Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017

Ποιοι κρύβονται πίσω από την έκρηξη βόμβας σε πρατήριο καυσίμων στην Ανάβυσσο



Οι καταγγελίες για το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη» κι οι αναφορές για τις λαθροχειρίες στα συστήματα εισροών - εκροών.

Οι καταγγελίες τον περασμένο Σεπτέμβριο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος για το λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων με αφορμή το ναυάγιο του «Αγία ΖώνηΙΙ» και της εκτεταμένης ρύπανσης στον Σαρωνικό αλλά και νεώτερες αναφορές για λαθροχειρίες στο σύστημα εισροών - εκροών στις αντλίες καυσίμων, θεωρούνται μία από τις πιθανές αιτίες για την βομβιστική επίθεση που σημειώθηκε στο πρατήριο του 55χρονου Προέδρου -κατέχει αυτή τη θέση εδώ και δέκα χρόνια- της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλη Κιούση, στην Ανάβυσσο, τα ξημερώματα της Τρίτης.

Σύμφωνα με αναφορές δύο άτομα πέταξαν μασούρια με δυναμίτη αφού άναψαν το φυτίλι και έσπευσαν να απομακρυνθούν. Ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου διέμενε σε κατοικία πάνω από το πρατήριο και ετοιμαζόταν εκείνη την ώρα να κατέβει στο ισόγειο. Η ΕΛ.ΑΣ ψάχνει κυρίως τους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς στα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων.

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος με ανακοίνωσή της, μετά την βομβιστική επίθεση, σημειώνει ότι «είναι άγνωστοι οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί της επίθεσης, αλλά γνωστά είναι τα αίτια και τα συμφέροντα που ενοχλούνται από τη δράση της ομοσπονδίας κατά του λαθρεμπορίου, του παραεμπορίου και της παραβατικότητας». Για να αναφερθεί ωστόσο σε σωρεία απειλών αλλά και παλιότερες βομβιστικές επιθέσεις με τους ίδιους στόχους. Όπως επισημαίνεται «η αντιπαράθεση με τα κυκλώματα αυτά αποτέλεσε αιτία και για άλλες παρόμοιες επιθέσεις, στο παρελθόν, κατά του κλάδου. 

Συγκεκριμένα, το 2000 όταν και πάλι ήταν οξυμένη αυτή η αντιπαράθεση, η οποία είχε σχετισθεί και με τους περιορισμούς του ωραρίου για την ανεξέλεγκτη λειτουργία των πρατηρίων τις νύχτες, είχαν τοποθετηθεί βόμβες με σοβαρές υλικές ζημίες και σοβαρούς κινδύνους μεγάλης τραγωδίας, στα πρατήρια του τότε προέδρου (Μ. Παρασκευή, 28/4/2000)  στη οδό Σόλωνος, στο κέντρο των Αθηνών, και του Γενικού Γραμματέα της ΟΒΕ (23/7/2000) στον Ασπρόπυργο καθώς και στην είσοδο των γραφείων της ΟΒΕ και της τοπικής Ένωσης Βενζινοπωλών (ΕΒΝΑ) (Μ. Τετάρτη, 25/4/2000) στην οδό Λόντου και Σόλωνος, προκαλώντας μεγάλες ζημίες στο κλιμακοστάσιο και στα γραφεία! Τότε λίγο έλειψε να πάρει φωτιά μια αποθήκη βιβλίων με ανυπολόγιστες καταστροφές. 

Στη δεκαετία του ΄90, επίσης, σημειώθηκε τρομοκρατική εισβολή μπράβων του λαθρεμπορίου στα γραφεία της ΟΒΕ και της ΕΒΝΑ, καταστρέφοντας εκδικητικά, όλο τον εξοπλισμό και τα έπιπλα, τρομοκρατώντας και απειλώντας τους υπαλλήλους».

Για να συμπληρώσουν «πρόκειται για κυκλώματα "λαμογιών" και λαθρεμπόρων από τα οποία είχε δεχτεί παλιότερα σωρεία απειλών για τη στάση του έναντι του λαθρεμπορίου, όπως απειλές δέχτηκαν και άλλα στελέχη του κλάδου, μη εξαιρουμένων και "φιλικών" απειλών να "μη λένε πολλά γιατί μπορεί να τους βρουν σε κανένα χαντάκι"».
Σύμφωνα με πληροφορίες οι έρευνες για τις επιθέσεις, το 2000, που περιγράφονται στην ανακοίνωση δεν είχαν αποδώσει οτιδήποτε.

Ακόμη στις 20 Απριλίου 2010 μιλώντας στα «Νέα» ο κ. Κιούσης είχε αναφέρει ότι «υπάρχει κλοπή του καταναλωτή που γίνεται ως εξής: ένας παράνομος ηλεκτρονικός μηχανισμός - κόστους γύρω στα 5.000 ευρώ προσαρμόζεται στην αντλία και αλλοιώνει την ένδειξη της ποσότητας του καυσίμου που παραδίδεται, βάσει της οποίας τιμολογείται τελικά ο οδηγός. Αν για παράδειγμα ο μηχανισμός αυτός έχει ρυθμιστεί να κλέβει το 5% της παραδοτέας ποσότητας, τότε ο οδηγός που θα παραγγείλει 20 λίτρα βενζίνης, θα πάρει τελικά 19 λίτρα. Αν είναι ρυθμισμένος στο 10%, τότε η κλοπή θα αφορά 2 λίτρα, κ. ο. κ. Το φαινόμενο των ελλειμματικών παραδόσεων παρατηρείται κυρίως σε πρατήρια που πωλούν καύσιμα σε αδικαιολόγητα χαμηλές τιμές σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς (πχ. με αποκλίσεις της τάξης του 20%)».

Μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη» η Ομοσπονδία των Βενζινοπωλών είχε προχωρήσει σε ανακοίνωση όπου ανέφερε ότι «Εμείς καταγγέλλουμε το λαθρεμπόριο, η Πολιτεία υπόσχεται διαρκώς ότι θα λάβει μέτρα και στο μεταξύ τα λαθραία καύσιμα εξακολουθούν να κάνουν «κρουαζιέρα» στον Αργοσαρωνικό!

Είναι πασίγνωστο ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου και παραεμπορίου καυσίμων, ιδίως πετρελαίου, έχει την πηγή του στο ατελώνιστο πετρέλαιο ναυτιλίας». Και τότε συμπλήρωνε ότι «είναι άξιο απορίας, πώς με την νομοθέτηση της εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών - εκροών καυσίμων έγινε δυνατό αυτά να εγκατασταθούν το 2012 - 2013 σε 6.500 πρατήρια, ενώ από τότε «αδυνατούν» να εγκατασταθούν στα άλλα επίπεδα, σε 4 διυλιστήρια, σε 20 εταιρείες χονδρικής, σε μερικές εκατοντάδες μεγάλα βυτιοφόρα και σε πλωτές δεξαμενές μεταφοράς ατελώνιστου καυσίμων (σλέπια) για πλοία».

Αναφέρεται, τέλος, ότι η ΟΒΕ είχε προχωρήσει προσφάτως και σε καταγγελίες για παρεμβάσεις και «κλειδώματα» σε συστήματα εισροών κι εκροών - ορισμένα τουρκικής κατασκευής - που έχουν τοποθετηθεί σε σημαντικό ποσοστό πρατηρίων καυσίμων.


Λαμπρόπουλος Βασίλης 
ΤΟ ΒΗΜΑ


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου