Αμέσως μετά την πτώση αεροσκάφους ανάμεσα στους οικισμούς Αντιφίλιπποι και Παλαιοχώρι, μετέβησαν στο σημείο 15 Πυροσβέστες με 7 οχήματα, ενώ ακολούθησαν επιπλέον πυροσβεστικές δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών ομάδων με δύο ειδικά οχήματα περισυλλογής επικίνδυνων υλικών, το κινητό επιχειρησιακό κέντρο «Όλυμπος», καθώς και ομάδα drones. Ακολούθησαν δυνάμεις ΕΜΑΚ, της ΕΛ.ΑΣ, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του ΕΚΑΒ, ενώ συνδρομή παρείχαν ελικόπτερα του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης. Η περιοχή αποκλείστηκε άμεσα και δημιουργήθηκε περίμετρος ασφαλείας, ενώ οι κάτοικοι των οικισμών Αντιφίλιπποι και Παλαιοχώρι λίγο μετά το δυστύχημα ειδοποιήθηκαν με μήνυμα μέσω του 112, να κλείσουν τα παράθυρα και τις πόρτες εξαιτίας των καπνών που προκλήθηκαν. Όλες οι έρευνες πραγματοποιούνται σε συνεργασία με δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων. Από την πρώτη στιγμή ακολουθήθηκαν όλα τα σχετικά πρωτόκολλα, ενώ το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία (Εθνικής Άμυνας, Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Υγείας). Ήδη έχουν περισυλλεγεί οι σοροί του πληρώματος και έχει ξεκινήσει η περισυλλογή των πυρομαχικών που διασκορπίστηκαν στο σημείο της συντριβής.
Σημειώνεται ότι το ουκρανικό αεροσκάφος, τύπου Antonov 12, - όπως ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας- απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στη Σερβία με οκταμελές πλήρωμα ουκρανικής καταγωγής και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν), τη Σαουδική Αραβία (Ριάντ) και την Ινδία (Αχμενταμπάντ). Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών-Μακεδονίας ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για τον τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42, πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής, ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα, αναφέροντας: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα». Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των προβλεπόμενων σχετικών διαδικασιών. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Για την πραγματοποίηση της πτήσης, είχαν υποβληθεί τα σχετικά σχέδια. Λόγω της φύσης του φορτίου υφίσταται διεθνής υποχρέωση να ενημερώνεται η χώρα στον εναέριο χώρο της οποίας κινείται αεροσκάφους που φέρει πολεμικό υλικό. Η Σερβία δεν ενημέρωσε ούτε το Υπουργείο Εξωτερικών ούτε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Επειδή επρόκειτο για ιδιωτική πτήση, με Ουκρανο operator θα έπρεπε να είχε ειδοποιηθεί η πρεσβεία της Σερβίας στην Ελλάδα η οποία θα έπρεπε να είχε ενημερώσει το Υπουργείο Εξωτερικών και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Γι αυτό το λόγο, χθες ύστερα από εντολή του Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο Πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι πραγματοποίησε διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από την σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους. Παράλληλα, ο Γενικός Γραμματέας Θεμιστοκλής Δεμίρης πραγματοποίησε διάβημα για το ίδιο θέμα στον Ουκρανό Πρέσβη στην Αθήνα.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου