Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016
Σε κατάσταση χρεοκοπίας ο Δήμος Αχαρνών
Ο τρίτος Δήμος που τίθεται σε κατάσταση χρεοκοπίας είναι ο Δήμος Αχαρνών, μετά τη Σαλαμίνα και τον Φαιστό, καθώς δεν κατάφερε να διαμορφώσει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό για το 2016.
"Η ισοσκέλιση του Προϋπολογισμού του Δήμου Αχαρνών για το 2016 ήταν αδύνατο να γίνει ύστερα από την πλήρη και ρεαλιστική αποτύπωση των οικονομικών στοιχείων του Δήμου Αχαρνών, καθώς επίσης και από την κατάργηση πρακτικών πλασματικής ισοσκέλισης, που εφαρμόσθηκαν κατά κόρον τα προηγούμενα χρόνια.
Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, με σημαντική καθυστέρηση, απάντησε αρνητικά στη "κάλυψη" της ισοσκέλισης του Δήμου Αχαρνών, στηριζόμενο στην άδηλη πιστοληπτική ικανότητα του Δήμου Αχαρνών, η οποία οφείλεται στον υψηλό δανεισμό των προηγούμενων ετών.
Καθ' όλο αυτό το χρονικό διάστημα ο Δήμος Αχαρνών λειτουργούσε χωρίς προϋπολογισμό, αλλά χωρίς σημαντικά προβλήματα - τα οποία ωστόσο παροδικά εντείνονταν. Αυτό οφείλεται στη σωστή οικονομική διαχείριση και στην αποκατάσταση της φερεγγυότητας μεταξύ του Δήμου Αχαρνών και των προμηθευτών του.
Η αρνητική απάντηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, έχει σαν συνέπεια την αυτοδίκαιη εμπλοκή του Οικονομικού Παρατηρητήριου στην Οικονομική Εξυγίανση του Δήμου Αχαρνών.
Η ένταξη στο Οικονομικό Παρατηρητήριο δύναται να ενεργοποιήσει τεχνικά και θεσμικά "εργαλεία", όπως η πρόσβαση στον ειδικό Λογαριασμό Εξυγίανσης των Ο.Τ.Α. με σκοπό την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού" σημειώνει ο Δήμαρχος Γιάννης Κασσαβός.
Σύμφωνα με το N. 4270/2015, στο υπουργείο Εσωτερικών έχει δημιουργηθεί Παρατηρητήριο οικονομικής αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) με σκοπό τη συνεχή παρακολούθηση, σε μηνιαία βάση, της εκτέλεσης του προϋπολογισμού των ΟΤΑ. Εφόσον η εκτέλεση του προϋπολογισμού ενός δήμου ή ΟΤΑ παρουσιάζει σοβαρή απόκλιση σε σχέση με τους τιθέμενους στόχους, με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών που εκδίδεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του Παρατηρητηρίου, υπάγεται υποχρεωτικά σε πρόγραμμα εξυγίανσης.
Γιατί οδηγήθηκε στο κανόνι
Σύμφωνα με τον κ. Κασσαβό, η χρηματοδότηση από την Πολιτεία έχει μειωθεί έως και 60%, λόγω των μνημονίων και της οικονομικής κρίσης, ενώ παράλληλα οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δήμου Αχαρνών, η εξυπηρέτηση του υψηλού δανεισμού και το ταμειακό έλλειμμα των 10,27 εκ. ευρώ - που βεβαιώνεται από δυο ελέγχους Ορκωτών Λογιστών (2008 και 2014) και του ελέγχου των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (2015) - δημιούργησαν συνθήκες οικονομικού "στραγγαλισμού" στον Δήμο Αχαρνών.
Όπως εξηγεί "γνωρίζοντας εξ' αρχής τη δεινή οικονομική θέση του Δήμου Αχαρνών, η δημοτική αρχή μείωσε δραστικά τις δαπάνες του δήμου: ο προϋπολογισμός δαπανών του 2016 είναι μειωμένος κατά 39,50% σε σχέση με αυτόν του 2013 (-61,4 εκ. €) και μειωμένος κατά 20,45% (-24,16 εκ. €) σε σχέση με τον προϋπολογισμό δαπανών του 2014.
Παράλληλα αναζητήθηκαν πηγές εσόδων, όπως η επιβολή του τέλους διαμονής παρεπιδημούντων, η είσπραξη ΤΑΠ σε ηλεκτροδοτούμενα και μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, ο καθορισμός του τέλους ακαθαρίστων εσόδων και ο καθορισμός τελών για χρήση κοινόχρηστων χώρων, που επί σειρά ετών παρέμεναν στα "αζήτητα".
Η αδυναμία ισοσκέλισης του Προϋπολογισμού του 2016, λόγω του ταμειακού ελλείμματος των 10,27 εκ ευρώ, μας ανάγκασε να αιτηθούμε δανεισμό ισοσκέλισης από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων τον Απρίλιο του 2016.
Παρά τον μαραθώνιο διαβουλεύσεων του Δημάρχου Αχαρνών κ. Γιάννη Κασσαβού, με τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Τέρενς Κουΐκ, τους βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής και παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις στελεχών του Ταμείου Παρακαταθηκών και δανείων, δεν βρέθηκε τρόπος να ισοσκελιστεί ο Προϋπολογισμός 2016 του Δήμου Αχαρνών".
Τα μέτρα
Η υπαγωγή σε πρόγραμμα εξυγίανσης προβλέπει:
α) την άμεση εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων που προβλέπονται από τη νομοθεσία για τη διασφάλιση της είσπραξης των απαιτήσεων του Ο.Τ.Α. και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής,
β) αναστολή ή περιορισμό των προσλήψεων,
γ) πρόβλεψη για εθελοντικές μετατάξεις ή επιβολή υποχρεωτικών μετατάξεων προσωπικού, με νομοθετική ρύθμιση, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, που προτείνεται από το Παρατηρητήριο και υποβάλλεται στους αρμόδιους Υπουργούς,
δ) πραγματοποίηση μόνο υποχρεωτικών ή πλήρως ανελαστικών δαπανών,
ε) αύξηση των ιδίων εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές,
στ) αύξηση του ανώτατου συντελεστή επιβολής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας για τα ακίνητα που βρίσκονται στην εδαφική περιφέρεια του δήμου σε ποσοστό μέχρι και 3%ο, και επιβολή του τέλους υποχρεωτικά από το δήμο, σύμφωνα με το ποσοστό αυτό μέχρι την οικονομική εξυγίανσή του. Ομοίως, αύξηση του συντελεστή επιβολής του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων και παρεπιδημούντων από 0,5% μέχρι και 2%,
ζ) διάθεση μέρους ή του συνόλου των εσόδων από τους Κ.Α.Π. επενδυτικών δαπανών για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων κάθε είδους οφειλών και κατά προτεραιότητα ληξιπρόθεσμων οφειλών σε τρίτους,
η) καθορισμό κατηγοριών πράξεων των συλλογικών και μονομελών οργάνων του Ο.Τ.Α. που αποστέλλονται υποχρεωτικώς για τον έλεγχο νομιμότητας από την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή, πέραν των ήδη προβλεπόμενων,
θ) πρόσβαση στο Λογαριασμό Εξυγίανσης των Ο.Τ.Α. της παραγράφου 8 του παρόντος άρθρου,
ι) δανειοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, για την κάλυψη του ελλείμματος του προϋπολογισμού, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης και με όρους και προϋποθέσεις που καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών,
ια) δυνατότητα κατάρτισης και επικύρωσης από την αρμόδια για την εποπτεία του Ο.Τ.Α. Αρχή, μη ισοσκελισμένου προϋπολογισμού,
ιβ) δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών του προς το Ελληνικό Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με όρους και προϋποθέσεις που τίθενται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
Πηγή : capital.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου