Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Επιβράβευσαν τον… υπόδικο αρχηγό του Λιμενικού



Στις 4 Μαρτίου ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, Σταμάτης Ράπτης, θα περάσει την πόρτα των Δικαστηρίων του Πειραιά για να δικαστεί. Θα είναι ο πρώτος αρχηγός στην ιστορία του Σώματος που ενώ είναι υπόδικος για παράβαση καθήκοντος, σε ένα μήνα θα κρίνει αντιναυάρχους και αξιωματικούς του Σώματος.

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα ο οποίος τον παραπέμπει σε δίκη, «παρενέβη, με πρόθεση τα υπηρεσιακά του καθήκοντα διακόπτοντας παρανόμως την καθ’ όλα νόμιμη ρυμούλκηση και μεταφορά πλοίου με σκοπό να προασπίσει παράνομα όφελος της εταιρίας ΟΛΠ». Συγκατηγορούμενοί του είναι ο αντιπλοίαρχος Παντελής Προκοπίου, αρχηγός Επιφυλακής των δύο επιχειρησιακών κέντρων του Λιμενικού και ο νυν και ο πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΛΠ, Chengqiu FU και Γιώργος Ανωμερίτης για την υπόθεση του πλοίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», το οποίο με εντολή αρχηγού γύρισε πίσω με τη συνοδεία του ΠΑΘ080 από τα διεθνή ύδατα πριν φτάσει στην Τουρκία.

Από τις 9 Γενάρη ο αντιεισαγγελέας Πρωτοδικών παρέπεμψε σε δίκη τον αρχηγό, Σταμάτη Ράπτη ασκώντας ποινική δίωξη με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος. Οπως ορίζει ο πειθαρχικός έλεγχος των στελεχών, ο εισαγγελέας Πρωτοδικών είναι υποχρεωμένος να ανακοινώνει αμέσως στον υπουργό Ναυτιλίας κάθε ποινική δίωξη που ασκείται κατά στελέχους του Λιμενικού.

Τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα οφείλουν εντός 20 ημερών μετά την ενημέρωσή τους να αποφαίνονται αιτιολογημένα για την άσκηση ή μη πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του στελέχους. Μόνο ερωτήματα, συνεπώς, γεννώνται για το πώς είναι δυνατόν στις 9 Γενάρη ο νυν αρχηγός να γίνεται κατηγορούμενος και στις 25 Ιανουαρίου το ΚΥΣΕΑ να τον κρίνει «άριστο» παρατείνοντας τη θητεία του για 4ο χρόνο, με τον αντιναύαρχο να μπαίνει στην πολύ μικρή λίστα με τους μακροβιότερους αρχηγούς στην 100χρονη και πλέον ιστορία του Σώματος.

Μάλιστα για να γίνει αυτό υπογράφηκε Προεδρικό Διάταγμα με φωτογραφική διάταξη μόνο για το Λιμενικό Σώμα ώστε να μπορέσει να πάρει 4ο χρόνο θητείας, καθώς ο μέχρι πρότινος νόμος όριζε ότι η θητεία του αρχηγού του Λιμενικού είναι 2 χρόνια και μπορεί να παραταθεί μόνο ακόμα ένα, πράγμα που ήδη είχε γίνει στην περίπτωση του αντιναυάρχου Σταματίου Ράπτη. Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας σημειώνουν ότι ο υπουργός Φώτης Κουβέλης δεν γνώριζε για την εισαγγελική πράξη να παραπεμφθεί ο αρχηγός σε δίκη

Ερωτήματα:

– Συμπεριλήφθηκε ως όφειλε η πράξη του εισαγγελέα στο φάκελο του κ. Ράπτη;

– Το ΚΥΣΕΑ όταν αποφάσισε την παράταση της θητείας είχε λάβει γνώση ότι ο αρχηγός παραπέμπεται σε δίκη για παράβαση καθήκοντος;

Ενα ακόμα κρίσιμο σημείο σχετίζεται με το άρθρο 7 του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στις καταστάσεις του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος. Σε αυτό γίνεται λόγος ότι για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος στα οποία ασκείται σε βάρος τους ποινική δίωξη για ποινικό αδίκημα το οποίο έχει ποινή φυλάκισης μεγαλύτερη των 3 μηνών, τότε ή διατάσσεται ΕΔΕ για πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο απειλείται με απόταξη ή αργία με προσωρινή απόλυση ή αυτεπάγγελτη διαθεσιμότητα με απόφαση του αρχηγού. Και αν αυτά ισχύουν για όλα τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, τι θα έπρεπε να ισχύει για τον ίδιο τον αρχηγό;

Ο εισαγγελέας υποστήριξε ότι το πλοίο ορθώς πήρε άδεια απόπλου παρά την κατάσχεση, επειδή είχε χαρακτηριστεί επικίνδυνο και επιβλαβές και όπως ορίζει ο νόμος 2881 με το άρθρο 9, παράγραφος 2, για αυτά τα πλοία, υπερτερεί το δημόσιο συμφέρον να απομακρυνθεί έναντι της κατάσχεσης.

Στο υπόμνημα που κατέθεσε ο κ. Ράπτης αρνείται απολύτως κάθε κατηγορία, υπερασπίζεται την απόφασή του εξαπολύοντας επίθεση στον τότε λιμενάρχη. Μάλιστα σε ΕΔΕ που πραγματοποίησε το Λιμενικό τον Φεβρουάριο του 2018 κατά του κεντρικού λιμενάρχη Πειραιά κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κακώς έδωσε άδεια απόπλου με αποτέλεσμα την αποστρατεία του λίγο καιρό μετά.

ΠΛΟΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»: ΟΙ ΚΟΜΜΕΝΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΚΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ

Επικίνδυνη «βόμβα» στο λιμάνι από το 2013

Σαν απόσπασμα κινηματογραφικής ταινίας είναι το χρονικό της υπόθεσης στην οποία ο αρχηγός θα καθίσει στο ειδώλιο του κατηγορουμένου. Οπως αναφέρει ο εισαγγελέας στο κατηγορητήριο, από τον Μάρτιο του 2013 το πλοίο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» βρισκόταν παράνομα αγκυροβολημένο στον Πειραιά, χωρίς να φυλάσσεται μετατρέποντάς το σε μία επικίνδυνη «βόμβα» όπως και αποδείχτηκε τον Δεκέμβρη του 2017. Λίγες μέρες πριν αλλάξει ο χρόνος το πλοίο παρασύρεται από θυελλώδεις ανέμους και από τον Πειραιά φτάνει και προσαράζει σε παραλία της Σαλαμίνας. Είναι αξιοπερίεργο ότι από το 2013, που το πλοίο είναι αγκυροβολημένο στο ίδιο σημείο, το περιστατικό αυτό σημειώθηκε όταν ξεκίνησε η εταιρία τις απαραίτητες ενέργειες συντήρησης για το ρυμουλκήσει μέχρι την Τουρκία. Σύμφωνα με την τεχνική μελέτη οι πραγματογνώμονες βρήκαν ότι οι αλυσίδες δεν είχαν κοπεί από τριβή όπως θα αναμενόταν λόγω των ανέμων, αλλά κόπηκαν ταυτόχρονα σε σημείο που δεν υπάρχει λογική εξήγηση. Το πλοίο είχε από το 2009 κατασχεθεί 2 φορές αρχικά για χρέη περίπου 43.000 ευρώ, με την αξία τότε του πλοίου στα 3.500.000. Στον τελευταίο διαγωνισμό τα χρέη είχαν εκτοξευτεί στα 2.140.000 ευρώ με την αξία του να είναι στα 1.038.000 ευρώ.

Στις 31 Γενάρη του 2018 το πλοίο ρυμουλκούμενο αναχωρεί και στις 17.25 ο ΟΛΠ στέλνει στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος έγγραφο με το οποίο αναφέρει ότι το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά παράνομα έδωσε άδεια απόπλου. Ο αρχηγός αναγκάζει προφορικά το ρυμουλκό ενώ είναι στα διεθνή ύδατα να γυρίσει πίσω στέλνοντας και το ΠΑΘ 080 σε διεθνή ύδατα να το συνοδεύσει μέχρι το λιμάνι των Ψαρών. Η εταιρία που το ρυμουλκούσε έστειλε εκείνη την ώρα στο θάλαμο επιχειρήσεων:  «Η καθυστέρηση του “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” στον τελικό του προορισμό φέρει απροσδιόριστο κίνδυνο τόσο για το ρυμουλκό όσο και για το πλήρωμα[…] Αδυνατούμε να καταλάβουμε το λόγο που βάζουμε σε κίνδυνο τα παραπάνω» ενώ τη στιγμή πoυ το Λιμενικό διατάζει το πλοίο να γυρίσει πίσω έπνεαν άνεμοι που ξεπερνούσαν τα 9 μποφόρ.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου