώ είναι ευρέως γνωστό ότι θα το κατασκευάσει το Ιδρυμα «Νιάρχος» και το μόνο που θα διαθέσει το υπουργείο Υγείας είναι οικόπεδο 45 στρεμμάτων, το οποίο ήδη του ανήκει.

5. Ιδρυση τριών Τοπικών Μονάδων Υγείας (Μενεμένης, Ευόσμου, Παύλου Μελά). Προχθές η κ. Νοτοπούλου ισχυρίστηκε ότι οι τρεις ΤΟΜΥ έγιναν στο πλαίσιο της ίδρυσης 33 τέτοιων δομών σε όλη τη χώρα, Μάλλον έχει ξεχάσει ότι πέρσι -τέτοιον καιρό- ο Αλέξης Τσίπρας είχε υποσχεθεί από τη Θεσσαλονίκη τη λειτουργία 239 ΤΟΜΥ σε όλη τη χώρα και μάλιστα έως το τέλος του 2017!

6. Στήριξη ΚΘΒΕ και ανακατασκευή Καυταντζογλείου Σταδίου. Η κ. Νοτοπούλου κατάφερε να συνδέσει με την… ανάπτυξη και να παρουσιάζει ως επίτευγμα την υποχρέωση της Πολιτείας να στηρίζει τις δομές της, δηλαδή να επιχορηγεί ένα Κρατικό Θέατρο και να συντηρεί ένα εθνικό στάδιο.

7. Σύσταση Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού. Ο φορέας «συστήνεται»… εξακολουθητικά! Αποτελεί σχεδόν διαχρονική κυβερνητική εξαγγελία. Εφτασε ένα βήμα πριν από τη σύστασή του πριν από δέκα χρόνια. Τώρα έχει εξαγγελθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., αλλά απομένουν η υλοποίηση της δέσμευσης, η εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων και κυρίως η ανάληψη αρμοδιοτήτων.

8. Μετρό Θεσσαλονίκης. Ενα έργο πολύπαθο, το οποίο κατασκευάζεται για σχεδόν 12 χρόνια, δεν έχει ακόμη παραδοθεί και όταν θα γίνει -σε δύο χρόνια- θα ξεκινήσει τη λειτουργία του… κολοβό. Κι αυτό γιατί η βασική γραμμή δεν θα δοθεί στο σύνολό της σε λειτουργία, αλλά μόνο ένα τμήμα του. Κι αυτό, μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλος», όπου είχαν ανακαλυφθεί αρχαία. Πάντως, μόνο ειρωνικά χαμόγελα προκαλεί στους Θεσσαλονικείς η αναγόρευση της κατασκευής του μετρό σε… επίτευγμα.

9. Αποϊδιωτικοποίηση ΟΑΣΘ. Η περίφημη κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ μόνο προβλήματα έφερε στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Τα αστικά λεωφορεία παραμένουν «εξαφανισμένα», περνούν χωρίς συγκεκριμένο πρόγραμμα, η τηλεματική δεν λειτουργεί και οχήματα χαλούν. Η ηλικία πολλών λεωφορείων ξεπερνά τα 20 χρόνια. Φυσικά, η κυβέρνηση έχει κάθε δικαίωμα να κατηγορεί για την κατάσταση την προηγούμενη -ιδιωτική- ιδιοκτησία. Αλλά οκτώ μήνες μετά την κρατικοποίηση, έχει μείνει ικανοποιημένη από τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών;

Πάντως, για να μην υπάρχει πλήρης ισοπέδωση, υπάρχουν πεδία στα οποία η κυβέρνηση έκανε κάποιο έργο, αν και αυτό -σε αρκετές περιπτώσεις- ήταν συνέχεια πρωτοβουλιών που είχαν παρθεί από προηγούμενες κυβερνήσεις.

Οπως για παράδειγμα η απόδοση της 1ης προβλήτας του λιμανιού στην τοπική κοινωνία, η δημιουργία χώρου πράσινου για παιδιά και Πάρκο ΑμεΑ στο πρώην ορφανοτροφείο «Μέγας Αλέξανδρος», η επίλυση του ιδιοκτησιακού ζητήματος του Νοσοκομείου «Αγιος Παύλος», τα σχολικά γεύματα, η ανέγερση ειδικού δημοτικού σχολείου στον Αγιο Αθανάσιο και η εξαγγελία κατασκευής του 25ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.

Άγγελος Αγγελίδης
Ελεύθερος Τύπος


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου