Από τη συζήτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον εκδότη και διευθυντή της «Real News» Νίκο Χατζηνικολάου στο συνέδριο «Υγεία πάνω απ’ όλα»:
Το 2023, στις εκλογές που μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, η ουσιαστική ανάταξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας, η οικοδόμηση ενός νέου Εθνικού Συστήματος Υγείας αποτελούσε μία από τις τρεις κεντρικές πολιτικές μας προτεραιότητες.
- Η Ελλάδα στον τομέα πια των προληπτικών εξετάσεων είναι στην πρώτη γραμμή της Ευρώπης. Είμαστε, δηλαδή, μια χώρα που πια είμαστε χώρα-μοντέλο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για το πώς δομούμε και υλοποιούμε αυτές τις προληπτικές εξετάσεις, που δεν αφορούν μόνο τον καρκίνο του μαστού:
- Τα καρδιαγγειακά, ο καρκίνος του παχέος εντέρου, τα ζητήματα της παιδικής παχυσαρκίας, θέματα ψυχικής υγείας, τεράστιας σημασίας για τους εφήβους μας.
- Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι εντυπωσιακά. Έχουμε παραπάνω από 4 εκατομμύρια συμπολίτες μας που έχουν κάνει κάποιου είδους διαγνωστική εξέταση, εξέταση η οποία παρέχεται δωρεάν από το ελληνικό Δημόσιο, εξέταση η οποία προκαλείται με ενημέρωση του κράτους και όχι με πρωτοβουλία του πολίτη.
- Παραπάνω από 30.000 γυναίκες διαγνώστηκαν με καρκίνου του μαστού σε πρώιμο στάδιο, τον οποίο δεν γνώριζαν. Η συντριπτική πλειονότητα από αυτές θα γίνει καλά. Γιατί, με πρωτοβουλία του κράτους τους στείλαμε ένα μήνυμα, προτρέψαμε να κάνουν μια προληπτική εξέταση την οποία έκαναν και ξεπέρασαν με αυτόν τον τρόπο τον φόβο τους.
- Ο τομέας της υγείας υπήρξε ένας από τους μεγάλους ωφελημένους του Ταμείου Ανάκαμψης και των πόρων που διατέθηκαν στην πατρίδα μας μετά τη μεγάλη περιπέτεια του Covid. Αυτή τη στιγμή, αυτό το οποίο γίνεται στα νοσοκομεία και στα κέντρα υγείας είναι πραγματικά κοσμογονικό.
- Αυτό έχει ένα πολύ θετικό αποτύπωμα ως προς τη λειτουργικότητα των υποδομών, διότι δεν έχει μόνο σημασία, ξέρετε, να ξαναφτιάξει κανείς ένα τμήμα επειγόντων περιστατικών, αλλά η όλη διαχείριση του ασθενή, από τη στιγμή που προσέρχεται σε ένα νοσοκομείο μέχρι τη στιγμή που θα βγει από το νοσοκομείο, έχει πολύ μεγάλη σημασία ότι ξαναχτίζουμε αυτά τα τμήματα επειγόντων περιστατικών με μία διαφορετική λογική.
- Το λεγόμενο «βραχιολάκι» έχει μειώσει σημαντικότατα και τους χρόνους αναμονής αλλά και τις ίδιες τις διαδικασίες. Ξέρουμε πια τι γίνεται και ποια είναι η ροή του ασθενή μέσα σε ένα τμήμα επειγόντων περιστατικών.
- Όταν ρωτάμε τους ασθενείς έχουμε μία καλύτερη εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Η μεγάλη αξία είναι ότι μπορούμε να μπούμε σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Να δούμε, παραδείγματος χάρη, γιατί ένα νοσοκομείο μπορεί να υστερεί σε σχέση με ένα άλλο νοσοκομείο. Αυτό μας δίνει μετά τη δυνατότητα, στο Υπουργείο και στην αρχή διασφάλισης ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, να έρθει και να «σκάψει» λίγο πιο βαθιά και να δει πού υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα. Και θα μπούμε σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος, δηλαδή, και στα ζητήματα των ΤΕΠ και του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν.
- Είναι πολύ εντυπωσιακό γεγονός, ειδικά για τις απομονωμένες περιοχές, και έχει σημασία αυτό, γιατί τώρα η τεχνολογία μάς δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε να κάνουμε. Το ότι μπορεί να πάει μία ΚΟΜΥ σε ένα χωριό της Ευρυτανίας, να εξετάσει όλο τον πληθυσμό και να ξαναπάει μετά και να έχει μία βάση δεδομένων σε επίπεδο πρωτοβάθμιας περίθαλψης, να μπορεί να κάνει εξ αποστάσεως μία διαγνωστική εξέταση, νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη αξία, στη λογική ότι δεν πρέπει να υπάρχει η αίσθηση ότι υπάρχει μία Ελλάδα και πολίτες ξεχασμένοι.
- Αυτό ισχύει και για τα αστικά κέντρα, για περιπτώσεις ασθενών οι οποίοι είναι κατάκοιτοι, ότι πηγαίνουμε εμείς, ότι πηγαίνουμε πια τα φάρμακα στο σπίτι.
- Στο τομέα της ψηφιοποίησης της υγείας συντελείται μία επανάσταση:
- Το γεγονός ότι σήμερα μπορείς να κλείσεις ραντεβού σε παραπάνω από 100 νοσοκομεία, παραπάνω από 300 κέντρα υγείας με γιατρό και να βρεις διαθέσιμο γιατρό αύριο ψηφιακά, είναι μία επανάσταση. Είναι κάτι που φαινόταν αδιανόητο πριν από κάποια χρόνια
- Ο ψηφιακός φάκελος ασθενούς, το MyHealth app είναι το πρόπλασμα αυτού, είναι κάτι το οποίο θα αλλάξει τα πάντα στην υγεία και θα μας βοηθήσει βέβαια και στη συγκράτηση των δαπανών.
- Στον ψηφιακό τομέα αναμένουμε μία πολύ μεγάλη επανάσταση και αυτό θα αφορά και την εξυπηρέτηση του πολίτη από το ίδιο το κράτος, με εισαγωγή εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, που θα μπορούν να κάνουν αυτή την επικοινωνία πιο εύκολη. Τα εργαλεία αυτά μπορούν να μπουν και στα επείγοντα και να μας διευκολύνουν στο triage. Δεν θα υποκαταστήσουν ποτέ τον γιατρό ή τον νοσοκόμο.



0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου