Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

“Χτύπησαν” ξανά στα Χανιά οι “μαϊμού” υπάλληλοι της Μicrtosoft



“Βροχή” από κρούσματα για τη γνωστή απάτη “Μicrosoft” καταγγέλλουν από το πρωί της Δευτέρας πολλοί Χανιώτες και Χανιώτισσες.

Πρόκειται για τους άγνωστους επιτήδειους, οι οποίοι παριστάνοντας τους υπαλλήλους της Microsoft, τηλεφωνούν σε ανυποψίαστα θύματα, με την πρόφαση βλάβης στον υπολογιστή τους, για να αποσπάσουν ευαίσθητα στοιχεία και κωδικούς.

Συγκεκριμένα όπως κατήγγειλε στο zarpanews.gr, ένας Χανιώτης, σήμερα το πρωί στις 08.00 δέχθηκε μία από κλήση ένα νούμερο εξωτερικού, το 003592441289.

Αν και, όπως υποστήριξε συμπολίτης μας, δεν συνηθίζει να σηκώνει άγνωστα νούμερα, τελικά απάντησε στην κλήση. Στην άλλη γραμμή της γραμμής, ένας ομιλών την αγγλική, του είπε ότι καλεί εκ μέρους της Microsoft και ότι έχει ένα malware στον υπολογιστή του.

Ο Χανιώτης ωστόσο, αντιλαμβανόμενος ότι πρόκειται περί απάτης αρνήθηκε την ύπαρξη υπολογιστή. Στη συνέχεια ο καλών ζήτησε από τον συμπολίτη μας να επιβεβαιώσει τα στοιχεία της ταυτότητάς του και όταν ο καλούμενος αρνήθηκε, έκλεισε το τηλέφωνο.

Ο καταγγέλλων στη συνέχεια ενημέρωσε άμεσα το αρμόδιο τμήμα της ασφάλειας Χανίων για το περιστατικό, για να μην πέσει θύμα της απάτης κάποιος άλλος συμπολίτης μας, όπως συνέβη πριν μερικούς μήνες.

Μάλιστα ανάλογα τηλεφωνήματα, όπως κατήγγειλαν στο zarpanews.gr συμπολίτες μας δέχθηκαν αρκετά άτομα στα Χανιά, που ευτυχώς δεν έπεσαν στην παγίδα των επιτήδειων.  Σύμφωνα με πληροφορίες οι κλήσεις, πολλές εκ των οποίων επαναλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με διαφορά λίγων ωρών, δεν είναι μόνο από το 003592441289 αλλά και από το 0035921253843, τα οποία αμφότερα αντιστοιχούν σε νούμερα από τη Βουλγαρία.

Η ΕΛ.ΑΣ που τις τελευταίες ώρες διερεύνησε και εξιχνίασε δέκα απάτες με κακόβουλο λογισμικό, προειδοποιεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην ανταποκρίνονται στις κλήσεις αυτές και να μην αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία σε διάφορους επιτήδειους.

Σε περίπτωση τώρα που κάποιος έχει φανερώσει προσωπικά στοιχεία, συστήνεται η άμεση κατάργηση όσων εφαρμογών ζήτησαν οι δράστες, η επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων στις συσκευές που τυχόν απέκτησαν πρόσβαση και η εκτέλεση πλήρους σάρωσης ασφαλείας για τον εντοπισμό μολυσμένων ή επικίνδυνων προγραμμάτων, με τη βοήθεια ενημερωμένου λογισμικού ασφαλείας. Επιπλέον, προτείνεται η αλλαγή κωδικών πρόσβασης και η χρήση ισχυρών κωδικών, καθώς επίσης και η άμεση επικοινωνία με το αρμόδιο, κατά περίπτωση, τραπεζικό ίδρυμα σε περίπτωση πραγματοποίησης συναλλαγών – μεταφορών χρηματικών ποσών που δεν αναγνωρίζει.

Παράλληλα, σε κάθε περίπτωση κρίνεται αναγκαία τόσο η δήλωση του περιστατικού απάτης στην τεχνική υποστήριξη της εταιρείας, που υποδύθηκαν οι επιτήδειοι όσο και η καταγγελία του γεγονότος στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Στοιχεία επικοινωνίας με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Τηλεφωνικά στον αριθμό 111 88

Μέσω e-mail: ccu@cybercrimeunit.gov.gr

Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – Αndroid: FEELSAFE E-COMMERCE

Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: https://twitter.com/CyberAlertGR


Πηγή : zarpanews.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου