Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

VW Golf GTE 2015: Επιστροφή στο μέλλον



Δεν ξεχωρίζει για τον φουτουριστικό σχεδιασμό του ή την εκκεντρικότητα εκείνων των εξοπλιστικών ή μη χαρακτηριστικών που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο καλούνται να υποστηρίξουν την ιδιαιτερότητα των τεχνικών προδιαγραφών του.

Ακόμα και αν πλησιάσεις σε απόσταση μερικών μέτρων, ενδεχομένως το λογότυπο της έκδοσης και οι πολύ συγκεκριμένες χρωματικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί σε πολύ συγκεκριμένα τμήματα του αμαξώματος ίσως να μην αποδειχθούν αρκετά ώστε να αντιληφθείς πλήρως τη διαφορετικότητά του.



Ο λόγος για το VW Golf GTE, που με ένα plug-in υβριδικό σύνολο έρχεται να συμπληρώσει με τον πλέον αποδοτικό τρόπο την γκάμα του δημοφιλέστερου μικρομεσαίου hatchback της ευρωπαϊκής αγοράς.

Πριν μπεις στην διαδικασία να αναρωτηθείς τον λόγο για τον οποίο η VW επέλεξε να τοποθετήσει μια plug-in υβριδική έκδοση δίπλα στα μέχρι σήμερα γνωστά Golf GTI και GTD, η συνδυαστική απόδοση των 204 ίππων και των 350 Nm χαρίζει τις πρώτες απαντήσεις.



Στοιχεία όπως οι τροχοί των 17 ιντσών, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, η εμφανώς περιορισμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τα τύπου bucket καθίσματα με τις χαρακτηριστικές καρό επενδύσεις, αποκαλύπτουν την προσπάθεια της γερμανικής φίρμας να δημιουργήσει την απαραίτητη σύνδεση με τις κορυφαίες, από πλευράς επιδόσεων, εκδόσεις του Golf και την ίδια στιγμή να επενδύσει στον διττό προσανατολισμό ενός αυτοκινήτου που θα μπορούσε κάλλιστα να αρκεστεί στον τίτλο του περιβαλλοντικά συμβατού.

Όπως και να έχει, άξια αναφοράς είναι η παρουσία στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου των προβολέων τεχνολογίας LED και του αναβαθμισμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με το τελευταίο να φιλοξενεί στην έγχρωμη οθόνη αφής των 6,5 ιντσών τις προσαρμοσμένες, στις ανάγκες ενός υβριδικού συνόλου, ενδείξεις του.

Ανάλογη είναι και η περίπτωση του πίνακα οργάνων, καθώς τη θέση του στροφόμετρου έχει πάρει ένα επίσης αναλογικό όργανο το οποίο ενημερώνει τον οδηγό για την ισχύ που απαιτείται από το υβριδικό σύνολο τη δεδομένη χρονική στιγμή.



Μένοντας στις αλλαγές που έχει να παρουσιάσει το εσωτερικό του Golf GTE, δύο ξεχωριστοί διακόπτες στη βάση της κεντρικής κονσόλας εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση στα δύο από τα πέντε προγράμματα λειτουργίας της υβριδικής μονάδας ισχύος.

Επιλέγοντας το E-Mode και με την προϋπόθεση ότι τα αποθέματα ενέργειας επαρκούν, το Golf GTE θα κινηθεί ως ένα καθαρόαιμο ηλεκτροκίνητο, μέχρι τουλάχιστον η ταχύτητα κίνησης να αγγίξει τα 130 χλμ./ώρα.

Αντιθέτως, το GTE mode ενισχύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, παραμετροποιώντας αναλόγως τη λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων και του ηλεκτρικού μοτέρ, την απόκριση του γκαζιού και τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης.

Παρών στα εύκολα και τα δύσκολα δηλώνει το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, αποσυμπλέκοντας μάλιστα τους κινητήριους τροχούς από τη μονάδα ισχύος με κάθε ευκαιρία ενισχύοντας την προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας.

Φορτίζοντας πλήρως τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, μια διαδικασία που ολοκληρώνεται σε περίπου τέσσερις ώρες, η πραγματική αυτονομία αγγίζει τα 40 χιλιόμετρα, απόσταση αρκετή για να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις σου στην πόλη.

Αν πάλι αποφασίσεις να μην αξιοποιήσεις άμεσα τα 8,7 kWh ηλεκτρικής ενέργειας που βρίσκονται «αποθηκευμένα» στις βάρους 120 κιλών μπαταρίες, μπορείς να επιλέξεις, μέσω της οθόνης αφής, το αντίστοιχο πρόγραμμα λειτουργίας (Battery Hold).

Επίσης, το Golf GTE σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις τον TSI των 1,4 λίτρων ώστε να αυξήσεις τα επίπεδα φόρτισης των μπαταριών ή να αφεθείς στις αποφάσεις της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου, απολαμβάνοντας την εμπειρία οδήγησης μιας συμβατικής μεν, εξαιρετικά αποδοτικής δε υβριδικής πρότασης.

Από τη στιγμή που θα εξοικειωθείς με την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, αυτό που ενδεχομένως να σε ξενίσει είναι η λειτουργία της ανάρτησης, από τα χαρακτηριστικά της οποίας λείπει η κορυφαία ποιότητα κύλισης που συναντάς στη συντριπτική πλειοψηφία των εκδόσεων του Golf.

To επιπλέον βάρος, καθώς και η πρόθεση της VW να δημιουργήσει ένα σύνολο που θα δικαιολογεί τον τίτλο του GT, οδήγησαν στην επιλογή ενός πιο «επιθετικού» setup.

Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πίσω από το υπεράνω κάθε υποψίας προφίλ ενός plug-in υβριδικού τετράτροχου κρύβονται οι 204 ίπποι και τα 350 Nm ροπής που εξασφαλίζει η συνδυαστική λειτουργία του γνώριμου από το πρόσφατο παρελθόν TSI κινητήρα των 1,4 λίτρων και του ηλεκτρικού μοτέρ.

Πατώντας τον διακόπτη του GTE Mode, το εν μέρει ηλεκτροκίνητο Golf δείχνει ικανό να προσφέρει τις συγκινήσεις ενός GTD ή ακόμα και ενός GTI, ξαφνιάζοντας ευχάριστα πρωτίστως με τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο και δευτερευόντως με τις επιδόσεις του.

Παρά το παραπανίσιο βάρος που καλείται να διαχειριστεί, το πλαίσιο του GTE ανταποκρίνεται με εξαιρετικό τρόπο στην πίεση, επιτρέποντας στον οδηγό να ξεπεράσει πολύ σύντομα τις όποιες αναστολές δημιουργεί η παρουσία ενός υβριδικού συνόλου πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες.

Μάλιστα, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί πως η τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από τον «πάγκο» της πίσω σειράς καθισμάτων έχει λειτουργήσει ευεργετικά, βελτιώνοντας την κατανομή των φορτίων και περιορίζοντας το κέντρο βάρους.

Με λίγα λόγια το VW Golf GTE δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει, είτε επιλέξεις να μεγιστοποιήσεις τα περιβαλλοντικά και μη οφέλη που προκύπτουν από τον συνδυασμό ενός θερμικού κινητήρα με έναν ηλεκτρικό και φυσικά τη δυνατότητα κίνησης με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας είτε αναζητήσεις στην άλλη όψη του ίδιου νομίσματος εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο plug-in υβριδικό Golf να τοποθετείται δίπλα στα GTD και GTI.



Πηγή 


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου