Μέση Ανατολή: «Μετρημένη» η στάση της Ελλάδας
Εμείς, ως Ελλάδα, θεωρώ ότι έχουμε λάβει μια πολύ μετρημένη στάση όσον αφορά την κρίση στη Μέση Ανατολή.
- Προφανώς, αρχικά υποστηρίξαμε ξεκάθαρα το δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα, επιμείναμε στην απελευθέρωση των ομήρων, αλλά ταυτόχρονα κάναμε και έναν πολύ σαφή διαχωρισμό μεταξύ της Χαμάς ως τρομοκρατικής οργάνωσης και του Παλαιστινιακού λαού.
- Και όσο και αν υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα του Ισραήλ να υπερασπιστεί τον εαυτό του, ανησυχούμε όλο και περισσότερο για τα δεινά αθώων ανθρώπων στη Λωρίδα της Γάζας. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, ως χώρα που βρίσκεται σχετικά κοντά στην περιοχή των συγκρούσεων, προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι η ανθρωπιστική βοήθεια θα φτάσει στη Γάζα όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, κάτι που, όπως γνωρίζετε, εξακολουθεί να αποτελεί μια πολύ δύσκολη πρόκληση.
- Οι εμπλεκόμενοι μας θεωρούν έντιμους διαμεσολαβητές. Μιλάμε σε όλους. Και μόλις αυτή η σύγκρουση τερματιστεί, πιστεύω ότι θα έρθει η ώρα για μια σοβαρή συζήτηση σχετικά με την πολιτική λύση αυτού του προβλήματος, το οποίο υπάρχει εδώ και πολλές δεκαετίες.
Ενισχύουμε την συμμετοχή των πολιτών νομοθετώντας την επιστολική ψήφο
Με τον τρόπο αυτόν, θα καταστεί δυνατό για τους Έλληνες του εξωτερικού να ψηφίσουν στις ευρωεκλογές και να χρησιμοποιήσουν επιστολική ψήφο, και ουσιαστικά να επεκτείνουμε την ίδια δυνατότητα και στους Έλληνες εντός της χώρας.
- “Για παράδειγμα: τον Ιούνιο που έχουμε εκλογές ένας νέος ή μία νέα που εργάζεται σε ένα από τα νησιά μας, δεν μπορεί να συμμετάσχει στις εκλογές, δεν μπορεί να φύγει για το Σαββατοκύριακο και να πάει να ψηφίσει. Θέλω να τους δώσω τη δυνατότητα της επιστολικής ψήφου για να ψηφίσουν με αυτόν τον τρόπο”.
- “Πρέπει να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε πραγματικά τι είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να μη συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία, διότι όσο λιγότεροι ψηφίζουν, τόσο μικρότερη η νομιμοποίηση. Στο τέλος της ημέρας, πρέπει να εφαρμόσουμε τις πολιτικές για τις οποίες εκλεγήκαμε”.
Επενδύουμε στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης- αναγνωρίζουμε τους κινδύνους
Αναγκαία μια νέα συμμαχία μεταξύ των κυβερνήσεων και των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών για την αντιμετώπιση του «τεχνολογικού χάσματος»
- Έχουμε χρέος «να εκπαιδεύσουμε την κοινή γνώμη σχετικά με τον κίνδυνο του τι μπορεί να συμβεί, για παράδειγμα, μέσω των «deepfakes» και, στη συνέχεια, να βρούμε τρόπους για τον εντοπισμό τους. Η απειλή είναι απολύτως πραγματική όταν πρόκειται για παρεμβάσεις στις εκλογές. Και δυστυχώς, η τεχνολογία μπορεί να είναι ένα βήμα μπροστά από εμάς.
- Το στοίχημα είναι πώς θα χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουμε τη συμμετοχική δημοκρατία πιο αποτελεσματική και να βρούμε άλλους τρόπους για να ενεργοποιήσουμε τους πολίτες προκειμένου ο δημόσιος διάλογος να γίνει πιο σχετικός και να λαμβάνουμε περισσότερο υπόψιν τις απόψεις των πολιτών.
Περισσότερα από 36 δις ευρώ για την πράσινη ανάπτυξη στην Ελλάδα από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης
- Είμαι βαθιά αισιόδοξος για το μέλλον της Πράσινης Συμφωνίας, διότι όταν ξεκίνησε αυτή η συζήτηση πριν από μερικά χρόνια, το κύριο επιχείρημα υπέρ της Πράσινης Συμφωνίας είχε να κάνει κυρίως με τη σημασία της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για την προστασία του περιβάλλοντος.
- Αντιμετωπίσαμε καταστροφικές πλημμύρες, για παράδειγμα, αυτό το καλοκαίρι. Έκτοτε, υποστήκαμε ένα γεωπολιτικό σοκ, και ήταν επίσης απόλυτα σαφές ότι ορισμένες από τις λύσεις που προσφέρει η Πράσινη Συμφωνία έχουν επίσης βαθύτατη οικονομική σημασία.
- Έχει σημασία να τονίσουμε τους σημαντικούς πόρους για την πράσινη ανάπτυξη, που παρέχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Για την Ελλάδα, το συνολικό κονδύλι υπερβαίνει τα 36 δισεκατομμύρια ευρώ. Περισσότερο από το 25% αυτού κατευθύνεται προς την πράσινη μετάβαση.
Στόχος μας η Ελλάδα να μετατραπεί σε εξαγωγέα πράσινης ενέργειας
- Από καθαρός εισαγωγέας ενέργειας, θέλουμε βραχυπρόθεσμα να γίνουμε πάροχος ενέργειας τουλάχιστον για τα Βαλκάνια, με την κατασκευή ισχυρών διασυνδέσεων, αγωγών, πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης στη Βόρεια Ελλάδα.
- Να αξιοποιήσουμε τις μοναδικές γεωγραφικές μας δυνατότητες και το σημαντικό δυναμικό που διαθέτουμε, ιδίως όσον αφορά την υπεράκτια αιολική ενέργεια. ώστε μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα να γίνουμε εξαγωγείς πράσινης ενέργειας.
2 νέες δράσεις για μικρές επιχειρήσεις
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης ανακοινώνει τη δημοσίευση δύο νέων Δράσεων επιχειρηματικότητας μέσω του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» 2021-2027 που στοχεύουν στην ενίσχυση υφιστάμενων, νέων και υπό σύσταση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και των Δήμων Μεγαλόπολης, Οιχαλίας, Γορτυνίας και Τρίπολης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις Δράσεις:
- «Ίδρυση Επιχειρήσεων & Ενίσχυση Νέων Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων σε περιοχές Εδαφικών Σχεδίων Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας & Μεγαλόπολης», με προϋπολογισμό 20.000.000 ευρώ και δικαιούχους νέες και υπό σύσταση μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
- «Ενίσχυση Υφιστάμενων Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων σε περιοχές Εδαφικών Σχεδίων Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας & Μεγαλόπολης», με προϋπολογισμό 30.000.000 ευρώ και δικαιούχους υφιστάμενες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Οι εν λόγω Δράσεις (τύπου de minimis) ενθαρρύνουν επενδυτικά σχέδια που στοχεύουν στην ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογιών και καινοτόμων διαδικασιών στην παραγωγική διαδικασία, στην αναβάθμιση των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Έμφαση δίνεται σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς προτεραιότητας της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης.
Τα επενδυτικά σχέδια αφορούν επιχορηγούμενο προϋπολογισμό από €20.000 έως €100.000, με το ποσοστό ενίσχυσης να ανέρχεται στο 70%. Στις επιλέξιμες δαπάνες των Δράσεων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος, εξοπλισμός και μεταφορικά μέσα, παροχή υπηρεσιών και δαπάνες λογισμικού.
Η μέχρι σήμερα πορεία της εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023 έχουν πραγματοποιηθεί μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού 12.025 ρυθμίσεις για οφειλές προς χρηματοδοτικούς φορείς και δημόσιο για σύνολο αρχικών οφειλών €4,36 δις.
- Τους τελευταίους έξι μήνες φαίνεται ότι δίνονται κατά μέσο όρο 950 ρυθμίσεις το μήνα. Με βάση την τελευταία αναφορά προόδου, με στοιχεία Δεκεμβρίου του 2023, υπάρχουν μέσα στον εξωδικαστικό -σε τροχιά ρύθμισης- €18 δις. Οι περισσότερες αιτήσεις αφορούν πολίτες με ύψος οφειλών που κυμαίνονται από €50 χιλιάδες έως €200 χιλιάδες.
- Από την ανάλυση των ρυθμίσεων παρατηρείται ότι το 45% των ρυθμίσεων οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς λαμβάνουν κούρεμα άνω του 30%. Ενώ για οφειλές προς δημόσιο, το αντίστοιχο ποσοστό αιτήσεων που λαμβάνει κούρεμα άνω του 30% είναι 33%.
Με τον Νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα λαμβάνονται από την Πολιτεία πρόσθετες πρόνοιες και δικλείδες ασφαλείας δικαίου και προστασίας για τους δανειολήπτες με την επιβολή συγκεκριμένων υποχρεώσεων στους Servicers. Συγκεκριμένα θα πρέπει:
- να διαθέτουν κατάλληλους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου,
- να εφαρμόζουν κατάλληλη πολιτική που διασφαλίζει συμμόρφωση με τους κανόνες για την προστασία των δανειοληπτών και την αντιμετώπισή τους με δίκαιο και επιμελή τρόπο, μεταξύ άλλων, με το να λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάστασή τους,
- να εφαρμόζουν ειδικές εσωτερικές διαδικασίες που διασφαλίζουν την καταγραφή και τη διεκπεραίωση των παραπόνων των δανειοληπτών.
Στον ίδιο νόμο θεσμοθετήθηκαν και επιπλέον βελτιώσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού προβλέποντας καταρχάς την αυτόματη και υποχρεωτική αποδοχή των ρυθμίσεων από Τράπεζες και Δημόσιο για τους ευάλωτους συμπολίτες μας.
Κατά το τελευταίο έτος, στα μηνιαία στοιχεία του εξωδικαστικού είδαμε πολλές φορές να σημειώνονται νούμερα ρεκόρ σε επιτυχείς ρυθμίσεις, εκκινήσεις αιτήσεων και νέες υποβολές. Στοιχεία που αντανακλούν την δυναμική του συγκεκριμένου εργαλείου που αξιοποιείται σημαντικά από τους οφειλέτες και συμβάλλει ουσιαστικά στην διαχείριση και απομείωση του ιδιωτικού χρέους. Το ληξιπρόθεσμο ιδιωτικό χρέος με στοιχεία του τρίτου τετραμήνου του 2023 ανέρχεται σε €224,2 δις από € 233 δις το 2019.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου