Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2015

Οι δανειστές θέλουν το 2016 η κυβέρνηση Τσίπρα να πουλήσει όλα τα κρατικά φιλέτα


Η βιασύνη των δανειστών να ολοκληρωθούν οι αποκρατικοποιήσεις, έστω και αν δεν πιάσουν το επιθυμητό τίμημα που ανταποκρίνεται στην αξία του “φιλέτου” είναι εμφανής. Προφανώς βλέποντας την εύθραυστη κυβερνητική πλειοψηφία των 153 “ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ” στη Βουλή, πασχίζουν να ολοκληρώσουν μερικά από τα μεγαλύτερα deals και μετά να δουν ποια θα είναι η επόμενη μνημονιακή κυβέρνηση που θα πραγματοποιήσει τα επόμενα. 

Επτά ιδιωτικοποιήσεις θέλει να κλείσει μέσα στο 2016 το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και αναμένει έσοδα 2,5 δισ. ευρώ τα οποία θα κατευθυνθούν προς τη μείωση του χρέους.

Μετά την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport και την αναμενόμενη πώληση του 67% του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO τον Ιανουάριο, ακολουθεί η προσπάθεια να επιταχυνθούν οι ενέργειες για την αξιοποίηση του Ελληνικού. Στο πλαίσιο αυτό τον Απρίλιο αναμένεται να τεθούν σε κίνηση οι διαδικασίες απελευθέρωσης της έκτασης ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης.

Παραλλήλως, έντονο παραμένει το ενδιαφέρον των Ρώσων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία το χρονοδιάγραμμα των δεσμευτικών προσφορών φαίνεται ότι θα παραταθεί ώς τα τέλη Φεβρουαρίου. Στο κάδρο βρίσκονται ακόμη ο Αστέρας Βουλιαγμένης (αναμένονται σύντομα ανακοινώσεις), το ξεμπλοκάρισμα του ΔΕΣΦΑ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο ΟΛΘ και η περιοχή της Αφάντου στη Ρόδο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν το 2016 «ζεστό χρήμα» από παλαιότερα και νέα ντιλ όπως ο ΟΠΑΠ, ο ΟΔΙΕ, το Ψηφιακό Μέρισμα, η κινητή τηλεφωνία, ο ΔΕΣΦΑ, τα περιφερειακά αεροδρόμια, οι μαρίνες και ορισμένα ακίνητα. Μόνο από τα περιφερειακά αεροδρόμια θα εισπραχθούν 1,23 δισ. ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο του 2016.

Επισήμως στα έσοδα της νέας χρονιάς δεν υπολογίζονται οι εισπράξεις από τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Παρά την αισιοδοξία για το 2016, τα συνολικά έσοδα από ολοκληρωμένους διαγωνισμούς για το 2015 ήταν μόλις 300 εκατ. ευρώ, καθώς σε αυτά δεν υπολογίζονται τα τιμήματα από τους διαγωνισμούς των περιφερειακών αεροδρομίων, του Ελληνικού κ.τ.λ.

Ειδικά για τον ΟΛΠ η κυβέρνηση αναμένει τίμημα κατά πολύ υψηλότερο από τη σημερινή υποτιμημένη χρηματιστηριακή αξία, η οποία βρίσκεται στα επίπεδα των 390 εκατ. ευρώ. Στην κούρσα έχει απομείνει μόνο ο κινεζικός κολοσσός της COSCO, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, κατέθεσε προσφορά στον διαγωνισμό αυτή την εβδομάδα.

Αυτή την εβδομάδα από το «παιχνίδι» αποσύρθηκαν, αφήνοντας το γήπεδο ελεύθερο στους Κινέζους, τόσο η δανέζικη APM Terminals (θυγατρική της Maersk) όσο και η φιλιππινέζικη ICTS. Με μια λιτή ανακοίνωση το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ και ότι οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν στις 12 Ιανουαρίου 2016, με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Την ίδια ώρα θολό παραμένει το τοπίο αναφορικά με τη δημιουργία του νέου υπερταμείου αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Στο ΤΑΙΠΕΔ πάντως αναμένουν ότι ένα μεγάλο κομμάτι των υποδομών και των εταιρειών που βρίσκονται στο χαρτoφυλάκιό του θα περάσει στον νέο «γίγαντα» των ιδιωτικοποιήσεων. Άλλωστε η Ομάδα Δράσης για το νέο ταμείο βρίσκεται ήδη στα σκαριά, ενώ αναζητείται και ο επικεφαλής του ανάμεσα σε έλληνες μάνατζερ.


Πηγή : greekmoney.gr


Αντιδράσεις:

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου