Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020

Στο δικαστήριο για την δολοφονία Φλόιντ οι τρείς αστυνομικοί! Ο Σόβιν θα πάει σε άλλη ημερομηνία



Ο Τόμας Λέιν, ο Αλεξάντερ Κουένγκ και ο Του Θάο, οι τρεις ακατάλληλοι για αστυνομικοί και αποταχθέντες από το σώμα, που κατηγορούνται για συναυτουργία και συνέργεια στη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο δικαστήριο εχθές Πέμπτη 04/05/2020. 

Η εγγύησή τους μέχρι να εμφανιστούν στην δίκη ορίστηκε στο 1 εκατομμύριο δολάρια.



Ο Γενικός Εισαγγελέας της Μινεσότα Κιθ Έλισον, που διερευνά την υπόθεση δολοφονίας Φλόιντ, διεύρυνε το κατηγορητήριο εναντίον του Ντέρεκ Σόβιν, του πρώην αστυνομικού που γονάτισε στο λαιμό του Φλόιντ για σχεδόν 9 λεπτά, σε φόνο δεύτερου βαθμού. Ο Έλισον απήγγειλε επίσης κατηγορίες εις βάρος των Λέιν, Κουένγκ και Θάο που ήταν παρόντες στο περιστατικό.


Ο Σόβιν δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο μαζί με τους συνεργούς του για λόγους ασφαλείας και η ακρόασή του μετατέθηκε για την Δευτέρα 8 Ιουνίου.




Επιστρέφουν οι φορολογικοί έλεγχοι: Ποιοι είναι ψηλά στην λίστα των ελεγκτικών αρχών


Η πανδημία μπορεί να πάγωσε τους φορολογικούς ελέγχους, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι δόθηκε άφεση αμαρτιών σε όσους έχουν υποπέσει σε φορολογικές παραβάσεις. Ήδη οι αρμόδιες φοροελεγκτικές αρχές έχουν ξεκινήσει και πάλι να πιάνουν δουλειά. Ψηλά στην σχετική λίστα είναι οι εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, επικεντρώνει εκεί την προσοχή της και πιο συγκεκριμένα στις ανοιχτές υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας.

Η πανδημία λοιπόν άλλαξε τον σχεδιασμό των ελεγκτικών αρχών και πλέον με την οικονομία να επανεκκινεί αλλάζουν οι προτεραιότητες. Κατά συνέπεια λιγότεροι και πιο στοχευμένοι θα είναι οι έλεγχοι που θα διενεργηθούν φέτος το καλοκαίρι ενώ οι ελεγκτές που βρίσκονται στο γραφείο τους αρχίζουν να ανοίγουν παλιές υποθέσεις.  

Click4more Τουρισμός και… κορονοϊός θα κρίνουν αν χαμόγελα για τη μικρή ύφεση ήταν δικαιολογημένα

Η αρχή θα γίνει από υποθέσεις για τις οποίες επέρχεται παραγραφή στο τέλος του 2020, στερώντας από το Δημόσιο το δικαίωμα να επιβάλει φόρους και πρόστιμα, ακόμα και αν υπάρχει αυταπόδεικτη φοροδιαφυγή. Στο στόχαστρο βρίσκονται κυρίως μεγάλες και φρέσκες φορολογικές υποθέσεις που πρέπει να ελεγχθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Συγκεκριμένα, οι υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους είναι οι ακόλουθες πέντε κατηγορίες:

Οι φορολογικές υποθέσεις της χρήσης 2014 (φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ), για τις οποίες έχουν υποβληθεί αρχικές εμπρόθεσμες δηλώσεις ή για τις οποίες έχουν υποβληθεί αρχικές εκπρόθεσμες δηλώσεις το αργότερο μέχρι τις 31-12-2019.
Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν στη χρήση του 2011, αλλά οι επιτηδευματίες «ξέχασαν» να υποβάλουν έγκαιρα φορολογικές δηλώσεις και τις υπέβαλαν εντός του 2017.
Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ της χρήσης του 2009, για τις οποίες προέκυψαν «συμπληρωματικά» στοιχεία. Εφόσον οι φοροελεγκτικές αρχές εντοπίζουν, μετά τη λήξη της κανονικής πενταετούς περιόδου παραγραφής, «συμπληρωματικά» στοιχεία,  (π.χ. εικονικά τιμολόγια) από τα οποία προκύπτει ότι υπήρξε απόκρυψη εισοδήματος και φοροδιαφυγή, ο χρόνος της μη παραγραφής επεκτείνεται στη δεκαετία. Σημειώνεται ότι από τα συμπληρωματικά στοιχεία εξαιρούνται οι καταθέσεις σε τράπεζες του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Οι υποθέσεις ΦΠΑ της φορολογικής χρήσης του έτους 2009 για τις οποίες δεν υποβλήθηκε εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ. Για τις υποθέσεις αυτές ισχύει 10ετής περίοδος παραγραφής που άρχισε να «τρέχει» από την 1η-1-2011 -δηλαδή μετά τη λήξη του έτους 2009 στο οποίο έπρεπε να υποβληθεί η εκκαθαριστική δήλωση- και λήγει την 31η-12-2020.

Όμως δεν θα είναι μόνο αυτοί που θα βρεθούν στο στόχαστρο της Εφορίας. Θα επιστρέψουν οι συνήθεις έλεγχοι σχεδόν παντού. Μάλιστα όπως σημειώνεται δεν θα υπάρξει ανοχή σε θέματα που αφορούν μη απόδοση ΦΠΑ, έκδοση πλαστών – εικονικών φορολογικών στοιχείων και βέβαια μη έκδοση αποδείξεων.


Πηγή : newsit.gr


Δημοσκόπηση Pulse: Προβάδισμα 19,5 μονάδων για Ν.Δ.




Στις 19,5 μονάδες τοποθετεί την διαφορά της Ν.Δ. από τον ΣΥΡΙΖΑ νέα δημοσκόπηση της Pulse για λογαριασμό του ΣΚΑΪ.

Συγκεκριμένα, στην ερώτηση τι θα ψήφιζαν εάν την Κυριακή είχαμε εθνικές εκλογές το 42,5% των πολιτών απαντά ΝΔ (σταθερό συγκριτικά με την προηγούμενη σφυγμομέτρηση), ενώ το 23% ΣΥΡΙΖΑ (από 22%). Το 6% απαντά Κίνημα Αλλαγής (σταθερό), το 5% ΚΚΕ (από 5,5%), το 3,5% Ελληνική Λύση (από 4%), το 3% θα ψήφιζε ΜέΡΑ 25 (από 2,5%), 6% δηλώνουν ότι θα ψήφιζαν άλλο κόμα (σταθερό), 4% λευκό, άκυρο ή αποχή (από 3,5%). 7% των ερωτώμενων είναι αναποφάσιστοι ή δεν απαντούν (από 8%). 

Οσον αφορά την αξιολόγηση της κυβέρνησης ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας, πάνω από 7 στους 10 (75%) την κρίνει θετικά, ενώ η πλειονότητα (54%) έχει θετική άποψη και για τα οικονομικά μέτρα που έχουν ανακοινωθεί έως τώρα.

Στην ερώτηση για το πώς αξιολογούν το ΣΥΡΙΖΑ στην πανδημία του νέου κορωνοϊού το 42% των ερωτώμενων συνολικά απαντά θετικά (20% σίγουρα θετικά – 22% μάλλον θετικά) έναντι 18% και 26% αντίστοιχα στην προηγούμενη σφυγμομέτρηση. Το 50% των ερωτηθέντων συνολικά απαντά αρνητικά (μάλλον αρνητικά 27% - σίγουρα αρνητικά 23%) έναντι 26% και 24% αντίστοιχα στην προηγούμενη έρευνα. Το 8% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ, έναντι 6% στην προηγούμενη έρευνα.

Όσον αφορά το ποιος εκ των κ. Μητσοτάκη και Τσίπρα είναι καταλληλότερος για πρωθυπουργός το 50% των ερωτώμενων απαντά ο Κυριάκος Μητσοτάκης (έναντι 51% στην προηγούμενη έρευνα), ενώ το 24% ο Αλέξης Τσίπρας (23%). 21% απαντά κανένας από τους δύο (22%). 5% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ.

Το 32% εκτιμά ότι σίγουρα θα χρειάζονταν διορθωτικές κινήσεις σε κάποια πρόσωπα της κυβέρνησης, ενώ το 27% θεωρεί ότι μάλλον θα χρειάζονταν. Το 16% των ερωτώμενων απαντά ότι μάλλον δεν χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις, ενώ το 6% είναι βέβαιο ότι δεν χρειάζονται. 19% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ.

Ευρεία αποδοχή εισπράττει η επιστημονική επιτροπή, αλλά και ο Σωτήρης Τσιόδρας προσωπικά, μιας και το 79% των ερωτώμενων συνολικά απαντά θετικά (55% σίγουρα θετικά – 24% μάλλον θετικά), έναντι 16% συνολικά που απαντά αρνητικά (8% μάλλον αρνητικά – 8% μάλλον θετικά). 5% των ερωτηθέντων δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ. Αναφορικά με την αξιολόγηση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και του συστήματος Υγείας κατά την πανδημία το 83% των ερωτηθέντων συνολικά απαντά θετικά (56% σίγουρα θετικά – 27% μάλλον θετικά), ενώ το 9% συνολικά απαντά αρνητικά (6% μάλλον αρνητικά – 3% σίγουρα αρνητικά). 8% των ερωτώμενων δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ.

Eνδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων απαντά θετικά στην ερώτηση αν προτίθενται να κάνουν διακοπές σε τουριστικό κατάλυμα στην Ελλάδα με τις κατάλληλες προσφορές – τιμές των 64% συνολικά των πολιτών απαντά σίγουρα ναι (35%) ή μάλλον ναι (29%), ενώ το 28% συνολικά μάλλον όχι (17%) ή σίγουρα όχι (11%). 8% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ.







ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Δεν έχουν τέλος οι προκλήσεις των Τούρκων! Τουρκικές ακταιωροί συνοδεύουν βάρκες με λαθρομετανάστες στην Ελλάδα



Όλη η υφήλιος καταδικάζει την συμπεριφορά των Τούρκων και αυτοί τον χαβά τους συνεχίζουν τον πόλεμο νεύρων.

Η Τουρκία δεν διστάζει για να πιέσει καταστάσεις να χρησιμοποιήσεις και πάλι αλλοδαπούς με κάθε κόστος.

Το λιμενικό μας δημοσίευσε video με την τουρκική προκλητικότητα. Με τη συνοδεία τουρκικών ακταιωρών, λέμβοι με παράνομους λαθρομετανάστες στο Ανατολικό Αιγαίο,επιχειρούν να εισέλθουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Αυτό διαπιστώνεται από το οπτικό υλικό που δημοσιεύθηκε το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Το βίντεο περιλαμβάνει στιγμιότυπα από δύο ξεχωριστά περιστατικά, τα οποία έλαβαν χώρα, τις τελευταίες ημέρες, Βορειοανατολικά της νήσου Λέσβου, πλησίον της οριογραμμής των Ελληνικών χωρικών υδάτων.

Στο αποκαλυπτικό υλικό οι τουρκικές ακταιωροί κατευθύνουν τις λέμβους με τους αλλοδαπούς, τις οποίες συνοδεύουν, στα ελληνικά χωρικά ύδατα και συγκεκριμένα προς την Λέσβο. Το βίντεο συνοδεύει και φωτογραφικό υλικό.

Δείτε το βίντεο:


Το ελληνικό Λιμενικό επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ότι : «Σημειώνεται ότι, η χώρα μας διαθέτει πλέον την ικανότητα μέσω του  κατάλληλου εξοπλισμού να εντοπίζει τις λέμβους κατά την εκκίνησή τους από τα τουρκικά παράλια και να τις επιτηρεί ανελλιπώς, ενημερώνοντας παράλληλα τις αρμόδιες αρχές της γείτονος χώρας επ΄ αυτού, προκειμένου να αναλάβουν τη διαχείριση των περιστατικών και να επιληφθούν ως οφείλουν εντός τουρκικών χωρικών υδάτων.

Το Λιμενικό Σώμα λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, με αποφασιστικότητα, σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και ευαισθησία στην ανθρώπινη ζωή, για την αποτελεσματική επιτήρηση και προστασία των θαλασσίων συνόρων της Ελλάδας και της Ε.Ε., τα αποτελέσματα των οποίων αποτυπώνονται στην ραγδαία μείωση του αριθμού των παράνομων διελεύσεων των θαλασσίων συνόρων μας  από υπηκόους Τρίτων Χωρών. »


«Greek summer is a state of mind» αυτό το σλόγκαν θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο


«Greek summer is a state of mind» το σλόγκαν του ελληνικού τουρισμού - Δείτε το σποτ της φετινής καμπάνιας :


Μητσοτάκης : Η ασφάλεια όλων είναι η πρώτη μας αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.

Στην εκδήλωση για την παρουσίαση της φετινής καμπάνιας προώθησης του τουρισμού παραβρέθηκε απόψε Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς η οικονομία και η κοινωνία επανέρχονται σταδιακά σε κανονικούς ρυθμούς και η Ελλάδα ανοίγει για τον τουρισμό, φιλοδοξώντας να προσελκύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών σε μια πολύ δύσκολη χρονιά, εκμεταλλευόμενη και την αναβαθμισμένη διεθνώς εικόνα της λόγω της επιτυχούς διαχείρισης της πανδημίας.

Η ασφάλεια των επισκεπτών αλλά και η ασφάλεια των εργαζόμενων στον τουρισμό παραμένουν η πρώτη μας αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα

Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι το φετινό καλοκαίρι θα είναι διαφορετικό σε σχέση με προηγούμενα, διότι η Ελλάδα θα συνεχίζει μεν να προσφέρει την ομορφιά της αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν καταρτιστεί, με την προφύλαξη της υγείας όλων, εργαζόμενων και επισκεπτών, να αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα.

Οι φίλοι μας από όλο τον κόσμο «θα έρθουν σε μία Ελλάδα η οποία θα είναι ίδια, αλλά και ταυτόχρονα διαφορετική. Θα είναι διαφορετική, διότι πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα τα βασικά υγειονομικά πρωτόκολλα, όπως αυτά έχουν καθοριστεί από τα συναρμόδια Υπουργεία, για να μπορούμε πάνω απ’ όλα όλοι να λειτουργήσουμε με ασφάλεια. Η προστασία της δημόσιας υγείας, η ασφάλεια των επισκεπτών αλλά και η ασφάλεια των εργαζόμενων στον τουρισμό παραμένουν η πρώτη μας αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα», είπε.

Υπογραμμίζοντας ένα από τα μηνύματα της καμπάνιας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα, αλλά μία αντίληψη, η οποία υπερβαίνει χρονικά τους καλοκαιρινούς μήνες.

«Σε αυτές τις διακοπές θα εκτιμήσουμε πολύ περισσότερο την έννοια της ελευθερίας, καθώς ήμασταν συνειδητά περιορισμένοι για εβδομάδες ολόκληρες, για να προστατεύσουμε την ατομική και τη συλλογική μας υγεία. Αυτό το καλοκαίρι θα είναι με άλλα λόγια μια ευκαιρία να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Αυτό το οποίο θέλουμε να επικοινωνήσουμε είναι ότι το καλοκαίρι δεν είναι απλά μια εποχή, είναι μια αντίληψη, μια ματιά στα πράγματα. Άρα, αυτή η ματιά στα πράγματα μπορεί να μας συνοδεύει όλη τη σεζόν», δήλωσε.

Ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι ο αριθμός των επισκεπτών φέτος θα είναι σημαντικά μειωμένος. Στάθηκε, όμως, στην μακρόπνοη διάσταση του μηνύματος για τον ελληνικό τουρισμό, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η ξεχωριστή αίσθηση του ελληνικού καλοκαιριού να «φτάσει» και σε όσους δεν θα μπορέσουν να επισκεφτούν φέτος τη χώρα μας.

«Φέτος ο αριθμός των επισκεπτών που θα έρθουν στην Πατρίδα μας θα είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τα 33.000.000 που ήρθαν πέρυσι. Πόσο μειωμένος δεν το ξέρουμε, κανείς δεν μπορεί να κάνει καμία ακριβή πρόβλεψη. Θα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι θα ήθελαν να έρθουν στην Ελλάδα και δεν θα μπορούν να το κάνουν είτε γιατί για κάποιο λόγο δεν θα μπορούν να έρθουν είτε γιατί δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα. Αλλά αυτή είναι μια καμπάνια η οποία δεν επενδύει μόνο στο 2020, αλλά βλέπει και παραπέρα, βλέπει στο ’21, βλέπει στο ’22», είπε.

Είμαστε πάντα έτοιμοι να προσθέσουμε και άλλα όπλα στη φαρέτρα μας

Απευθυνόμενος στους επαγγελματίες του τουρισμού, τους οποίους χαιρέτισε για την πολυετή συνεισφορά τους, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε το πάγιο μήνυμα της κυβέρνησης ότι θα προστατεύσει θέσεις εργασίας, προσθέτοντας πως είναι έτοιμος να προσφέρει περαιτέρω στήριξη στον κλάδο και στους συναφείς τομείς, εάν αυτό χρειαστεί.

«Και θέλω να γνωρίζετε ότι στεκόμαστε δίπλα σας όποτε κρίνουμε και αξιολογώντας με δυναμικό τρόπο τα μέτρα τα οποία έχουμε πάρει, είμαστε πάντα έτοιμοι να προσθέσουμε και άλλα όπλα στη φαρέτρα μας, θα έχουμε δεδομένα πολύ σύντομα. Και εδώ πέρα είμαστε, εφόσον χρειάζεται, να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας και να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον κλάδο του Τουρισμού και βέβαια τους συναφείς κλάδους, της Εστίασης, του Πολιτισμού, του Αθλητισμού».

Την εκδήλωση προλόγισε ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος τόνισε ότι το άνοιγμα του τουρισμού γίνεται με σχέδιο, με βάση αδιάβλητα ευρωπαϊκά δεδομένα για τα ασφαλή αεροδρόμια, εφαρμόζοντας αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα για την προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και με ταυτόχρονη ενίσχυση του συστήματος υγείας προς όφελος όλων.

«Η ψυχή της Ελλάδας δεν έκλεισε ποτέ, παρέμεινε και παραμένει μία ανοιχτή πρόσκληση, με την καρδιά της να χτυπά αδιάκοπα, ασταμάτητα, παντού, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης», δήλωσε ο κ. Θεοχάρης. «Αυτή η βραδιά ανήκει τιμητικά στον ελληνικό τουρισμό, ανήκει στους ανθρώπους του ελληνικού τουρισμού», προσέθεσε.

Το «ελληνικό καλοκαίρι» δεν είναι μία εποχή του χρόνου ή απλώς ο ήλιος και η θάλασσα, είναι ένα συναίσθημα που διαπνέεται από τη χαρά, το γέλιο, τη φύση, τα αγαπημένα μας πρόσωπα, δήλωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής δημιουργικού στην προεδρία της κυβέρνησης, Steve Vranakis, ο οποίος είχε κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό της καμπάνιας.

Τόνισε ότι το πνεύμα της νέας καμπάνιας αποσκοπεί, επίσης, στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, ώστε να μην χαρακτηρίζεται από εποχικότητα αλλά να καλύπτει το σύνολο του έτους.

Ο κ. Vranakis σημείωσε πως η φιλοσοφία πίσω από την προώθηση του ελληνικού τουρισμού συνάδει με τον χαρακτήρα της ηγεσίας που επέδειξε η ελληνική κυβέρνηση στη διαχείριση της πανδημίας. «Τους τελευταίους μήνες η ηγεσία που επέδειξε ο Πρωθυπουργός και η ομάδα του, αποτέλεσαν παγκοσμίως παράδειγμα προς μίμηση για το πώς πρέπει να διαχειρίζεται κάποιος μια κατάσταση αυτής της κλίμακας». ανέφερε.

«Η απόφαση να δράσουμε γρήγορα και τα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόστηκαν αμέσως οδήγησαν σε ρυθμό διασποράς και σε αριθμό θανάτων που συγκαταλέγονται στους χαμηλότερους στον κόσμο», είπε, προσθέτοντας ότι στόχος του είναι να συνεχίσει αυτό το πετυχημένο έργο, αξιοποιώντας τη συλλογική επιτυχία των Ελλήνων.

«Φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια διαρκή προσμονή»

Αναφερόμενη στην φιλοσοφία της καμπάνιας, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα έκανε λόγο για ένα «μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας στον υπόλοιπο κόσμο», για να προσθέσει: «Ένα μήνυμα απλό, με φως, ήχους, αναμνήσεις ή επιθυμίες. Λιτό και απέριττο.
Όπως ταιριάζει στην Ελλάδα. Σεμνό και με μέτρο. Όπως επιβάλλουν οι στιγμές. Που σέβεται την πρωτόγνωρη κατάσταση ολόκληρου του κόσμου. Ένα μήνυμα γεμάτο ενσυναίσθηση του τι περάσαμε και που βρισκόμαστε τώρα».

Το μήνυμα, σύμφωνα με την κ. Δρέττα, μιλάει για τη μοναδική εμπειρία που ονομάζεται ελληνικό καλοκαίρι: «Γιατί το ελληνικό καλοκαίρι είναι “κατάσταση ευτυχίας”. Όπου και αν βρίσκεσαι. Ότι και αν κάνεις. Και εμείς, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια διαρκή προσμονή. Να χτίσουμε ένα νέο brand. Μια επιθυμία που μπορεί να εκπληρωθεί όταν, για τον κάθε έναν, οι συνθήκες το επιτρέψουν. Το ελληνικό καλοκαίρι θα είναι πάντα εδώ»

Η λογική μιας λιτής και ουσιαστικής καμπάνιας

Η νέα καμπάνια του ελληνικού τουρισμού με τίτλο «The Greek Summer State Of Mind» έχει ως βασικό της στόχο να υπενθυμίσει στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό την εμπειρία του Ελληνικού Καλοκαιριού που δεν περιορίζεται στο ήλιος και θάλασσα, αλλά εμπεριέχει κάτι πιο βαθύ, πιο αληθινό, πιο ανθρώπινο. Και αυτό είναι το συναίσθημα της ελευθερίας, της ευτυχίας και της προσμονής για τις καλύτερες ημέρες που θα έρθουν.

Με σύνεση, ενσυναίσθηση και σεβασμό η νέα ταινία προβάλλει αυτή τη μοναδικότητα της Ελλάδας και φιλοδοξεί να δημιουργήσει γύρω από το όνομα της ένα νέο brand, αυτό του Ελληνικού Καλοκαιριού. Ένα brand που στην παρούσα φάση προτρέπει το κοινό να το ζήσει όπου και αν βρίσκεται, προβάλλοντας την ανθρώπινη διάσταση της Ελλάδας, αυτής που μοιράζεται, αυτής που καταλαβαίνει, αυτής που είναι έτοιμη να σε υποδεχθεί με τις κατάλληλες συνθήκες. Πίσω από αυτή τη διάσταση και τον διαμοιρασμό της ανάγκης του ανθρώπου να ζήσει το δικό του Ελληνικό Καλοκαίρι, δημιουργούνται ταυτόχρονα οι ευκαιρίες για την επόμενη χρονιά. Για το επόμενο βήμα. Για την εξέλιξη της καμπάνιας σε επόμενο στάδιο.

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού:

«Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω λέγοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συντελεστές αυτής της προσπάθειας, στα στελέχη του Υπουργείου, στον Ε.Ο.Τ., στην Marketing Greece, στον Steve Vranakis, στις διαφημιστικές εταιρείες που υποστήριξαν αυτήν την παραγωγή, η οποία έγινε σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και σίγουρα σε μία πολύ ιδιαίτερη, πολύ δύσκολη συγκυρία.

Είναι σίγουρα πλεονασμός να ξαναπούμε ότι φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά απ’ ό,τι τα περιμέναμε και το φετινό καλοκαίρι θα είναι τελείως διαφορετικό από αυτό το οποίο σχεδιάζαμε. Η πανδημία άλλαξε πολλά πράγματα. Άλλαξε τον τρόπο με τον οποίον αντιλαμβανόμαστε τη σημασία της υγείας μας. Επέφερε μια βαθιά, ελπίζουμε πρόσκαιρη, οικονομική κρίση. Μας έκανε όλους να επαναξιολογήσουμε προτεραιότητες, τον τρόπο που ζούμε, τον τρόπο με τον οποίον εργαζόμαστε.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η βιομηχανία του Τουρισμού είναι αυτή η οποία χτυπήθηκε και χτυπιέται πιο έντονα από την κρίση αυτή της πανδημίας. Όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο σταμάτησαν πρακτικά να ταξιδεύουν. Χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους και η τουριστική βιομηχανία ουσιαστικά παρέλυσε. Όλα αυτά, όμως, αρχίζουν πια να αλλάζουν.

Στην Ελλάδα τα καταφέραμε καλά στο να αντιμετωπίσουμε το πρώτο κύμα της πανδημίας. Τα καταφέραμε καλά γιατί δουλέψαμε όλοι μαζί και ακούσαμε τις συμβουλές των ειδικών, και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία συντάχθηκε πίσω από ένα οργανωμένο σχέδιο. Επιδείξαμε μια νέα συλλογικότητα και μια νέα εμπιστοσύνη στο κράτος, που δεν είναι τίποτα διαφορετικό από την ίδια τη συλλογική μας έκφραση.

Και ακριβώς αυτή η επιτυχία στην αντιμετώπιση της πανδημίας, μας επέτρεψε, μας επιτρέπει σταδιακά να επανερχόμαστε στη νέα οικονομική κανονικότητα, απελευθερώνοντας σταδιακά -και πάντα ακολουθώντας τις συμβουλές των ειδικών- διάφορους κλάδους της οικονομικής ζωής. Και φυσικά δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί από αυτήν τη διαδικασία ο σημαντικότατος κλάδος του Τουρισμού. Κλάδος από τον οποίον η ελληνική οικονομία είναι πολλαπλώς εξαρτημένη.

Έχουμε μιλήσει και έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά -και γνωρίζετε και εσείς καλύτερα από εμένα- ποιο είναι το σχέδιό μας για τη σταδιακή απελευθέρωση της διαδικασίας εισόδου στη χώρα. Πώς ξεκινάμε από τις 15 Ιουνίου με το να υποδεχόμαστε πτήσεις από χώρες, από αεροδρόμια μάλλον για να είμαι πιο ακριβής, τα οποία βρίσκονται στην ευρωπαϊκή λίστα της EASA με χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο. Αυτοί οι επισκέπτες θα μπορούν να έρθουν στη χώρα και να υποβάλλονται μόνο σε δειγματοληπτικά τεστ. Και από 1 Ιουλίου ελπίζουμε να μπορούμε -και θα μπορέσουμε- να επεκτείνουμε αυτό το άνοιγμα στις περισσότερες, σχεδόν σε όλες τις χώρες εφόσον δεν έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις, και να περάσουμε πάλι σε μία νέα πραγματικότητα όπου θα κάνουμε στοχευμένα δειγματοληπτικά τεστ, ταυτόχρονα όμως όντας ανοιχτοί για τους φίλους μας από όλα τα μέρη του κόσμου που θα θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα.

Θα έρθουν σε μία Ελλάδα η οποία θα είναι ίδια, αλλά και ταυτόχρονα διαφορετική. Θα είναι διαφορετική, διότι πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα τα βασικά υγειονομικά πρωτόκολλα, όπως αυτά έχουν καθοριστεί από τα συναρμόδια Υπουργεία, για να μπορούμε πάνω απ’ όλα όλοι να λειτουργήσουμε με ασφάλεια. Η προστασία της δημόσιας υγείας, η ασφάλεια των επισκεπτών αλλά και η ασφάλεια των εργαζόμενων στον Τουρισμό παραμένουν η πρώτη μας αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.

Έχουμε το μεγάλο πλεονέκτημα ότι ουσιαστικά το καλοκαίρι βρισκόμαστε έξω. Βρισκόμαστε σε ανοιχτούς χώρους. Και όλοι οι ειδικοί μας λένε ότι οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού σε εξωτερικούς χώρους μειώνονται δραματικά. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε αυτό το διαφορετικό καλοκαίρι με την απαραίτητη υπευθυνότητα και με την απαραίτητη προσοχή. Θα επιμείνω πάρα πολύ. Ξέρω ότι μιλάω σε ανθρώπους οι οποίοι είναι επαγγελματίες του Τουρισμού και έχουν στηρίξει τον τουρισμό πολλές δεκαετίες τώρα, έχοντας κάνει την Ελλάδα αυτόν τον τουριστικό προορισμό που είναι. Θα πρέπει πάνω απ’ όλα οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού να τηρούν απαρέγκλιτα τα μέτρα ατομικής προστασίας.

Θα είμαστε αυστηροί στους ελέγχους που θα κάνουμε σε αυτό το επίπεδο, διότι είναι το ελάχιστο το οποίο μπορούμε να κάνουμε για να προστατεύσουμε τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους οι οποίοι θα απασχοληθούν στον κλάδο του Τουρισμού ολόκληρο το καλοκαίρι.
Το καλοκαίρι, λοιπόν, αυτό ανοίγουμε σταδιακά αλλά με αισιοδοξία τις πόρτες και τα παράθυρα της Ελλάδος στον κόσμο. Δεν διαφημίζουμε και δεν υπερηφανευόμαστε για την επιτυχία μας στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.

Παρουσιάζουμε την Ελλάδα ως έναν προορισμό τον οποίον κάποιος μπορεί να αρχίσει να τον βλέπει μέσα από μία διαφορετική ματιά. Όντως βρήκα και εγώ πολύ ευρηματικό το σποτ, έχοντας κάνει πολλές συζητήσεις και με τα στελέχη του Υπουργείου Τουρισμού και με την Marketing Greece και με τον Steve Vranakis, τι τελικά είναι η Ελλάδα σε αυτόν τον κόσμο ο οποίος αντιμετωπίζει αυτήν την τόσο διαφορετική και τόσο μεγάλη πρόκληση. Και σίγουρα είναι κάτι περισσότερο απλά από τον ήλιο και τη θάλασσα.

Σε αυτές τις καλοκαιρινές διακοπές -που ίσως φέτος όλος ο κόσμος τις έχει ανάγκη περισσότερο παρά ποτέ- να είναι μια ευκαιρία συλλογικού, αλλά και ατομικού αναστοχασμού, για το ποιες είναι οι προτεραιότητές μας. Σε αυτές τις διακοπές θα εκτιμήσουμε πολύ περισσότερο την έννοια της ελευθερίας, καθώς ήμασταν συνειδητά περιορισμένοι για εβδομάδες ολόκληρες, για να προστατεύσουμε την ατομική και τη συλλογική μας υγεία. Αυτό το καλοκαίρι θα είναι με άλλα λόγια μια ευκαιρία να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Αυτό το οποίο θέλουμε να επικοινωνήσουμε είναι ότι το καλοκαίρι δεν είναι απλά μια εποχή, είναι μια αντίληψη, μια ματιά στα πράγματα. Άρα, αυτή η ματιά στα πράγματα μπορεί να μας συνοδεύει όλη τη σεζόν.

Βέβαια μπορεί κανείς να βιώσει και αυτήν την εμπειρία -αυτό που μπορώ να σας πω ακούγεται και ολίγον οξύμωρο- χωρίς κατ’ ανάγκη να επισκεφτεί την Ελλάδα. Το λέω αυτό γιατί ξέρουμε -ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας- ότι φέτος ο αριθμός των επισκεπτών που θα έρθουν στην πατρίδα μας θα είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τα 33.000.000 που ήρθαν πέρυσι. Πόσο μειωμένος δεν το ξέρουμε, κανείς δεν μπορεί να κάνει καμία ακριβή πρόβλεψη. Θα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι θα ήθελαν να έρθουν στην Ελλάδα και δεν θα μπορούν να το κάνουν είτε γιατί για κάποιο λόγο δεν θα μπορούν να έρθουν είτε γιατί δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Αλλά αυτή είναι μια καμπάνια η οποία δεν επενδύει μόνο στο 2020, αλλά βλέπει και παραπέρα, βλέπει στο ’21, βλέπει στο ’22. Βλέπει στη δυνατότητα την οποία έχουμε και την οποία πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί αυτήν τη δύσκολη χρονιά για να την περάσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Και να ετοιμάσουμε τη μεγάλη αντεπίθεση του ελληνικού Τουρισμού, καλώς εχόντων των πραγμάτων και εφόσον έχουμε τελειώσει πια οριστικά με την πανδημία, από το 2021 και μετά.

Και ακριβώς αυτή την εικόνα μιας χώρας, η οποία μπορεί να συνδυάζει τη λογική με το συναίσθημα, τη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό στην αντιμετώπιση μιας πρωτοφανούς κρίσης με αυτό το αίσθημα χαλαρότητας, χαράς, ευτυχίας που το ελληνικό καλοκαίρι πιστεύω ότι προσφέρει σε όλους μας, αυτήν την εικόνα είναι που θέλουμε σήμερα να μεταδώσουμε στο εξωτερικό.

Δεν θα κάνουμε πολλά πράγματα. Θα υποστηρίξουμε την καμπάνια μας με ένα πολύ συγκεκριμένο μήνυμα και πιστεύω ότι θα σεβαστούμε αυτό το οποίο είπε η Ιωάννα, την ανάγκη να είμαστε λιτοί, δωρικοί σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο, σε αυτήν τη δύσκολη εποχή για τον πλανήτη ολόκληρο. Δεν είναι εποχή για φανφάρες, ούτε για μεγάλα λόγια. Όμως ξέρουμε τι μπορούμε να κάνουμε, ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε και ξέρουμε τι δεν πρέπει να κάνουμε.

Θέλω να απευθυνθώ, κλείνοντας, ειδικά στους εργαζόμενους στο χώρο του Τουρισμού. Αναγνωρίζω απόλυτα ότι σήμερα το κυρίαρχο συναίσθημα στη χώρα μετά την ικανοποίηση, την οποία πιστεύω ότι δικαιολογημένα πήραμε από την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, είναι η αβεβαιότητα, ο φόβος τι θα συμβεί φέτος το καλοκαίρι, πού θα πάει η οικονομία μας, ποια θα είναι τα εισοδήματα του νοικοκυριού, των ανθρώπων οι οποίοι είναι εξαρτημένοι από τον Τουρισμό, τι θα γίνει το χειμώνα, πώς θα μπορέσουν οι άνθρωποι να τα βγάλουν πέρα.

Θέλω να γνωρίζετε ότι ως κυβέρνηση έχουμε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι μας για να υποστηρίξουμε πάνω απ’ όλα τον κόσμο της εργασίας. Και όλα τα σχήματα τα οποία έχουμε προτείνει, κυρίως το σχήμα «Συνεργασία», αποσκοπούν ακριβώς εκεί. Και θέλω να ενθαρρύνω, για ακόμα μία φορά, τους επαγγελματίες του Τουρισμού να εκμεταλλευτούν τα σχήματα αυτά έτσι ώστε να μπορέσουν να διαφυλάξουν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας φέτος το καλοκαίρι. Αυτή είναι η μεγάλη μας προτεραιότητα.

Και θέλω να γνωρίζετε ότι στεκόμαστε δίπλα σας όποτε κρίνουμε και αξιολογώντας με δυναμικό τρόπο τα μέτρα τα οποία έχουμε πάρει, είμαστε πάντα έτοιμοι να προσθέσουμε και άλλα όπλα στη φαρέτρα μας, θα έχουμε δεδομένα πολύ σύντομα. Και εδώ πέρα είμαστε, εφόσον χρειάζεται, να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας και να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον κλάδο του Τουρισμού και βέβαια τους συναφείς κλάδους, της Εστίασης, του Πολιτισμού, του Αθλητισμού.

Αλλά, πάνω απ’ όλα η ευθύνη την οποία έχουμε να διαχειριστούμε αυτή τη στιγμή είναι μία ευθύνη συλλογική. Το κράτος κάνει ότι περνάει από το χέρι του με ένα πρωτοφανές πακέτο οικονομικής στήριξης για τα ελληνικά δεδομένα, για να στηρίξει τον κόσμο της εργασίας και την πραγματική οικονομία και τη ρευστότητα των επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα του Ταμείου Εγγυοδοσίας, το οποίο ανακοινώθηκε μόλις χθες, έχει ήδη δεχθεί πάρα-πάρα πολλά αιτήματα. Υπάρχει μία ανάγκη για στήριξη της ρευστότητας των επιχειρήσεων και σε αυτό αποσκοπούσε και αποσκοπεί και η επιστρεπτέα προκαταβολή και το πρόγραμμα του ΤΕΠΙΧ και το εμβληματικό πρόγραμμα του Ταμείου Εγγυοδοσίας.

Και βέβαια θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας -και θα γίνουν ανακοινώσεις σύντομα και από το Υπουργείο Τουρισμού- για να στηρίξουμε και τον εσωτερικό Τουρισμό. Φέτος είναι μία ευκαιρία γι’ αυτούς τους συμπολίτες μας που μπορούν και θέλουν να κάνουν διακοπές, να ανακαλύψουμε και πάλι τις ομορφιές της πατρίδας μας και να δούμε το ελληνικό καλοκαίρι μέσα από μία τελείως διαφορετική ματιά.

Εύχομαι και ελπίζω το σποτ αυτό να είναι καλοτάξιδο. Η τουριστική σεζόν να πάει όσο καλύτερα γίνεται σε αυτήν τη δύσκολη, εξαιρετικά δύσκολη, μοναδική συγκυρία. Από την πρώτη στιγμή αποφύγαμε να θέσουμε ποσοτικούς στόχους και να κάνουμε ακριβείς προβλέψεις για το ύψος, το μέγεθος της οικονομικής ύφεσης που είχαμε μπροστά μας. Τα στοιχεία βέβαια του πρώτου τριμήνου, τα οποία ανακοινώθηκαν σήμερα από την ΕΛΣΤΑΤ, μέσα στο μεγάλο οικονομικό πόνο τον οποίον όλη η ελληνική κοινωνία βιώνει σήμερα, ήταν σχετικά -το τονίζω αυτό- σχετικά ενθαρρυντικά.

Μια ύφεση της τάξης του 0,9% όταν η μέση Ευρωπαϊκή ύφεση είναι της τάξης του 3,8% για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Αυτό λέει σε μένα, αλλά και σε οποιονδήποτε νομίζω έχει κοινή λογική, ότι η ελληνική οικονομία συνάντησε την κρίση του κορονοϊού με μεγάλη ορμή, ότι ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος ήταν πολύ καλοί μήνες και ο Μάρτιος δεν ήταν τόσο άσχημος όσο τον περίμεναν. Το δεύτερο τρίμηνο προφανώς θα είναι ένα πάρα-πάρα πολύ δύσκολο τρίμηνο για την ελληνική οικονομία και ελπίζουμε ότι από το τρίτο τρίμηνο τα πράγματα θα πηγαίνουν καλύτερα.

Ευχόμαστε, λοιπόν, και ελπίζουμε να μπορέσουμε να υποδεχθούμε επισκέπτες πάνω απ’ όλα με ασφάλεια. Πάνω απ’ όλα με ασφάλεια, που είναι η πρώτη μας προτεραιότητα, αλλά να τους δώσουμε τη δυνατότητα σε αυτό το ιδιαίτερο καλοκαίρι να απολαύσουν το ελληνικό καλοκαίρι και τις εμπειρίες που προσφέρει και να δουν την Ελλάδα μέσα από μία διαφορετική ματιά.

Και αυτό το καλοκαίρι, το καλοκαίρι του 2020, για λόγους ίσως διαφορετικούς από αυτούς που θα φανταζόμασταν πριν από τρεις, τέσσερις, πέντε, έξι μήνες, όταν σχεδιαζόταν η καμπάνια για το πώς φανταζόμασταν ότι θα ήταν τα πράγματα, να είναι ένα καλοκαίρι που για άλλους λόγους, όμως εξίσου αισιόδοξους λόγους, θα τους μείνει πραγματικά αξέχαστο.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και εύχομαι καλή επιτυχία σε αυτή την τουριστική σεζόν».