Μετά από όσα ανεπίτρεπτα συνέβησαν στην Αττική Οδό κατά την πρόσφατη κακοκαιρία "Ελπίς", η Κυβέρνηση δεσμεύθηκε να αποδοθούν ευθύνες. Για να γίνει αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε προνοήσει να θεσπίσει από το 2020 το νομικό πλαίσιο για απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι. Συγκεκριμένα με το άρθρο 65 του νόμου 4663, βάλαμε ένα οριστικό τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην πληρώνει κανένας.
Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την επιβολή του ανώτατου προστίμου που προβλέπει ο Νόμος στις εταιρείες Αττική Οδός Α.Ε. (Παραχωρησιούχος Εταιρεία) και ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. (εταιρεία Λειτουργίας και Συντήρησης της Αττικής Οδού) για την υπαιτιότητά τους σχετικά με τη διακοπή της κυκλοφορίας και τα προβλήματα που προέκυψαν μετά τη χιονόπτωση της 24ης Ιανουαρίου 2022. Συγκεκριμένα επιβλήθηκε πρόστιμο από 1 εκατομμύριο ευρώ σε κάθε εταιρεία.
Η απόφαση βασίζεται στο πόρισμα της τριμελούς Επιτροπής Διερεύνησης, η οποία συγκροτήθηκε μετά το περιστατικό. Η Επιτροπή αποδίδει την πλήρη ευθύνη στην εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι δεν εφάρμοσε τα όσα προβλέπονται για ανάλογες περιπτώσεις, ενώ δεν ζήτησε από την Τροχαία σε καμία χρονική στιγμή το κλείσιμο του δρόμου.
Το πρόστιμο αυτό είναι ανεξάρτητο από τα ποσά που δίνει η εταιρεία στους πολίτες μετά από προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού.
Επιτέλους στην Ελλάδα γίνονται τα αυτονόητα, που μέχρι πρόσφατα ήταν αδιανόητα. Μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, συγκροτήθηκε Επιτροπή Διερεύνησης, μελέτησε τα δεδομένα, κατέληξε σε συμπεράσματα για τους υπαίτιους και τις ευθύνες τους και τους επιβάλαμε το ανώτατο πρόστιμο. Γιατί αυτά είναι τα ελάχιστα που μπορούμε -και οφείλουμε- να κάνουμε μετά από ένα τόσο σοβαρό περιστατικό, ώστε να καταλάβουν όλοι ότι είμαστε πλέον μια σύγχρονη, ευνομούμενη Πολιτεία στην οποία ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου