Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2020

Μητσοτάκης : Είναι ψέμα να λέγεται ότι υπάρχει δεύτερο σύστημα καταγραφής κρουσμάτων. Τα ίδια κρούσματα βλέπουμε όλοι

 



Από την χθεσινή συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Αντώνη Σρόιτερ, και στην ερώτηση του fake news που προσπάθησε με αποτυχία να κρατήσει στην επικαιρότητα ο ΣΥΡΙΖΑ και η αντιπολίτευση γενικότερα χωρίς ίχνος υπευθυνότητας.

Α. Σρόιτερ: Τώρα, αναφερθήκατε στο θέμα των «διπλών βιβλίων», «διπλών εγγραφών», «διπλό τρόπο καταμέτρησης κρουσμάτων», ποιο είναι το σωστό να το αναφέρουμε αυτό, και θέλω να το ξεκαθαρίσουμε αυτό το θέμα. Υπάρχει κριτική και υπάρχουν και πολλά δημοσιεύματα πάνω σε αυτό, ότι υπάρχουν δύο τρόποι καταγραφής των κρουσμάτων, και θέλω να ρωτήσω απολύτως ευθέως, αν υπήρξε κάποια περίοδος που άλλα μαθαίναμε εμείς και άλλα κρούσματα είχαν στα χαρτιά τους και στα στοιχεία τους οι ειδικοί κι εσείς.

Κυρ. Μητσοτάκης: Θα αστειεύεστε φαίνεται. Το λέω με κάθε ειλικρίνεια. Τρεις φορές την εβδομάδα ο κ. Τσιόδρας μου παρουσιάζει όλα τα δεδομένα. Μάλιστα, το παρατηρητήριο του COVID-19 έχει εκδώσει 26, αν δεν κάνω λάθος, εκθέσεις, που αναφερόμαστε με απόλυτη λεπτομέρεια σε όλα τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας. Είναι ψέμα να λέγεται ότι υπάρχει δεύτερο σύστημα καταγραφής κρουσμάτων. Τα ίδια κρούσματα βλέπουμε όλοι. Τα ίδια κρούσματα βλέπουν οι ειδικοί, τα ίδια κρούσματα βλέπω εγώ. Ξέρετε, όταν επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα, ποτέ τα δεδομένα δεν είναι τέλεια. Πάντα μπορεί να υπάρχει μία μικρή χρονική υστέρηση στην καταγραφή ενός κρούσματος, αλλά σε κάθε περίπτωση έχουμε πολύ καλά δεδομένα και με βάση αυτά έχουμε πάρει τις αποφάσεις μας. Και τα δεδομένα δεν είναι μόνο τα κρούσματα, είναι οι νοσηλείες, είναι η διαθεσιμότητα των Μ.Ε.Θ., είναι η κινητικότητα. Παρακολουθούμε, έχουμε τα εργαλεία να μπορούμε να παρακολουθούμε πώς κινείται ο κόσμος σήμερα στην επικράτεια. Και όλα αυτά τα δεδομένα διοχετεύονται σε ένα σύστημα ανάλυσης, το οποίο το έχω κι εγώ στον υπολογιστή μου, και με βάση αυτά τα δεδομένα παίρνουμε όλοι τις αποφάσεις μας. Τα ίδια δεδομένα βλέπουμε όλοι.

Υπήρχε ένα υποσύστημα καταγραφής για τον ΕΟΔΥ, εξηγήθηκε αυτό με απόλυτη σαφήνεια από το αρμόδιο Υπουργείο και θα ξαναπώ ότι είναι λάθος να εστιάζουμε την αντιπαράθεση πάνω σε αυτή τη διάσταση του προβλήματος, διότι αν δεν πιστεύουμε στα δεδομένα, τότε δεν μπορούμε να καταλήξουμε στις σωστές αποφάσεις.

Μπορώ να δεχτώ κριτική εφ’ όλης της ύλης, για πολιτικούς χειρισμούς της Κυβέρνησης. Είμαι ανοιχτός, εξάλλου έχω πάει πάρα πολλές φορές στη Βουλή να απαντήσω. Θέλω να σας πω, κ. Σρόιτερ, ότι έχουμε κάνει το καλύτερο το οποίο μπορούσαμε να κάνουμε. Θα μπορούσαν τα πράγματα να τα είχαμε κάνει καλύτερα εκ των υστέρων; Βεβαίως, κι έχω κι εγώ εντοπίσει πτυχές της πολιτικής μας που, ενδεχομένως εκ των υστέρων, με τη γνώση του χρόνου, θα κάναμε κάποια πράγματα διαφορετικά.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου