Η ΛΑΡΚΟ Α.Ε. ετέθη σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, το Μάρτιο του 2020 και η λύση αυτή επιλέχθηκε, καθώς ήταν η μόνη λύση που θα μπορούσε να κρατήσει την εταιρεία ανοιχτή χωρίς να βρεθούν οι εργαζόμενοι στο δρόμο, αφού η άτακτη χρεοκοπία ήταν πλέον προ των πυλών.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε και κλήθηκε να διαχειριστεί μία κατάσταση όπου:
Το ταμείο της εταιρείας ήταν μηδενικό.
Η καθαρή θέση της εταιρείας ήταν αρνητική 400 εκατ. ευρώ.
Την 5-ετία 2015 με 2019 συσσωρεύτηκαν χρέη 250 εκατ. ευρώ.
Οι ζημίες της ΛΑΡΚΟ το 2019 ανήλθαν πέραν των 90 εκατ. ευρώ και ο εξοπλισμός της ήταν πλήρως απαρχαιωμένος γεγονός που την καθιστούσε μη ανταγωνιστική ανεξάρτητα των διεθνών τιμών του νικελίου, αφού δεν έγιναν ποτέ οι απαραίτητες επενδύσεις και οι επισκευές τα προηγούμενα χρόνια.
Λόγω της συνεχιζόμενης κακοδιαχείρισης των τελευταίων ετών (2015-2019), τα χρέη προς τη Δ.Ε.Η. και μόνο ανήλθαν σε περισσότερα από 365 εκατ. ευρώ, ενώ η χώρα κλήθηκε παράλληλα να επιστρέψει παράνομες κρατικές ενισχύσεις ποσού 136 εκατ. ευρώ πλέον τόκων, τις οποίες η σημερινή Κυβέρνηση έπρεπε να ανακτήσει άμεσα, μέσα από μία πρακτικά πτωχευμένη εταιρεία.
Επίσης, πλέον των παραπάνω και μέχρι να οριστικοποιηθεί η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, η χώρα θα πληρώνει πρόστιμο 5 εκατ. ευρώ κάθε εξάμηνο. Για όλα αυτά επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός και κατ’ επέκταση ο Έλληνας Πολίτης.
Σήμερα χάρη στις ενέργειες της Κυβέρνησης η εταιρεία παραμένει ανοιχτή, έχει περιορίσει δραστικά τις ανάγκες για κρατική χρηματοδότηση, έχουν διασφαλιστεί οι εργαζόμενοί της και βρίσκεται σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή. Η ομολογουμένως δύσκολη κατάσταση της Λαρκο απαιτεί διακομματική συναίνεση ως προς την επόμενη ημέρα. Όσοι εκστομίζουν εύκολες υποσχέσεις απέτυχαν να δώσουν λύσεις όταν μπορούσαν.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου